* ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ * ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ * ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ *ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ * ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ 24ωρη ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *ΕΦΕΔΡΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ : 1) https://fn-press.blogspot.com 2)https://fnpress.blogspot.com ----- Email: sv1salfa@gmail.com -
Οπλισμένα τουρκικά αεροσκάφη παραβιάζουν τον εναέριο χώρο της Ελλάδας
ΤΕΤΆΡΤΗ, 07 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010
Μετά από ένα τετραήμερο ησυχίας στο Αιγαίο, σήμερα οι Τούρκοι επανήλθαν με παραβιάσεις μαχητικών τους αεροσκαφών, τόσο το FIR Αθηνών, όσο και του Εθνικού Εναέριου Χώρου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ, 2 σχηματισμοί 16 συνολικά μαχητικών της Τουρκίας, προχώρησαν σε 2 παραβάσει του FIR Αθηνών και σε 4 παραβιάσεις του ΕΑΧ. Τα αεροσκάφη, -εκ των οποίων 8 ήταν οπλισμένα- αναχαιτίστηκαν από μαχητικά της Ελληνικής Πολεμικής Αεροπορίας.
infognomonpolitics/EFENPRESS
Nεώτερα για το χρονοδιάγραμμα του τουρκικού προγράμματος CCIP
Αναβαθμισμένο τουρκικό F-16 (94-0071) όπως το συνέλαβε ο φακός planespotter στην αεροπορική βάση NAS Fort Worth, στις 12 Μαρτίου 2010. Το συγκεκριμένο α/φ είναι ένα από τα 4 F-16 που βρίσκονται στις ΗΠΑ για δοκιμές των διαφόρων υποσυστημάτων της αναβάθμισης CCIP η οποία έγινε στην Άγκυρα.Ένα από τα λιγότερο προβεβλημένα στρατιωτικά προγράμματα των γειτόνων αλλά ταυτόχρονα και εξαιρετικής σημασίας για την ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο, σε λίγους μήνες θα μπει στην τελική του φάση. Μιλάμε φυσικά για την
Το ΑΚΡ και η επιδίωξη της πυρηνικής «ενέργειας»
Toυ Κ.ΒοσπορίτηΝέα συμφωνία για την κατασκευή πυρηνικών αντιδραστήρων υπέγραψε η Τουρκία. Η εμμονή της ισλαμικής κυβέρνησης του ΑΚΡ στην απόκτηση πυρηνικής ενέργειας είναι ενδεικτική της σημασίας που δίνει για την απόκτηση στρατηγικού πλεονεκτήματος.
Την εβδομάδα που πέρασε υπεγράφη νέο πρωτόκολλο συνεργασίας μεταξύ Τουρκίας και Κορέας για την κατασκευή πυρηνικών αντιδραστήρων στη Σινώπη του Ευξείνου Πόντου. Η υπογραφή της συμφωνίας ενέχει εσωτερικές και διεθνείς διαστάσεις.
Στο πλαίσιο των εργασιών του Τουρκοκορεατικού Επιχειρηματικού Φόρουμ υπεγράφη στην
Αιφνιδιαστική πρόταση μείωσης εξοπλισμών από τον Τ.Ερντογάν - Θετική ανταπόκριση από Μαξίμου & ΥΠΕΘΑ
| 01-04-2010 19:33:58 | |
Άσκηση καταστολής αεράμυνας από την τουρκική Αεροπορία - 10 παραβιάσεις από 24 μαχητικά σήμερα!
29-03-2010 16:48:50
Φρενίτιδα παραβιάσεων σήμερα στο Αιγαίο από τα τουρκικά μαχητικά των οποίων ο αριθμός που επιχείρησε σήμερα στο Αιγαίο ποσοστιαία έφτασε περίπου το 8% των άμεσα διαθέσιμων αεροσκαφών της τουρκικής Αεροπορίας! Συνολικά 24 αεροσκάφη, ξεκίνησαν να εισέρχονται από το πρωί στο Αιγαίο. Την αρχή έκανε μία εξάδα από F-16 που προχώρησαν σε δύο παραβιάσεις, συνέχισε μια οκτάδα με μικτό πακέτο F-16 και F-4 Terminator με τέσσερις παραβιάσεις του ΕΕΧ.
Λίγη ώρα πριν ολοκλήρωσε την βόλτα της στο Αιγαίο άλλη μία οκτάδα τουρκικών μαχητικών προσθέτοντας άλλες τέσσερις παραβιάσεις στα εναέρια σύνορά μας.
Εντελώς ανενόχλητοι, αφού τα μαχητικά της Π.Α. για άλλη μία φορά έλαβαν εντολή να μην πλησιάσουν τα τουρκικά μαχητικά στον εναέριο χώρο που επιχειρούσαν μεταξύ 6 και 10 μιλίων.
Δώδεκα από τα τουρκικά μαχητικά ήταν οπλισμένα, ορισμένα από τα οποία με πυραύλους αντί ραντάρ AGM-88B HARM. Προφανώς εκτελούσαν άσκηση καταστολής αεράμυνας.
Tα τουρκικά αεροσκάφη προέρχονταν από τα αεροδρόμια της Μπαντίρμα και του Μπαλίκεσιρ και δραστηριοποιήθηκαν γύρω από την Λέσβο, την Χίο και την Σάμο.
defencenet.gr/EFENPRESS
Ένα βήμα πιο κοντά στη συνδιαχείριση του Αιγαίου
Θέλουν να μας σύρουν σε θερμό επεισόδιο;

Από τις αρχές του χρόνου 12 τουρκικά πολεμικά πλοία έχουν διασχίσει το Αιγαίο, φθάνοντας μέχρι το Σούνιο. Τα ξημερώματα, οι Τούρκοι προχώρησαν ακόμη παραπέρα, κάνοντας έλεγχο στη πορεία ελληνικού πλοίου στη καρδιά του Αιγαίου. Η Άγκυρα σπάνια προχωρά σε οποιαδήποτε κίνηση χωρίς να την έχει σχεδιάσει.
