Latest Entries »

ΑΙΜΑ ΣΤΟ ΣΩΜΑ,ΣΗΜΑΔΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ

Στιγμιότυπο 2016-01-06, 10.34.40 μμ

Γρατσουνιές απο παιδικά παιχνίδια.Αμυχές αλλά και πιο βαθιά σκισίματα συνήθως στα γόνατα , λίγο πιο πάνω , λίγο πιο κάτω. Κάποιοι πιο ατίθασοι κουβαλούν περισσότερα σημάδια μιας παιδικότητας αθώας και μιας εφηβίας για μερικούς λίγο πιο επαναστατικής.

Τέτοια σημάδια λίγο εως πολλοί όλοι έχουμε.Επουλώνονται με το χρόνο , μέρα με τη μέρα και μένει ενα αχνό σημάδι…να θυμίζει. Απλά να θυμίζει όταν το κοιτάς. Ως εκεί.Τις περισσότερες φορές χαμογελάς.

Τα σημάδια που επακολουθούν ειναι απο αγγίγματα παθιασμένα όταν ανακαλύπτεις ,οτι ,ειναι αυτό που σε γαργαλάει ανάμεσα στα πόδια και σηματοδοτεί το τέλος της αθωότητας .Την απαρχή της επόμενης αναζήτησης του κορμιού σου και των υπολοίπων , ειτε στέκονται πάνω σου , πλάι σου , πίσω σου,μέσα σου .

Η ανακάλυψη ειναι ολη η μαγεία και τα σημάδια της.Ευλογημένοι αυτοί που φέρουν μόνο τέτοια στο κορμί και την καρδιά.
Πως την παλεύεις όμως, όταν κάποια σημάδια εισχωρούν πιο μέσα με ενα πείσμα και αρνούνται να φύγουν;
Μετά απο χρόνια συνήθως αχνοφαίνονται ,ίσα-ίσα για να δηλώνουν την ύπαρξη τους. Έρχονται όμως και κάτι νύχτες , συνήθως απόβραδα ή λίγο πριν την ανατολή που ξαναγίνονται λεπίδες και σε ματώνουν.
Και σε πονάνε. Φέρνουν εικόνες που η συνείδηση τις έχει διώξει.

Η πίσω πλευρά , όπως λένε , του μυαλού , ποτέ δεν ξεχνά. Λειτουργεί αυτόματα,ασταμάτητα. Και σου επαναφέρει μνήμες . Χέρια , δάχτυλα , νύχια να χώνονται στην απαλή σάρκα .Τόσο απαλή , όσο απαλή μπορεί να ειναι η σάρκα ενός παιδιού 15 χρονών. Εκδορές από άτσαλες , βίαιες ορμές ,αρρωστημένες .
Βιασμένο κορμάκι.
Ξεπερνιέται ο βιασμός του σώματος. Συνήθως. Αυτός της ψυχής ποτέ.Αυτά τα σημάδια αχνοπατούν σε λευκή σκόνη για να φαίνονται οι πατημασιές , να μη λησμονείς,κι όταν σε βρούν ευάλωτο αρχίζουν τα ποδοβολητά με μπότες βαριές .

Λές και τιμωρείσαι ξανά για κάτι που δεν έφταιξες και πρέπει να ξανατρομάξεις. Να κλειδωθείς, να απομονώσεις ,να χαμηλώσεις τόσο ,που να μη φαίνεσαι. Να μισήσεις και πάλι , να αναθεματίσεις μια φύση που την ήθελες φίλη σου κι αυτή σ έβαλε στην απέναντι πλευρά. Το πως την κάνεις φίλη σου και τη συχγωρείς, ποτέ δεν το έψαξα. Απλά το έπραξα.

Υπάρχουν και τα σημάδια στη μέσα πλευρά του καρπού επιμελώς καλυμένα με κάποια βραχιόλια.
Κι άλλες φορές περήφανα εκτεθειμένα γιατί αισθάνεσαι οτι θέλεις να πάψεις να ντρέπεσαι που δεν άντεξες και δεν έδειξες την απαραίτητη γενναιότητα , να πετάξεις το ξυραφάκι απ τα χέρια.

Όταν δείς το αίμα να ξεχυλίζει σαν πίδακας αριστοτεχνικού συντριβανιού , ίσως συνέλθεις και προλάβεις να δείς τη ζωή σου να συνεχίζει να παλεύει .Γιατί η αξία της ειναι ανεκτίμητη. Αν το καταφέρεις.

Εκεί νομίζω είναι το μεγαλείο της ψυχής.Παραίτηση , αφύπνιση , μετάνοια, απόφαση, υπέρβαση. Σε κλάσματα δευτερολέπτου. Πως να μην περιφέρεις τα χέρια γυμνά , να τα κοιτάς, να αφουγκράζεσαι τον ήχο όταν σκιζόταν το δέρμα και να ζητάς συγνώμη απο ενα κορμί τόσο παιδεμένο , ενώ θα έπρεπε μόνο να το θωπεύεις με όλη σου την τρυφερότητα;

Απογυμνωμένοι οι νευρώνες και οι βλέβες.Παγωμένο το αίμα. Κι ας καίει τη σάρκα. Παγωμένη και η βελόνα που σου αφήνει στο τέλος ενθύμιο κάτι μικρές βούλες τριγύρω απ την πληγή , σαν κέντημα απο ανεπίδευτη μαθήτρια.Κι άλλα σημαδάκια να υπενθυμίζουν την απώλεια του νου και της λαχτάρας για ζωή.

Να αναφερθώ σε δάχτυλα.Χιλιάδες.Πιθανώς αμέτρητα. Νομίζεις δεν αφήνουν σημάδια τα δάχτυλα απο χέρια που δεν επέλεξες να σε αγγίζουν; Δεν μιλάω για μώλωπες , γρατζουνιές απο άτσαλα αγγίγματα ,ανυπόφοροι πόνοι σε γόνατα ή στη μέση απ τη συχνή επανάληψη αντρών που προτιμούν να κοιτούν την πλάτη σου ή μάλλον λίγο παρακάτω , ενώ στην ουσία «βολεύεσαι» εσυ ,να κοιτάς το μαξιλάρι.

Εκεί μέσα , σε κείνα τα στρώματα , κάθε κοπέλα αφήνει ενα καθαρό κομμάτι της ψυχής της.Το βρώμικο που θα πάρει βγαίνοντας απο εκεί , ειναι στο χέρι της αν θα το κρατήσει.Ίσως ..λέω ίσως, μιλάω εκ του ασφαλούς.

Ειναι άδικο να αφήσω απ έξω , τα σημάδια της χαράς.Της ομορφιάς.Κι ας ειναι επίκτητη. Ή μάλλον ακριβώς επειδή ειναι επίκτητη , ειναι και πιο πολύτιμη.Ανεκτίμητη ως ουσία κι ας την έχεις πληρώσει , πολλές φορές αδρά.
Σημάδια κάτω απο το στήθος , πάνω σε ρώγες για να στέκονται υπερφίαλα τα στήθη , με κάθε δικαίωμα.
Τα σημάδια του χρόνου,οι ρυτίδες του ,ανήκουν σε άλλο κεφάλαιο.Εκεί χτίζεται η γνώση ανάμεσα στις ρωγμές.

Θα επιμείνω στα σημάδια της ψυχής για να κλείσω. Έμαθα με πολύ κόπο το σκοτάδι να το κάνω φώς.
Ειμαι περήφανη για τα σημάδια μου. Κι ας ασχημαίνουν το κορμί μου.Ομόρφυνε ή μάλλον απέκτησε ενα πολύ ενδιαφέροντα πίνακα απο παράταιρες γρατσουνιές.

Άννα Κουρουπού

ΓΡΑΜΜΑ ΣΕ ΕΝΑΝ ΠΑΠΠΟΥ

Στιγμιότυπο 2015-12-31, 2.53.50 μμ

Μη νομίζεις πως οι προσδοκίες μου ειναι και τόσο μεγάλες πια.Ειναι πολλά τα χρόνια, ειδικά οι νύχτες ,που περίμενα τη συντροφιά σου ,γνωρίζοντας πως δεν υπήρχες. Ειναι η ματαιότητα της ελπίδας.Καταστροφή απ την άκρη της σκέψης κιόλας. Φαντάσου να την ολοκλήρωνα.
Μου έλεγαν σαν παιδί, όπως σχεδόν σε όλα τα παιδιά οτι εισαι υπαρκτός.Δεν πίστεψα ποτέ οτι υπάρχουν ιπτάμενοι τάρανδοι.Πιο ικανό για δράκο σε ειχα να καβαλάς.
Ενας πολύ ροκ παππούς.
Να μη σέβεσαι μόνο τις επιθυμίες των ευσεβών ,των βολεμένων και αυτών των καλουπωμένων . Ειναι ωραία τα “άλλα” καλούπια .Που ξεφεύγει καμμιά γωνίτσα.Ή μπορεί να έχει μια ρωγμη, ενα χάσιμο. Ειναι πιο ωραίο το ..μη τέλειο.
Αν υπήρχες λοιπόν , θα ειχα να σου πω πολλά πράγματα.Πολλές επιθυμίες σίγουρα ,αλλά θα σε ξαφνιάσω.Πιο πολλές ανασφάλειες θα σε φόρτωνα.Και πολλά γιατί,γνωρίζοντας εκ των προτέρων πως δεν έχουν απάντηση,γιατι…έτσι ειναι η φύση των ανθρώπων και των πραγμάτων.
Δεν εχω παράπονο ξέρεις.
Τηρουμένων των συνθηκών ,των αναλογιών και της κατάστασης ενος ανθρώπου ,που δεν χωράει στο καλούπι που του έφτιαξαν..εεε καλά ήταν και είναι ακόμη.
Ξέρεις τι θα μου έδινε πνοή ;Μια αγκαλιά.Να χαθώ εκεί μέσα και να αφήσω βρύσες τα μάτια μου να τρέχουν και να μη ντραπώ.Ουτε καν να σκεφτώ οτι θα βρέξω ενα μπλουζάκι.Να μείνω σιωπηλή χωρις ερωτήσεις.Ενα χάδι στον ώμο θα μου δώσει την καλύτερη απάντηση.Να μπορώ να ουρλιάξω ,αλλά να μην προσπαθεί να με σταματήσει ,επειδή δεν το αντέχει.Με ενα χάδι , πάλι θα μου δωσει την καλύτερη λύση. Ενα χέρι λίγο πιο δυνατό απο μένα.Βαρέθηκα να ειμαι εγω ο άντρας της ζωής μου.Ειναι τόσο κουραστικό!
Ενα δάχτυλο να ζωγραφίζει στο κορμί μου τη γή. Τα μέρη που θα μπορούσαμε ή θα θέλαμε να πάμε.Κι ας μην ταξιδεύαμε ποτέ.
Ενα μπράτσο.Ναι, απ αυτά που κουρνιάζεις και προσέχουν μη σε σφίξουν παραπάνω ,απο πόθο πιθανόν και πονέσεις.Και νοιώσεις άβολα.
Μια φωνή να μου απευθύνει ευθέως το λόγο,χωρίς τερτίπια καταστροφικά.Μόνο του παιχνιδιού.Μια φωνή βαριά να υπερνικά τη δική μου βραχνότητα που έγινε “βραχνάς” πολλές φορές στη ζωή μου.
Μια φωνή που να βγαίνει απο χείλη ελαφρώς χαμογελαστά.Να μου δείχνει εστω και στο παραμικρό δευτερόλεπτο , πόσο τυχερός αισθάνεται που με έχει. Και να μου λεει, σ αγαπώ. Δεν θα ναι ψέμματα.Ξέρω πότε αγαπιέμαι.
Εκείνη τη στιγμή ειναι αληθινό.Και μια στιγμή ειναι για πολλούς μια ολόκληρη ζωή.
Μια αγκαλιά χωρίς συρματοπλέγματα. Ενα χάδι σ ενα κουρασμένο κεφάλι που δεν σταματά να σκέφτεται.Ενα χάδι,οχι παρηγοριάς.Συμπόρευσης. Ανάπαυλας μυστικιστικής σχεδόν.
Τον έρωτα ζητάω, παππού.
Τα μάτια του. Να χάνονται όταν τα κοιτώ.Να μη ψάχνουν ψεγάδια,κι αν βρίσκουν να τα προσπερνούν.Μεγάλη υπόθεση τα μάτια.Κόσμοι ολόκληροι σε βλέματα.Πνιγμοί,οιμωγές,γέλια,παρακάλια,ικεσίες,εικασίες,ευτυχία,ολα εκει μέσα.
Δεν θα έρθεις, ακομη κι αν υπήρχες.Γιατι δεν εχεις αυτό που ζητάω.Γιατί θεωρείς οτι ειμαι πλήρης και με αποφεύγεις.Γιατι σε ξεγελούν οι στιγμές μου. Γιατί δεν έχεις ολόκληρη εικόνα.Γιατί δεν θέλεις να δείς την όλη εικόνα.
Γιατί μέσα απο μένα , χάνεις την ύπαρξη σου.Ζητώ το ανέφικτο που δεν έχεις.
Βάλε το δράκο σου τουλάχιστον να κάψει με τις φλόγες του τέτοιες επιθυμίες. Με ταλανίζουν..

