Ma nem j�rattam meg a g�pet, mert es�s id�t mondtak, de a p�nteki napon az�rt az �rny�k j�l j�tt.
Kicsit rozsd�s a kr�m, a bal s�rv�d�n is kell m�g dolgozni, de m�r legal�bb a m�szaki megvan:) M�g a csomagt�r ajt� r�csaira tervezek tenni egy-egy m�anyag l�gbe�ml�t, hogy legal�bb a levelek ne hulljanak bele az am�gy is nehezen takar�that� v�ly�ba, �s egy antenn�t tenn�k a h�ts� s�rv�d�re, hogy legyen r�di�m �s v�letlen�l se az utast�rbe sziv�rogjon be az es�v�z.
Kb igen, �gy kell neki m�k�dni, ha d�sabb lenne a kever�k akkor hidegebb motorral se kellene sz�vat�, viszont akkor a Co nem lenne j�, �s nagyobb lenne a fogyaszt�s is.
Jelentem v�gre siker�lt a m�szaki:D A dobcsere megoldotta a f�khat�s k�s�st, viszont a t�loldalon ingadoz�s is volt, �gyhogy fel lett szab�lyozva a k�t dob �s �gy ment vissza a vizsg�ra, amit �gy m�r sikerrel teljes�tett az aut�. Ma m�r azzal mentem munk�ba is. Hidegen nem megyek vele, ink�bb �ll� helyzetben meleg�tem egy percig. Kb 60 fokos v�zh�m�rs�kletn�l m�r nem kell f�lnem att�l, hogy le�ll a motor, �s visszaengedhetem a sz�vat�t. Egy�bk�nt m�snak is ilyen hidegen, vagy csak nekem nincs j�l be�ll�tva a porlaszt�? Egy�bk�nt melegen szerintem j�l m�k�dik. Sz�p kom�tosan gyorsul, de nem is gyorsul�si versenyekre sz�ntam, �gyhogy nekem ennyi is el�g. A fogyaszt�sra mondjuk k�v�ncsi vagyok, de eddig m�g nem mertem teletankolni. Olyan �bl�s a bet�lt� cs�, hogy att�l f�lek kicsap bel�le a benzin, ha telenyomom:)
Tegnap ki is lett cser�lve kompletten a k�t f�kbet�t, �s a dob.
Ilyenek:
Tal�n egy kor�bbi olajos szennyez�d�s miatt(tavaly ki lett cser�lve a f�ltengely szimmering) kisebb lehetett a f�khat�s, a k�s�st viszont ez nem indokolta szerintem.
Vettem f�ltenengelyest�l egy komplett f�ket, ennyit hagytam bel�le, a t�bbi ment fel az aut�ra. Ped�l benyom�s�ra nem hallani robog�st a f�kdob belsej�b�l, teh�t a fesz�t� mindig a dobhoz k�zel tartja a bet�teket, nem cs�szk�l ki minden egyes alkalommal.
Azt nem mondt�k a f�kpadon, csak hogy k�s�bb fog. Mondjuk sz�t nem szedtem, mert a doboz�b�l vettem ki, dugul�s elm�letileg nem lehetne benne. Tegnap viszont vettem egy komplett bal oldali dobf�ket, holnap szisztematikusan �tn�zek minden alkatr�szt, meg szerintem az �n�ll�t�j�t �tcser�lem, ha m�r �jra leveszem a dobot.
Sziasztok! Az mit�l lehet, hogy k�sik a bal-h�ts� f�kem? A munkahenger m�k�dik, nincs berohadva. A dob bels� �tm�r�je m�g b�ven m�reten bel�l van. �j f�kpof�k vannak mindk�t oldalon. Az el�fesz�t�se is m�k�dik a f�knek. Legal�bbis az udvarban felrakva a f�kdobot majd p�rszor er�sen benyomva a ped�lt nem ment vissza a bekarcolt jelt�l. Most k�v�ncsi leszek, ott lesz-e a jel ahol nek�nk is volt. M�r h�romszor volt f�kpadon, de mindig 40 sz�zal�kot k�sik. Az el�fesz�t�t utolj�ra kivett�k, kicsit egyengetve, reszelve lett a bever�d�sek �s sorj�k miatt. A f�f�khenger viccelhet meg? Az ki lett cser�lve tavaly egy �jra, de lehet nem kellett volna, mert akkor a szerv�dob okozta a hib�t.
