* ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ * ΑΔΕΣΜΕΥΤΗ * ΥΠΕΡΚΟΜΜΑΤΙΚΗ *ΕΙΔΗΣΕΟΓΡΑΦΙΚΗ * ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ 24ωρη ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ *ΕΦΕΔΡΙΚΕΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ : 1) https://fn-press.blogspot.com 2)https://fnpress.blogspot.com ----- Email: sv1salfa@gmail.com -
Λύση πολύ σύντομα «βλέπει» η Ε.Ε.
Λύση στους επόμενους μήνες προανήγγειλε ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο.
«Καλωσορίζω την κοινή δήλωση», είπε, η οποία «καταδεικνύει το επίπεδο δέσμευσης και υπευθυνότητας που εισάγουν οι δύο ηγέτες στις συνομιλίες για λύση».
Η δήλωση δείχνει, πρόσθεσε, τη σημαντική πρόοδο που έχει επιτευχθεί στις διαπραγματεύσεις.
Ακολούθως ο κ. Μπαρόζο δήλωσε ότι «αυτά τα επιτεύγματα καταδεικνύουν ξεκάθαρα ότι μία διευθέτηση είναι εφικτή και ότι υπάρχει η πιθανότητα να ολοκληρωθούν οι συνομιλίες κατά τους επόμενους μήνες».
Εξέφρασε, επίσης, την πλήρη στήριξη της Κομισιόν «στις προσπάθειες των ηγετών των δύο κοινοτήτων, που έχουν στόχο την επίτευξη διευθέτησης σύντομα και την ετοιμότητά μας να παρέχουμε όλη την απαραίτητη στήριξη στη διαδικασία». «Η Επιτροπή παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στις συνομιλίες και ελπίζει ότι αυτή η μακροχρόνια διαφορά σε ευρωπαϊκό έδαφος θα λήξει», κατέληξε.
__________________________________________
" Φοβου τους Δαναούς......."
EFENPRESS
Εκδόθηκε δήλωση αντί κοινού ανακοινωθέντος στην Κύπρο.
31/03/2010 | ΤΗΣ ΜΙΚΑΕΛΛΑΣ ΛΟΪΖΟΥ
Κοινή δήλωση και όχι κοινό ανακοινωθέν είχαμε τελικά χθες από τους κ. Χριστόφια και Ταλάτ, μετά το πέρας της τελευταίας τους προγραμματισμένης συνάντησης. Αυτό το κείμενο, κατά την ερμηνεία του Προέδρου της Δημοκρατίας, δεν συνιστά κοινό ανακοινωθέν αλλά «μια απλή δήλωση». Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, κατά την αποχώρησή του από την οικία Ζεριχούν, «είναι μια απλή δήλωση, δεν είναι κοινό ανακοινωθέν», προσθέτοντας ότι «δεν θα γίνει κοινό ανακοινωθέν». Τόνισε, μάλιστα, ότι «δεν μπαίνουμε σε καμιά λεπτομέρεια», θέλοντας, ενδεχομένως, να προλάβει τις όποιες αντιδράσεις, στη βάση των συζητήσεων των προηγούμενων ημερών.
ΠΕΡΙΕΡΓΑ ΒΙΤΣΙΑ !!!
Συλήθηκαν οι τάφοι τριών πρώην Αρχιεπισκόπων της Κύπρου
ΑΠΕ
Βανδαλισμοί στους τάφους πρώην Αρχιεπισκόπων στο κοιμητήριο του Αγίου Σπυρίδωνα στη Λευκωσία
Νέο σοκ προκαλεί στην κυπριακή κοινωνία η σύληση των τάφων τριών πρώην Αρχιεπισκόπων στο κοιμητήριο του Αγίου Σπυρίδωνα στη Λευκωσία.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της κυπριακής αστυνομίας, Μιχάλης Κατσουνωτός, δήλωσε ότι οι ειδοποιήθηκαν οι Αρχές γύρω στις 3:30 τα ξημερώματα της Κυριακής ότι εκδηλώθηκε πυρκαγιά στον περίβολο της Εκκλησίας του Αγίου Σπυρίδωνα στην περιοχή Λυκαβηττού.
Από τον έλεγχο που έγινε στον περίβολο της εκκλησίας, όπου βρίσκεται και το παλαιό κοιμητήριο, διαπιστώθηκε ότι τρεις ταφόπλακες είχαν μετακινηθεί.
Οι ταφόπλακες αυτές ήταν από τον τάφο του Επισκόπου Σωφρονίου Γ, ο οποίος διετέλεσε Αρχιεπίσκοπος Κύπρου από το 1865 μέχρι το 1900, από τον τάφο του Αρχιεπισκόπου από το 1909-1916 Κυρίλλου Β΄', και από τον τάφο του Αρχιεπισκόπου από το 1916-1933 Κυρίλλου Γ'.
Από τους τάφους του Αρχιεπισκόπου Σωφρονίου Γ' και του Κυρίλλου Β' απουσιάζουν τα οστεοφυλάκια, ενώ στον τάφο του Αρχιεπισκόπου Κυρίλλου Γ' μετακινήθηκε η ταφόπλακα, χωρίς να αφαιρεθεί το οστεοφυλάκιο.
Τη σύληση φέρεται να ομολόγησε 34χρονος άνδρας, υπήκοος κράτους-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο κ. Κατσουνωτός δήλωσε στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων ότι ένας 34χρονος υπήκοος της ΕΕ πήγε στο αστυνομικό τμήμα Λυκαβηττού, χτύπησε το κουδούνι της περιφραγμένης εισόδου και πέταξε στους αστυνομικούς ένα σακουλάκι που περιείχε ανθρώπινα περιττώματα.
Επιχείρησε να φύγει, αλλά συνελήφθη από τους αστυνομικούς. Στην ανάκριση φέρεται να παραδέχθηκε ότι αυτός διέπραξε τους βανδαλισμούς.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της κυπριακής αστυνομίας ανέφερε ότι το ζητούμενο είναι το κατά πόσον ο 34χρονος μετακίνησε από τον τάφο τα οστά του Αρχιεπισκόπου Σωφρονίου Γ' (το οστεοφυλάκιο του Κυρίλλου του Β' διαπιστώθηκε ότι είχε μετακινηθεί παλαιότερα και όχι τα ξημερώματα).