Άννα Κουρουπού

ΕΧΩ ΜΙΑ ΠΛΗΓΗ

Στιγμιότυπο 2015-12-28, 10.12.36 μμ

Έχω μία πληγή. Στην πραγματικότητα πάντα υπήρχε. Από παιδί. Ίσως και μωρό. Σπάνια έκλαιγα, λέει η μάνα μου. Το πιο κοινωνικό παιδί στη γειτονιά. Παίζαμε τα μήλα, κρυφτό και δεν ξεκινούσαν χωρίς εμένα. Και ξαφνικά -πάλι μνήμες από τη μάνα- χανόμουν. Στο δωμάτιο μου, στην αυλή του σπιτιού…

«Όταν ήμουν παιδί είχα βρει ένα κήπο, για να κρύβομαι εκεί απ’ τη ζωή όταν λείπω…». Δεν υπήρχε το τραγούδι τότε, μα σαν το άκουσα, «για μένα το έγραψε, είπα», όπως κάθε άνθρωπος που νιώθει πως κουβαλάει στην πλάτη του και άλλα βάρη εκτός από αυτά που του «αναλογούν». Στην αρχή ήταν σαν αμυχή. Γρατσουνιά έμοιαζε. Μα έσταζε αίμα. Αργά και με αστάθεια. Αναλόγως τα χτυπήματα, τα βέλη, τη μοναξιά στα βλέμματα και στις ψυχές. Κι ας μη ζητούσαν βοήθεια, θες από περηφάνια, λύπηση, ίσως λόγω προνομίου «ενστικτώδους σεξουαλικής αγωγής», όπου έβλεπα αδυναμία, έτρεχα να δω. Να δώσω. Να αφαιρέσω πόνο.

Και μεγάλωνε η πληγή. Είχε πιο πολλά εσωτερικά τραύματα. Κρυφά. Κι όταν βγήκαν φαντάσματα, έτρεξε ποτάμι το αίμα. Είναι μαζοχιστική μια τέτοια κατάσταση. Έχει και λύτρωση μέσα της. Ένα περίεργο συστατικό που αντί να αφαιρεί, προσθέτει.
Για κάποια χρόνια παραμέρισα τα ξεραμένα αίματα, καθάρισα το «τοπίο» κι έκατσα και μέτρησα και καθόρισα ποιος και πώς αγάπησε τις δικές μου πληγές. Ναι, με έπιασε ένα εγωιστικό χαλινάρι και δεν με άφηνε. Πόσο καλό μου έκανε!
Ανακάλυψα μέσα από τον δικό μου πόνο ότι η απουσία ανθρωπιάς και δικαίου δεν ήταν δικό μου πρόβλημα μόνο. Και άρχισα να πονάω περισσότερο. Το λάθος ήταν ότι προσπαθούσα να συγκρίνω. Όμως δεν έχει ζυγαριά ο πόνος. Ούτε η ανθρωπιά. Ούτε το αίμα κάποιου είναι πιο κόκκινο απ’ του άλλου.

Έχω μια πληγή που συνάνθρωποί μου χαίρονται με τον πόνο και την κατακρεούργηση της αξιοπρέπειας άλλων ανθρώπων.
Πονάει η πληγή μου που δεν έχω εμπιστοσύνη σε κανέναν να αναλάβει τη ζωή και το μέλλον των νέων ανθρώπων.
Ματώνω που αλλάζει ο κόσμος, αλλά όχι προς το καλύτερο.
Ματώνω που αλλάζουν τα «σύνορα» αλλά δεν συνορεύουν οι ζωές.
Έχω μια πληγή, που έγινε διαμπερής, βλέποντας νεκρά παιδιά σαν πεταμένες κούκλες από κακό σενάριο ταινίας τρόμου. Εκεί που λιάζουμε το σώμα μας με αντηλιακά με άρωμα καρύδας.

Έχω μια πληγή που δεν θα κλείσει ποτέ. Είμαι ευλογημένη που την έχω. Κι ας ματώνει. Κι ας πονάει. Με ξυπνάει.

Άννα Κουρουπού

ΑΠ ΤΑ ΘΕΩΡΕΙΑ ,ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ

Στιγμιότυπο 2015-12-23, 6.29.03 μμ

Αρνηθήκαμε για ακόμη μια φορά να δώσουμε ταυτότητα για να μπούμε στη Βουλή.Φυσικά οχι με αναρχική αιτιολογία,αλλά περισσότερο απο αλλού, εκεί μπορούμε να περάσουμε το μήνυμα της δυσκολίας του να επιδεικνύεις ταυτότητα,όταν η εμφάνιση σου δεν συνάδει με το όνομα αυτής.Εγω θα μπορούσα να δώσω καθότι φέρω γυναικεία ταυτότητα μετά τον επαναπροσδιορισμό του φύλου μου.Το ίδιο και δύο φίλες «απο φύσει» γυναίκες.Αλλά δεν το κάναμε ως συμπαράσταση στον αγώνα μας.

Εννέα ώρες περίπου.Ομολογώ ειναι εμπειρία να βρίσκεσαι εκεί που οργανώνονται, δημιουργούνται,καλυτερεύουν ή καταστρέφονται ζωές απο ανθρώπους που εμείς τους δίνουμε την εξουσία.
Τρανό παράδειγμα και αρκετά ειρωνικό,εμείς ψηλά και απέναντι ακριβώς αλλά «χαμηλά» η Χρυσή Αυγή.Τρομακτικό το θέαμα.
Ξεπέρασε για ακόμη μια φορά κάθε ανθρώπινη προσδοκία η ομιλία του Χρήστου Καραγιαννίδη.Μεστός,δεικτικός,»ενοχλητικός».
Τραγικό το ΚΚΕ με αποκορύφωμα την απουσία της Λιάνας Κανέλλη.
Έκπληξη η Νεα Δημοκρατία με τα πολλά ναι επι της αρχής.
Ενας ΣΥΡΙΖΑ , όπως μας ειχε παρουσιαστεί στην αρχή του.Ονειρεμένος.Μακάρι να μπορούσε να δώσει αυτή τη χαρά σε χιλιάδες ανθρώπους,για τα δικά τους προβλήματα.
Μνεία στην Βασιλική Κατριβάνου,που παλεύει πολύ καιρό με αυτή την υπόθεση και οχι μόνο.
Συγκίνητική η Βαγενά ,που ξεκίνησε το λόγο της με τον πρόσβατα αδικοχαμένο Μηνά Χατζησάββα.
Αηδία στο άκουσμα και μόνο των άναρθρων κραυγών ενός βουλευτή των φασιστών-δεν θέλω καν τ ονομα του να γράψω-που διάβασε το ποίημα του βασισμένο στην υποκρισία που διέπει τους φανατικούς «φοβικούς».
Μετά απο δυο ωρες περίπου καταμέτρησης-πάρα πολλά άρθρα-,γύρω στις 2 τα ξημερώματα ανήγγειλε ο πρόεδρος της Βουλής τα αποτέλσματα της ονομαστικής ψηφοφορίας.194 υπέρ…
Δεν άκουσα τα παρακάτω… Χειροκροτήματα.Σηκωθήκαμε όρθιοι με τους λίγους εναπομείναντες βουλευτές και γιορτάζαμε παρέα. Τι;
Τη βελτίωση της ζωής πολλών ανθρώπων που έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις αλλά και δικαιώματα, όπως τόνισε ο Σταύρος Θεοδωράκης.Απροπό ήταν και ο μόνος πολιτικός αρχηγός που ζήτησε πολιτικό γάμο.
Περήφανη βγήκα στο κρύο αντηχώντας στ αυτιά μου η φράση «ταυτότητα φύλου» , απο πολλά στόματα βουλευτών. Κυβερνητικών και μη.
Μαρίνα Γαλανού η ιστορία έρχεται να σε συναντήσει. Κοίτα να εισαι όμορφη γιατί θα σε γράψει στα κατάστοιχα της.
Μη νομίσεις.Ειδα αρκετές φορές που γυάλισαν τα μάτια σου δίπλα μου.Κι εκείνο το χαμόγελο θα γίνει γέλιο..σύντομα.

ΑΡΚΕΤΑ-ΜΕΧΡΙ ΕΔΩ

Στιγμιότυπο 2015-12-19, 3.08.24 μμ

Απο τη Μαρίνα Γαλανού

Ενώ το σύμφωνο συμβίωσης βρίσκεται στο τελικό στάδιο της ψήφισης από το Κοινοβούλιο, η ρητορική του μίσους πυκνώνει. Κι ενώ αχνοφαίνεται μία ελπίδα για τα ανθρώπινα δικαιώματα των LGBTQI ανθρώπων μέσω της νομοθεσίας του συμφώνου συμβίωσης που για πρώτη φορά θα αναγνωρίσει κάποια στοιχειώδη δικαιώματα, δικαιώματα στη συμβίωση, κληρονομικά και κάποια ακόμη, από την άλλη μεριά το σκοτάδι επιστρατεύει όλες τις δυνάμεις του να μας πείσει πως έχει μεγαλύτερη δύναμη από το φως.

Όχι, δεν αναφέρομαι στους συνήθεις υπόπτους, στους γνωστούς μας «πελάτες», δηλαδή τους ιεράρχες. Αυτοί, όπως γνωρίζω, θα πάρουν τις απαντήσεις τους μέσω της νομικής οδού. Αναφέρομαι στις φωνές τις φρίκης, όπως αυτές καταγράφηκαν επί παραδείγματι στη διαβόητη επιστολή της ομοσπονδίας των πολυτέκνων.

Στην επιστολή αυτή διαβάζουμε για «τα άτομα εκείνα που η μη ομαλή φυσιολογία του σώματός τους και ενδεχομένως και διάφορες κοινωνικές συνθήκες τα οδήγησαν σε πορεία ζωής διαφορετική απ’ αυτή των φυσιολογικών ανθρώπων εξαιτίας της γενετήσιας διαστροφής τους». Διαβάζουμε ακόμη, ανάμεσα σε άλλα τερατώδη, για «παράχρηση των σωματικών οργάνων του ανθρώπινου είδους», αλλά και ότι «επιχειρείται να μεταβληθεί ο εν τιμή δημιουργηθείς άνθρωπος σε βοσκηματώδη ύπαρξη». Βοσκηματώδης ύπαρξη…

Ως μη φυσιολογικός άνθρωπος, με μη ομαλή φυσιολογία σώματος, με γενετήσιες διαστροφές, ως βοσκηματώδης ύπαρξη, αλλά και ως παιδί μιας μέσης μεσοαστικής τρίτεκνης οικογένειας, στην οποία θείος μου —ας είναι καλά εκεί που βρίσκεται— ήταν ιερωμένος που όμως ποτέ του δεν διανοήθηκε να υβρίζει συνανθρώπους του με βάση οποιοδήποτε χαρακτηριστικό τους, και που από μικρό παιδί με έμαθαν να σέβομαι και να αγαπώ τον άνθρωπο, δεν μπορώ παρά να σταθώ δίπλα και να τείνω το χέρι με απεριόριστο σεβασμό στον βουλευτή Χρήστο Καραγιαννίδη, που ήταν ο μόνος που ύψωσε τον λόγο για να υπερασπιστεί, στη πραγματικότητα όχι εμένα την «ανώμαλη», αλλά το στοιχειώδες δικαίωμα του κάθε ανθρώπου να ζήσει, από τη μια μεριά, την ιδιωτική του ζωή όπως θέλει, με αξιοπρέπεια, και, από την άλλη, να διεκδικεί ισονομία στον δημόσιο βίο του, με αναγνώριση από την Πολιτεία, όπως κάθε συνάνθρωπός του.

Στέκομαι δίπλα του όπως και σε κάθε άνθρωπο που του είναι ανυπόφορη η αποφορά αυτής της δυσωδίας, αλλά παρ’ όλα αυτά αντιμετωπίζει, όταν υπερασπίζεται τα στοιχειώδη σε μία δημοκρατική πολιτεία, χυδαίες επιθέσεις που δεν έχουν —δεν μπορούν να έχουν, που να πάρει!— καμία θέση στον πολιτισμό μας.

Και έχει έρθει η ώρα που πρέπει να πούμε απέναντι σε αυτό το σκότος: «Εnough is enough!» Μέχρι εδώ! Με κάθε μέσο. Με τον ισχυρό λόγο μας, αλλά και με οποιοδήποτε μέσο μάς παρέχει ο νομικός πολιτισμός: φέρνοντάς τους ενώπιον της Δικαιοσύνης για να ακούσουν πως ο λόγος μίσους δεν μπορεί να είναι ανεκτός.

Γιατί μπορεί οι άθλιοι φωνασκούντες να ακούγονται πολύ, ωστόσο όπως αποδεικνύουν ακόμη και οι μετρήσεις της κοινής γνώμης, όχι, δεν αποτελούν (ευτυχώς) την πλειοψηφία. Σχετικά πρόσφατη έρευνα της FocusBari, δείχνει πως ένα ποσοστό της τάξεως του 70% συμφωνεί με την επέκταση του συμφώνου συμβίωσης στους LGBTQI, ενώ το 50% συμφωνεί και με την επέκταση του πολιτικού γάμου.

Όχι, λοιπόν: αυτές οι σκοταδιστικές φωνές που υποτίθεται πως μιλούν εξ ονόματος της πλειοψηφίας, αποτελούν μειοψηφία. Ηχηρή μεν, αλλά θλιβερή μειοψηφία.

Μέχρι εδώ λοιπόν. Ανοχή τέλος!

Πηγή:Amagi.gr

Στιγμιότυπο 2015-12-11, 12.59.52 π.μ.

Μια νέα ραδιοφωνική παράσταση εξύμνησε την πρωτοπόρο συνθέτρια που επευφημήθηκε απ το Ηοllywood.