Az al�bbi k�peken l�that� Skoda 105 alkatr�szek ingyen elvihet�ek. �tvehet� szem�lyesen T�rnokon, vagy el�re megbesz�lt id�pontban Si�fokon a f�t�ren , Budapesten Kelenf�ld�n vagy Budapesten a Budapartn�l (Mol sz�kh�z k�rny�ke).
Egy m�r�szalaggal le tudn�d m�rni az �tm�r�j�t? A KGST egy�ttm�k�d�s miatt pl a Zsiguli l�mp�k is PAL gy�rtm�ny�ak voltak, sz�val a Skod�n k�v�l m�g m�s is sz�ba j�het.
Nagyon sz�pen k�sz�n�m a seg�t�k�szs�geteket! Eln�z�st, hogy most v�laszolok csak, de az el�z� napjaim el�gg� "tel�tettek" voltak. H�tv�g�n a tan�csaitok szerint �tn�zem a motorteret �s meg�rom az eredm�nyt.
Sz�p tiszta �llapotban van ez a motort�r, �gy k�nny� felder�teni a sziv�rg�sokat:) A k�peken nem l�tszik egyik cs� sem hib�snak, persze a val�s�gban az�rt m�shogy n�zhetnek ki a dolgok. Annyit viszont l�tok, hogy a jobb oldali motort�r burkolaton van n�mi nedvess�g, sz�val a motor jobb oldal�r�l sziv�roghat a folyad�k. Azon a t�j�kon van egy el�g hossz� ac�l cs� �s kett� kisebb. Ezek csatlakoz�sait ellen�rizd m�g, ha nem tetted meg, valamint a motor m�g�tti cs�vet, amir�l D-414 koll�ga is �rt el�ttem.
Szia! Nekem azon a k�rny�ken a f�t�s v�zcs�vei k�nnyeznek. Az egyik a hengerfej m�g�tt csatlakozik a termoszt�th�zhoz, hideg motoron tapogasd meg a cs�csatlakoz�sokat, �s amelyikn�l kiss� nedves lesz a kezed, ott a baj. Persze a hengerfej al�l is j�het a v�z, de el�sz�r a cs�veket kellene kiz�rni.
A bekarik�zott r�szen val�sz�n�leg olaj sziv�roghat a szelepfed�l al�l, de az elmond�sod alapj�n ink�bb v�z sziv�rg�sa lehet az aut�nak. Tegy�l al� egy kartonpap�rt, azzal k�nnyen behat�rolhat� a sziv�rg�s helye. M�g a motor elej�t is lef�nyk�pezhetn�d, nekem pl a motortart� szilentre cs�p�g�tt a h�t�v�z a v�zpumpa ut�ni cs� csatlakoz�s�n�l.
Egy 1988-as Skoda 120l boldog tulajdonosa vagyok, laikus vagyok, szentiment�lis, csal�di eml�kek feleleven�t�se miatt vettem az aut�t.
A seg�ts�geteket k�rn�m: az aut� m�k�dik , alapj�rat stabil, v�z nem forr, viszont amikor le�llok, ut�na sz�pen lassan a motor alatt cseppekben folyad�kot tapasztalok.
A motorban �gy t�nik, hogy a lent pirosan karik�zott r�szen nedves a ter�let, tal�n az a forr�sa.
Tudn�tok seg�teni, mi lehet a gond �s milyen ir�nyba induljak el?
K�rd�sedre a v�laszt a Skoda biblia 2.18.2. pontja (A II. fokozat) tartalmazza: "F� rendszere (a motor nagyobb terhel�se eset�n), �tmeneti rendszere �s kieg�sz�t� alapj�rati rendszere van. A mechanikus kireteszel�s ut�n l�p m�k�d�sbe, amikor az I. fokozat pillang�szelepe (fojt�szelepe) 43°-ra nyitva van."
Teh�t a v�kuum �nmag�ban nem nyithatja ki a II. torkot az I. torok pillang�szelepe n�lk�l. Az viszont lehet, hogy nagyobb g�zped�l �ll�sn�l, teh�t az I. torok nagyobb pillang�szelep-�ll�s�n�l a hideg motor le�ll.