Τουρκο-αλβανική στρατιωτική συνεργασία : Πρόκληση για την Ελληνική ασφάλεια
Posted: 23 Mar 2010 06:55 AM PDT Όπως γράφαμε σε προηγούμενο άρθρο (Η κινητικότητα στα Βόρεια σύνορα μας) μετά από ένα σύντομο και αφύσικο διάλειμμα η ιστορική αστάθεια της Χερσονήσου του Αίμου επανέρχεται φυσιολογικά. Οι εθνικοί ανταγωνισμοί, οξυνόμενοι από την έλλειψη αρχιτεκτονική ασφαλείας , τα έντονα εθνοτικά προβλήματα και τις δημογραφικές ανισορροπίες, δημιουργούν το ίδιο γνώριμο σκηνικό έντασης που χαρακτηρίζει την περιοχή εδώ και αιώνες.Η Τουρκία, στο πλαίσιο της φιλοδοξίας της για ηγεμονική παρουσία στην περιοχή, επιδιώκει τη στρατηγική επιρροή επί των χωρών αυτών, ιδίως με την Αλβανία, και μάλλον πιο συγκυριακά με τα Σκόπια, αφού και ιστορικά θεωρεί το χώρο δικό της πεδίο δράσεως, και θεωρεί ότι η επιρροή σε Αλβανία-Σκόπια-Βουλγαρία αποτελεί σημαντικό μοχλό πιέσεως στον μέχρι πρότινος στρατηγικό της αντίπαλο, τηνΕλλάδα. Η τουρκική αυτή προσπάθεια ,με την οποία θα ασχοληθούμε σήμερα είναι πολυεπίπεδη και μεθοδική. Στις αρχές της δεκαετίας του '90 η οικονομική και πολιτική καχεξία του αλβανικού κράτους, καθώς και η ανάγκη του για ανασυγκρότηση σε όλους τους τομείς, προσέφερε στην Τουρκία μια μοναδική ευκαιρία παρέμβασης στην περιοχή, βοηθώντας μεσοπρόθεσμα στην ανάπτυξη ενός νέου παράγοντα, εχθρικού προς την Ελλάδα (του αλβανικού) και τη στρατηγική του σύζευξη μαζί του..Με απλά λόγια: οι Τούρκοι θέλουν τους δικούς τους Κούρδους στα δυτικά μας.. Πριν μπούμε σε λεπτομέρειες, ας ανατρέξουμε σε μερικά πρόχειρα στοιχεία: - Ο αλβανικός πληθυσμός ανέρχεται σήμερα σε 3,5 εκατομμύρια περίπου, αλλά είναι εξαιρετικά δυναμικός δημογραφικά (αύξηση 0,5% ετησίως, μέσος όρος ηλικίας τα 29 χρόνια), και σε 20-25 χρόνια θα είναι συγκρίσιμος αριθμητικά με τον ελληνικό, και μάλιστα σαφώς νεώτερος. Τα θεμέλια μιας στενής συνεργασίας Η πρώτη επίσκεψη Τούρκου Α/ΓΕΕΘΑ στη γειτονική χώρα έλαβε χώρα στα Τίρανα τον Νοέμβρη του 1991 και σηματοδότησε την έναρξη επαφών υψηλόβαθμων αξιωματούχων τον δύο χωρών, με σκοπό την διεύρυνση της διμερούς συνεργασίας -και- στον στρατιωτικό τομέα. Την επίσκεψη ακολούθησε η υπογραφή της πρώτης σημαντικής συμφωνίας στην Άγκυρα στις 24 Ιουλίου 1992, η οποία και έθεσε τις βάσεις για τις περαιτέρω εξελίξεις. Κατά την επίσκεψη του τότε Αλβανού ΥΠΑΜ Σαφέτ Ζουλάλι στην Τουρκία, του επετράπη η είσοδος σε στρατιωτικά εργοστάσια, κέντρα διοίκηση και στρατόπεδα (ακόμα και σε Νατοικές εγκαταστάσεις) παρά το γεγονός ότι η Αλβανία δεν ήταν ακόμα μέλος του ΝΑΤΟ, με την σημειολογία της κίνησης να είναι προφανής.. Ως επισφράγισμα της συμφωνίας, ένα μήνα αργότερα το τουρκικό αντιτορπιλικό FRAM Ι Maresal Fevzi Cakmak (πρώην USS Charles H. Roan ) επισκέφτηκε το λιμάνι του Δυρραχίου (28/8/92). Το γεγονός θεωρήθηκε από την Αλβανική κοινή γνώμη ως σημαντικό δείγμα της δέσμευσης της Τουρκίας σε ότι αφορά την ασφάλεια του Αλβανικού κράτους και ως τέτοιο έγινε δεκτό με πανηγυρικό κλίμα . Επρόκειτο για την "πρώτη επίσκεψη Τουρκικού πολεμικού πλοίου στην Αλβανία από την εποχή της Οθωμανικής αυτοκρατορίας" όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά τα Αλβανικά ΜΜΕ. 2005: Ο πρώην Α/ΓΕΕΘΑ Χιλμι Οζκιοκ σε μια απο τις συχνές συναντήσεις με την ηγεσία του Αλβανικού στρατεύματος.Στις 18 Νοεμβρίου του ιδίου έτους, ξεκίνησε επίσημα η παρουσία Τούρκων αξιωματικών στο Αλβανικό ΥΠΑΜ οι οποίοι άρχισαν να οργανώνουν το Αλβανικό στράτευμα με βάση τα Νατοϊκά πρότυπα. Στις αρχικές φάσεις της συνεργασίας το μεγαλύτερο βάρος, όπως ήταν φυσικό, δόθηκε σε θέματα εκπαίδευσης με Τούρκους αξιωματικούς να αναλαμβάνουν την εκπαίδευση Αλβανικών μονάδων και το Τουρκικό ΥΠΑΜ να προσφέρει απλόχερα υποτροφίες φοίτησης Αλβανών στρατιωτικών σε Τουρκικές στρατιωτικές ακαδημίες. Παράλληλα ξεκίνησε και η παροχή οικονομικής βοήθειας για το εκσυγχρονισμό των Αλβανικών ενόπλων δυνάμεων, η οποία την περίοδο των ταραχών του 1997 είχε φτάσει στα επίπεδα των 70-80 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως για να εκτιναχθεί στα 120 εκατομμύρια δολάρια το 2001. Η κατάρρευση των “πυραμίδων” το 1997 αποδείχθηκε κομβικό σημείο για την τουρκική παρέμβαση στην Αλβανία. Οι εκτεταμένες ταραχές που ακολούθησαν έδωσαν το τελειωτικό χτύπημα στις ήδη παραπαίουσας Αλβανικές κρατικές δομές, ενώ εκατοντάδες στρατιωτικές εγκαταστάσεις ανα την χώρα λεηλατήθηκαν και άλλες καταστράφηκαν ολοσχερώς. Αυτή ήταν και η ευκαιρία που περίμεναν οι Τούρκοι για να εδραιώσουν την ήδη έντονη παρουσία τους στην γειτονική χώρα. Αλβανικές βάσεις για πλοία του Τουρκικού Ναυτικού