Deze keer een prachtig bloemenstempel van Magenta op aquarelpapier.
Dit stempel kocht ik op het ArtSpecially Event van april jl.
In mijn vorige bericht vertelde ik jullie al, dat ik probeerde met eigen materialen een effect van bister te verkrijgen.Met een snijmesje krabde ik voorzichtig wat flintertjes van verschillende kleurtjes aquarelkrijt af en liet ze op het papier vallen, daarna besproeien met water (minimister).
Je kunt ook gerust weer opnieuw wat kleur toevoegen, want daarna maak je het papier weer opnieuw nat.
Op gewoon kaartkarton kreeg ik wel het effect, maar moest ik erg voorzichtig zijn met het sproeien met water, omdat het kaartkarton anders gaat bobbelen.
Ben dus verder gaan uitproberen en daarom pakte ik mijn aquarelblok er maar eens bij (Fabriano-Classico 5, 300g/m2 50% katoen).
Hierop kun je natuurlijk veel beter werken met water (en ook met VEEL water).
Gekleurd heb ik met aquarelpotloden.
Wat me wel tegenviel, was het stempelen op dit papier. Verschillende soorten en merken zwarte stempelkussens geprobeerd, maar toch nog steeds niet echt tevreden.
Het is geen erg grof papier, dus daar kan het haast niet aan liggen. Heb ook kortgeleden mijn stempelkussens nog voorzien van nieuwe zwarte inkt.
Voor goede tips hierover houd ik me aanbevolen.
Voor de rest is het ontzettend leuk om hiermee bezig te zijn.
Alle materialen om te kleuren zijn van Faber Castell.
Rest mij nog om jullie een heel fijn weekend toe te wensen.
Lieve groeten Gery
Ga de kaart mee laten doen bij de Magenta Challenge
En kijk hier:
Gaaf hoor zo'n nominatie.
Dankjewel Magenta en Ellie
Ik ben trots :-))