Newsroom ΔΟΛ/EFENPRESS
Xριστόφιας : Δε θα διεκδικήσω επανεκλογή αν δε "λυθεί" το κυπριακό
Αποφασισμένος να μη διεκδικήσει δεύτερη θητεία στο προεδρικό αξίωμα, αν μέχρι το 2013 δεν επιτευχθεί λύση στο κυπριακό, δήλωσε ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρης Χριστόφιας.
«Η παρούσα θητεία θα είναι η πρώτη και η τελευταία», υπογράμμισε ο Κύπριος πρόεδρος, μιλώντας σε συνέντευξη τύπου για το κυπριακό με τη συμπλήρωση δύο χρόνων στην προεδρία της Κυπριακής Δημοκρατίας.Για την πορεία των απευθείας διαπραγματεύσεων με τον τουρκοκύπριο ηγέτη Μεχμέτ Αλί Ταλάτ ο πρόεδρος Χριστόφιας είπε ότι δεν έχουν εξελιχθεί μέχρι στιγμής όπως επιθυμούσε η ελληνοκυπριακή πλευρά, αφού, επεσήμανε, δεν έχουν επιτευχθεί συγκλίσεις σε όλες τις πτυχές.
Διέψευσε ωστόσο ότι στο πλαίσιο των διαπραγματεύσεων συζητήθηκαν μόνο τα κεφάλαια Διακυβέρνησης και Διαμοιρασμού Εξουσιών, Οικονομίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης, σημειώνοντας ότι έχουν τεθεί επί τάπητος όλες οι πτυχές του κυπριακού.
Επίσης τόνισε ότι δεν πρόκειται να κάνει απαράδεκτες υποχωρήσεις για να διασφαλίσει ο κ. Ταλάτ την επανεκλογή του ως ηγέτης των τουρκοκυπρίων. Παράλληλα, σημείωσε ότι ο βασικός αντίπαλος του, Ντερβίς Έρογλου, είναι «πολιτικό παιδί» του Ραούφ Ντενκτάς.
Απαντώντας στην πρόταση του Τούρκου Πρωθυπουργού για πενταμερή διάσκεψη, ο πρόεδρος Χριστόφιας επανέφερε την πρόταση για διεθνή διάσκεψη, με συμμετοχή των Ηνωμένων Εθνών, της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της Ελλάδας, της Τουρκίας, της Βρετανίας, της Κυπριακής Δημοκρατίας και εκπροσώπων των δύο κοινοτήτων της Κύπρου.
Με την πρότασή μας αυτή, είπε, θέτουμε στο επίκεντρο την Κυπριακή Δημοκρατία, ως αναγνωρισμένη διεθνώς οντότητα και στο πλαίσιο των Ηνωμένων Εθνών.
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ/ EFENPRESS
ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥΡΚΙΑΣ ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ
Οκτώ-εννέα αγνοούμενους αναζητούν στον Άγιο Γεώργιο Κερύνειας. Εκτελέστηκαν και θάφτηκαν σε αυλή σπιτιού. Ίσως εκτελέστηκε και ανήλικη.
ΒΑΣΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗΕπιτροπή Αγνοουμένων (ΔΕΑ) εξασφάλισε πληροφορίες σύμφωνα με τις οποίες σε αυλή σπιτιού στον Άγιο Γεώργιο Κερύνειας βρίσκονται θαμμένοι 8-9 αγνοούμενοι ή δολοφονηθέντες της περιόδου της τουρκικής εισβολής. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, πρόκειται για πολίτες οι οποίοι δεν εγκατέλειψαν τα σπίτια τους όταν άρχισε η τουρκική εισβολή. Σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες, οι Ελληνοκύπριοι αυτοί εκτελέστηκαν εν ψυχρώ από τους Τούρκους και θάφτηκαν σε ομαδικό τάφο. Ανάμεσα στους εκτελεσθέντες περιλαμβάνονται και ηλικιωμένοι, ενώ πληροφορίες φέρουν τους Τούρκους να δολοφόνησαν και μία ανήλικη.
Ο χώρος στον οποίο θάφτηκαν οι Ελληνοκύπριοι βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τη θάλασσα.Στον Άγιο Γεώργιο Κερύνειας συνελήφθησαν από τους Τούρκους πενήντα Ελληνοκύπριοι εκ των οποίων οι πέντε πολίτες κάτοικοι Αγίου Γεωργίου. Δεν αποκλείεται κάποιοι από τους εκτελεσθέντες που βρίσκονται στον ομαδικό τάφο να μην κατάγονται από τον Άγιο Γεώργιο ή να ήταν στρατιώτες και να δηλώθηκαν ως πολίτες.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν μετά την τουρκική εισβολή κάποιοι από τους εκτελσθέντες είναι δυνατό να δηλώθηκαν ως δολοφονηθέντες από τους Τούρκους, οι οποίοι φέρονται να μην ήθελαν ζωντανούς στα πόδια τους.Στο μεταξύ, συνεργεία της ΔΕΑ εξακολουθούν να αναζητούν οστά Ελληνοκυπρίων και στον Πενταδάκτυλο.Όπως έγραψε ήδη ο «Φ» βρέθηκαν οστά που πιστεύεται ότι ανήκουν σε δέκα καταδρομείς, οι οποίοι έπεσαν μαχόμενοι κατά τη διάρκεια της τουρκικής εισβολής χωρίς να ταφούν ποτέ. Τα οστά βρέθηκαν σε βουνοκορφές.
Παράλληλα, σε πηγάδι χωριού της Μεσαορίας βρέθηκαν πρόσφατα οστά που ανήκουν σε δύο άτομα. Πιστεύεται ότι πρόκειται για πολίτες, οι οποίοι δολοφονήθηκαν και πετάχτηκαν στο πηγάδι.Η ΔΕΑ δραστηριοποιείται και στις ελεύθερες περιοχές αναζητώντας Τουρκοκύπριους αγνοούμενους. Μέχρι σήμερα, έχουν εκταφεί τα λείψανα 596 περίπου ατόμων από διάφορους χώρους ταφής σε ολόκληρο το νησί.
Μέσω της διαδικασίας που ακολουθείται, έχουν αναγνωριστεί 196 λείψανα ατόμων εντός του πλαισίου του προγράμματος της ΔΕΑ (145 Ελληνοκύπριοι και 51 Τουρκοκύπριοι).
ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ
infognomonpolitics-EFENPRESS
Επίσκεψη Χριστόφια στην Ελλάδα
Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010, 13:08
Τετραήμερη επίσκεψη στην Ελλάδα θα πραγματοποιήσει ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρης Χριστόφιας, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συναντήσει τον πρωθυπουργό της Ελλάδας, Γιώργο Παπανδρέου.
Σύμφωνα με το επίσημο πρόγραμμα, ο Πρόεδρος Χριστόφιας θα συναντήσει αύριο στις 10 π.μ. το Γιώργο Παπανδρέου και στη συνέχεια θα μεταβεί στην Πάτρα, όπου θα τελέσει τα αποκαλυπτήρια μνημείου του αγνοούμενου λοχία Κώστα Γρίβα, στην Πλατεία Αχαιών Πεσόντων. Λίγο αργότερα, θα συναντηθεί με τις πρυτανικές Αρχές και θα αναγορευθεί σε Επίτιμο Διδάκτορα του Πανεπιστημίου Πατρών. Την επόμενη μέρα, ο πρόεδρος θα μεταβεί και πάλι στην Αθήνα, όπου θα τελέσει το μεσημέρι τα εγκαίνια του νέου κτιρίου της πρεσβείας της Κυπριακής Δημοκρατίας στην Ελλάδα.
Από εκεί θα αναχωρήσει για τα Χανιά, για να παραστεί στο μνημόσυνο του Μητροπολίτου Κυδωνίας & Αποκορώνου, Δαμασκηνού, αλλά και στο ετήσιο μνημόσυνο των πολιτικών Ελευθερίου και Σοφοκλή Βενιζέλου.
Ο Πρόεδρος Χριστόφιας θα αναχωρήσει για τη Λάρνακα την Κυριακή το βράδυ.
zougla.gr/EFENPRESS
Αγωγή κατά της Τουρκίας από κυπριακή εταιρεία
Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010, 18:02
Αγωγή κατά της Τουρκίας σε κυπριακό δικαστήριο, καταχώρισε ο επιχειρηματικός Όμιλος "Σιακόλα", αξιώνοντας ακίνητη περιουσία στο κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας "Φιλελεύθερος", με την αγωγή ζητείται δήλωση του δικαστηρίου ότι η ακίνητη περιουσία στην οποία κάνουν αναφορά οι δικηγόροι Άντης Τριανταφυλλίδης και Αχιλλέας Δημητριάδης, είναι αποκλειστική ιδιοκτησία των εταιρειών του Ομίλου "Σιακόλα", ότι η Τουρκία δεν έχει κανένα δικαίωμα στα ακίνητα και ότι παράνομα εμποδίζει από το 1974 τους νόμιμους ιδιοκτήτες από το να τα χρησιμοποιούν και να τα αξιοποιούν.
Επειδή η Τουρκία δεν έχει πρεσβεία στην Κυπριακή Δημοκρατία, οι ενάγοντες θα επιδιώξουν να επιδοθεί η αγωγή σε τουρκική πρεσβεία άλλης χώρας-μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Εάν η Τουρκία αρνηθεί να προσέλθει ενώπιον της Κυπριακής Δικαιοσύνης, τότε ο Όμιλος "Σιακόλα" θα ζητήσει έκδοση καταδικαστικής απόφασης.
Δεν Ξεχνώ.Προσκυνώ την χάρη σου Λαέ μου

Αυτές οι δύο γιγαντιαίες μορφές του αγώνα μας θα είναι πάντα ένας λαμπρότατος φάρος για τις γενεές όλων των εποχών που μας έρχονται. Ακόμη να ανακαλύψουμε το βάθος και την έκταση της ψυχής τους.
Ακόμη να ανακαλύψουμε τον θησαυρό που κουβαλούν αφιλοκερδώς για μας. Τους τιμούμε κάθε τόσο, χωρίς να συνειδητοποιούμε το μέγα ΜΗΝΥΜΑ τους και το ΜΕΓΑ δίδαγμα που έχουμε να αντλήσουμε από τη θυσία τους. Οι ήρωές μας δεν θέλουν μόνο μνημόσυνα.
Ούτε αγάλματα ούτε φανφάρες και πολιτική εκμετάλλευση. Θέλουν να μας στείλουν μονάχα ένα μήνυμα. Ένα μήνυμα πως ΜΠΟΡΟΥΜΕ κι εμείς να δοξάσουμε αυτό τον τόπο. Φτάνει να αναγνωρίσουμε ένα πράγμα.
Πως ο λαός του 55-59 είναι ο ίδιος λαός με τον σημερινό. Είμαστε παιδιά και
εγγόνια τους και ως τέτοια έχουμε ΑΡΕΤΕΣ. Αυτές τις αρετές πρέπει να αναδείξουμε και να κάνουμε ξανά τον λαό μας ΠΕΡΗΦΑΝΟ.
Ως Έλληνες και Ορθόδοξοι να προχωρήσουμε με τα δικά μας όπλα, δηλαδή την γλώσσα μας και τον πολιτισμό μας, μαζί με τη μνήμη για το λαμπρότατο παρελθόν μας, να αψηφήσουμε τον ξενόφερτο συρφετό και περήφανα να παλέψουμε για τη λευτεριά μας.
Οι ΜΗ περήφανοι λαοί είναι λαοί τσακισμένοι, είναι λαοί έτοιμοι να συνθηκολογήσουν. ΔΕΝ ΘΑ ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΟΥΜΕ, κύριε Χριστόφια.