H Αngela Morely -υποψήφια για Όσκαρ- συνθέτρια βραβευμένη με Εmmy απο το Yorkshire (Αγγλία) της οποίας ο θρίαμβος κυμάνθηκε από το Watership Down (ταινία κινουμένων σχεδίων του 1978) μέχρι το Dallas (τηλεοπτική σειρά) ήταν επίσης μια διεμφυλική πρωτοπόρος η οποία αντιμετώπισε την έλλειψη κατανόησης από την μουσική βιομηχανία όταν έκανε την μετάβαση της στη δεκαετία των 70’s.
Τώρα η ιστορία της Αngela δραματοποιήθηκε σε ένα έργο του BBC με πρωταγωνίστρια την Rebecca Root, την πρώτη τρανς ηθοποιό που έπαιξε τον πρωταγωνιστικό ρόλο ενός διεμφυλικού ανθρώπου στην τηλεόραση. Η Rebecca Root, star της σειράς του BBC Boy Meets Girl υποδύεται την μουσικό που ξεπέρασε την προκατάληψη και συνέβαλε να γίνουν τα συνταρακτικά soundtrack των ταινιών Star Wars και Λίστα του Σίντλερ.
Γεννημένη ως Walter Stott στο Leeds της Αγγλίας το 1924, η συνθέτρια και μαέστρος έκανε την ενορχήστρωση για ταινίες, συμπεριλαμβανομένου του Peeping Tom (1960) καθώς και δεκάδες άλμπουμ για καλλιτέχνες από τον Noël Coward μέχρι την Dusty Springfield.

Δουλεύοντας για το ραδιόφωνο του BBC, o Wally Stott έγραψε και σκηνοθέτησε τις μουσικές συμφωνίες για τα σκετς του The Goon Show και δημιούργησε την εισαγωγή για το Hancock’s Half Hour.

Ωστόσο το 1972 ο Stott αποσύρθηκε από το μουσικό κόσμο και στη συνέχεια αναδύθηκε προς έκπληξη όλων ως Angela Morley. Μετά την υποβολή σε αυτό που λεγόταν τότε «εγχείρηση επανόρθωσης φύλου» αντιμετώπισε υπονοούμενα από τα μουσικά στούντιο.

Το έργο «1977» του Radio 4 που μεταδόθηκε στις 3 Δεκεμβρίου απεικονίζει ένα σημείο καμπής στην καριέρα της Morley. Το 1977, το μπεστ σέλερ μυθιστόρημα για παιδιά «Watership Down» έγινε ταινία κινουμένων σχεδίων. Ο Malcolm Williamson (με τίτλο τιμής ως «Αυθεντία της Μουσικής της Αυτού Μεγαλειοτάτης) προσλήφθηκε ως συνθέτης. Ωστόσο, κάτω από ακραίες πιέσεις παραιτήθηκε παραδίδοντας μόνο εφτά λεπτά μουσικής τρεις ημέρες πριν από τις ηχογραφήσεις που επρόκειτο να αρχίσουν.

Η Sarah Wooley που έγραψε το 1977 λέει: «Ρώτησαν την Αngela να δει τι θα μπορούσε να κάνει με τα εφτά λεπτά μουσικής που άφησε ο Williamson και να συνθέσει το υπόλοιπο της ταινίας σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ήταν δύσκολο να την πείσουν. Θα απέρριπτε πολλές δουλειές μετά τη μετάβαση της, λειτουργούσε σε έναν ανδροκρατούμενο μουσικό κόσμο σε μια όχι και τόσο φωτεινή περίοδο και ήθελε να δουλεύει χωρίς να τραβά την προσοχή. Αλλά αυτό θα ήταν ένα πολύκροτο έργο.»

Η Wooley, που ανακάλυψε την ιστορία της Morley έχοντας δει μια συζήτηση για τη μουσική για το Watership Down στο dvd της ταινίας με το έξτρα υλικό, λέει:
«Κάτι της άλλαξε τη γνώμη. Είδε γυρίσματα της ταινίας και διάβασε το βιβλίο. Είναι μια ιστορία για την αναζήτηση ενός ζεστού και φιλόξενου σπιτικού. Κάτι υπήρχε που είδε σε αυτό. Πήγε και συνέθεσε ένα φανταστικό μουσικό σκορ μέσα σε δύο εβδομάδες.»

Το επιβλητικό και μελαγχολικό μουσικό σκορ της Morley ήταν ένα κρίσιμο σημείο για την επιτυχία της ταινίας και την δική της μετέπειτα. Yποψήφια για Όσκαρ για τη δουλειά της για τον Μικρό Πρίγκιπα (1974) και το The Slipper and The Rose (1976) η Morley μετακόμισε στο Λος Άντζελες, όπου έγραψε τη μουσική για το Dallas και το Wonderwoman, κερδίζοντας τρία βραβεία Emmy, και βοηθώντας τον John Williams για τις συνθέσεις μεγάλων εμπορικών επιτυχιών συμπεριλαμβανομένου και το Ε.Τ (1982).

Η Μorley, η οποία πέθανε το 2009 σε ηλικία 84 ετών υποστηρίχθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια από την Christine Parker (τη γυναίκα την οποία η Morley παντρεύτηκε πριν τη μετάβαση της, ως Wally Stott το 1968) όπου βοήθησε με βασικές πληροφορίες και είναι και χαρακτήρας στο έργο 1977. Η Angela Morley κάποτε είπε: «Ήταν μόνο λόγω της αγάπης και της υποστήριξης της που ήμουν σε θέση να αντιμετωπίσω το τραύμα και να αρχίσω να σκέφτομαι το πέρασμα από αυτό το τρομακτικό σύνορο των φύλων.»

Η Rebecca Root λέει: «Αγαπώ την ταινία Watership Down από τότε που ήμουν παιδί αλλά δεν γνώριζα την ιστορία της Angela πριν το έργο. Ελπίζω να εξαπλώσει μεγαλύτερη γνώση και κατανόηση και θα επιτρέψει στην Angela να λάβει τη θέση της ανάμεσα στις πρωτοπόρους της Trans κοινότητας.»

«Πολλοί τρανς άνθρωποι θα νιώσουν την αβεβαιότητα που αντιμετώπισε για το πώς θα την αποδεχόταν το κοινό. Θα έπρεπε να βγει από αυτή την αυτοεπιβαλλόμενη «συνταξιοδότηση» η να παραμείνει στην αφάνεια; Ήταν πολύ γενναίο εκ μέρους της να βγει στη δημοσιότητα.»

Η Wooley ελπίζει το ραδιοφωνικό έργο να προσαρμοστεί και για τη μεγάλη οθόνη. «Η ιστορία είναι κατάλληλη για βιογραφική ταινία η για μια θεατρική παραγωγή». Η Rebecca Root συμπληρώνει λέγοντας: «Υπάρχουν τόσοι πολλοί παραλληλισμοί ανάμεσα στην Angela και την ταινία Watership Down.»

O Max Geldray, παίκτης φυσαρμόνικας o οποίος πήρε μέρος στο The Goon Show δήλωσε στο θάνατο της Morley ότι το άτομο που ήξερε είχε έναν «Δια βίου ψυχικό αγώνα με την ταυτότητα φύλου της» γεγονός ότι για χρόνια τον είχε κρατήσει σφραγισμένο μέσα της.

«Δεν μου είχε πάρει πολύ καιρό για να ανακαλύψω με όλους τους τρόπους που είχαν σημασία ότι το πρόσωπο που έβλεπα τότε εξακολουθούσε να είναι το πρόσωπο που είχα γνωρίσει.»

Η Angela Morely και η Christine Parker αντιπροσώπευσαν «μια εκπληκτική ιστορία αγάπης και αφοσίωσης δύο ανθρώπων που υπερέβησαν κατά πολύ τα εμπόδια που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε αντιμετωπίσει στη ζωή μας.»

Το 1977 μεταδόθηκε από το BBC Radio 4 στις 3 Δεκεμβρίου.

Μετάφραση Γεώργιος Σκάρλος

Στιγμιότυπο 2015-12-08, 10.27.07 μ.μ.

Η Ταμάρα Άντριαν, στις 6 Δεκεμβρίου 2015, έγινε ανοιχτά η πρώτη λαϊκή διεμφυλική εκπρόσωπος της Εθνοσυνέλευσης της Βενεζουέλας. (Η φωτογραφία παραχωρήθηκε από την Ταμάρα Άντριαν.)
Η δικηγόρος της Κυριακής έγινε η πρώτη φανερά διεμφυλική λαϊκή εκπρόσωπος της Εθνικής συνέλευσης της Βενεζουέλας.
Η Λαϊκή βούληση, (Popular Will), ένα σοσιαλιστικό κόμμα αριστερών τάσεων που είναι υπέρ-ΛΟΑΤ, ανακοίνωσε μέσω της διαδικτυακής σελίδας του στο Τουίτερ (Twitter) ότι η Ταμάρα Άντριαν είχε εκλεγεί με σκοπό να αντιπροσωπεύσει το Καράκας, πρωτεύουσα της Βενεζουέλας.
Ο πρόεδρος του εθνικού εκλογικού Συμβουλίου, Τιμπισέι Λουσίνα, ανήγγειλε στο ενωμένο κυβερνητικό Σοσιαλιστικό Κόμμα της Βενεζουέλας ότι η αρχηγία του προέδρου Νίκολας Μαντούρο έχασε την πλειοψηφία της στην εθνική συνέλευση.
Ο Λουσίνα δεν έχει αναγγείλει ακόμα τα επίσημα αποτελέσματα των μεμονωμένων φυλών.
«Δεχόμαστε τα αποτελέσματα όπως είναι.» ανέφερε ο Μαντούρο στους υποστηρικτές στο Καράκας αφότου ο Λουσίνα ανήγγειλε τα αρχικά αποτελέσματα.
Οι εκλογές της Κυριακής πραγματοποιήθηκαν ενάντια στο σκηνικό μιας οικονομικής κρίσης στο πλούσιο σε πετρέλαιο νότιο αμερικανικό έθνος που έχει προκαλέσει τις χρόνιες ελλείψεις των βασικών αγαθών και της αυξανόμενης πολιτικής και κοινωνικής αστάθειας.
«Οι άνθρωποι αναμένουν στη γραμμή για ώρες – οκτώ, εννέα ώρες, προκειμένου να αγοράσουν ένα κοτόπουλο ή για να αγοράσουν κάποιο είδος κρέατος.» ανέφερε νωρίτερα αυτόν τον χρόνο η Άντριαν στην λεπίδα της Ουάσιγκτον (Washington Blade) δεδομένου ότι συζήτησε περί της εκστρατείας της. «Είναι ένα πολύ δύσκολο περιβάλλον από οικονομική άποψη και πρέπει να εξεταστεί από το Κοινοβούλιο.»
Ο γραμματέας του κράτους, Τζόν Κέρι, σε μια δήλωση του τη Δευτέρα σύγχαρε «τους πληθυσμούς της Βενεζουέλας που κατέστησαν τις φωνές τους να ακουστούν με έναν ειρηνικό και δημοκρατικό τρόπο την ημέρα εκλογής.»
«Οι ψηφοφόροι της Βενεζουέλας εξέφρασαν τη συντριπτική επιθυμία τους για μια αλλαγή στην κατεύθυνση της χώρας τους. Ο διάλογος μεταξύ όλων των συμβαλλόμενων μερών στη Βενεζουέλα είναι απαραίτητος για να εξετάσει τις κοινωνικές και οικονομικές προκλήσεις που απασχολούν τη χώρα, και οι Ηνωμένες Πολιτείες τίθενται έτοιμες να υποστηρίξουν έναν τέτοιο διάλογο μαζί με άλλους στη διεθνή κοινότητα.» είπε.
Ο εκπρόσωπος του υπουργείου εξωτερικών,Τζόν Κίρμπι, ανέφερε τη Δευτέρα στην Λεπίδα, κατά τη διάρκεια της καθημερινής ενημέρωσης Τύπου του, ότι δεν είχε οποιοδήποτε σχόλιο σχετικά με την εκλογή της Άντριαν.
Η Λουίζα Ρεβίλλα Ουρσία, το πρώτο ανοιχτά διεμφυλικό πρόσωπο που εκλέχτηκε στο δημόσιο γραφείο στο Περού, την επικρότησε.
«Είμαστε πολύ ευτυχείς με ακόμα μια διεμφυλική γυναίκα στην εξουσία.» ανέφερε η Ρεβίλλα στη Λεπίδα. «Το γεγονός αυτό αποτελεί έναν μεγάλο θρίαμβο.»

Μετάφραση Μαρία Καραγιαννίδη

ΣΗΜΕΡΑ ΠΟΙΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΘΑ ΦΟΡΕΣΕΙΣ;

Στιγμιότυπο 2015-12-07, 4.16.39 μ.μ.

Είσαι αστεία και γελοία για πολλούς λόγους.Τους περισσότερους,δυστυχώς -δεν τους ξέρεις.Να επαναλάβω , οτι εχεις προβεί σε μια πράξη που ειναι αναληθής και στην ουσία,τωρα που βλέπω και την εξέλιξη, προβοκατόρικη.
Δεν εχεις κάνει «Αλλαγή φύλου» , οπως το αποκαλείς.Αρα δεν ξέρεις αν ΚΑΝ υπάρχει οργασμός. Πόσω μάλλον δε , πως ειναι η αίσθηση.
Αλλά αυτά τα είπαμε.