Ένας από τους πρώτους τομείς στους οποίους έσπευσε να "εξαργυρώσει" την υποστήριξη της η Άγκυρα ήταν η εξασφάλιση ασφαλούς αγκυροβολίου για τα σκάφη του Τουρκικού Ναυτικού και μάλιστα σε προνομιακές θέσεις σε μικρή απόσταση από το στρατηγικής σημασίας στενό του Οτραντο, μόλις βορείως ναυτικών δρόμων εξαιρετικά σημαντικών για τα ελληνικά συμφέροντα. Με τις ταραχές του 1997 το μεγαλύτερο μέρος των εγκαταστάσεων των Αλβανικών ενόπλων δυνάμεων λεηλατήθηκε ή καταστράφηκε ολοσχερώς. Την ίδια τύχη είχε και μια εκ των κύριων ναυτικών βάσεων του Αλβανικού Ναυτικού -η βάση του Αυλώνα ή Πασά λιμάνι- η οποία καταστράφηκε σε μεγάλο βαθμό και πολλά από τα σκουριασμένα σκάφη που ελλιμενίζονταν εκεί βυθίστηκαν. Η ναυτική βάση Αυλώνα (Πασαλιμάνι) κατασκευάστηκε το 1957 αρχικά ως βάση υποβρυχίων με σοβιετική βοήθεια με σκοπό να φιλοξενήσει 12 υποβρύχια και έχοντας μικτό αλβανικό/σοβιετικό προσωπικό υπό την διοίκηση της Μόσχας. Με την απομάκρυνση του Χότζα από τους Σοβιετικούς το 1961 η σοβιετική βοήθεια έπαψε να υφίσταται. Την ίδια περίοδο με την κατασκευή της κύριας βάσης του Πασαλιμάνι, οι σοβιετικοί κατασκεύασαν περίπου 40 χμ νοτιότερα στην περιοχή της Χειμάρας, την υπόγεια βάση υποβρυχίων του Πόρτο Παλέρμο η οποία πολλές φορές συγχέεται με το Πασαλιμάνι. ![]() Δράττοντας την ευκαιρία η Τούρκοι προσφέρθηκαν να επισκευάσουν την ναυτική βάση ,την μικρή ναυπηγική μονάδα που φιλοξενεί καθώς και την Ναυτική ακαδημία που καταστράφηκε ολοσχερώς την άνοιξη του 1997, απελευθερώνοντας άμεσα για αυτό τον σκοπό το ποσό των 7 εκ δολλαρίων. Η επίσημη συμφωνία υπεγράφη τον Μάρτη του 1998 ανάμεσα στον Αλβανό Α/ΓΕΝ Ρόμπερτ Μπάλι και τον Τούρκο ομόλογο του Σαλίμ Δερβίσογλου, κατά την επίσκεψη Αλβανικής αντιπροσωπίας στην Άγκυρα. Μετά το πέρας των συνομιλιών ο Αλβανός Α/ΓΕΝ είχε ξεχωριστές συναντήσεις με τον Τούρκο υπουργό Άμυνας, όσο και με τον υπαρχηγό ΓΕΕΘΑ Τσεβίκ Μπίρ με της γνωστές παράτες και εγκάρδιους λόγους. Οι εργασίες αποκατάστασης ξεκίνησαν άμεσα από τουρκικό απόσπασμα 60 περίπου ατόμων και μετά από διάστημα 2 μηνών αντιπροσωπία Τούρκων αξιωματικών συνοδευόμενη από τον πρέσβη στα Τίρανα Αχμέτ Ρεφάχ Οκτσούν, παρέδωσε υλική βοήθεια και επισκέφτηκε την ανακατασκευαζόμενη βάση. Το εγχείρημα κόστισε τελικά περισσότερα από 10 εκ δολάρια, , πόσο αρκετά μικρό αν αναλογιστούμε τα οφέλη -άμεσα και μεσοπρόθεσμα- για την Άγκυρα..Η μικρή ναυπηγική μονάδα στο Πασαλιμάνι αγοράστηκε προσφάτως από την ολλανδική Damen Shipyards ,στα πλαίσια της συμφωνίας αγοράς 4 περιπολικών Damen Stan patrol 4207 απο το Αλβανικό Ναυτικό, το οποίο εξετάζει και τουρκικές σχεδιάσεις όπως τα MRTP-33 για τον ίδιο σκοπό. Τα πλοία του τουρκικού ναυτικού απολαμβάνουν ανάλογων διευκολύνσεων και στα υπόλοιπα λιμάνια των Αλβανών, όπως αυτό του Δυρραχίου το οποίο επισκέφτηκε προσφάτως το τουρκικό υποβρύχιοΤCG Dolunay (S-352) τύπου U-209/1200 (Τουρκικό υποβρύχιο στο Δυρράχιο) , μετά το πέρας της ανθυποβρυχιακής άσκησης του ΝΑΤΟ Noble Manta 2010. Όπως είχαμε αναφέρει και στο παρελθόν η Άγκυρα φέρεται να εξετάζει το ενδεχόμενο πώλησης 1-2 υ/β της κλάσης αυτής σε "μη-κατονομαζόμενη χώρα" αξιωματικοί της οποίας έχουν λάβει κατάλληλη ναυτική εκπαίδευση στην Τουρκία.. 45 χμ νοτιότερα της βάσης του Πασαλιμάνι βρίσκεται η υπόγεια βάση υποβρυχίων της Χειμάρας (Πόρτο Παλέρμο) η οποία κατασκευάστηκε από τους σοβιετικούς την δεκαετία του ΄50. Η συγκεκριμένη βάση σήμερα έχει αφεθεί στην τύχη της, καθώς οι κτιριακές εγκαταστάσεις χορταριάζουν και δεν υπάρχει καμία σοβαρή περίφραξη. Φιλοξενούνται επι μονίμου βάσεως 1-2 μικρά περιπολικά του αλβανικού ναυτικού, ενώ εκτιμάται ότι το εσωτερικό της υπόγειας βάσης είναι στην ίδια άσχημη κατάσταση. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του Αλβανικού τύπου η κυβέρνηση εξετάζει την μετατροπή της σε τουριστικό αξιοθέατο καθώς τα απαιτούμενα ποσά για την αποκατάσταση της καθιστούν ένα τέτοιο εγχείρημα απαγορευτικό. Πάντως ακόμα και υπο τις παρούσες συνθήκες θεωρητικά η υπόγεια σήραγγα θα μπορούσε να φιλοξενήσει υποβρύχιο των διαστάσεων ενός U-209, κρατώντας το μακρυά απο αδιάκριτα μάτια.. ![]() ![]() ![]() ![]() άνω αριστερά: Πανοραμική άποψη άνω δεξιά : Η ανατολική είσοδος κάτω αριστερά : Στο βάθος του ορίζοντα οι ακτές της Κέρκυρας κάτω δεξιά : Η δυτική είσοδος που βλέπει στην ανοιχτή θάλασσα Ο παράγοντας Αεροπορία Στον αεροπορικό τομέα η τουρκική εμπλοκή στην “αναγέννηση” της ανύπαρκτης Αλβανικής αεροπορίας υπήρξε -και είναι ακόμα- καθοριστικής σημασίας. Μπορεί να αποτελέσματα να μην είναι εμφανή ακόμα όμως οι