Μας βλέπουν τζιαι μας σιέπουν που τα άψη τα παιδκιά μας.
yaloussa.org
*Το άρθρο απο την εφημερίδα "ΕΝΩΣΙΣ" αναφέρεται στον Γρηγόρη Αυξεντίου και τον Ευαγόρα Παλληκαρίδη.
infognomonpolitics/EFENPRESS
Ζη ο Ευαγόρας! Για ποιους, όμως;

Posted: 14 Mar 2010 11:20 AM PDT
Toυ Λάζαρου ΜαύρουΣτις 5 Δεκ. 1955, ήταν 17 χρόνων. Μαθητής της 6ης Γυμνασίου. Κείνη τη μέρα εγκατέλειψε το σχολείο και διέφυγε στα βουνά, αντάρτης της ΕΟΚΑ. Άφησε πάνω στην έδρα μια επιστολή που την βρήκαν το επόμενο πρωί οι συμμαθητές του. Είχε τίτλο «Εγερτήριον Σάλπισμα». Εκεί είχε γράψει το πιο σπουδαίο, από τα 500 περίπου ποιήματα που πρόλαβε στη σύντομη επίγεια διέλευσή του: «Θα πάρω μιαν ανηφοριά, / θα πάρω μονοπάτια / να βρω τα σκαλοπάτια / που παν στη Λευτεριά». Το γράμμα προς τους «παλιούς συμμαθητάς» κατέληγε με τα εξής: «Κι όποιος θελήση για να βρη ένα “χαμένο αδελφό”, έναν παλιό του φίλο, Ας πάρη μιαν ανηφοριά / ας πάρη μονοπάτια, / να βρη τα σκαλοπάτια / που παν στη Λευτεριά. / Με την Ελευθεριά μαζί / μπορεί να βρη και μένα. / Αν ζω θα μ’ εύρη εκεί. Ευαγόρας Παλληκαρίδης 5.12.1955».
Μετά από ένα χρόνο ένοπλης δράσης, συνελήφθη από τους Εγγλέζους στις 18.12.1956. Το Ειδικό Δικαστήριο των Βρετανών κατακτητών, στις 25.2.1957, τον καταδίκασε σε θάνατο. Τον κρέμασαν στις 11.30 μ.μ. της Τετάρτης 13ης Μαρτίου 1957 και τον έθαψαν στα Φυλακισμένα Μνήματα, μετά τη 01.00 της Πέμπτης 14.3.1957. Τέσσερις ώρες πριν τον απαγχονίσουν, μόνος στο κελί των μελλοθανάτων δίπλα στην Αγχόνη, έγραψε το τελευταίο του γράμμα στην αδελφή του και το τελευταίο του ποίημα, για την ξαδελφούλα του που δεν πρόλαβε να τη βαφτίσει. Και παρήγγελλε ποιο όνομα εκείνος διάλεξε για το κοριτσάκι: «Ώρα 7.30 μ.μ. Η πιο όμορφη μέρα της ζωής μου. Η πιο όμορφη ώρα… Τόνομα που θα της δώσης θέλω να είναι πεντασύλλαβο, και να θυμίζη εκείνην, για την οποία ήρθα ως εδώ. Να θυμίζη εκείνην για την οποία έγραψε ο ποιητής Σολωμός το πιο όμορφο τραγούδι του. ΕΚΕΙΝΗΝ, την οποίαν κάθε άνθρωπος επιθυμεί πιο πολύ απ’ όλα. Κατάλαβες αδελφή μου;»…
Απο τότε, 53 ήδη χρόνια, καταλάβαμε πλέον ότι: Δεν ίσχυσαν τα υποθετικά «μπορεί» και «αν ζω θα μ’ εύρη εκεί», που έγραφε στις 5.12.1955. Διότι η θυσία του τα μετέτρεψε σε αιωνίως καταφατικά: Διότι με τη θυσία του ΖΗ για πάντα αθάνατος. Όπως ακριβώς ο ίδιος στιχούργησε και για τον θυσιασθέντα 15.12.1955 αντάρτη Χαράλαμπο Μούσκο: «Τώρα κι αν επέθανες / ΖΗΣ μεσ’ την καρδιά μας / γιατί πέθανες κι εσύ / για τη Λευτεριά μας». Και δείχνει, έκτοτε και νυν και αεί και εσαεί, τον σίγουρο δρόμο: Την Ανηφοριά, για να τον βρίσκει διαρκώς, Ζώντα και Αθάνατο και Ενεργό Φωτοδότη, «όποιος θελήση». Όχι όλοι, αλλά, «Όποιος Θελήση» τον Ευαγόρα. Και, προπάντων, «ΕΚΕΙΝΗΝ»! Οι υπόλοιποι, με τις λευκές σημαίες της συνθηκολόγησης, τον έχουν για νεκρό. Να του εκφωνούν διζωνικούς επιμνημόσυνους, προσωπικής τους προβολής και κομματικής εκμετάλλευσης…
Σημερινή/EFENPRESS
Από το Αφγανιστάν στην Κύπρο για ασκήσεις με την Εθνική Φρουρά
ΤΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΦΟΡΟ «CHARLES DE GAULLE» ΕΛΛΙΜΕΝΙΣΤΗΚΕ ΣΤΗ ΛΕΜΕΣΟ
Ελλιμενίστηκε στη Λεμεσό, χθες το πρωί, το μήκους 260 μέτρων γαλλικό αεροπλανοφόρο «Charles De Gaulle», το οποίο θα πραγματοποιήσει σε συνεργασία με την Εθνική Φρουρά ασκήσεις έρευνας, διάσωσης, αεροδιακομιδής και αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών, στα πλαίσια της διακρατικής αμυντικής συμφωνίας που υπογράφτηκε το 2007, για συνεργασία σε θέματα Άμυνας, μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Γαλλίας.
Πρόκειται για πλοίο υψηλής τεχνολογίας, με μέγιστη ταχύτητα 50 χιλιομέτρων. Μπορεί να καλύπτει εκατοντάδες ναυτικά μίλια με πλήρη αυτονομία και να απογειώνει ένα αεροσκάφος ανά 30 δευτερόλεπτα και μέχρι 20 αεροσκάφη σε λιγότερο από 12 λεπτά.
Με πλήρωμα δύο χιλιάδων ατόμων και σύνολο 40 αεροσκαφών, καθώς και αριθμό ελικοπτέρων, το αεροπλανοφόρο μπορεί να πραγματοποιεί αποστολές εναντίον χερσαίων στόχων, επιθέσεις των ναυτικών δυνάμεων, ή επιχειρήσεις αεροπορικής κάλυψης στην ξηρά και στη θάλασσα. Το «Charles De Gaulle» έχει ταξιδέψει στο Αφγανιστάν, όπου τα αεροσκάφη του έχουν λάβει μέρος σε πολυάριθμες αποστολές.