Τολμάς λοιπόν και γράφεις στον τοιχο σου ,πως εγω -ποιός εγω;- γελάω ΓΟΕΡΑ !!!!!! και σε κράζω ,όταν κάνεις σόου.
Πρώτον δεν κάνεις σόου.Μίμηση κάνεις.Εσυ.Για σενα μιλάω και οχι για τα άλλα παιδιά που ειναι καλλιτέχνες.Μια Βουγιουκλάκη που σε λίγο τείνει να γίνει Ορέστης Μακρής, όπως πολύ εύστοχα ειπε χιουμοριστικά μια φίλη.
Και δεύτερον και πιο ουσιαστικό, δεν έκραξα ποτέ κανένα παιδί. Χαβαλέ έκανα και θα συνέχιζα να κάνω , αν δεν έβλεπα ενα περίεργο κλίμα.
Μου ειναι αδύνατον να κράξω κάποιον που ειναι στην ίδια στέγη εργασίας με μένα , οσο και αν διαφωνώ ή δεν μου αρέσει αυτό που κάνει.Ειναι θεμα ευγένιας και δεοντολογίας.
Αρα προσπαθείς εμμέσως να μου δημιουργήσεις-δημόσια- πρόβλημα στη δουλειά μου.
Και κάποιο χάπατο στα σχόλια αναφέρει χαρακτηρηστικά » Εισαι η πρώτη που έκανε εχγείρηση στην Ελλάδα» και δεν διαψεύδεις καν.
Ολο το πακέτο αυτού του σχόλιου.
Τη δουλειά μου θα τη χάσω, αν το θελήσει το αφεντικό μου.
Και αφού τα αρχίδια σου τα έχεις , θα έπρεπε να εισαι περήφανη γι αυτά.Ετσι ειναι ο αυτοπροσδιορισμός κουκλίτσα μου.
Αλλά ΟΥΤΕ αυτό μπορείς να κάνεις.
Να καταλάβεις τι εισαι.
Κάνε απλά την όμορφη -γιατι εισαι και μάλιστα πολύ- κάνε τη γλάστρα , γιατι εισαι και μην ανοίγεις το στόμα σου για πράγματα που δεν γνωρίζεις.
Στην τελική.. καλό θα σου κάνει…
Απλά πρόσεχε ποιό προσωπείο φοράς κάθε μέρα, γιατι μπερδεύεσαι εσυ η ίδια πρωτίστως….

Στη Χριστίνα Πολίτη , ΜΕΓΚΑ

ΕΦΤΑ ΚΟΡΜΙΑ …ΚΙ ΕΝΑ ΠΑΙΔΙ

Στιγμιότυπο 2015-03-17, 5.17.04 μ.μ.
Ήταν, περίπου, δύο μετά τα μεσάνυχτα. Ο «Παπασπύρου» στο Σύνταγμα, σημερινά Mac Donalds, γεμάτος κόσμο. Καφετέρια ήταν. Και, φυσικά, κλειστό. Κάθε καρυδιάς καρύδι περνούσε από εκεί. Έπειτα από ξέφρενα γλέντια και ασταμάτητους χορούς στην Πλάκα, όλοι περνούσαν να ρίξουν ένα βλέφαρο. Γέλια, γλέντια, κουτσομπολιό, καμάκι. Πολύ καμάκι. Άντρες, γυναίκες, πουστράκια, τραβεστί, ό,τι τραβούσε η ψυχή σου. Ένα after μαγαζί χωρίς είσοδο και για πιόμα ό,τι περίσσευε απ’ τα προηγούμενα μπαρ. Τώρα πια είχε περισσότερο χρόνο να ξενυχτά το Σαββατόβραδο. Είχαν πέσει οι εξηγήσεις στο τραπέζι με τη μάνα του. Πήρε το δρόμο της επιστροφής με τα πόδια. Ούτε χρήματα για ταξί περίσσευαν κι ήταν ακόμη μια ευκαιρία να αναστατώσει στο δρόμο τους πεζούς και τους οδηγούς. Του άρεσε αυτό το παιχνίδι. Εξάλλου, τότε ανακάλυπτε τον εαυτό του.

Στην πλατεία Κοτζιά το παίρνει από πίσω ένας όμορφος νεαρός, γύρω στα είκοσι. Και έπιασαν την κουβέντα. Του έκανε παρέα στο δρόμο ως το Μεταξουργείο. Εκεί βρήκαν «τυχαία» ένα φίλο του να οδηγεί ένα μικρό φορτηγάκι. Κλειστό. Ένα λευκό Volkswagen. Toυ πρότειναν να το πάνε σπίτι του. Δεν αρνήθηκε. Δεν φοβήθηκε. Και γιατί να φοβηθεί; Του άρεσε και ο νεαρός. Παντελής. Ακόμα το θυμάται. Λίγο πριν φτάσουν στον Κολωνό, του είπαν αν θέλει να πάνε μια βόλτα. Είπε ότι νυστάζει. Δεν ήταν πρόφαση. Νύσταζε.
«Για καμιά ωρίτσα. Έλα, καλοκαίρι είναι. Ωραία θα είναι».
Γιατί όχι, σκέφτηκε; Βγήκαν στην Καβάλας. Όλο χαϊδευόταν με τον Παντελή και ο οδηγός, δήθεν αδιάφορος, τραγουδούσε σιγοντάροντας την Πίτσα Παπαδοπούλου στο ραδιόφωνο. Σαν να άκουσε κάτι περίεργους θορύβους στο πίσω μέρος αλλά είχε για «φρένο» κάτι απαίσια κουρτινάκια, εμπριμέ και δεν μπήκε καν στον κόπο να κοιτάξει. Αφού πέρασε αρκετή ώρα, τους παρακάλεσε να γυρίσουν.
«Να, εδώ στη Ελευσίνα πάμε. Έχει θάλασσα. Να δροσιστούμε λίγο».
Και να ήθελε να φέρει αντίρρηση, δεν μπορούσε. Χωμένο σε μια αντρική αγκαλιά, περνούσε όμορφα. Πέρασαν τη θάλασσα, άφησαν και την Ελευσίνα πίσω τους και χώθηκαν σε κάτι χωμάτινα δρομάκια, σκοτεινά. Σταμάτησε ο οδηγός, κυριολεκτικά, στη μέση του πουθενά. Έκλεισε τη μηχανή, χαμήλωσε τη μουσική και το τράβηξε προς το μέρος του.
«Σειρά μου, τώρα. Δεν δικαιούμαι κι εγώ ένα φιλάκι τόση ώρα που οδηγώ;».

Δεν πρόλαβε καν να πει λέξη. Άνοιξαν ταυτόχρονα και οι δύο πόρτες και ο ένας το τράβηξε έξω. Στο σκοτάδι, στην ερημιά. Πήγαν στην πίσω πλευρά του φορτηγού και άνοιξαν τη μεγάλη πόρτα. Άναψε κι ένα φωτάκι αυτόματα. Αυτό που αντίκρισε, του έκοψε τα πόδια. Δύο πολύ στενά κρεβάτια με αφρολέξ, δεξιά κι αριστερά στην καμπίνα. Και πάνω σ’ αυτά κάθονταν συνωμοτικά πέντε άντρες. Είκοσι με τριάντα χρονών. Το έσπρωξαν με πολύ δύναμη μέσα κι αφού μπήκαν κι αυτοί, έκλεισαν την πόρτα πίσω τους. Έσβησε και το μικρό φωτάκι. Μέσα στο μισοσκόταδο ένιωσε δυο χέρια να το τραβούν με δύναμη πάνω τους. Γελούσαν σαν παρανοϊκοί. Σε λίγα λεπτά έμεινε εντελώς γυμνό, ένιωθε άγρια αγγίγματα σε όλο του το σώμα. Άκουσε φερμουάρ να ανοίγουν χωρίς να μπορεί να δει και πολλά πράγματα. Ένα γκρι δάπεδο και ρούχα να πετιούνται σωρό, ολόγυρα.

Ο πρώτος του άρπαξε το κεφάλι και το έσπρωξε προς τα κάτω. Προσπάθησε να φέρει αντίσταση, μα δεν κατάφερε απολύτως τίποτα. Ένα πνίξιμο στο λαιμό και δάκρυα ποτάμια. Και δεκάδες δάχτυλα να το αγγίζουν. Τα περισσότερα, άγαρμπα. Ένα δυνατό τσούξιμο από πίσω του. Τόσο έντονο. Αντανακλαστικά, δάγκωσε τον πούτσο που είχε στο στόμα του, απ’ τον πόνο. Και ούρλιαξε. Ένας δεύτερος πόνος από μπουνιά στο κεφάλι και ζαλίστηκε. Σταμάτησε να αντιστέκεται. Πονούσε πολύ. Και φώναζε. Άναρθρες κραυγές. Και πάλι μπουνιά. Και μπούκωμα. Δεν μπορούσε να ανασάνει. Τα δάκρυα έγιναν ένα με τις μύξες και τα υγρά του πρώτου που έχυσε στο πρόσωπο του. Ήρθε ο επόμενος. Το ίδιο σκηνικό. Είχε σχεδόν λιποθυμήσει. Το γύρισαν ανάσκελα κάποια στιγμή στην άκρη του στενού κρεβατιού και είδε για λίγο, μισοζαλισμένο όπως ήταν, εφτά πρόσωπα χωρίς να μπορεί να διακρίνει χαρακτηριστικά. Μόνο ότι γελούσαν έβλεπε και αναστεναγμούς ηδονής άκουγε. Το ξαναγύρισαν στα τέσσερα. Άλλος από πίσω, άλλος στο στόμα. Έκανε συνέχεια εμετό, ό,τι είχε απομείνει για να βγάλει. Όλοι πέρασαν από πάνω του. Ένας-ένας. Ώρες ατέλειωτες. Κάποια στιγμή, επιτέλους, το μαρτύριο σταμάτησε. Είχαν ικανοποιηθεί δυο και τρεις φορές ο καθένας. Το άφησαν στο «πάτωμα» του φορτηγού, με αναφιλητά, να τρέμει απ’ το σοκ και τον πόνο. Οι δυο έφυγαν και πήγαν μπροστά. Άκουσε τη μηχανή να ανάβει.
«Παναγιά μου, τώρα θα με σκοτώσουν».

Λίγο πριν βγουν στην εθνική οδό, το πέταξαν στην κυριολεξία έξω. Στο χωματόδρομο. Με όση δύναμη του είχε απομείνει περπάτησε ως εκεί που έβλεπε πολλά φώτα. Έξω απ’ τον Ασπρόπυργο. Προσπαθώντας άδικα να κρύψει τη γύμνια του και τον εξευτελισμό, σήκωσε το χέρι του να σταματήσει όποιο αυτοκίνητο μπορούσε να περάσει εκείνη την ώρα. Ένα μικρό αμάξι σταμάτησε και έκπληκτος ο μεσήλικας οδηγός έβγαλε το πουκάμισό του, το τύλιξε και το έβαλε να καθίσει στην πίσω θέση. Το μόνο που το ρώτησε είναι πού να το πάει. Είχε καταλάβει, προφανώς. Αυτό, έτρεμε. Με ματωμένο το στόμα του είπε «Ακαδημία Πλάτωνος». Το άφησε έξω απ’ το σπίτι του, σχεδόν ξημέρωμα πια, ενώ το παρακαλούσε να τον αφήσει να μιλήσει στους γονείς του.
«Δεν έχω γονείς. Με τη γιαγιά μου μένω κι αν με δει έτσι, θα πεθάνει. Ντρέπομαι». Πήγε κατευθείαν στην παλιά τουαλέτα, πλύθηκε όσο μπορούσε ήσυχα για να μην ξυπνήσουν οι άλλοι και χώθηκε διπλωμένο σαν το έμβρυο κάτω απ’ το σεντόνι του κρεβατιού του. Κι άρχισε ένας λυγμός, πνιχτός, φοβισμένος, ενοχικός, λυτρωτικός.

*Απόσπασμα από το βιβλίο της Άννας Κουρουπού «Γιατί δεν έχω σαν το δικό σου μαμά», εκδόσεις Ποταμός.<a

ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΑ…

IMG_2276

Κοιτούσε έντονα το είδωλο σε ένα παλιό φθαρμένο καθρέφτη, στην εξωτερική τουαλέτα μιας αυλής γεμάτη βασιλικούς.
Δυο ματάκια παιδικά μέσα στην τρυφεράδα των 16 χρόνων, γέμιζαν ολόκληρο το πρόσωπο από λαχτάρα για τη ζωή που ερχόταν φουριόζα μπροστά του. Σγουρά κοντά μαλλιά σε καστανές ανταύγειες, πλαισίωναν το μουτράκι.
Σήμερα, σ’ ένα πανάκριβο καθρέφτη, κοιτά την αντανάκλαση με τη βοήθεια δυο επώνυμων φωτιστικών.
Τα μάτια ακόμη πιο φωτεινά, με μια υποψία ερέβους στο βάθος. Μπόλικη μάσκαρα, τους δίνουν υπόσταση. Χείλη απαλά βαμμένα. Για να κλέβει την παράσταση το βλέμμα. Η Αλήθεια. Η Ψυχή. Η ίδια η ζωή.
Εδώ δεν κολλάει το ασχημόπαπο που έγινε κύκνος. Απλώς, όπως όλοι οι κύκνοι, άλλαξε χρώμα φτερών μεγαλώνοντας.
Με τη διαφορά, ότι πέταξε.
Δεν πετάρισε απλά. Δεν πλατσούρισε σε ειδυλλιακές λίμνες με φόντο καταπράσινα δάση.
Βούτηξε σε ορμητικά ποτάμια που την παρέσυραν σε θάλασσες. Σε ωκεανούς.
Και κολύμπησε. Χτύπησε σε άγρια βράχια. Και έπεσε. Και ξανασηκώθηκε. Πολλές φορές με τσακισμένα τα μεταξένια φτερά. Λασπωμένα. Τα άσπρισε πάλι και πάλι και πάλι! Από πείσμα. Από ανάγκη να αποδείξει πρώτα στον εαυτό της, πως η διαφορετικότητα πολλές φορές μπορεί να είναι ακόμη πιο όμορφη.
Οι μπούκλες μάκρυναν. Άγγιζαν σχεδόν τη σιλικόνη στο στήθος. Απέκτησαν ανταύγειες. Χρυσές συνήθως.
Ούτε εδώ ισχύει πως ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός. Είναι!
Με διπλή σκέψη, αφέθηκε σε επιδέξια χέρια γιατρού – ημίθεου, σαν από μυθολογία και ένοιωσε τον πιο γλυκό και συνάμα λυτρωτικό πόνο της ζωής της.
Ξαναγεννήθηκε.
Πόσοι έχουν την τύχη να γεννηθούν δυο φορές;
Το ψηλοτάκουνο έγινε βάθρο. Το φουστάνι σχεδόν βασιλικό ένδυμα. Με το όποιο σθένος τίναζε τις στάχτες και τις σκόνες από πάνω της που έρχονταν ασύστολα και ακάλεστες. Για να ξαναλαμπυρίσει.
Ερινύες , Μαινάδες, Σάτυροι, παιάνες την αγκάλιαζαν, τους χάιδευε και μετά τους κλωτσούσε.
Ναι, το επίκτητο είναι πιο δυνατό. Άρα, ατυχής ο τίτλος μου.
Δυο φορές γυναίκα. Με ψηλά το κεφάλι.
Και μάλιστα, με το τίναγμα του μαλλιού που αφήνει τριγύρω ένα ανάλαφρο, θηλυκό, γλυκόπικρο άρωμα, πιπεράτο… σαν από κάρδαμο.