βάσεις έχουν τεθεί απο πολύ νωρίς με την ενεργή εμπλοκή αξιωματικών της τουρκικής αεροπορίας οι οποίοι συμβάλλουν τα μέγιστα στον τομέα εκπαίδευση προωθώντας την μετατροπή της μουσειακής Αλβανικής αεροπορίας σε μια μικρή μεν – νατοικών στάνταρ δε – αεροπορική δύναμη, η οποία σταδιακά θα αποκτήσει αεροσκάφη σταθερής πτέρυγας και να επεκτείνει τον στόλο ελικοπτέρων με τον οποίο επιχειρεί αυτή την στιγμή. ![]() Ακριβώς όπως και στον τομέα των ναυτικών εγκαταστάσεων η τουρκική πλευρά επιδίωξε απο πολύ νωρίς να “βάλει πόδι” κατα το κοινώς λεγόμενο στα αεροπορικά πράγματα, προσφέρωντας στην πρόθυμη αλβανική κυβέρνηση την ανακατασκεύη και αναβάθμιση της αεροπορικής βάσης του Κucove 110 χιλιόμετρα νοτίως της πρωτεύουσας των Τιράνων (ανάλογες διευκολύνσεις προσέφερε και η Γερμανία η οποία ανέλαβε την αεροπορική βάση της Zadrima). Οι εργασίες αφορούσαν κατασκεύη κτιρίου τέρμιναλ κτίριου διοίκησης και ελέγχου, ανακατασκευή των 2 διαδρόμων αποπροσγείωσης, πύργου ελέγχου, πίστα άπρον, τηλεπικοινωνιακών εγκαταστάσεων, εγκατάσταση νέας περίφραξηςκ.α , σύμφωνα με τα διεθνή στάνταρ. H ολοκλήρωση των εργασιών αναβάθμισης της βάσης ανακοινώθηκε στα Τουρκικά ΜΜΕ to 2005 παρά το γεγονός ότι η τουρκική εταιρία Biltec S.a είχε ολοκληρώσει τις σχετικές εργασίες ήδη απο τα τέλη του 2002.. ![]() ![]() Τα εγκαίνια της καινούργιας βάσης έκανε ο ΑλβανόςΥΠΑΜ Παντελής Μάικο συνοδευόμενος απο τον τότε Τούρκο Α/ΓΕΑ Ιμπραίμ Φιρτίνα ο οποίος προσφάτως συνελήθφη στα πλαίσια ερευνών για την προσπάθεια πραξικοπήματος εναντίον της τουρκικής κυβέρνησης. Ο Φιρτίνα θεωρείται απο τους σκληροπυρηνικούς του στρατιωτικού κατεστημένου και είχε έρθει στο προσκήνιο στο παρελθόν λόγω των εμπρηστικών του δηλώσεων περι κατάριψης ελληνικών μαχητικών που θα “εμποδίσουν” τις βόλτες των τούρκων στο Αιγαίο. Κατα την επίσκεψη εκείνη έγιναν δηλώσεις για την πιθανή τουρκική βοήθεια στην κατασκευή υποδομών επισκευής αεροσκαφών και της αναβάθμησης του “στρατιωτικού πανεπιστημίου Σκεντέρμπεη”Ξεχωριστή μνεία θα έπρεπε να γίνει και στο Εργοστάσιο Αεροπλάνων της Kucova το οποίο κατασκεύαζε ανταλλακτικά και κινητήρες για τις Κινέζικες εκδόσεις των MiG στις αρχές της δεκαετίας του 80, καθώς το καθεστώς Χότζα σε μια προσπάθεια να το διατηρήσει σε λειτουργία είχε αποκτήσει μηχανήματα από την Σουηδία για αυτόν τον σκοπό. Τελικώς περιήλθε ουσιαστικά σε απραξία μέχρι και τα μέσα της δεκαετίας του 00, όταν η Βell ανέλαβε να το διαμορφώσει ώς επισκευαστικό κέντρο ελικοπτέρων. (Απο το αεροδρόμιο επιχειρούν ΑΒ-205 της Αλβανικής αεροπορίας) Αυτό σημαίνει ό,τι το ΝΑΤΟ και ειδικότερα η Τουρκία, έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιήσει τις υποδομές αυτές για μετασταθμεύσεις α/φων και προσωπικού, τόσο σε ασκήσεις όσο και σε περιόδους κρίσεων. Το έτος 2005 ενω αμέσως πριν την απόσυρση των λιγοστών Αλβανικών MiG-15/17/19/21 (των Κινεζικών τους αντιτύπων για την ακρίβεια) η Τουρκία προσέφερε με την μορφή leasing 26 μαχητικά F-5 με κόστος ενοικίασης 100 δολάρια ΗΠΑ το μήνα έκαστο, με την προϋπόθεση να εκσυχρονιστούν από την ΤΑΙ σε επίπεδο F-52000. To κόστος της αναβάθμισης αυτής θα ήταν χρήματα της Τουρκικής στρατιωτικής βοήθειας προς την Αλβανία, γεγονός που οδήγησε την Αλβανία στο να απορρίψει την πρόταση αυτή. Η Αλβανική αεροπορία είχει δεχθεί επίσης πρόταση από την Γερμανία για παραχώρηση προκεχωρημένων εκπαιδευτικών Alpha Jet τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως ελαφρά μαχητικά. Ούτε και αυτή η πρόταση προχώρησε, επίσης για οικονομικούς λόγους. Καλλιεργώντας τις διμερείς σχέσεις της με την Αλβανική αεροπορία (Αλβανική Ταξιαρχία Αέρος) η Τουρκία εκπαιδεύει κάθε χρόνο τόσο Αλβανούς δόκιμους χειριστες, όσο και ιπτάμενους αξιωματικούς σε όλους τους τύπους α/φων που διαθέτει, συμπεριλαμβανομένων και F-16 σε μια προσπάθεια να διατηρήσει τόσο μια φιλική προδιάθεση προς την πλευρά της, όσο και να προωθήσει την πώληση/εκμίσθωση F-16 Block30, αναλαμβάνοντας φυσικά την αναβάθμισή τους. Ένα τέτοιο ενδεχόμενο ίσως φαντάζει μακρινό, το έδαφος όμως για τέτοιου είδους καταστάσεις καλλιεργείται συστηματικά από το 1998. Η έστω και μικρή πιθανότητα παρουσίας τουρκικών αεροπορικών δυνάμεων σε αλβανικά αεροδρόμια θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα στην Τουρκία στην καλύτερη περίπτωση να διασπάσει τον αποκλειστικά ανατολικό προσανατολισμό της ΠΑ και στην χειρότερη να καταφέρει αιφνιδιαστική ενέργεια από Βορειοδυτικά. Αφού τονίσουμε ότι το δεύτερο ενδεχόμενο είναι πολύ δύσκολο να πραγματοποιηθεί υπο της παρούσες συνθήκες (μιας και