Kako EU spodbuja trajnostno potrošnjo?
Evropski predpisi spodbujajo kulturo popravil in zagotavljajo, da so izdelki okolju prijazni ter da oglaševanje ne zavaja kupcev.
EU si prizadeva zgraditi podnebno nevtralno gospodarstvo, ki ponovno uporablja in reciklira vire. Pomemben korak k izgradnji takšnega krožnega gospodarstva je prehod na način potrošnje, ki prinaša boljšo kakovost življenja, hkrati pa skuša čim bolj zmanjšati vpliv na okolje in prihodnje generacije. EU je že uvedla številne ukrepe za to.
Pravica do popravila
Aprila 2024 je parlament sprejel direktivo o pravici do popravila, ki uvaja pravila, s katerimi naj bi popravila postala preprostejša in cenovno dostopnejša.
Potrošniki bi morali dobiti boljše informacije o popravilih in spodbudo za popravilo namesto zamenjave izdelkov. Prodajalci bi morali tudi dati prednost popravilu, če je cenejše ali enako stroškovno kot zamenjava blaga.
Okoljsko primerna zasnova
Aprila 2024 je parlament odobril revidirane predpise o okoljsko primerni zasnovi, da bi zagotovil, da se skrb za okolje upošteva že v fazi oblikovanja izdelkov.
Pravila bistveno razširjajo obseg izdelkov, za katere veljajo, in uvajajo dodatne zahteve in minimalne standarde glede trajnosti, popravljivosti, energetske učinkovitosti in recikliranja. Izdelki bodo morali imeti digitalni potni list za izdelke, ki bo kupcem zagotavljal ustrezne informacije za sprejemanje premišljenih odločitev.
Baterije
Baterije postajajo vse pomembnejše, zlasti zaradi povečane uporabe električnih vozil. Evropski parlament je junija 2023 posodobil direktivo EU o baterijah, da bi zagotovil, da so baterije bolj trajnostne, zmogljive in trpežne.
Enotni polnilec
Oktobra 2022 je parlament potrdil pravila o tem, da USB-C postane skupni standard polnjenja za pametne telefone in druge mobilne naprave. S predpisi, ki potrošnikom omogočajo uporabo samo enega polnilnika za vse svoje naprave, želi zmanjšati e-odpadke.
Lažno zeleno oglaševanje
Januarja 2024 so Evropski poslanci sprejeli tudi nove predpise, s katerimi želijo ustaviti lažno zeleno oglaševanje, ali z drugimi besedami, ko podjetja dajejo vtis, da je izdelek bolj okolju prijazen, kot je v resnici.
EU želi zagotoviti, da so vse informacije o vplivu izdelka na okolje, dolgoživosti, popravljivosti, sestavi, proizvodnji in uporabi podprte s preverljivimi viri. Potrošniki bi morali biti tudi v celoti seznanjeni z garancijsko dobo izdelkov.