ΠΡΙΓΚΗΠΑΣ ΜΕ ΣΙΛΙΚΟΝΗ

Στιγμιότυπο 2015-02-23, 10.51.09 μ.μ.
Πλήττω.Αφόρητα. Θα ήθελα να ήμουν…σε ενα παγκάκι ας πούμε.. Οχι ξύλινο, πέτρινο.Να παραπέμπει σε μια άλλη εποχή. Για να έχω το παραμυθι όλο μπροστά μου. Να κάθομαι και πάνω του,να “αισθάνομαι” την ενέργεια..
Ενα πρίγκηπα η ρουφιάνα περιμένω.Δεν περιμένω και τον Βαρουφάκη!
Ενα πρίγκηπα σε λευκό-δεν πάει στο διάολο- άλογο , γυμνό.Ή σχεδόν γυμνό. Να μη φαίνονται όλα. Γιατι αν φαίνονται όλα …μισό βασίλειο προβλέπω να διακαιούται το χρυσό μου…
Εγω τι να φοράω; Σεμνή;Λίγο ντεκολτέ;Μπουτάκι;Το μαλλί μπούκλα , δεν το συζητώ. Παραπέμπει σε μια ρομαντική διάθεση…κι ας ειναι τρέσσα…
Χαχαχαχαχαχααχα φαντάσου να το έπαιζα Ραπουνζέλ. Χχαχαχαχαχαχα Επρεπε να το είχα σκεφτεί απ την αρχή..
Οκ οκ ας σοβαρετυούμε.. Λες να έχει δεί τις φωτογραφίες που ποστάρω στο facebook και στο instagram το κορμάκι μου σε σχήμα ς ; Ξέρεις τι κόπο θέλει αυτή η στάση;
Περίμενε να σου πω..Τουρλώνεις κώλο,αρχίζει και τσιμπάει ο ραχιαίος αλλαααά , αντέχεις. Προς χάριν…. του πρίγκηπα βρε..
Απο την άλλη πλευρά-τη μπροστινή ντε , τουρλώνεις βυζί ,αφού έχεις βάλει ενα αξιοπρεπές σουτιέν με την ανάλογη ενίσχυση φυσικά.Τούμπανο το βυζί. Σχεδόν έτοιμη.
Εδω σε θέλω.Το ένα χέρι τάχα μου σαν να σου έσπασε το νυχι ενα πράμα και τραβάς την παρανυχίδα με τα κατάλευκα –ρετούς- δοντάκια. Και εννοείται το απολαμβάνεις λάγνα αυτό. Αλλιωωωωώς…. άστο. Κι εδω πρέπει να αποδείξεις πως οση γιόγκα έκανες στα κρεββάτια τα ξένα έπιασαν τόπο. Οοοοοοόλο αυτό….πρέπει να το αποτυπώσεις ,σε κινητό βέβαια…απο ψηλά. Εκεί σε θέλω.
Τόσο απελπισμένη 35αρα ειμαι.Αλλά αν ειναι ναρθει το παλικάρι…χαλάλι η ρυθμική..
Πως μου ήρθε στο μυαλό η Κομανέντσι τωρα; Ρουμάνα δεν ήταν.. Ναι, ναι Βαλκάνια…
Κι όπως αγνάντευα τα κύματα,ναι στη θάλασσα ειμαι, σκάει ο πρώτος. «Φουσκωμένος» Όπως ακριβώς στη φωτογραφία που ειχε στο προφίλ του.
«Τι έχεις βάλει μέσα;» τον ρωτώ.
«Τίποτα,το φυσικό μου ειναι» μου απαντά.
Άσπρο άλογο δεν είδα, πιο πολύ σε γαιδούρι μου έκανε , αλλά ως άνθρωπος του πνεύματος, δεν θα σταθώ στην επιφάνεια. Μα γκρί γαιδούρι; Χάθηκε να ειναι τουλάχιστον λευκό;
Κάθησε δίπλα μου. Εννοείται-δεν πας πουθενά χωρίς αυτό-τον ειχα ρωτήσει τι δουλειά κάνει. Πως θα με πήγαινε στα μπουζούκια κάθε βράδυ; Και τα δώρα; Αααα ολα κι ολα .. ειμαι ακριβή γκόμενα εγώ.
Διευθυντής Οικονομικών Επιχειρίσεων ,μου ειχε πει. Στο επιχειρίσεων έμεινα φυσικά.Μμμμμ ..Πάολα σου ρχομαι. Αντε και μια Βιτάλη για να του δείξω και τα άλλα προσόντα μου,της πχιότητας ντε.
Λογιστής! Αλλιώς ακούγεται και εξηγείται απο κοντά το…επιχειρίσεων μάτια μου. Όντως όμως , μια και το ανέφερα ,ειχε κάτι μάτια! Δυο. Καστανά.Απλά.Αλλά τόσο ζεστά όταν με κοιτούσε.
«Μαρία,κόψε τις μαλακίες που σκέφτεσαι και συγκεντρώσου στο στόχο σου.Μην παρεκλίνεις» ακούστηκε μια δυνατή φωνή στο κεφάλι μου.
«Μένεις κοντά;» Ερώτηση-παγίδα –κατακαημένη- αν το φυσάει και μένει παραλία μεριά.
«Οχι ,το κούρασα το γαιδουράκι λίγο.Περιστέρι ζω».
Μαύρα περιστέρια την περικύκλωσαν.Έπρεπε να βρεί μια διακιολογία να φύγει.Οχι, οχι , οχι δεν της έκανε. Περιστέρι; Μπλιααααααχχχχ
Τουλάχιστον αφού έκανε τόσο κόπο να έρθει να με δει το πουλάκι μου , ας του δώσω μια μικρή χαρά. Τον μπαλαμούτιασα.Τον χούφτωσα. καλέΧωρίς λόγια.Χράπ…γέμισε η παλάμη μου.Παραγέμισε όμως.Επιμένω..
«Τι έχεις βάλει μέσα;»
«Σιλικόνη», μου απαντάει , ηρέμησες; Με τι να ερχόμουν;Με το γαριδάκι; Ξέρεις τι τραβάμε για να βρούμε μια γυναίκα της προκοπής σήμερα;Ασε.Δύσκολοι καιροί για πρίγκηπες.
«Δεν θέλω άλλη σιλικόνη στη ζωή μου.Οχι άλλο πλαστικό, οχι σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές΄΄΄» Οτι μαλακία μου ερχόταν την πέταγα.
Δεν τον έδιωξα.Συμβιβάστηκα …με το γαριδάκι,το γαιδουράκι και το φτηνό πουλόβερ.
Δεν μ έπαιρνε.Μεγάλωσα. Και βαρέθηκα να προττάσω τα στήθη μου σανάλλη Καρυάτιδα σε ξένο μουσείο ,αγέρωγη. Με βαραίνουν τόσα χρόνια. Ο νόμος της βαρύτητας βλέπεις.
Θα τον κρατήσω 4 μήνες. Ως τον Ιούνιο. Καλοκαιράκι , μαυρισμένη , με τις παραλίες μου…κάποιον θα βρώ. Κι ας ειναι και πιο … βόρειος. Ντα;

ΑΙ ΣΙΧΤΙΡ ΒΑΛΕΝΤΙΝΕ….

Στιγμιότυπο 2015-02-14, 2.25.42 μ.μ.
Κρύο το σπίτι. Άλλαξε ο καιρός απότομα. Μόνη έννοια το κρεβάτι μου. Με μουδιάζει όμως η σκέψη πως κι απόψε θα κοιμηθώ μόνη. Πιστεύεις πως έχω ν αλλάξω σεντόνια δύο εβδομάδες; Το μαξιλάρι έχει τη μυρωδιά σου ή έτσι νομίζω. Όποτε σ’ αγαπάω γέρνω σ αυτό. Όταν σου θυμώνω το κάνω κουβάρι και το πετάω.

Λένε πως την συνήθεια την αποχωρίζεσαι πιο δύσκολα απ’ την αγάπη. Είναι αγάπη όμως πλέον; Ή αυτός ο πληγωμένος εγωισμός που τσακίζει την ύπαρξη μου; Δειλιάζω ν’ απαντήσω. Όλα εδώ μέσα είσαι εσύ, ειδικά το μαξιλάρι σου. Μου άφηνες το μισό για ν’ ακουμπάω το κεφάλι σου έστω με τα μαλλιά μου. Ξυπνούσα να πιώ νερό τις καυτές νύχτες και μες στον ύπνο σου με ρωτούσες: που πάς;

Δεν θα κοιμηθώ εκεί απόψε. Οι μνήμες μου κλείνουν την πόρτα στα μούτρα. Στον καναπέ θα τη βγάλω, εκεί που σε άφηνα να κοιμηθείς όταν σε τιμωρούσα.
Κάθε φορά που με πλήγωνες σου στερούσα την παρουσία μου, την ανάσα μου που αφουγκραζόσουν στο διπλανό δωμάτιο. Αλλά να μην μπορείς να με αγγίξεις. Και μ’ έλεγες κακιά.

Ναι ήμουν. Είχες ένα απίστευτο ταλέντο να μου βγάζεις το χειρότερο μου εαυτό.
Να ήξερες πόσα έχασες. Δεν πρόλαβες με τα καμώματα σου καν να δεις πως είναι η Άννα όταν αγαπάει.

Μα έβγαζες μαχαίρια και βέλη βουτηγμένα σε δηλητήριο. Κι εγώ το όπλο που έμαθα να χειρίζομαι αριστοτεχνικά είναι η ασπίδα. Ό,τι έριχνες πάνω της στο γύριζα πίσω με διπλάσια δύναμη απ’ η δική σου. Είμαι μαθημένη βλέπεις.

Πάλεψα με τόσα θηρία στη ζωή μου μα την προδοσία δεν μπόρεσα να την νικήσω. Μα στ’ ορκίζομαι προσπάθησα. Δεν με σκότωσε, με πλάκωσε. Έχασα κάθε μέτρο.
Το χρώμα μας ήταν το κόκκινο έτσι κι αλλιώς. Αλλά το κόκκινο δεν είναι μόνο έρωτας και πάθος. Είναι και μίσος. Σε μίσησα με το ίδιο σθένος που σε αγάπησα. Αυτή τη λεπτή γραμμή την πέρασα πολλές φορές. Πέρα δώθε πέρα δώθε έχασα κάθε επαφή, κάθε σταθερά. Κόντεψα να τα μπερδέψω στο τέλος.

Και τώρα τι κάνω; Περιφέρεσαι στη σκέψη λες και βαράς σκοπιά. Συγκεκριμένες στιγμές.

Όταν κοιτάζω τον θυμωμένο Λυκαβηττό, που με τόση επιμονή με έπεισες να βγάλω τα ψηλά φυτά απ το μπαλκόνι για να μπορούμε να τον αγναντεύουμε.
Όταν ετοιμάζομαι να δω κάποια ταινία, αγκαλιά με την κουβέρτα γιατί λείπει η δική σου. Την έδιωξα; Έφυγε; Τι σημασία έχει;
Όταν ρουφάω το ηλεκτρονικό τσιγάρο που εσύ μου αγόρασες, γιατί σε φόβιζε ο επίμονος βήχας μου απ’ το τσιγάρο.
Όταν βγαίνω απ το μπάνιο με το λευκό μπουρνούζι και δεν συναντώ τα μάτια σου να με γδύνουν, να μου κάνουν έρωτα.
Κάθε φορά που παρκάρω στο γκαράζ και δεν χρειάζεται πια να υπολογίσω πόσο χώρο να αφήσω για τη μηχανή σου.
Όταν πλένω τα δόντια μου και δεν μπερδεύω την οδοντόβουρτσα με την δική σου.
Όταν δω μπροστά μου ένα i-phone 4s. Εκεί ανακάλυψα ένα βράδυ πως δεν σου ήμουν αρκετή. 14 Φεβρουαρίου. Πού κατάντησα. Να σιχαίνομαι μια συσκευή και μια ηλίθια ξενόφερτη γιορτή. Θυμάσαι τι σου «ευχήθηκα» εκείνο το βράδυ;
«Να βρεις μια κοπέλα και να την αγαπήσεις όσο εγώ εσένα. Να σε λατρέψει όσο εσύ εμένα. Και να σου κάνει ακριβώς τα ίδια. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο. Και να είναι του Αγίου Βαλεντίνου»

Άντε μου στο διάολο κι εσύ κι αυτός. Είμαι κακιά αγαπημένε μου;

ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΙΣΩΣ..ΛΙΓΟ ΣΟΚ..