η Ελλάδα συμμετέχει στην επιτήρηση του Αλβανικού εναερίου χώρου..), ωστόσο δεν θα ήταν αφελές να αποκλειστεί η πιθανότητα η σταδιακή πολιτική ευθυγράμιση Τουρκίας-Αλβανίας να αποκτήσει και τέτοιου είδους στρατιωτικές προεκτάσεις. Η στρατηγική σημασία της 113ΠΜ καθίσταται προφανής και ίσως κάποια στιγμή στο μέλλον ξαναδούμε μαχητικά της ΠΑ να σταθμεύουν εκεί μόνιμα. Ενδυματολογικές και λοιπές "ανησυχίες" Ένας απο τους τομείς στους οποίους έδωσε μεγαλύτερη έμφαση η ηγεσία των Αλβανικών ενόπλων δυνάμεων μετά το 1997 ήταν αυτός των ειδικών δυνάμεων. H Aλβανική Ταξιαρχία ειδικών δυνάμεων που εδρεύει στην περιοχή Zall-Herr των Τιράνων δεν είναι άγνωστη στους αξιωματικούς του Αμερικανικού Στρατού και στους Τούρκους συναδέλφους τους που έχουν αναλάβει την εκπαίδευση των ειδικών δυνάμεων του νεώτερου μέλους της βορειοατλαντικής συμμαχίας... Άνδρες του τμήματος ειδικών δυνάμεων του Αλβανικού Στρατού στο Αφγανιστάν. Τουρκικός ιματισμός και τουρκικά ΗK-33 ανα χείρας.Οι Αλβανοί έσπευσαν φυσικά να συμμετάσχουν σε διάφορες αποστολές του ΝΑΤΟ ανα την υφήλιο, ξεκινώντας απο το αφιλόξενο Αφγανιστάν. Το πρώτο τμήμα Αλβανών ανδρών των ειδικών δυνάμεων που έφτασε στην χώρα τέθηκε υπο Τουρκική διοίκηση, με τον λόχο του Αλβανικού στρατού που κατέφτασε σε δεύτερο χρόνο να τίθεται υπο την διοίκηση των Ιταλών. Στους συνολικά 250 Αλβανούς σε υπηρεσία στο Αφγανιστάν, προσφάτως προστέθηκαν ακόμα 110 στρατιώτες που προωθήθηκαν στην επαρχία Χεράτ. 24-7-2006, ειδικοδυναμίτες των αλβανικών ΕΔ με αμερικανό επίσημο του ΝΑΤΟ, μετά από κάποια επίδειξη. Οι πιο παρατηρητικοί θα σταθούν στις -αλά τούρκα - στολές και στο βαθύ βυσσινί χρώμα των μπερέ...Οι επιρροές είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.Παράλληλα με το αμιγώς στρατιωτικό σκέλος συμφωνία του 1994 προέβλεπε και την συνεργασία σε επίπεδο ανταλαγής πληροφοριών, με την εμπλοκή της ΜΙΤ και των υπηρεσιών πληροφοριών του τουρκικού γενικού επιτελείου. Ήδη απο το 1994 διαπιστώθηκε απο τις Ελληνικές υπηρεσίες η εγκατάσταση σε 3 περιοχές της Βόρειας Ηπείρου (Κορυτσά, Αργυρόκαστρο και Αυλώνα) κέντρων ακροάσεως με σκοπό την υποκλοπή Ελληνικών στρατιωτικών επικοινωνιών, με το υλικό και εκπαίδευση των Αλβανών χειριστών να παρέχεται απο την Άγκυρα. Μετά τις ταραχές του 1997 και την αποδιάρθρωση των Αλβανικών κρατικών υπηρεσιών οι τουρκικές υπηρεσίες απώλεσαν προσωρινά το προνομιακό καθεστώς της δράσης τους στην γειτονική χώρα. Εκείνη την περίοδο η απουσία της "συμμαχικής" Shiq λίγο έλειψε να κοστίσει ακριβά σε ομάδα απρόσεκτων Τούρκων πρακτόρων, τους οποίους κόντεψαν να λυτσάρουν πολίτες της Επιτροπής Σωτηρίας Αργυροκάστρου στο χωριό Λιβαδειά. Συνελήφθησαν απο τους κατοίκους του χωριού και όπως αποδείχτηκε παρακολουθούσαν και κατέγραφαν τις κινήσεις των επιτροπών σωτηρίας που ιδρύθηκαν μετά τις ταραχές. Την ίδια περίοδο που οι ανωτέρω σκηνές εξελίσονταν στην γειτονική Αλβανία, ένα περίεργο φαινόμενο ελάμβανε χώρα στην κοντινή Κέρκυρα. Όπως έγινε αντιληπτό στις Ελληνικές αρχές υπήρχε έντονη δυσαναλογία εισερχομένων και εξερχομένων Τούρκων τουριστών στο νησί (εγκριθείσες βίζες – εξερχόμενα θεωρημένα διαβατήρια) γεγονός που γέννησε βάσιμες υποψίες ότι υπήρχε προσπάθεια δημιουργιας δικτύου. Οι υποψίες αυτές έγιναν εντονότερες με τις συνεχείς ένοπλες επιθέσεις αλβανών μαφιόζων στον νησί, που σταμάτησαν μόνο μετά απο την αποφασιστική παρέμβαση των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού αλλά και του Πολεμικού Ναυτικού. (Οι ελληνοαλβανικές "ναυμαχίες" του 1997) Τι μέλλει γενέσθαι; Μετά απο μια αναδρομή στην σχεδόν 20ετή ιστορία της διμερούς στρατιωτική συνεργασίας Αλβανίας-Τουρκίας ανακύπτουν δύο -πολύ-κρίσιμα ερωτήματα :
Μπορεί η Ελληνική Δημοκρατία να αντιδράσει στην διαμορφούμενη κατάσταση; Αν το θελήσει, η απάντηση είναι κατηγορηματικά ναι. Κι αυτό, διότι ακόμη και στη σημερινή εξαιρετικά δυσχερή οικονομική της θέση, έχει κρίσιμους παράγοντες άμεσης επιρροής επί της Αλβανίας: - την κυριαρχική οικονομική επιρροή της - την άμεση γεωγραφική της εγγύτητα με την χώρα - την εθνική ανομοιογένεια των Αλβανών - την αλληλεξάρτηση όλων των εστιών έντασης του Χερσονήσου του Αίμου, έναντι των οποίων δεν έχουμε πάντα κατ' ανάγκην αντικρουόμενα συμφέροντα με την Αλβανία. Αλλά όλα αυτά είναι μια άλλη, εκτενής συζήτηση... enkripto/EFENPRESS |
Τουρκική κορβέτα αναστατώνει το ΓΕΕΘΑ
Από το πρωί εντοπίστηκε τουρκική κορβέτα να πλέει μεταξύ Δυτικών και Κεντρικών Κυκλάδων και γύρω στις 15:00 η ρότα του τουρκικού πολεμικού πλοίου έδειχνε πως κατευθύνεται για τη Σαντορίνη.
