Na Corona bleef het nog lang rustig op kantoor, maar inmiddels merk ik ook aan mezelf dat ik minder vaak hele dagen thuiswerk. Elkaar in het echt ontmoeten voor een overleg is eens in de zoveel tijd echt beter. Ik probeer nog steeds de spits te mijden en werk vaak eerst thuis, ga dan naar kantoor of op een andere locatie en hoop dan voor de avondspits weer op de terugweg te zijn om vervolgens weer thuis verder te werken. Het geeft een bepaalde rust en het is ook heel fijn te combineren met een gezin en het hebben van een hond.
Die ritjes deed ik vrijwel altijd met de auto, alleen als ik langere ritten moest maken deed ik dat met de trein. Eerder maakte ik meer van dat soort langere ritten en had ik een eigen OV-kaart, maar later besloot ik meer online aan te sluiten en kon een OV-kaart niet meer uit. Als ik dan op pad ging schoot ik het treinkaartje voor en declareerde ik het of maakte ik gebruik van een leen-OV-kaart. Die moest je dan vooraf reserveren en afhalen bij de servicebalie. Alles was heel goed geregeld, maar tegelijkertijd moest je dat wel goed inplannen….en besloot ik dan toch maar weer met de auto te gaan.
De afgelopen maanden stond ik regelmatig buiten de spits ook in de file. Dat kwam met name doordat de vorst uit de grond kwam en hele delen van het wegdek gerepareerd moesten worden. Helemaal gaar kom je dan op kantoor of thuis aan. Met een beetje pech had je dat heen en terug….dan wordt je werkdag wel heel erg lang.
Omdat mijn werkgever veel waarde hecht aan dat de werknemers van het OV gebruik maken, hebben we sinds 1 maart allemaal een eigen OV-kaart gekregen van een andere aanbieder. Ik vond het een mooie start om te proberen zoveel mogelijk met het OV te reizen. Niet alleen beter voor het milieu, maar ook voor mijzelf. Als ik met de trein naar mijn werk ga loop ik “automatisch” tussen de 6.000 en 8.000 stappen. Heel gezond voor iemand met een kantoorbaan! Haha. En ik kan nog steeds buiten de spits reizen.
Afgelopen week werkte ik thuis, maar heb ik ook vier dagen gebruik gemaakt van de trein buiten de spits. Ik reisde naar mijn werk, maar ook naar overleggen in Utrecht. Een dag werkte ik geheel vanuit huis. Nu goed volhouden!