ΕΝΑ ΣΥΓΝΩΜΗ ΣΤΙΣ ΡΥΤΙΔΕΣ ΜΟΥ

 

 

 

Στιγμιότυπο 2014-12-30, 7.20.26 μ.μ.
Ο ένας ειναι μεγάλος με χρυσή κορνίζα στην κρεββατοκάμαρα.Για να μη βλέπει τις ίδιες παραστάσεις τον φέρνω πότε πότε στο σαλόνι. Ο άλλος στο μπάνιο.Πιο μικρός, πιο “κοντινός” , πιο φωτεινός , αναγκαίος .Ο ένας φίλος, ο άλλος τείνει να γίνει εχθρός.Με εκνευρίζει με την αυθάδεια του αλλά πρέπει να στέκομαι μπροστά του, για πρακτικούς συνήθως λόγους.
Κάποια βράδια ακουμπώ στο κάσωμα της πόρτας και καμαρώνω τον Παρθενώνα.Μόνο απο το παράθυρο του μπάνιου μου να στέκεται πληγωμένος στο βράχο.Μόνο απο εκεί μπορώ να τον δώ. Και δεξιά, ο καθρέφτης.

Ενα τέτοιο βράδυ ξέφυγε απ τις κιτρινωπές κολώνες το βλέμμα και κόλησε στο πρόσωπο μου. Ωρα πολύ.Σαν να μη με γνώριζα απο κάποια λεπτά και μετά.Έψαχνα , ψαχούλευα , να βρώ τι; Σαν να πήγα σε μια άλλη διάσταση.Δεν με αναγνώριζα.Σοκαρίστηκα ελαφρώς με τη σκέψη και άρχισα να ψάχνω επίμονα.Πάλι δεν ήξερα τι.Θαύμασα τα μαλλιά μου που μάκρυναν και τα μάζεψα μηχανικά με τα δυο χέρια ..να ξυπνήσει η μνήμη απ τη λήθη.Μόνο τα μάτια μου θύμισαν κάτι αλλά δεν γυάλιζαν τόσο. Και τα χείλη, αμυδρά.Τα ειχα βάψει κατακόκκινα ενα βράδυ , ετσι για να δώ πως θα ειναι βαμένα , με ενα κραγιόν της μάνας μου.Εκανα το ιδιο τώρα.Έλειπε η λάμψη αλλά θυμήθηκα το συναίσθημα.Τη λαχτάρα για κάτι άγνωστο και οικείο συνάμα σ ενα παιδί 15 χρονών.

Κι ο λαιμός.Ψηλός όπως τότε.Τώρα εχει χαράδρες λεπτές ή πιο χοντρές. Χάζευα τις ρυτίδες μου μεθυσμένη. Δίπλα απ το στόμα το κατακόκκινο ,δεκάδες λεπτές ρυτιδούλες σαν μισοφέγγαρο. Γέλασα πολύ στη ζωή μου. Μαζοχιστικά ,τις θαύμαζα. Μειδίασα σαν καρικατούρα να φανούν πιο έντονες.Θόλωσε το ειδωλο ,βούρκωσα. Λείες πεδιάδες δεξιά και αριστερά.Προσπέρασα τα μάτια αργά. Ειχα επικεντρωθεί τόσο έντονα που έβλεπα σχεδόν κάθε πόρο του δέρματος.Ανέβηκα στο μέτωπο. Μεγάλο ,στιλπνό ,αχαρτογράφητο.Οι τόσες εκπλήξεις, ο θυμός , ο φόβος,η καχυποψία , ο δισταγμός , εξαφανισμένα εδω και χρόνια.

Η επιστήμη με τη μέθοδο του μπότοξ δεν με άφηνε να δω , όσο κι αν έψαχνα ,κάποια ρωγμή. Κάτι απ τα πίσω χρόνια.Απ τα τόσα συνασθήματα.Ξανακατέβηκα με ανάμεικτη διάθεση.Η φιλαρέσκεια νίκησε την ανάμνηση. Γέλασα πολύ στη ζωή μου τελικά.Ο χάρτης αυτό μου έδειχνε.Δυο τεράστια βουνά τα μάγουλα, οικογενειακό κειμήλιο απ τη μαμά.Ήρθαν κι άλλα χαμόγελα στην παρέα,στη μνήμη, δάχτυλα να χαιδεύουν τα σημεία που κοιτούσα με μισόκλειστα τα μάτια ,σαν να ήθελα να τις διώξω. Τις χάδεψα και τώρα.Ξέφυγαν τα μάτια.Πήγαν στα χέρια.Το ίδιο λεπτά, νευρώδη,μακριά.Κι αυτά με χιλιάδες διαδρομές πάνω τους. Σαν μικροσκόπιο τα διαπερνούσα.

Θυμήθηκα πολλά γέλια. Αλλά το μπότοξ δεν πιάνει εκεί.Ευτυχώς, σκέφτηκα. Ή οχι; Δεν απαντώ με σιγουριά.Αυτή η ζωή εξαρτιόταν απ την ομορφιά.Ετσι ειχε μάθει.Ευτυχώς τα δάκρυα δεν αφήνουν αυλακιές.Γλυστρούν και φεύγουν παίρνοντας την πίκρα μακριά.Και αυτη στη λήθη παραγκωνισμένη.
Λευκές τρίχες αρχίζουν και ξεπηδούν.Αφήνω τα μαλλιά κάτω να μη τις βλέπω. Ξαναψάχνω εντελώς μηχανικά.Εχει σταματήσει ο χρόνος σε ενα πρόσωπο που τωρα πια μόνο αυτό υπάρχει στον καθρέφτη.Ολα τα υπόλοιπα γύρω θολά. Ψάχνω κι αλλες.Δεν βρίσκω.Α θυμήθηκα. Πάλι η επιστήμη.Μεσοθεραπεία. Κολαγόνα, υαλουρονικά και ενα σωρό στοιχεία σε ενέσιμη μορφή να τονώσει το δέρμα των 49 χρόνων.Να ξεδιψάσει.Να σβήσει τα ίχνη του χρονου, του εχθρού , που νόμιζα. Κάτι χάθηκε, κάποιες έσβησαν.Κάποιο γλυκό χαμόγελο δεν άφησα να αφήσει ίχνη.Το παραγκώνισα.Λεπτές αυλακώσεις πάνω απ τα χείλη, εσβησαν.Τις προλαβα. Αυτές απ το τσιγάρο.Απ το παρεάκι μου τόσα χρόνια.Τις στιγμές της απόγνωσης, της απόλαυσης, του δεν βαριέσαι-κι αυτό θα περάσει. Συγνώμη, σε όσες έσβησα βάζοντας μπροστά τη ματαιοδοξία κι απο πίσω την επιβίωση κολλητάρι.Στιγμιαίες ενοχές.Εξάλλου η αθωώτητα πρέπει ν αποδεικνύεται κάθε μέρα,διάβασα κάπου…

Στιγμιότυπο 2014-12-29, 4.55.27 μ.μ.
«Βγήκα απ τη μήτρα της μάνας μου σ’ ένα σπίτι χτισμένο με τσιμεντόλιθους σε ένα χωριό της Πιερίας. Αγόρι, αναφώνησε η μαία. Πέρασα όμορφα παιδικά χρόνια στο χωριό και υγιή εφηβεία σε μια γειτονιά στον Κολωνό . Στα είκοσι πέντε μου έκανα την υπέρβαση. Πήγα στον άλλο κόσμο και ξ-ΑΝΝΑ-γεννήθηκα. Ποιός έχει την τύχη να γεννιέται δυο φορές; Βελτίωσα τον εαυτό μου από ανάγκη και πείσμα να μη δικαιώσω μια άδικη φύση. Το μεγαλύτερο σχολείο μου, το πεζοδρόμιο και οι οίκοι αν(τ)οχής…». Έχοντας στο μυαλό μου αυτές τις σκέψεις πήγα να συναντήσω την Άννα Κουρουπού, στο σπίτι της. Φτάνοντας σε ένα μικρό στενάκι, στο Νέο Κόσμο, αναρωτήθηκα, πόσοι άνθρωποι σήμερα κάνουν πράξη τα ‘θέλω’ τους; Πόσοι καταφέρνουν να αλλάξουν τον ίδιο τους τον εαυτό; Η συνέχεια στην συνέντευξη που ακολουθεί.
Πώς κατακτά κάποιος το αυτονόητο για να σεβαστεί την διαφορετικότητα του άλλου;
Αρχίζεις από τα δύσκολα κατευθείαν. Τι πάει να πει διαφορετικό; Γυρνάμε πάλι στις ετικέτες και τα στερεότυπα. Έχει πει κάτι ωραίο η Μαριλού (από τις Κούκλες) που το έχω υιοθετήσει «αν δώσεις χυδαιότητα, χυδαιότητα θα πάρεις». Ταυτίστηκα με αυτό, δεν ήμουν ποτέ χυδαία στην ζωή μου. Άρα αυτό κατακτάται με το να σεβαστείς τον εαυτό σου. Επίσης με ενδιαφέρουν οι άνθρωποι που δεν ξέρουν και έχουν αντίθετη άποψη για την διαφορετικότητα μου, θέλω να το σπάσω αυτό το στερεότυπο. Πώς; Δείχνοντας του το αυτονόητο που λες, ότι είμαι και εγώ από τα ίδια υλικά με τα δικά σου.Έχεις πει ότι «όποιος φοβάται κάτι που δεν είναι επικίνδυνο, πρέπει να αρχίσει να φοβάται για τον εαυτό του.
Ο κίνδυνος, επειδή τον έχω βιώσει πολύ έντονα, είναι κομμάτι της ζωής μου. Όταν εκτίθεσαι όχι μόνο στο πεζοδρόμιο αλλά και σε ένα σπίτι- σε οίκο ανοχής αναφέρομαι- είναι επικίνδυνο από μόνο του, διότι έρχονται άνθρωποι που δεν τους ξέρεις, κάνεις σεξ με έναν άνθρωπου που απλώς του έχεις ρίξει μια ματιά. Έχω φάει άπειρες φορές ξύλο σε οίκους ανοχής γιατί δεν δέχτηκα πράγματα».

Γεννήθηκες σε ένα χωριό της Πιερίας. Επιστρέφεις στην Κατερίνη και πως σε αντιμετωπίζει πλέον η τοπική κοινωνία. Έχεις διακρίνει κάποιες αλλαγές;
Από την Κατερίνη έχω φύγει σε πολύ μικρή ηλικία μαζί με τους γονείς μου. Άρα, όλοι θυμούνται ότι η κυρά Βάσω με τον κυρ Σταύρο είχαν 3 αγόρια και ένα κορίτσι. Στην συνέχεια επιστρέφουν με την συνταξιοδότηση του πατέρα μου, με δύο αγόρια και δύο κορίτσια. Άρα αυτό είναι λίγο ‘Αλμοδοβάρ’ για μια τοπική κοινωνία. Πολύ ρωτούσαν ποια είναι η κοπέλα, τι να πει και η μαμά η κακομοίρα; Η κόρη μου. Φοβερή μαμά, επέμενε απίστευτα. Πηγαίνω κάθε χρόνο, δεν έχω πολλές επαφές με τους περισσότερους εκεί, έχουν πεθάνει οι περισσότεροι. Πάντως όσοι έρχονται, λένε «η Αννούλα και η Αννούλα», το έχουν αποδεχθεί, γιατί το επέβαλλε η μητέρα μου.

Θυμάμαι να λες «Δεν έχω σαπίσει και το χρωστάω στους γονείς μου;
Θα στο πω ωμά, με βίασαν κάποτε 7 άτομα. Επίσης έχω βιαστεί άλλη μια φορά από πελάτη στην Λεωφόρο… Που βοήθησε λοιπόν η μάνα μου; Αφού πέρασα το σοκ μετά το γεγονός και έμεινα μόνη μου, η πρώτη μου σκέψη ήταν αυτή . Εκείνο με έσωσε. Μου είχε δώσει τα φώτα, ότι όποτε με χρειαστείς εγώ είμαι εκεί. Μου είχε πει το καταπληκτικό, που δεν το περιμένεις από έναν άνθρωπο που δεν έχει πάει καν σχολείο, ότι ‘μην με βγάλεις ποτέ από την ζωή σου’. Ποια μάνα το λέει αυτό, όταν ήδη ήξερε τι δρόμο θα πάρω.
Στιγμιότυπο 2014-12-29, 4.45.41 μ.μ.
Βλέποντας πάντως την ταινία “Luton”, στην οποία συμμετέχεις σε μια πολύ σκληρή σκηνή, όπου σε βιάζουν 3 άτομα, γιατί την έκανες αφού είναι ένα πραγματικό γεγονός;
Μου αρέσει να ξορκίζω τους φόβους μου. Ήταν ένα κομμάτι ξεχασμένο στο κεφάλι μου, απλά το είχα κλειδώσει σε ένα κουτάκι. Έρχεται η πρόταση του Κωνσταντάτου και του λέω να το σκεφτώ; Την επόμενη μέρα τον πήρα τηλέφωνο και του λέω είμαι μέσα. Μου απαντά είσαι σίγουρη; Του λέω, τότε γιατί μου έκανες την πρόταση, ξέρεις κατευθείαν στην επίθεση… Όταν κάναμε τις πρόβες, την στιγμή που μπαίνει στο ρόλο του ο Χρήστος Σαμπουντζής και μου έρχεται να μου χώσει την μπουνιά, τα είδα όλα. Το κουτάκι άνοιξε και χιλιάδες άλλα κουτάκια πεταχτήκανε μπροστά μου, πρόσωπα, σφαλιάρες, χύσια, αίματα, όλα..βουρκώνω και τώρα από την ένταση. Αυτός εν τω μεταξύ νόμιζε ότι ανακάλυψε την Μέριλ Στριπ..Το κουτάκι λοιπόν άνοιξε, άρα και άδειασε. Θα σου πω και κάτι άλλο που αφορά το να ξορκίσω τους φόβους μου. Στην Λάρισα κάποτε που δούλευα, είχε πολύ δουλειά, ουρές, λαός, περιμένανε στις σκάλες. Με τόσο κόσμο, με έπιασε αγοραφοβία, δεν μπορούσα άλλο αυτή την έκθεση, γυμνό, γυμνό, παντού.. τους έβαζα τρεις – τρεις στο σαλόνι, ας περιμένανε μες στο κρύο, δεν με ένοιαζε. Έκανα να βγω μέρες από το μαγαζί, δεν ήθελα να δω κόσμο. Σε πληροφορώ για να το ξεπεράσω έκανα σόου στις Κούκλες, μπορεί να τρέμανε τα πόδια μου, να ήμουν έτοιμη να πέσω κάτω, να βλέπω τους 50 ως 1000.. αλλά το έκανα. Γιατί άλλο το μπαρ που έχει δικλείδα ασφαλείας, στην πίστα είναι αλλιώς.