Στις 15:04, η zougla.gr συνομίλησε με τον εκπρόσωπο του γραφείου Τύπου του ΓΕΕΘΑ (με βαθμό συνταγματάρχη), ο οποίος επιβεβαίωσε την πληροφορία καθώς επίσης και το γεγονός ότι δεν πρόκειται περί προγραμματισμένης άσκησης.
Σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, η τουρκική κορβέτα που βρίσκεται βορείου της Σαντορίνης με κατεύθυνση προς τα δυτικά παρακολουθείται σε στενή απόσταση από την ελληνική κανονιοφόρο «Ναυμάχος».
Συνετρίβη Τουρκικό ελικόπτερο στο Αφγανιστάν
Καμπούλ - Ένα Τουρκικό ελικόπτερο το οποίο ανήκε στην δύναμη του ΝΑΤΟ συνετρίβη στο νότιο Αφγανιστάν την Τρίτη με Τούρκους στρατιώτες επί του σκάφους, αλλά η στρατιωτική συμμαχία αρνήθηκε ότι κάποιος απο αυτούς έχει σκοτωθείί.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες που δόθηκαν από τις αφγανικές αρχές, η πτώση του τουρκικού ελικοπτέρου έγινε στις παρυφές της πόλης Βαρντάκ, πρωτεύουσα της επαρχίας Βαρντάκ νοτιοδυτικά της Καμπούλ, γύρω στις 10:30 π.μ. τοπική ώρα.
Παρά την διάψευση απο μέρους του ΝΑΤΟ πληροφορίες φέρουν να έχει σκοτωθεί ένας Τούρκος στρατιώτης και να έχουν τραυματιστεί άλλοι τέσσερις ή πέντε στρατιώτες.Οι τραυματίες βρίσκονταν σε κρίσιμη κατάσταση και έχουν διακομιστεί σε νοσοκομείο με ελικόπτερο στην πρωτεύουσα Καμπούλ.
Ένας αυτόπτης μάρτυρας ανέφερε οτι δύο ελικόπτερα ήταν έτοιμα να προσγειωθούν όμως ο έλικας του ενός βρήκε στο έδαφος λίγο πριν την προσγείωση του με αποτέλεσμα να τεθεί εκτός ελέγχου και να συντριβεί.
Αλλες πληροφορίες θέλουν το ελικόπτερο να αντιμετώπισε τεχνικά προβλήματα πριν την πτώση του.Δεν υπάρχουν ενδείξεις για εχθρική δραστηριότητα η οποία και να προκάλεσε το περιστατικό όμως όλα τα ενδεχόμενα είναι υπό διερεύνηση αναφέρει το Reuters
miamiherald.com,AFP,reuters
Συντριβή ελικοπτέρου νοτιοδυτικά της Καμπούλ
Ένας Τούρκος στρατιώτης της ISAF σκοτώθηκε και τρεις τραυματίστηκαν
Ελικόπτερο συνετρίβη σήμερα νοτιοδυτικά της Καμπούλ, ανακοίνωσε τοπικός αξιωματούχος
Ο Σαχιντουλάχ Σαχίντ, εκπρόσωπος του κυβερνήτη της επαρχίας Μαϊντάν Ουαρντάκ δήλωσε πως το ελικόπτερο μετέφερε προμήθειες για λογαριασμό των τουρκικών στρατευμάτων της ISAF, τα οποία έχουν τη βάση τους στην επαρχία αυτή.
Ο ίδιος πρόσθεσε πως ένας Τούρκος στρατιώτης σκοτώθηκε και τρεις τραυματίστηκαν όταν το ελικόπτερο συνετρίβη σε βουνό της περιοχής.
Μέχρι τώρα η ISAF δεν έχει επιβεβαιώσει το συμβάν.
infognomonpolitics/EFENPRESS
ΦΟΒΟΥ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΚΑΙ...ΔΩΡΑ ΦΕΡΟΝΤΑΣ
Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010
Ανοίγει ξανά ο ναός της Παναγίας Σουμελά (;)
Ο Οζκιόκ μάλιστα θυμίζει πως «τα προηγούμενα χρόνια δεν επέτρεψαν σε ομάδα επισκεπτών από την Ελλάδα να κινηθούν ομαδικά, αλλά απαγόρευσαν ακόμη και τη λειτουργία στη Μονή».
euro2day
ΑΠΟΘΡΑΣΥΝΘΗΚΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ...
Την ώρα που ο υπουργός Άμυνας ετοιμαζόταν να ενημερώσει τη Βουλή 16 τουρκικά αεροσκάφη έφταναν πάνω απ' τα νησιά του Αιγαίου!
Aνησυχία στα Επιτελεία για τις τουρκικές κινήσεις στο Αιγαίο - Πώς τις ερμηνεύουν, τι φοβούνται
Ιδιαίτερα προσεκτικά μελετούν στο ΓΕΕΘΑ τις τελευταίες τουρκικές προκλήσεις, όπως ο χθεσινός πορεία της κορβέτας από το Aksaz στο εσωτερικό του διαύλου Σουνίου-Κέας σε μία προσπάθεια να «αποκωδικοποιήσουν» την διαρκώς αυξανόμενη.
Πρακτικά δεν έχουμε αναχαιτίσεις μεταξύ 6 και 10 μιλίων. Για λόγους οικονομίας αποστέλλονται δύο ή το πολύ τέσσερα αεροσκάφη για να προχωρήσουν σε μία τυπική αναγνώριση και επιστρέφουν στη βάση τους χωρίς εμπλοκές.
Οι Τούρκοι χειριστές δεν έχουν κανένα λόγο να εμπλέκονται αφού αντικειμενικός τους στόχος είναι να «απονευρώσουν» τον εναέριο χώρο των 10 ν.μ., όπου εισέρχονται κατά κανόνα ανενόχλητοι και φτάνουν μέχρι τα έξι μίλια, οπότε οι εμπλοκές είναι πλέον μηδενικές!
Σε ότι αφορά τις προκλήσεις του τουρκικού Ναυτικού, αυτές είναι αμφίβολο αν θα απαντηθούν έστω και αν κάποιο τουρκικό σκάφος επιχειρήσει τον περίπολου της Σαλαμίνας! Άλλωστε μία πορεία από το Σούνιο μέχρι την Σαλαμίνα είναι πιο φυσιολογική από αυτή του Αksaz-Σούνιο-Σμύρνη που πραγματοποιούν σχεδόν κάθε μήνα από το καλοκαίρι μέχρι σήμερα οι Τούρκοι.
