Welkom!!


Leuk dat je de moeite hebt genomen om een kijkje te nemen op mijn blog.
Nóg leuker vind ik het wanneer je een berichtje achterlaat...
Posts tonen met het label FirstEdition. Alle posts tonen
Posts tonen met het label FirstEdition. Alle posts tonen

dinsdag 13 juni 2023

'Ashley' voor Ans

Eergisteren was Ans jarig en ik stuurde deze kaart naar haar:
De digi is van Mirtillamente en heet Ashley
Ik heb ingekleurd met PrismaColorPremier kleurpotloden.
Voor de liefhebber heb ik hier de nummers van de kleurpotloden die ik gebruikt heb:
Haar: 1006-932-1007-933
Huid: 927-939-1092-1032-923
Jurk: 1026-956-932-1007-933
Roes Jurk/Handschoenen: 1006-907

Het desginpapier is van First Edition - Wildflower. In deze paperpad zitten een aantal metallic-achtige velletjes en deze heb ik gebruikt voor de achtergrond, de blaadjes en de sneeuwsterren.
Ik wilde eigenlijk meer in de stijl van Ans blijven en een mooie tule rozet gebruiken, maar op de een of andere manier stond dat gewoon niet op de plek die ik voor ogen had..... dus heb ik maar een organza bloem gebruikt. Vond ik beter staan.
De tekst heb ik gemaakt met een tekstverwerkingsprogramma.

De kaart is ook te zien op het Kleuren met Potlodenblog.

Ik wil deze kaart aan de volgende challenges mee laten doen:

Afgelopen tijd was een lastige tijd voor ons. 
Het was zaterdag een jaar geleden dat Martin overleed. 
Ik vond het bij tijd en wijle een heel moeilijk jaar..... zeker de maand voor de overlijdensdatum. Het is net of je alles weer opnieuw beleeft. 
Van een aantal mensen had ik al gehoord dat het 2e jaar moeilijker is..... maar daar geloof ik niet in. 

Om het 1e jaar positief af te sluiten hebben we zaterdag een mooie speciale route met de auto gereden.
Martin was - toen hij nog geen MS had - een fanatiek wielrenner en hij had zo diverse 'trainingsrondjes'. Een daarvan was Markelo - Holterberg - Hellendoorn - Lemelerberg - Vilsteren - Ommen - Den Ham - Daarle - Wierden - Rijssen - Markelo. Deze route hebben wij zaterdag gereden en onderweg ergens geluncht. Ook hebben we een prachtige wandeling op de Lemelerberg gemaakt.
Komende vrijdag is het de dag dat de uitvaart was en die dag gaan Niels, Berend en ik naar de dierentuin in Arnhem. Daar zijn wij als gezin in 1997 een keer geweest. We hadden toen net onze 1e aangepaste bus en Martin zijn 1e elektrische rolstoel..... dus we konden toen sinds jaren weer samen weg.... het is toen een hele mooie dag met prachtige herinneringen geworden. Dit jaar maken we weer mooie herinneringen.....

Van bloggen is niet veel gekomen de laatste maand, maar dat gaat hopelijk veranderen. Ik wil proberen de draad weer op te pakken en zo nu en dan een kaart plaatsen én weer langs jullie blogs hoppen.... ben benieuwd wat ik allemaal gemist heb 🥰.

Tot gauw!

zaterdag 22 juli 2017

With Love...


Goede morgen allemaal!

Vandaag heb ik een CAS-kaart voor jullie.
Deze kaart kunnen jullie vinden op het Kleuren met Potlodenblog en op het Craftlinersblog (waar een volledige werkbeschrijving staat).




Voor de kaart heb ik cardstock van PapiColor gebruikt en designpapier van First Edition - Love Story.
De afbeelding is een stempel van Gorjuss en heb ik ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden (Polychromos). Voor de liefhebber hier de kleurnummers:
Haar: 271-273-275
Huid: 189-190-191
Jurk/Strepen legging: 130-191-142-181 (blenden met 132)
Legging: 170-174-173-181 (blenden met 205)

Hoe raar het ook mag klinken..... niet iedereen houdt van kaarten met 'toeters en bellen'.... en bloemen (heb ik in de loop der jaren gemerkt); dus deze keer geen bloemen, maar een zelfgemaakte embellishment.


Jaren geleden heb ik me laten verleiden tot de aanschaf van zegellak en -stempels (uiteraard een aanbieding hahaha) en er eigenlijk nagenoeg niets mee gedaan.... tot ik hoorde van Lydia dat Craftlines zegellak (wax eigenlijk) en aanverwante artikelen in haar assortiment zou gaan opnemen.
Dus ik snel aan het oefenen met mijn spulletjes.... met bovenstaande zegel als resultaat.
Ik moet zeggen dat ik het resultaat helemaal niet vind tegenvallen..... dus laat de zegel/waxlak van Aladine deze kant maar op komen :).