Έξι χρόνια πιάτσα στην Συγγρού. Τι θυμάσαι πολύ έντονα και τι θέλεις να ξεχάσεις;
Θα ακουστεί περίεργο, αλλά τα νοσταλγώ αυτά τα χρόνια. Ο χρόνος και η θέληση έχουν διώξει τα κακά, μένοντας μόνο με τα καλά. Βρέθηκα σε μια επαρχία, στην Βέροια, δύο χρόνια απομονωμένη σε ένα βουνό, γιατί εκεί ήταν τα μπουρδέλα, 3 όλα και όλα. Να έχω αποκλειστεί από τα χιόνια πολλές μέρες, να μην κινείται τίποτα, δεν είχα αρκετές φορές και τι να φάω, αφού ήμουν αποκλεισμένη. Εκεί έφαγα απίστευτη μοναξιά αλλά χτυπήθηκα κάτω, μου κάνε τόσο καλό. Τι εννοώ; Η μοναξιά μου έφερε σκέψη, η σκέψη αναμνήσεις, οι αναμνήσεις βιώματα, αυτά μου ξαναέφεραν σκέψεις, συναισθήματα, αυτά έπρεπε να βγουν, βγήκαν με κλάμα, με θυμό… Αισθανόμουν ότι ήμουν πολύ μεγαλύτερη από 30 χρόνων. Αυτό το δεκαήμερο με έσωσε.

Δηλαδή δεν σου έχει μείνει τίποτα αρνητικό; Τα έχεις σβήσει όλα;
Θα σου φέρω εικόνες. Συγγρού και Σκρα, στον παράδρομο. Εμείς πάνω στην γέφυρα, ένα μικρό στενάκι και η γωνιακή μονοκατοικία της παλιάς ηθοποιού, της Λαδικού, λατρεμένη γυναίκα, πάντα μας καλησπέριζε και μας καληνύχτιζε. Σε εκείνο λοιπόν το στενάκι, βλέπαμε πολύ κόσμο, πολύ γέλιο, πολύ κουτσομπολιό, παιχνίδι, αλισβερίσι, γκόμενοι, άντρες, το τονίζω. Επειδή είμαι γυναίκα από την φύση μου, όσο οξύμωρο και να ακούγεται, ήθελα να πάω με άντρα, να ερωτευτώ και να κάνω σεξ με άντρα. Εκείνα τα χρόνια το είχα αυτό, υπήρχε σε μεγάλη ποσότητα, αυτά είναι τα καλά που νοσταλγώ. Τα άσχημα είναι εκεί που περνούν 5 μηχανάκια, είναι καλοκαίρι, είσαι όμορφα ντυμένη και σου έρχεται ένα γιαούρτι με 10 γυαλάκια μέσα, έχω και σημάδι… Μου έτυχε περιστατικό πρόσφατα με μια κοπέλα που της έσκασε μια πέτρα στο κεφάλι και γυρίζει και μου λέει το αμίμητο, μόνο μια τρανς θα μπορούσε να το πει, «ευτυχώς που φορούσα περούκα.

Έκανες την επέμβαση στην Καζαμπλάνκα, έχεις ξαναπάει;
Έκανα μια διόρθωση, όχι για μένα, αλλά για τους πελάτες. Όταν βγήκαν οι τρανς γυναίκες στους οίκους ανοχής, έγινε το μεγάλο μπαμ, αλλάζουν όλα προς το καλύτερο και για τους πελάτες και για τις γυναίκες, αλλάζοντας αυτό που λέμε ‘η σόμπα και η ρόμπα αγκαλιά’. Βάλαμε κλιματισμό, δεν ξέρανε καν τι είναι. Έρχεται όμως η φύση να εκδικηθεί και γίνεται η απέλαση από το Ανατολικό Μπλόκ και τα γαμάει όλα στο θέμα της πορνείας. Οι γυναίκες από επαναπροσδιορισμό φύλλου, παραγκωνιζόμαστε, η μανία του Έλληνα με το ξένο, το κακό είναι ότι ήταν πρόσφορες για τα πάντα. Η κοπέλα δεν είχε επιλογή, θα κάνει ότι της ζητήσει ο πελάτης, για να είναι αρεστή στον νταβατζή. Εν ολίγοις, χαλάει η πιάτσα άσχημα, οι αρρώστιες είναι πιο εύκολες να μεταδοθούν, σκέψου πόρνη χωρίς προφυλακτικό, είναι δημόσιος κίνδυνος. Εδώ θέλω να πω κάτι, ότι η μεγάλη ευθύνη ανήκει στον πελάτη, αυτός θα πάει στην γυναίκα του και θα το μεταδώσει, οι κοπέλες δεν έχουν συνείδηση τι κάνουν, το έζησα είχα οίκο ανοχής εδώ στην Ηλία Ηλίου. Τις έφερναν μπροστά μου σαν κρέατα προς σφαγή. Έπρεπε εγώ τότε, που έχω περάσει τόσα στην ζωή μου, να διαλέξω και να θέλω να κάνω εμετό την ίδια στιγμή. Να μου λένε, αυτή το κάνει από πίσω, αυτή τα καταπίνει.. ωμά, χύμα. Έμενα με το στόμα ανοικτό. Μπήκα και απέτυχα παταγωδώς, δεν το είχα.

Θα επανέλθω στην Καζαμπλάνκα, ποια σκέψη έρχεται κατευθείαν στο μυαλό σου;
Η μαργαρίτα, το λουλούδι και ένα τραγούδι «που το πάνε το παιδί». Εκεί ο γιατρός, επειδή απαγορευόταν οι επεμβάσεις αυτές, όλο το Μαρόκο το ήξερε και κανείς δεν έλεγε τίποτα, πλήρωνε τις αρχές και δεν τον πειράζανε. Αυτός ήταν μαιευτήρας και σε όλα τα δωμάτια είχε από ένα λουλούδι, πολύ γλυκός άνθρωπος, για να νιώθουν τα κορίτσια όμορφα. Εμένα μου έτυχε η μαργαρίτα. Επίσης μου έχει μείνει ο Χαλίντ, ο υπέροχος Άραβας που γνώρισα εκεί. Αυτός δεν είχε καταλάβει τίποτα. Εν τω μεταξύ όταν ξύπνησα, αισθανόμουνα μουνάκι εγώ, άστα γάμησέ τα, δεν πονούσα παραδόξως, μετά ήρθαν τα επώδυνα. Τον γνώρισα πριν μπω μέσα, είχε γίνει ένα λάθος με το έμβασμα των λεφτών και είχαν πάει στην Αμερική. ‘Έφαγα δέκα ημέρες στην Καζαμπλάνκα μέχρι να διορθωθεί το λάθος έτσι. Τον γνωρίζω λοιπόν και ερωτευόμαστε. Αυτοί όμως έχουν και άλλη θρησκεία που δεν είναι του πηδήματος, αλλά αυτό με τρέλανε ακόμη περισσότερο. Πισίνες, club, ξενοδοχεία. Πήγαμε στο Μαρακές ένα βράδυ, λέω τώρα τι κάνουμε; Μου σκάει ότι έχω περίοδο. Πάμε, ξαπλώνουμε, αρχίζει να με φιλάει με μια καύλα απίστευτη, θεός. Μόλις άρχισα να ερεθίζομαι, ξεκίνησαν οι πόνοι, που να σου εξηγώ, καμουφλάζ φοβερό… Του λέω δεν γίνεται έχω περίοδο, τρελάθηκε αυτός. Έλα όμως που ήθελα λίγο από το μέλι, λέω μεθαύριο τον χάνω, μπαίνω νοσοκομείο. Του αφήνω λίγα υπονοούμενα ξέρεις.. για ‘ποπό’ και μου δίνει μια σπρωξιά και μου λέει ‘αυτά τα κάνουν οι πουτάνες, δεν τα κάνει η γυναίκα μου’.και που να ξέρες λέω.

Πόσο σημαντικό ρόλο έχει παίξει στην ζωή σου η φιλία, ύστερα από μια τόσο καθοριστική αλλαγή;
Έχω την αδερφή μου που είναι φίλη μου. Ωστόσο, με την πρώτη μετάβαση χάνω τους πάντες. Φεύγω από την γειτονιά, τον Κολωνό. Πριν δύο μήνες μου έκανε αίτημα φιλίας κάποιος, κάτι μου θύμιζε, με βάζει σε μια σελίδα με το Λύκειο που πήγαινα. Τους βλέπω όλους. Κάτι μεσόκοπους, ξέρεις 50 χρόνια πια. Κάνουν μια μέρα ένα reunion και λέω, Κουρουπού εδώ είσαι, πάς και τους γαμάς τα πρέκια. Έλα όμως που το έκαναν Σάββατο και δούλευα. Ένας συμμαθητής μου από τότε με έχει πλησιάσει, που είναι gay, πως αλλιώς, το ήξερα από τότε αλλά μου έκανε την σιγανοπαπαδιά. Μου λέει λοιπόν, θα πάμε; Του λέω, θες να πάμε ως ζευγάρι να τους στείλουμε όλους; Δεν τα καταφέραμε τελικά. Μου σκάνε όμως στις Κούκλες, 7- 8 από αυτούς. Ομολογώ ότι συγκινήθηκα και μόνο από την κίνηση, από τις αγκαλιές. Δεν θυμόμουν κανένα πρόσωπο. Πάντως θεωρώ ότι αν δεν ήμουν αυτή που έβγαζε ένα βιβλίο, δεν έγραφα στο ‘protagon’ ή δεν έβγαινα στους ‘Πρωταγωνιστές’ και ήμουν απλώς μια τρανς στο πεζοδρόμιο, ίσως και να μην με πλησίαζαν. Εκεί είναι που τσακίζεται το μυαλό μου στα δύο, δεν μπορώ να το χωνέψω, να το καταπιώ. Είχα πολλές φιλίες στο χώρο μου. Φεύγοντας για την επαρχία τις χάνω, άρα δεν ήταν και τόσο καλές ή δεν ήμουν εγώ τόσο καλή φίλη.
Στιγμιότυπο 2014-12-29, 4.45.04 μ.μ.
Έχεις βιώσει την προδοσία από ανθρώπους που πίστευες ότι είναι φίλοι σου;
Είμαι τόσο εγωιστικό άτομο που δεν θα επέτρεπα να με πληγώσει κάποια από τον κύκλο μου. Μια το κατάφερε, πολύ γνωστό όνομα, δεν μπορώ να το αναφέρω γιατί είμαστε σε δικαστικό αγώνα και κινδυνεύω να χάσω το σπίτι μου από αυτήν. Η ψυχή μου δεν πόνεσε, γιατί είχα καταλάβει τι παλιόπουστας είναι, γιατί μερικές λέξεις ταιριάζουν συγκεκριμένα για κάποιους ανθρώπους. Μπορεί να δω την πιο κραγμένη αδερφή έξω, αλλά παλιόπουστα δεν θα τον πω, αν δεν είναι μέσα του σάπιος. Ενώ αυτή η κυρία είναι καταξιωμένη στο χώρο μας, περισσότερο από όλες και είναι ο χειρότερος άνθρωπος που έχει βγει, δεν μπορείς να φανταστείς. Θα επεκταθώ όταν πρέπει. Τώρα έχω φίλες, 3 όλες και όλες. Δεν θέλω και άλλες γιατί έχω απογοητευθεί από αυτό το χώρο. Με το που είδαν να φεύγει ένα πρόβατο από το μαντρί, πέσανε να το φάνε όλες. Το συγκεκριμένο άτομο που λέγαμε πριν, μόνο τα πόδια δεν της φιλούσα στην αρχή, γιατί έκανε πολλά, εκεί της βγάζω το καπέλο. Ακόμα και η Πάολα που έχει γίνε τώρα ένας χασικλής και δεν ξέρει τι λέει, έχει κάνει πράγματα για το τρανς κίνημα. Άρα λοιπόν, όταν ξεφεύγουμε από τα στερεότυπα, μπουρδέλο-πεζοδρόμιο-χασίσι-πελάτης-γκόμενος, τρώμε, χέζουμε, πίνουμε, γαμιόμαστε, κοιμόμαστε. Δεν ήταν αυτό το ζητούμενο μου, θα μου πεις τι άλλαξε; Πολλά, γνώρισα αρκετούς ενδιαφέροντες ανθρώπους. Αν έμενα στο κλουβί δεν θα το κατάφερνα, πρέπει να φεύγεις και να μην μαντρώνεσαι.

Υπήρχαν φιλίες στο πεζοδρόμιο ή πολλοί υποκρίνονταν γιατί σε έβλεπαν ως το σκοτεινό αντικείμενο του πόθου;
Υπάρχουν ναι, από την στιγμή που υπάρχουν κοινά όνειρα, μια κοινή μοίρα αλλά με ένα προδιαγεγραμμένο τέλος. Είναι τα κοινά που στην τελική σε χωρίζουν γιατί έρχεται ο ανταγωνισμός. Γιατί νομίζεις ότι οι τρανς είναι τόσο επιθετικά άτομα; Έχουν μαζέψει τόση αρνητίλα μέσα τους… Αυτή η επιθετικότητα, φαντάσου τι έχει εισπράξει, για να την βγάλει προς τα έξω. Πάντως όλες μου οι σχέσεις οι μεγάλες ήταν μέσα από την δουλειά μου. Η ευτυχία για εμάς είναι δοσολογημένη.