�n �gy ind�tottam be t�len az aut�t: AC k�zzel felpump�l, am�g hallom a t�szelep serceg�s�t. Ut�na szivat� kih�z, g�zped�llal 3 g�zfr�ccs, kuplung kinyom, majd ind�t�z�s. Ha els�re le�ll, az m�g nem probl�ma, �jraind�t�zok. Ha beindult, kuplungot felengedem, szivat�t addig visszatolom, am�g 1500-as fordulaton sz�pen j�r. Am�g ketyeg a g�p, addig az ablakokr�l lekaparom a jeget, les�pr�m a havat. Ut�na be�l�k, �s indulok, kb. f�lig kih�zott szivat�val. Tapasztalat, hogy kb. 60°C-os v�zh�fokn�l lehet teljesen visszatolni a szivat�t. Ha g�zad�sra m�g torpan, h�r�g, akkor szivat�t kiss� visszah�zom. Ny�ron annyi a k�l�nbs�g, hogy beind�t�s ut�n megv�rom, m�g "az olaj egyszer k�rbemegy", ez 2-3 perc, �s ut�na indulok. Ny�ron hamarabb bemelegszik, �gy a szivat�t is hamarabb vissza lehet tolni.
K�sz�n�m, nekifutok az AC-nek m�g egyszer. M�g egy �tlet: az lehetetlen, hogy a felp�rg� motor magasabb fordulata kinyissa a m�sodik torkot, �s ez�rt a szeg�ny�l� kever�kt�l le�ll?
A gy�jt�seloszt�n a kondenz�tor feladata, hogy a megszak�t� kalap�cs �rintkez�in keletkez� szikr�t kioltsa, megn�velve ez�ltal az �rintkez�k �lettartam�t. Mivel semmi sem �r�k, ez�rt egy id� ut�n a megszak�t� kalap�cs �rintkez�i is be�gnek. A kondenz�tor �s a traf� is szokott meglepet�seket okozni, ugyanis van, amikor csak meleg �llapotban j�nnek el� a hib�k.
Az AC pumpa �s a karbur�tor sz�r�j�t tiszt�tsd ki. A benzinszintet a karbiban a Skoda bibli�ban le�rtak szerint �ll�tsd be az �sz�val. A r�gebbi AC pump�n�l, teh�t amelyikn�l a nyom�csonk f�lfel� �llt, ann�l m�g lehetett cser�lni a fels� fed�lben l�v� k�t szelepet. Volt hozz� p�talkatr�szk�nt szelep, szeleprug�. Az �jabb fajta AC pump�n�l, amelyiken m�r oldalra (h�trafel�) van a nyom�csonk kivezet�se, a fels� r�szt kompletten lehet cser�lni, ha j�l eml�kszem itt m�r nem kiszerelhet�k a szelepek. Ellen�rizni kell a szelepek m�k�d�s�t. �rdemes m�g megn�zni az AC membr�nt is, nincs-e nagyon megny�lva, esetleg �tszakadva. Ha szakadt, akkor a motorolajszint emelkedik, mert beledolgozza a benzint az AC. Hidegind�t�s el�tt aj�nlott az AC pumpa k�zi m�k�dtet�se, addig, am�g hallhat�an elz�r a t�szelep a karbiban. A benzincs�vek bilincsei pedig z�rjanak l�gmentesen az AC sz�v�-, illetve nyom��g�n is.
Egy �jabb fejlem�ny a Skod�val. A megszak�t� kalap�cs be volt �gve kiss�, kicser�ltem m�sikra majd pol�rpap�rral f�nyesre lett csiszolva mindk�t �rintkez�. Most m�r fordulaton is csak 1 k�r�li a CO �rt�k, elvileg j� lesz. Azt�n hogy a kondenz�tor miatt volt-e a be�g�s nem tudni, az egyel�re maradt a hely�n. Elmegy �jb�l m�szakira az aut�, azt�n ut�na megl�tom ha elkezdem haszn�lni, hogyan alakul a megszak�t� �rintkez�. Ez egy pr�baid�szak lesz. A kalap�cs haszn�lt, egy CZ dinam�r�l val�, ha ez is be�gne kap �j megszak�t�t �s kondenz�tort, b�r �n az �j kondenz�torokban nem b�zok, ez�rt is adok es�lyt a r�ginek.