Afgelopen dagen hebben we weer een onverwachte logeerpartij gehad..... maar wel een hele leuke.
De man van Leonie moest ivm vakanties van collega's erg veel werken en stond Leonie er veel alleen voor. Dan is het erg fijn dat je je ouders hebt waar je op terug kunt vallen. Dus zijn Leonie en Casper woensdag, donderdag en gisteren bij ons geweest. Leonie kon haar rust pakken (wat erg nodig was volgens het highrisk-team waar Leonie tijdens deze zwangerschap ook weer onder valt) en ik kon voor Casper zorgen..... zo'n heerlijk ventje :).
Leonie en Casper zijn tegen zeven uur gisterenavond richting Apeldoorn getogen (gelukkig heeft Sebas het weekeinde vrij) en om acht uur stopte er een auto voor de deur die ons erg bekend voor kwam. Zoonlief kwam onverwachts eerder van vakantie terug en vond het gezellig de laatste dagen van zijn vakantie bij pa en ma door te brengen voordat hij weer naar België vertrekt voor zijn werk.
Kortom de ene onverwachte logeerpartij volgt de andere op..... en dat vinden wij erg hahahaha ;).

Rest mij jullie een heel fijn weekeinde te wensen en voor degenen die op vakantie gaan een heel fijne vakantie.

dinsdag 25 april 2017

Panda!

Goede morgen allemaal!

Gisteren mocht ik weer een bijdrage leveren aan het Craftlinersblog en dit is het blogbericht:

**In Rhenen zijn ze helemaal in de ban van de beide reuzenpanda's WuWeng en XingYadie daar afgelopen week (eindelijk) gearriveerd zijn. Je kunt het zo gek niet bedenken of er is iets van panda's te koop of te zien in Rhenen; van panda-petit-fours tot panda-ijs en op een aantal rotondes waren grote panda's van mos neergezet.
En om helemaal in de sfeer te blijven heb ik vandaag een panda-kaart voor jullie. Laat Craftliners nu recentelijk een aantal nieuwe schitterende stempels van Marij Rahder in haar assortiment opgenomen hebben..... en jawel daar zat een pandastempel bij. Ik heb altijd al een zwak voor panda's gehad (wie niet), dus zat er in mijn laatste DT-pakket de pandastempel. En daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Ik ben begonnen met het inkleuren van de stempel (naar voorbeeld van het 'afdekvel' van de stempel). Dit keer heb ik geen terpentine met doezelaars gebruikt. De kleuren zijn met deze techniek intenser vind ik. Daar staat tegenover dat het inkleuren aanzienlijk langer duurt, omdat je een aantal lagen over elkaar aanbrengt; net zolang tot het resultaat je aanstaat..... en dat duurde bij mij nogal lang ;). Het laag over laag aanbrengen gaat perfect met de FaberCastell Polychromos kleurpotloden.... wat kleurt dat heerlijk weg.
Na het kleuren heb ik de afbeelding uitgeknipt met een pincetschaar met gebogen snijblad; persoonlijk vind ik dit geweldig makkelijk en precies knippen. Na het knippen heb ik de afbeelding gemat op een stuk PapiColor Caramel en uitgeknipt op ongeveer 3 mm van de afbeedling. De rand van het PapiColor cardstock heb ik bewerkt met bruine dye inkt.
Voor de liefhebbers hier de kleurnummers:
panda wit: 230-231-232
panda zwart: 233-235-199
bamboe blad: 172-174-181
bamboe bloem: 182-185
bamboe steel: 187-177-283
lucht: 146-140-120.