Και βέβαια, όλα ξεκίνησαν πέρσι, τον Ιανουάριο του 2009, όταν η τουρκική φρεγάτα παραβίασε του κανόνες της αβλαβούς διεύλευσης και πραγματοποίησε κρουαζιέρα λίγα μίλια μακριά - και εντός ακτίνας βολής των πυροβόλων της - από την οικία του πρωθυπουργού στην Ραφήνα, χωρίς να υπάρξει καμία ελληνική πρακτική αντίδραση. Αυτό δεν σημαίνει ότι σε ακραίες συνθήκες δεν μπορεί να σμβεί κάποιο ατύχημα.
Η υπέρπτηση επάνω από την φρεγάτα ΑΙΓΑΙΟ στο Πεδίο Βολής Άνδρου κατά την ώρα εκτέλεσης αντιαεροπορικών βολών, θα μπορούσε να προκαλέσει το ατύχημα που προσδοκά η Άγκυρα.
Από εκεί και πέρα, όπως προαναφέραμε, οι εκτιμήσεις για την αύξηση της τουρκικής επιθετικότητας διαφέρουν: Οι περισσότεροι στο ΓΕΕΘΑ εκτιμούν ότι πρόκειται για τα συνήθη «ψυχολογικά παίγνια» της Άγκυρας.
«Μπορούμε να πάμε οπουδήποτε, το Αιγαίο είναι δική σας θάλασσα, όσο είναι και δική μας». Η τρίτη εκτίμηση προέρχεται από μια ολιγάριθμη ομάδα του ΓΕΕΘΑ που θεωρεί ότι «Η αύξηση των προκλήσεων σχετίζεται άμεσα με την κατάσταση στο εσωτερικό πολιτικό μέτωπο». Σενάρια που να σχετίζονται με «κατασκοπευτικές» αποστολές δεν θεωρούνται σοβαρά: Ούτε έχουν την δυνατότητα, έχει χρειάζεται να κάνουν τέτοιες κινήσεις. Μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες αλλιώς, όπως κι εμείς, άλλωστε».
Επί της ουσίας όλες καταλήγουν στον ίδιο συμπέρασμα. «Έχουν διακρίνει εσωτερική πολιτική αδυναμία την τελευταία διετία και συμπεριφέρονται όπως ο καρχαρίας που έχει μυρίσει αίμα: Κάνουν κύκλους, πλησιάζουν να τσεκάρουν τις αντοχές και τις δυνάμεις, απομακρύνονται και ξανάρχονται»...
Σήμερα από τα μεσάνυχτα έως νωρίς το πρωί καταγράφηκαν συνολικά 25(!) κλήσεις από τα τουρκικά ραντάρ προς το πολωνικό αεροσκάφος της FRONTEX, ενώ αυτό πετούσε βορειοδυτικά του Φαρμακονησίου, σε ύψος 3.000 ποδών και εντός ελληνικού εναέριου χώρου.
Όπως και τις προηγούμενες φορές, η κλήση έλεγε ότι το αεροσκάφος βρισκόταν εντός τουρκικού εναέριου χώρου και ότι έπρεπε να εγκαταλείψει την περιοχή γιατί θα διεξαχθεί τακτική επιχείρηση εναντίον του.
Το αεροσκάφος εκτέλεσε κανονικά την αποστολή του πραγματοποιώντας μάλιστα δύο πτήσεις, δεχόμενο δέκα εκπομπές ασυρμάτου στην πρώτη και άλλες δεκαπέντε στη δεύτερη.
defencenet
" Και εμείς οι δυό στον καφενέ........."
ΔΕΥΤΈΡΑ, 15 ΜΑΡΤΊΟΥ 2010
Ερντογάν: Επτά Χρόνια Πρωθυπουργός, 234 Επίσημα Ταξίδια στο Εξωτερικό
Το γραφείο του Τούρκου πρωθυπουργού, ως απάντηση στα ερωτήματα-ερωτηματικά που τίθενται στα ΜΜΕ της Δύσης για το αν η Τουρκία έχει αλλάξει γεωπολιτικό προσανατολισμό, έδωσε στη δημοσιότητα χάρτη της Υδρογείου, στον οποίο απεικονίζονται τα ταξίδα που έχει πραγματοποιήσει ο Ερντογάν στο εξωτερικό, τα επτά χρόνια που είναι πρωθυπουργός. Παρεμπιπτόντως, ο Ερντογάν αυτά τα χρόνια πραγματοποίησε 234 ταξίδια σε 81 διαφορετικές χώρες.
Θα λέγαμε ότι δεν είναι απαραίτητο ή μάλλον δεν μας συμφέρει να κάνουμε ανάλογους συνειρμούς για την Ελλάδα!
Read more: http://infognomonpolitics.blogspot.com/2010/03/234.html#ixzz0iGTS8uIC
Γιατί η Τουρκία αρνείται την Αρμενική Γενοκτονία;

Μνημείο Tsiternakaberd (Τσιτζερναγκαπέρτ), αφιερωμένο στα θύματα της Αρμενικής Γενοκτονίας.
Χρήστος Ιακώβου
Διευθυντής του Κυπριακού Κέντρου Μελετών (ΚΥ.ΚΕ.Μ.)
Οι διαστάσεις που λαμβάνει διεθνώς το ζήτημα της αναγνώρισης της Αρμενικής Γενοκτονίας, μετά τα πρόσφατα ψηφίσματα της επιτροπής εξωτερικών υποθέσεων της Αμερικανικής Βουλής και του Σουηδικού κοινοβουλίου και τις συνεπακόλουθες Τουρκικές αντιδράσεις είναι αναμφιβόλως άνευ προηγουμένου. Μία βασική παράμετρος η οποία αναδεικνύεται μέσα από αυτές τις εξελίξεις είναι το ζήτημα της Τουρκικής ευθύνης, το οποίο αποτελεί και την ουσία της Τουρκικής άρνησης της Γενοκτονίας, αφού οι διαστάσεις και προεκτάσεις του άπτονται ενός ευρέως φάσματος της σύγχρονης Τουρκίας που αρχίζει από την επίσημη ιστοριογραφία και καταλήγει στην εξωτερική της πολιτική.
Το βασικό ερώτημα αυτού του ζητήματος είναι το εξής: υπάρχουν αποδείξεις ότι από πλευράς των Οθωμανικών αρχών υπήρξε πρόθεση και κεντρικός σχεδιασμός για συνολική ή μερική καταστροφή των Αρμενίων υπηκόων της αυτοκρατορίας; Η επίσημη τουρκική θέση είναι ότι ο θάνατος εκατοντάδων χιλιάδων Αρμενίων (οι τουρκικές εκτιμήσεις κυμαίνονται από 300.000 έως 600.000) ήταν ένα τραγικό αλλά μη σκόπιμο επακόλουθο του πολέμου. Το επιχείρημα αυτό στηρίζεται στον ισχυρισμό ότι οι οθωμανικές πηγές δεν περιέχουν στοιχεία που να υποδεικνύουν διατεταγμένη πολιτική συστηματικής εξαφάνισης. Πρόσφατες μελέτες από δυτικούς και Τούρκους (βλ. Τανέρ Ακσάμ) ερευνητές υποστηρίζουν το αντίθετο.