Τη χαρά του για την άφιξη του αεροπλανοφόρου στην Κύπρο εξέφρασε με δηλώσεις του ο Γάλλος ναύαρχος Φιλίπ Γκουαντρό, ο οποίος είπε πως είναι η πρώτη επίσκεψη τόσο του ιδίου όσο και του αεροπλανοφόρου στο νησί. Ο ναύαρχος εξέφρασε τη χαρά του για την επίσκεψη στην Κύπρο και τις κοινές ασκήσεις που θα γίνουν με την Εθνική Φρουρά, προσθέτοντας ότι η φιλοξενία είναι πολύ καλή. Το αεροπλανοφόρο θα παραμείνει στην Κύπρο μέχρι τις 16 Μαρτίου.
ΣΗΜΕΡΙΝΗ
infognomonpolitics/EFENPRESS
Το Charles de Gaulle στη Λεμεσό για ασκήσεις

Λεμεσός: Το αεροπλανοφόρο του Γαλλικού Ναυτικού, CHARLES de GAULLE (CDG), θα επισκεφθεί την Κύπρο από την Παρασκευή, 12 μέχρι 16 Μαρτίου 2010 και θα ελλιμενισθεί στο Λιμάνι της Λεμεσού, αναφέρει σημερινή ανακοίνωση του Υπουργείου Αμυνας.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, ''μετά από πρόσκληση του Γάλλου Ναυάρχου Philippe Coindreau, ο οποίος επιβαίνει στο αεροπλανοφόρο, ο υπουργός Αμυνας Κώστας Παπακώστας, συνοδευόμενος από τον Αρχηγό της Εθνικής Φρουράς Αντιστράτηγο Πέτρο Τσαλικίδη και το Γενικό Διευθυντή του Υπουργείου Αμυνας Πέτρο Μ. Καρεκλά, θα μεταβούν στο πλοίο, σήμερα 11 Μαρτίου 2010, από τις 15:00 μέχρι 18:00, για να παρακολουθήσουν εν πλω επίδειξη προσνήωσης και απονήωσης αεροσκαφών».
Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση για την αποστολή του πλοίου. Το CDG κατά τη διάρκεια των αεροναυτικών ασκήσεων θα βρίσκεται στη θαλάσσια περιοχή δυτικά της Πάφου, σημειώνει η ανακοίνωση.
Κατά τη διάρκεια της παραμονής του πλοίου στην Κύπρο, θα διεξαχθεί συνεργασία της Εθνικής Φρουράς με το γαλλικό αεροπλανοφόρο, στο πλαίσιο της Διακρατικής Αμυντικής Συμφωνίας, η οποία υπογράφηκε το 2007 για Συνεργασία σε θέματα Αμυνας μεταξύ της Κυπριακής Δημοκρατίας και της Γαλλίας. Συγκεκριμένα θα πραγματοποιηθούν, μεταξύ άλλων, ασκήσεις Ερευνας - Διάσωσης, Αεροδιακομιδής και Αντιμετώπισης.
ΚΥΠΕ/EFENPRESS
Το απόγευμα σήμερα ο επανενταφιασμός της σορού του Τάσσου Παπαδόπουλου


newsblog | Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010 | 12:05
Για δεύτερη φορά, στις 16.00 το απόγευμα θα ενταφιαστεί και πάλι η σορός του τέως Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Τάσσου Παπαδόπουλου στο νεκροταφείο της Δευτεράς, ύστερα από τη μακάβρια ιστορία με την κλοπή της.
Πολύ γνωστός ισοβίτης ο εγκέφαλος της κλοπής της σορού του Τάσσου
| Εκτύπωση | 10/03/2010 | ΤΟΥ ΑΝΔΡΕΑ ΑΖΑ
ΑΝΑΚΡΙΘΗΚΕ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΣΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ
Καταιγιστικές ήταν οι εξελίξεις που ακολούθησαν την ανεύρεση της σορού του τέως Προέδρου Τάσσου Παπαδόπουλου. Αρχικά συνελήφθη νωρίς χθες το απόγευμα Ινδός εργάτης, που φέρεται να έδωσε τηλεφωνικώς την πληροφορία για το μέρος όπου βρισκόταν η σορός. Ο συλληφθείς φέρεται να ομολόγησε στην Αστυνομία ότι έλαβε μέρος στη διάπραξη του εγκλήματος και κατονόμασε, ως ηθικό αυτουργό, πολύ γνωστό ισοβίτη των Κεντρικών Φυλακών, ο οποίος απασχόλησε την κυπριακή κοινωνία με σωρεία σοβαρών υποθέσεων.
Σύμφωνα με την ομολογία του αλλοδαπού, οι απαγωγείς της σορού ζήτησαν, αρχικά, λύτρα που ξεπερνούν τις 200.000 ευρώ, αλλά αργότερα οι απαιτήσεις μειώνονταν, μέχρι που ο αλλοδαπός απογοητεύτηκε, πίστεψε ότι ξεγελάστηκε και τηλεφώνησε στην οικία τού τέως Προέδρου της Δημοκρατίας. Στο τηλεφώνημα απάντησε η Μαρία Γιωρκάτζη, θυγατέρα της Φωτεινής Παπαδοπούλου. Επίμονα αυτός ζητούσε να μιλήσει με την ίδια την κ. Παπαδοπούλου. Τελικά πείστηκε και μίλησε στη Μαρία Γιωρκάτζη. Της είπε: «Δώστε μου χρήματα και βοηθήστε με να φύγω από την Κύπρο, γιατί φοβάμαι για τη ζωή μου». Του ζητήθηκαν αποδείξεις ότι αυτά που έλεγε ήταν αλήθεια και τότε αυτός τους μίλησε για το νέο κοιμητήριο Στροβόλου, όπου εντοπίστηκε η σορός γύρω στις 6 προψές.
Αμέσως μετά τη σύλληψη του Ινδού, οι αστυνομικοί ανακριτές επισκέφτηκαν αργά χθες τις Κεντρικές Φυλακές και πήραν κατάθεση από τον γνωστό ισοβίτη, ο οποίος κατονομάστηκε ως ηθικός αυτουργός. Αυτός φέρεται να ομολόγησε τα πάντα στην Αστυνομία, η οποία προχώρησε ψες στη σύλληψη του αδελφού του βαρυποινίτη, για διευκόλυνση των αστυνομικών ανακρίσεων.