De kaart heb ik als volgt opgebouwd.
Ik ben begonnen met een A4 cardstock vel van PapiColor - Caramel (matcht mooi met de bamboesteel) te snijden op 14,5x29cm en te rillen op 14,5cm.
Het toeval wilde dat in hetzelfde DT-pakket de schitterende paperpad Mulberry Kisses van First Edition zat; een geweldig veelzijdige paperpad. Daarin zat een vel dat zich uitstekend leende als achtergrondvel op mijn kaart; deze heb ik op 14x14cm gesneden en ook bewerkt met een bruine dye inkt en vervolgens op de basiskaart geplakt.
Daarna gezocht naar een snijbestand van een bamboeplant en deze met de elektrische snijmachine (bijv. Cricut) uitgesneden. Dit heb ik 3x in caramel (voor de bamboestengels) en 3x in lichtgroen (voor het bamboeblad) gedaan. Daarna de diverse onderdelen op elkaar geplakt en de caramel onderdeeltjes aan 1 kant bewerkt met de bruine dye inkt en de lichtgroene bamboebladeren aan de onderkant met groene dye inkt.
Vervolgens heb ik uit het restant van het (dubbelzijdige) designpapier dat ik als achtergrondvel gebruikt heb, een strook van 5x14cm gesneden. De achterkant heeft een lichtgroene linnenstructuur en dat matcht perfect bij de bamboeplant. De randen van de strook heb ik weer met bruine dye inkt bewerkt en er vervolgens de bamboeplant opgeplakt. Omdat deze 3 lagen dik is, geeft dit een leuk 3D effect.
Daarna heb ik uit het caramel cardstock 2x een grasborder gestanst; hetzelfde herhaald met lichtgroen cardstock. Alle vier grasborders heb ik weer bewerkt met dye inkt. De groene borders heb ik vervolgens op de caramelborders geplakt en 1 aan de onderkant en 1 aan de bovenkant van de kaart geplakt.
Vervolgens de strook met de bamboeplant op de kaart geplakt en tenslotte de panda afbeelding. Deze laatste heb ik verhoogd op de kaart geplakt.
Omdat ik de strook met de bamboestengels nog een beetje kaal vond heb ik de tagstempel van MFT tevoorschijn gehaald en de tekst 'because you're special' gestempeld uit zwarte inkt en na het uitknippen gemat op een restant van het caramel cardstock. Ook deze randen weer bewerkt met de bruine dye inkt en als laatste op de kaart geplakt.
Zie hier het resultaat:
Omdat de kaart aan de voorkant nogal zwaar is, heb ik de binnenkant bekleed met hetzelfde designpapier als ik op de voorkant gebruikt heb (dit doe ik omdat anders de kaart topzwaar dreigt te worden).
Daarop heb ik een vierkant stuk cardstock geplakt om op te schrijven.**
Tot zover het blogbericht.

Ik wil de pandakaart aan de volgende challenges mee laten doen:
Scr@p-Cards Challenge-Blog: 95 Tafereeltje
Crafty Friends Challenge: 56 Anything Goes
The Crazy Challenge: 247 Leafy Green

Gezellig dat jullie mijn blog weer bezocht hebben en bedankt voor alle leuke reacties telkens weer.
Een hele fijne dag gewenst en graag tot een volgend blogbericht!

zaterdag 1 april 2017

Liefs!

Goede morgen allemaal!

Hebben jullie ook zo genoten van het heerlijke voorjaarsweer?! En dat in maart (die toch aardig zijn staart kan roeren *grijns*)...
Vandaag mag ik een bijdrage leveren aan het Kleuren met Potlodenblog en om een beetje in de sfeer te blijven, heb ik een kaart gemaakt met veel bloemen en vlinders.
Hiervoor heb ik een digi gebruikt van The Paper Shelter (sponsor van de lopende challenge bij Kleuren met Potloden) - Mesmerizing Scent wat vrij vertaald betekent 'betoverende geur' :). 
Omdat het thema bij KmP 'meer dan 1 vouw' is, heb ik gekozen voor een easelcard.
De sketch is van 'Die Sketch-Tanten'.
Het designpapier dat ik gebruikt heb, komt uit een paperpad van First Edition - Mulberry Kisses.
De digi heb ik geprint op anjerwit van PapiColor (de wat gladdere kant).
De digi heb ik weer ingekleurd met Faber Castell kleurpotloden wat op dit papier best een uitdaging is; ben redelijk tevreden over het resultaat. 
Voor de liefhebber de kleurnummers:
bloemenvaas: 172-156-232-194
bloemen en swirls: 193-263 (geblend met wit 101)
bloemblaadjes: 172-174
parfumfles: 172-156-158-234
dop-strik-rozen-hartjes: 193 (geblend met wit 101)
vlinders: 103-102-104-172-174-193-263

Op onderstaande foto's zijn nog een aantal details te zien.

 De blaadjes, een aantal bloemen en de hoekornamenten heb ik bewerkt met Velvet uit de Cat's Eye Colorbox Muted Moods (hele oude). Ook de randen van de afbeelding en het designpapier heb ik hiermee bewerkt. Omdat deze inkt vrij langzaam droogt, heb ik de hoekornamenten gedroogd met een heatgun. De bloemetjes, blaadjes en de randen van het papier heb ik gewoon aan de lucht laten drogen.
Uit de overgebleven stroken van het designpapier heb ik 2 randen gestanst met een stans van Crealies en langs het geblokte DP geplakt. Ook heb ik een aantal vlinders uit restanten DP geknipt en op de kaart geplakt. De grote vlinder heb ik nog ff voorzien van een paar voelsprieten :). De tekst is een stans van Nellie Snellen.
De kaart is verder (overdadig) afgewerkt met plakparels :).

Challenges:
A Bit More Time to Craft: 41 Anything Goes 
Try It On Tuesday: Botanical 
Love To Scrap Challenge Blog: 96 Girlz Rule! 
Pearly Sparkle Challenge Blog: 15 Anything Goes 
Crea Chicky's Challenge Blog: 9 Voorjaar 

Dat was het voor vandaag.
Gezellig dat jullie langsgeweest zijn en een heel fijn weekeinde gewenst.
Heel graag tot een volgende keer.