Οι έρευνες αυτές έχουν ένα στοιχείο που τις διαφοροποιούν ποιοτικά από τη συμβατική παράδοση της τουρκικής ιστοριογραφίας. Πρόκειται για την πρωτοφανή έως σήμερα χρήση οθωμανικού αρχειακού υλικού γύρω από το Αρμενικό Ζήτημα. Το νέο αρχειακό υλικό από τουρκικά στρατιωτικά και δικαστικά αρχεία, πρακτικά κοινοβουλίου, επιστολές και μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, σε συνδυασμό πάντοτε με την ιστορική αφήγηση ανασυνθέτουν τη διαπλεκομένη ενορχήστρωση μεταξύ συντονισμένων τμημάτων του Οθωμανικού κράτους, του κυβερνώντος κόμματος των Νεοτούρκων, «Ένωση και Πρόοδος», καθώς επίσης και των στρατιωτικών δυνάμεων. Καταδεικνύεται ότι αυτό που συνέβη στους Αρμενίους ήταν μια κεντρικά και επίσημα σχεδιασμένη επιχείρηση εξολόθρευσής τους.
Η αποδοχή αυτού του συμπεράσματος είναι εκ των πραγμάτων και ριζοσπαστική και αναθεωρητική για τη συμβατική ιστοριογραφία της σύγχρονης Τουρκίας. Η ουσία του συμπεράσματος είναι σαφής ότι δηλαδή οι σφαγές των χριστιανών και η αρμενική γενοκτονία απετέλεσαν τον καθοριστικό παράγοντα για την ανάδυση του τουρκικού εθνικού κράτους. Χωρίς τον συστηματικό σχεδιασμό και την αποτελεσματική εκτέλεση της γενοκτονίας από τους Νεότουρκους οι οποίοι, στη συνέχεια, και υπό την ηγεσία του Κεμάλ Ατατούρκ οργάνωσαν την αντίσταση στην Ανατολία, ο τελευταίος δεν θα είχε τη δυνατότητα να οικοδομήσει το τουρκικό εθνικό κράτος. Οι Νεότουρκοι ιδρυτές του τουρκικού κράτους δημιούργησαν με αυτό τον τρόπο μία εύπορη τάξη που ιδιοποιήθηκε τα πλούτη και τις περιουσίες των Αρμενίων. Οι περιουσίες αυτές είχαν δημευτεί από τους Νεότουρκους με διάταγμα του 1915 ως δήθεν «εγκαταλελειμμένες». Το διάταγμα του 1915 επανέφεραν οι κεμαλιστές το 1922, όταν είχαν πλέον επικρατήσει.
Η Τουρκία, για ένα αιώνα σχεδόν, κατέφερε να αποφύγει την ανάληψη της ευθύνης, υποδεικνύοντας τα αντικρουόμενα συμφέροντα των Μεγάλων Δυνάμεων στην περιοχή, τις προτεραιότητες του αναδυομένου τουρκικού εθνικού κινήματος και τις ανεπαρκείς απόπειρες της διεθνούς κοινότητας να οδηγήσει τους δράστες στη δικαιοσύνη.
Η σημερινή Τουρκία δεν μπορεί εύκολα να συμφιλιωθεί ψυχολογικά με το ζήτημα της Αρμενικής Γενοκτονίας. Πιστεύω ότι ο ψυχολογικός παράγοντας ενισχύει τις δυσκολίες μίας ειλικρινούς ιστορικής επισκόπησης στην Τουρκία και ως εκ τούτου η τουρκική κοινωνία δείχνει απρόθυμη να εξετάσει το παρελθόν της. Στην επικρατούσα κουλτούρα, όχι μόνον η γενοκτονία των Αρμενίων αλλά μεγάλο μέρος της πρόσφατης ιστορίας της Τουρκίας παραδίδεται στη σιωπή – δύο παραδείγματα είναι το κουρδικό και ο ρόλος του στρατού. Η μεταρρύθμιση του 1928 που άλλαξε την τουρκική γραφή από αραβικά σε λατινικά στοιχεία ενέτεινε το πρόβλημα, σύμφωνα με τον συγγραφέα. Η Τουρκία είναι μία κοινωνία που δεν μπορεί να διαβάσει τις ίδιες της τις εφημερίδες, τις επιστολές και τα ημερολόγια εάν αυτά γράφτηκαν πριν από το 1928. Δεν έχει πρόσβαση σε οτιδήποτε συνέβη πριν από εκείνη την ημερομηνία. Το αποτέλεσμα είναι η σύγχρονη Τουρκία να εξαρτάται πλήρως από την ιστορία όπως την έχει καθορίσει και συγγράψει το κράτος. Και, βεβαίως, για το κράτος διακυβεύονται πολλά αναφορικά με τον τρόπο που παρουσιάζεται η ιστορία, ιδιαιτέρως όταν αυτή αφορά την ίδια του την νομιμότητα. Ενόψει αυτών, είναι εμφανές γιατί η τουρκική κοινωνία έχει παραδώσει τη γενοκτονία των Αρμενίων στη λήθη και την άρνηση.
Σήμερα στην Τουρκία υπάρχουν δύο αφηγήσεις και δύο ιστοριογραφικές προσεγγίσεις για την μεταβατική περίοδο από την Οθωμανική αυτοκρατορία στην Κεμαλική Τουρκία. Από τη μια, υπάρχει η ιστορία της αυτοκρατορίας που διαμελίζεται από τις Μεγάλες Ευρωπαϊκές Δυνάμεις μέσω μιας προσχεδιασμένης διαδικασίας. Η εκδοχή αυτή βοήθησε να δημιουργηθεί μία ισχυρή αίσθηση σύγκρουσης με τη Δύση για την επιβίωση του τουρκικού έθνους, δημιουργώντας έντονα αντιδυτικά αισθήματα και καχυποψία, ιδιαιτέρως ανάμεσα στην κυρίαρχη ελίτ, τα οποία διατηρούνται μέχρι σήμερα. Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η ιστορία των διώξεων των σφαγών και της εξόντωσης διαφορετικών θρησκευτικών και εθνικών ομάδων, στα πλαίσια των οποίων συνετελέσθη η Αρμενική Γενοκτονία.
infognomonpolitics/ EFENPRESS

