Ο εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Μιχάλης Κατσουνωτός, δήλωσε ψες ότι: «Τρία πρόσωπα συνελήφθησαν απόψε δυνάμει δικαστικών ενταλμάτων για διευκόλυνση των ανακρίσεων σε σχέση με την υπόθεση που αφορά την κλοπή της σορού του Τάσσου Παπαδόπουλου». Όπως είπε ο κ. Κατσουνωτός, οι τρεις συλληφθέντες αναμένεται σήμερα Τετάρτη να οδηγηθούν ενώπιον του Επαρχιακού Δικαστηρίου Λευκωσίας, για να ζητηθεί η έκδοση διατάγματος κράτησής τους.
Η σορός του τέως Προέδρου, αρχικά αναφέρθηκε ότι ενταφιάστηκε στον συγκεκριμένο τάφο τις τελευταίες έξι ημέρες. Βρισκόταν σε τέτοια άθλια κατάσταση, που το μοναδικό σημείο της σορού που αναγνωρίστηκε ήταν ένα υπόδημα. Πληροφορηθήκαμε ότι η σορός ήταν απορριμμένη στην κυριολεξία σε κάποιο χωράφι. Ωστόσο, στην κατάθεσή του ο Ινδός αναφέρει ότι η σορός μεταφέρθηκε στο κοιμητήριο Στροβόλου αμέσως μετά την αρπαγή της από το κοιμητήριο Δευτεράς. Τοποθετήθηκε σε τάφο ηλικιωμένου και σκεπάστηκε με την πλάκα του εν λόγω τάφου.
* Στα πλαίσια των ερευνών της, η Αστυνομία προέβη χθες αργά και σε έρευνες σε χωριό της επαρχίας Λάρνακας.
simerini/EFENPRESS
Στο στόχαστρο και η ΕΛΔΥΚ;

Posted: 07 Mar 2010 12:53 PM PST
Σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Real News υπάρχουν εισηγήσεις *για απομάκρυνση του 30% των οπλιτών της ΕΛΔΥΚ, στο πλαίσιο των περικοπών του υπουργείου για το προσωπικό που υπηρετεί εκτός συνόρων.
Οι απαράδεκτες αυτές εισηγήσεις δεν εντάσσονται σε κάποιο γενικότερο αμυντικό σχεδιασμό και αναπόφευκτα, εν μέσω συνομιλιών για την επίλυση του Κυπριακού, δημιουργούν συνειρμούς με την απόσυρση της Ελληνικής Μεραρχίας το 1968, όταν οι σαφώς υπέρτερες κατοχικές δυνάμεις συνεχίζουν τη βελτίωση των υποδομών τους και την ανανέωση του παλαιότερου υλικού.
ΠΣΕEΔ
Διζωνική με απλά λόγια
Οι αναδιοργανώσεις της αμυντικής διάταξης της Εθνικής Φρουράς στην περιοχή Τηλλυρίας

ΠΑΡΑΣΚΕΥΉ, 05 ΜΑΡΤΊΟΥ 2010
Η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Αμυνας στη σημερινή της συνεδρία προσκάλεσε τα Κοινοτικά Συμβούλια Κάτω Πύργου Τηλλυρίας, Μοσφιλίου Κάμπου και Τσακκίστρας και άκουσε τις ανησυχίες των Κοινοτικών Συμβουλίων για κάποιες αναδιοργανώσεις της αμυντικής διάταξης της Εθνικής Φρουράς.
Αυτό δήλωσε μετά τη συνεδρία, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Αμυνας, Πρόεδρος της ΕΔΕΚ Γιαννάκης Ομήρου.
Χωρίς να εισέρχεται σε λεπτομέρειες σε σχέση με τους σχεδιασμούς για την άμυνα στην περιοχή, ο κ. Ομήρου είπε πως οι πληθυσμοί των περιοχών αυτών και ιδιαίτερα του Πύργου Τηλλυρίας, είναι πληθυσμοί οι οποίοι δέχθηκαν όλες αυτές τις δεκαετίες το ασήκωτο βάρος της τουρκικής απειλής.
''Το 1963, '64, '65 η Τηλλυρία δέχθηκε ουσιαστικά την πρώτη τουρκική εισβολή, τους βάρβαρους βομβαρδισμούς με βόμβες ναπάλμ και ταυτόχρονα οι κάτοικοι αυτών των περιοχών παρέμειναν και παραμένουν απομονωμένοι από την υπόλοιπη Κύπρο ως αποτέλεσμα της τουρκικής εισβολής του '74'', είπε, και τόνισε ότι η Κοινοβουλευτική Επιτροπή Αμυνας ομόθυμα στηρίζει την ανάγκη να συνεκτιμηθούν οι απόψεις των κατοίκων της περιοχής στις όποιες αποφάσεις θα ληφθούν στο θέμα της αναδιοργάνωσης. Πρέπει να πείσουμε τους κατοίκους ότι μπορούν να έχουν αίσθημα ασφάλειας για την αμυντική διάταξη της περιοχής'', πρόσθεσε.
Ο κοινοτάρχης Κάτω Πύργου Κώστας Μιχαηλίδης εξέφρασε την ικανοποίηση του από την στάση της κοινοβουλευτικής Επιτροπής, γιατί ''μας συμπαραστάθηκαν στο δίκαιο μας αίτημα''.
Αυτό που μας νοιάζει, είπε ο κ. Μιχαηλίδης, είναι η ασφάλεια της περιοχής, η οποία μπορεί να επιτευχθεί με εθνοφυλακή η οποία μπορεί να διοριστεί σε προσωρινή ή μόνιμη βάση, και τα φυλάκια να επανδρωθούν ξανά για να αισθάνεται ασφάλεια ο κόσμος.
Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ασφάλεια, πρόσθεσε ο κ. Μιχαηλίδης αναφέροντας ότι έχει πάρει τη δέσμευση του Υπουργού Αμυνας και του Αρχηγού της Εθνικής Φρουράς ότι πολύ σύντομα θα επισκεφθούν την περιοχή και θα συζητήσουν με τους κατοίκους για το πρόβλημα.
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Αριστος Αριστοτέλους δήλωσε ότι υπό τις συνθήκες κατοχής, ολόκληρη η Κύπρος τελεί υπό συνθήκες ανασφάλειας. Η Εθνική Φρουρά γνωρίζοντας ότι η απειλή έχει διαφοροποιηθεί, έχει προγραμματίσει ανάλογα και την οργάνωσή της για να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματική και κανένας δεν αντιλαμβάνεται ότι η Εθνική Φρουρά με τους τεχνοκράτες της θέλει κάθε τι άλλο εκτός από τη διασφάλιση συνθηκών ασφάλειας σε οποιαδήποτε περιοχή στην Κύπρο, και δη στην συγκεκριμένη περιοχή''.
''Οπως αναδιοργανώνεται η Εθνική Φρουρά στην περιοχή, καθίσταται σε πραγματικούς όρους πιο ασφαλής και πιο αποτελεσματική η δυνατότητα της ΕΦ να αντιμετωπίσει οποιουδήποτε είδους απειλή που βασικά ανησυχεί κατά βάθος τους κατοίκους'', πρόσθεσε.
Ο Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κόμματος δήλωσε πως ''είναι φανερό ότι για λόγους που δεν αφορούν τόσο την Αμυνα αλλά περισσότερο πολιτικές αντιλήψεις, εγκαταλείπεται ηθελημένα ή άθελα, η ασφάλεια της περιοχής, μιας περιοχής που ήταν απομονωμένη από χρόνια και τώρα εγκαταλείπεται σε θέματα ασφάλειας. Δεν μας ικανοποιούν οποιεσδήποτε διακηρύξεις, μας ενδιαφέρει να δούμε έργα επί του εδάφους ώστε η ασφάλεια της περιοχής να είναι εξασφαλισμένη'', πρόσθεσε.
''Είναι ολοφάνερο ότι στην περιοχή Τηλλυρίας οι αμυντικοί χειρισμοί έχουν σοβαρά ελλείμματα ασφάλειας'', δήλωσε ο βουλευτής των Οικολόγων Γιώργος Περδίκης. Είπε επίσης ότι δημιουργούνται σοβαρά ερωτηματικά για αυτές τις αποφάσεις της Κυβέρνησης, και κατήγγειλε ''διάθεση παραγνώρισης των κατοίκων αλλά και των βουλευτών. ''Από τις 27 Αυγούστου έθετα με απόρρητη επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, και αυτή η επιστολή όχι μόνο δεν απαντήθηκε ποτέ αλλά απ' ότι διαπίστωσα σήμερα στην Επιτροπή, ούτε καν διαβιβάστηκε στην Εθνική Φρουρά και στον Υπουργό Αμυνας. Αυτό, κατά τη δική μου αντίληψη, αποτελεί ένα μεγαλοπρεπές γράψιμο από την πλευρά του Προεδρικού'', κατέληξε.
iKypros
infognomon pol,/EFENPRESS
"Απαγκίστρωση" της Εθνικής Φρουράς νοτιότερα;
Τετάρτη, 03 Μαρτίου 2010
Το κυπριακό υπουργείο Άμυνας με ανακοίνωσή του αφού εξέφρασε τη λύπη του "για το γεγονός της καταγραφής λεπτομερειών υψηλής διαβάθμισης που αφορούν σε θέσεις Φυλακίων της Εθνικής Φρουράς", διευκρινίζει ότι "για τον καλύτερο έλεγχο, η στατική επιτήρηση διαμορφώθηκε σε ένα νέο σύστημα, το οποίο συνδυάζει στατική και κινητή επιτήρηση. Οι όποιες αλλαγές στη διάταξη των Δυνάμεων, γίνονται μέσα στο πλαίσιο του νέου σχεδιασμού με σκοπό την επίτευξη πλήρους και αναβαθμισμένης επιτήρησης και επιπέδου ετοιμότητας". Παρ΄όλα αυτά οι κάτοικοι των ακριτικών περιοχών εκφράζουν την έντονη ανησυχία τους καταγγέλοντας ότι ουδέποτε εμφανίστηκαν εποχούμενα περίπολα. Επισημαίνεται ότι μέχρι το 2013 θα έχει ολοκληρωθεί η πλήρης αποναρκοθέτηση της Νεκρής Ζώνης και των περιοχών πλησίον αυτής.
strategy-geopolitics
Συνάντηση με τον πρόεδρο Χριστόφια
Σε κρίσιμη καμπή το Κυπριακό τονίζει ο Αντ. Σαμαράς
Κρίσιμη χαρακτήρισε τη φάση των διαπραγματεύσεων που βρίσκεται το Κυπριακό ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, Αντώνης Σαμαράς, μετά τη συνάντηση που είχε με τον πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, Δημήτρη Χριστόφια.
Εξερχόμενος του προεδρικού μεγάρου, ο Αντ. Σαμαράς ανέφερε ότι ενημερώθηκε διεξοδικά και αναλυτικά από τον Κύπριο πρόεδρο για τις εξελίξεις στο Kυπριακό και την πορεία των διαπραγματεύσεων.
Τόνισε ότι «απαιτείται συστράτευση και ομοψυχία για να πετύχουμε μια δίκαιη και βιώσιμη λύση με σεβασμό ταυτόχρονα στο ευρωπαϊκό κεκτημένο».
Και συμπλήρωσε: "Συμβάλουμε και εμείς με απόψεις, θέσεις και παρατηρήσεις".
Αναφορικά με τα ζητήματα της εκ περιτροπής προεδρίας και της σταθμισμένης ψήφου, ο πρόεδρος της Ν.Δ. απάντησε ότι δεν θα ήθελε να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες.
Σχετικά με το ενδεχόμενο συνάντησης με τον Τούρκο πρωθυπουργό Ταγίπ Ερντογάν, ο Αντ. Σαμαράς ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο στο πρόγραμμα του.
Τον πρόεδρο της Ν.Δ. συνόδευαν στο προεδρικό μέγαρο της Κύπρου ο πρέσβης της Ελλάδος Βασίλης Παπακωνσταντίνου, οι βουλευτές Δημήτρης Αβραμόπουλος, Πάνος Παναγιωτόπουλος και οι κύριοι Κ. Αρβανιτόπουλος και Στ. Παπασταύρου.
enet/EFENPRESS
Ισραήλ - Οι ξεχασμένοι μας γείτονες

ΔΕΥΤΈΡΑ, 22 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2010
ΤΟΥ ΑΒΕΡΩΦ ΝΕΟΦΥΤΟΥ*
Η Κυπριακή Δημοκρατία είναι ένα κράτος με παραδοσιακά καλές σχέσεις με τις γειτονικές χώρες της Μέσης Ανατολής και ειδικά με τα κράτη του αραβικού κόσμου. Και σωστά είχαμε και επιδιώκουμε να έχουμε καλές σχέσεις με τους Άραβες γείτονές μας.
Το τελευταίο διάστημα, λόγω και της παρουσίας τους στην Ισλαμική Διάσκεψη, παρατηρούνται, δυστυχώς, κάποια προβλήματα στις σχέσεις αυτές. Για παράδειγμα, οι σχέσεις Κύπρου - Συρίας διέρχονται μια δύσκολη φάση, τόσο σε σχέση με το κυπριακό πρόβλημα όσο και σε σχέση με άλλα ζητήματα, όπως τη λαθρομετανάστευση.
Η παραδοσιακά καλή σχέση της Κύπρου με τον αραβικό κόσμο, μας οδήγησε σε αρκετές περιπτώσεις να διαφοροποιήσουμε τη στάση μας από τη στάση των Ευρωπαίων εταίρων μας. Για παράδειγμα, για τα Υψώματα Γκολάν είχαμε συνταχθεί με τη θέση των αραβικών κρατών και όχι των εταίρων μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σε συνδυασμό με τις σχέσεις με τους Άραβες γείτονές μας, κρίνεται απολύτως αναγκαίο να βρεθούν και τρόποι ενίσχυσης των σχέσεων της Κυπριακής Δημοκρατίας με το Ισραήλ.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι που συνηγορούν για κάτι τέτοιο.
Πρώτον, το Ισραήλ είναι η μόνη μη μουσουλμανική χώρα της ευρύτερης Μέσης Ανατολής. Αυτό, σε συνάρτηση με το γεγονός πως η Τουρκία προσπαθεί τελευταίως να γίνει η ηγέτιδα του μουσουλμανικού κόσμου, δημιουργεί τριβές στις σχέσεις των δύο χωρών.
Δεύτερον, το Ισραήλ είναι ένα κράτος ισχυρό, με δυνατό λόμπι παγκοσμίων διαστάσεων, και δικτυωμένο σε όλα τα διεθνή κέντρα λήψης αποφάσεων.
Τρίτον, η Κύπρος και το Ισραήλ έχουν κοινά συμφέροντα σε ζητήματα ενέργειας και συνεργίες θα μπορούσαν να δημιουργηθούν με μια πιθανή συνεργασία.
Τέταρτον, το Ισραήλ προσεγγίζει την Κύπρο ως το μοναδικό μη μουσουλμανικό κράτος γείτονά της που μάλιστα εκπροσωπεί την Ευρωπαϊκή Ένωση στη Μέση Ανατολή.
Εάν καταφέρουμε να βελτιώσουμε τις διμερείς μας σχέσεις με το Ισραήλ, τα πιθανά οφέλη για την Κύπρο θα είναι σημαντικά, πολυεπίπεδα και πολυδιάστατα.
Ένα άλλο κέρδος που θα μπορούσαμε να έχουμε είναι να σταματήσουμε τις επενδύσεις Ισραηλινών προς τα κατεχόμενα. Με τη βελτίωση των διμερών σχέσεων, και σε συνάρτηση με την πρόσφατη απόφαση του Αγγλικού Εφετείου στην υπόθεση Όραμς, οι επενδύσεις στα κατεχόμενα θα μπορούσαν να σταματήσουν ή τουλάχιστον να μειωθούν.
Άλλα κέρδη που θα μπορούσαμε να αποκομίσουμε από συνεργασία με το Ισραήλ είναι σε θέματα τεχνολογίας και τεχνογνωσίας.
Ακόμα, έχουμε και οι δύο χώρες την ανάγκη για παροχή φυσικού αερίου, με σκοπό να έχουμε φτηνές πρώτες ύλες για παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος. Το Ισραήλ χρησιμοποιεί κάρβουνο σαν πρώτη ύλη, ενώ εμείς πετρέλαιο.
Ακόμα, όμως, και τίποτα από αυτά να μην πετύχουμε, δεν θα έχει κανένα κόστος για τη χώρα μας. Δεν έχουμε κάτι να χάσουμε, προσπαθώντας να βελτιώσουμε τις σχέσεις μας με τη συγκεκριμένη χώρα, χωρίς να γίνεται εις βάρος των σχέσεών μας με τα κράτη του αραβικού κόσμου.
* Αναπληρωτής Πρόεδρος Δημοκρατικού Συναγερμού
ΣΗΜΕΡΙΝΗ
infognomonpolitics/EFENPRESS
Στην Κύπρο ο Αντώνης Σαμαράς

Βαθιά συγκινημένος για την παρουσία του στη μαρτυρική Κύπρο δήλωσε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας κατά την άφιξή του στη Μεγαλόνησο.
«Η πρώτη μου επίσκεψη ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης ήταν επόμενο να γίνει στην Κύπρο» δήλωσε ο κ. Σαμαράς.
Αναφερόμενος στο Κυπριακό, τόνισε ότι η λύση πρέπει να είναι σύμφωνη με τα ψηφίσματα του ΟΗΕ και το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
Τον κ. Σαμαρά και την αντιπροσωπεία της Νέας Δημοκρατίας, την οποία απαρτίζουν οι Δ. Αβραμόπουλος, Π. Παναγιωτόπουλος, Κ. Αρβανιτόπουλος, Στ. Παπασταύρου, υποδέχθηκε στο αεροδρόμιο Λάρνακας ο πρόεδρος του ΔΗΣΥ, Νίκος Αναστασιάδης, ο οποίος δήλωσε ότι η επίσκεψη του προέδρου της Ν.Δ. είναι απόδειξη του μεγάλου ενδιαφέροντος για την Κύπρο και για μια νέα συστράτευση του ελληνισμού.
Τη Δευτέρα, ο κ. Σαμαράς θα γίνει δεκτός από τον πρόεδρο Δημήτρη Χριστόφια, τον πρόεδρο της Βουλής και τον αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο.