Ισχύει ότι στην φιλία και στον έρωτα είμαστε πιο ευτυχισμένοι για αυτά που αγνοούμε, παρά για αυτά που ξέρουμε;
Θα σταθώ στον έρωτα και στο κακό που μου έχει κάνει. Ο άντρας στον έρωτα είναι καθαρός, δεν θα κρυφτεί, δείχνει αυτό που θέλει. Βλέποντας όλη αυτή την διαστροφή από το χρήμα κινούμενη, θα σου πω λοιπόν, τι με χαλάει. Ότι αυτό στην γυναίκα του δεν το κάνει. Θα ήσουν μάγκας αν είχες τα αρχίδια αυτό να το ζητήσεις από την γυναίκα σου, είτε να σου βάλει ένα δονητή ή να σου γλείψει τα δάχτυλα, επειδή έτσι καυλώνεις. Όταν μου ζητούσαν τέτοια, εκτός των δικών μου στάνταρ, έφερνα στο νου μου διάφορες κοπέλες και έλεγα ‘κακομοίρα, που να ξέρες τώρα’.
Στιγμιότυπο 2014-12-29, 4.46.09 μ.μ.
Έχεις βρει απάντηση στο γιατί οι άντρες λειτουργούν αληθινά στο σεξ ενώ οι γυναίκες υποκρίνονται;
Γιατί λειτουργούν ενστικτωδώς. Η γυναίκα μπορεί να υποκριθεί, κάνει την φωνή πιο ψηλή, χρησιμοποιεί βογγητά, στον άντρα αν δεν είναι το ματσούκι τίγκα δεν γίνεται.

Προτιμάς να περπατάς με ένα φίλο στο σκοτάδι ή μόνη σου στο φως;
Το πρώτο γιατί έχεις παρέα στο σκοτάδι, άρα δεν φοβάσαι τόσο πολύ και γιατί υπάρχει η ελπίδα ότι θα βρεις το φως.

Η απουσία διαγράφει ανθρώπους ή μένουμε αναλλοίωτοι στις σκέψεις των άλλων;
Και τα δύο. Είναι ο χρόνος στην μέση που απαλύνει πράγματα και διώχνει ανθρώπους από τις σκέψεις μας αλλά όχι από μέσα μου. Ίσως όχι αναλλοίωτοι, με χαλάει, προτιμώ το αλλοιωμένοι.

Ποια η διαφορά μεταξύ αγάπης και φιλίας;
Πάνε μαζί, είναι δύο σταθερές αξίες, δεν διαπραγματεύονται.

Τι εκτιμάς περισσότερο σε έναν άντρα και τι σε μια γυναίκα;
Δύσκολο αυτό… Εκτιμώ όσο κλισέ και να ακούγεται την ειλικρίνεια, ειδικά στον άντρα, παρόλο που με πονάει. Επίσης και το χιούμορ, με έχει σώσει πολλές φορές ακόμα και από φόνο σε τσακωμούς. Σε μια γυναίκα, εκτιμώ την μητρότητα, είναι ο λόγος που την θαυμάζω. Η γυναίκα μου αρέσει για την πολυπλοκότητα του μυαλού της. Αν μου πεις τι προτιμάς για φίλο, άντρα ή γυναίκα, θα προτιμήσω την γυναίκα, λόγω της πολυπλοκότητας της».

Ποιον δρόμο πρέπει να ακολουθήσει κάποιος για να μπορέσει να διατηρήσει αναμμένη την φλόγα της αγάπης;
Αλήθεια, χιούμορ, αγάπη. Επίσης εγώ κάνω και πουτανιές για να κρατήσω την φλόγα, ακόμα θα εκμεταλλευτείς και κάτι αρνητικό επάνω σου. Υπήρξε περίοδος που είχα θυματοποιηθεί, το έκανε σε κάποιον άνθρωπο που δεν ήθελα να τον χάσω, το κέρδισα.

Τα φιλιά σήμερα είναι πιο εύκολα; Θεωρείς ότι είναι αληθινά ή διανθισμένα από το ψέμα της εποχής;
Ευτυχώς, τα φιλιά αρχίζουν και σπανίζουν. Όταν γίνει λοιπόν, είναι αληθινό. Περάσαμε μια δεκαετία που φιλούσαμε ότι βρίσκαμε μπροστά μας. Εσχατιά, πήραμε τόσα πολλά, τόσες παροχές, πληροφορίες και υλικά. Επίσης η τόσο λάθος παράφορη προσφορά της γυναίκας να δείξει ότι είναι ίση με τον άντρα στην σεξουαλικότητα. Δεν μπήκα σε αυτή την παγίδα, γιατί το είχα στο πιάτο. Έπαιρνα, όποιον ήθελα. Το θέμα για μένα είναι ότι πλέον διαλέγει ο άντρας ενώ θα έπρεπε να διαλέγει η γυναίκα. Αυτός είναι ο κυνηγός.

Σε μια σχέση που τελειώνει, πονάει περισσότερο αυτός που φεύγει ή αυτός που μένει πίσω;
«Το δεύτερο. Έχω φύγει από όλες μου τις σχέσεις πρώτη από επιλογή, γιατί φοβόμουν το επόμενο βήμα που θα ήταν η δική του επιλογή. Ήμουν πεπεισμένη, ότι δεν μπορεί να μείνει ένας άνδρας με μια γυναίκα σαν και μένα, δεν υπάρχει ιδανικό. Κατέληξα όμως ότι συμβαίνει το αντίθετο. Έπαιρνα μια βαρκούλα, νύχτα πάντα, και έφευγα. Γιατί έλεγα, ότι θα έρθει η στιγμή που θα φύγει αυτός και τότε θα πονέσω περισσότερο.Τι σημαίνει ευτυχία για σένα;
Για μένα είναι να σηκωθώ ένα πρωί και να τραγουδήσω, έχω να το πάθω χρόνια. Βασικός λόγος που δεν το έχω πάθει, είναι το οικονομικό, η ανασφάλεια. Μου έτυχε πρόσφατα και πήρα κάποια χρήματα μαζεμένα, ζω με πολύ λίγα χρήματα το μήνα. Εκτός από ένα σπίτι, που κινδυνεύω να το χάσω και αυτό, δεν έχω κάτι άλλο. Έτσι λοιπόν, πήγα στο ‘factory’ να ψωνίσω και δεν πήρα τίποτα, τελικά ίσως δεν είναι μόνο τα λεφτά, αλλά και το ότι έχω μαζέψει πολύ πράγμα μέσα μου.

Μια εικόνα που δεν θα ξεχάσεις ποτέ και ποιο το ωραιότερο ταξίδι που έχεις κάνει;
Όταν ήμουν στο χωριό, χειμώνας, το κεφάλι μου στα πόδια της μάνας μου και να μου χαϊδεύει τα μαλλιά. Πολύ δυνατή εικόνα και με έχει κρατήσει πολλά χρόνια. Γιατί παρόλο που είναι απλή εικόνα, το συναίσθημα ταυτόχρονα είναι τεράστιο, και αν έχω πάρει χάδια στην ζωή μου. Το φώς όμως που ξεχύθηκε μέσα μου τότε, δεν το έχω ξανανιώσει ποτέ. Όσον αφορά το ταξίδι, ήταν στην Βέροια με ένα τύπο παντρεμένο που μου έφερε το διαζύγιο μπροστά μου και κάναμε το γύρο της Ελλάδος με το αυτοκίνητο, 10 μέρες. Το απόλαυσα, δεν ήμουν ερωτευμένη, αλλά είχε συναίσθημα.

Τι όνειρα κάνεις;
Δεν κάνω. Θα σου πω κάτι, δεν είχα ποτέ όνειρα. Μόνο ένα βασικά είχα, να αποκτήσω ένα σπίτι στην θάλασσα. Για μένα θα ήταν ένας χρόνος δουλειά, δεν το έκανα όμως πράξη.

Τι σκέφτεσαι όταν βλέπεις την θάλασσα;
Εμένα. Όταν κάθομαι στον Άλιμο για παράδειγμα, όσο πεζό και να ακούγεται. Υπάρχει ένα φυσικό φαινόμενο στην θάλασσα, που ενώ βλέπεις μια απίστευτη ηρεμία, αρχίζει ξαφνικά και υποχωρεί. Δέος, είναι λοιπόν σαν και μένα, όταν πέφτω στα πατώματα αλλά μετά αναδύομαι φουσκωμένη, αλαφιασμένη και πιο δυνατή.

Στο μέλλον φαντάζεσαι να παίζεις ή να παρακολουθείς;
Δεν γίνεται να έχω και τους δύο ρόλους; Δεν γίνεται να μην παίζω, με όποιον ρόλο. Φαντάζεσαι να έχεις έρθει τόσα χρόνια σε επαφή με χιλιάδες άνδρες; Μιλάμε για εποχή που έπαιρνα 100 και 150 άτομα την ημέρα, έβαζα κομπρέσες με χαμομήλι. Καταλαβαίνεις τι ενέργειες έχω εισπράξει. Υπήρξαν φορές που δεν ήμουν θωρακισμένη και μια ματιά, με ισοπέδωνε. Θυμάμαι μια φορά στο Βόλο, με πηδούσε πισωκολλητά, καθρέπτης στο δωμάτιο, έχω ρίξει τα εξτένσιονς μπροστά στο πρόσωπο μου για να μην βλέπουν εκφράσεις, μόνο ήχους. Μέσα λοιπόν από όλες αυτές τις τούφες διακρίνω ένα βλέμμα απαξιωτικό προς εμένα, την πλάτη μου, ίσως και για τον εαυτό του, αλλά σίγουρα δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

Έχεις αντικρίσει χιλιάδες βλέμματα ανδρών. Πολλά από αυτά όπως μου λες επανέρχονται στο νου σου, ήταν τα περισσότερα κενά;
Όχι, θα το έπαιρνα πολύ προσωπικά.. Σαν να με ακυρώνουν. Τα περισσότερα ήταν παθιασμένα, αυτός ήταν ο σκοπός. Έβλεπες σε αυτά τα βλέμματα τα πάντα αλλά ο πόθος, το ημίφως και τα χρήματα ήταν αρκετά όχι για να καταλάβεις πολλά από τα βλέμματα αλλά από τις συμπεριφορές. Πόσο κουμπωμένοι ήταν πάρα πολλοί.. Έμπαιναν με το κουστούμι μετά την δουλειά τους, στα γρήγορα για να φύγουν τα χοντρά… και εκεί που βλέπεις έναν άνθρωπο σοβαρό και όμορφο, ξαφνικά στο κρεβάτι μια μετάλλαξη απίστευτη. Εκεί λοιπόν, που νόμιζε ότι ήταν ο εξουσιαστής, αντικρίζεις το πόσο υποχείρια είναι οι ίδιοι στα πάθη τους.

Ο πόνος του έρωτα είναι ο πιο γλυκός ή ο πιο σκληρός;
Ο πιο γλυκός. Χωρίς τον έρωτα, ευτυχώς ή δυστυχώς, δεν ζω.
Στιγμιότυπο 2014-12-29, 4.53.35 μ.μ.Τι ρόλο έχουν παίξει τα ναρκωτικά στην ζωή σου;
Σαφώς καταστροφικό. Πολλές φορές είναι θέμα εποχής. Εκείνα τα χρόνια λοιπόν, εκείνος που τολμούσε να κάνει ένα βήμα, για Συγγρού και τέτοια, έπρεπε να περάσει μια διαδικασία. Κόκα τότε έπαιρναν πολλοί πλούσιοι και συγκεκριμένα κυκλώματα. Τότε λοιπόν μια τρανς, την έβρισκε με χημεία. Πήγαινα σε σπίτια τρανς που είχα εντυπωσιαστεί και μου ρίχνανε στο καφέ χάπια. Φαντάσου ένα παιδάκι 14 χρονών, να κάθομαι σε ένα χολ παλιού διαμερίσματος, να βλέπω το ντουβάρι και εγώ να νομίζω ότι είμαι στην Σταδίου. Είχα ένα φοίνικα που τον θεωρούσα φίλο μου, λόγω μαστούρας μιλούσα με το δέντρο. Νόμιζα ότι με προφύλασσε από το κρύο, την βροχή, έπαιρνα απαντήσεις, ώσπου κάποια στιγμή, περνώ από κει και δεν τον βλέπω. Με πιάνουν τα κλάματα, τον είχαν κόψει, ούτε ρίζα δεν άφησαν. Αυτός ο φοίνικας ήταν έξω από ένα μπαρ, ποτά, πελάτες, αλλά υπήρχαν και βραδιές που δεν είχε κόσμο, περίοδο που η Συγγρού μύριζε θάνατο. Άρα λοιπόν, με ποιον θα μιλήσω, με τον φοίνικα. Επίσης έχω και σημάδι. Είχα ένα γκόμενο που μου έλεγε ‘θα τα κόψεις;’, ναι του έλεγα και μια μέρα με βλέπει που χαπακώνομαι, πάει να με χτυπήσει, βάζω το χέρι μπροστά, και μου το σπάει. Τα έκοψα όμως, γιατί τον αγάπησα πολύ, ήταν ο πρώτος που μου πήρε την παρθενιά μετά την επέμβαση».

Έχεις λάβει τόση ενέργεια, φτάνει κάποια στιγμή που η ψυχή της Άννας αδειάζει.
Ψυχικό άδειασμα ένιωσα όταν κατάλαβα ότι δεν μπορώ να είμαι πλέον πόρνη. Όταν έχασα την μόνη σταθερά που είχα στην ζωή μου, γύρισε ο κόσμος ανάποδα. Δοκίμασα να ξαναδουλέψω και θα το ξανακάνω, λόγω οικονομικής δυσκολίας. Είμαι άξια της μοίρας μου, διότι δεν προνόησα να βάλω κάποια χρήματα στην άκρη και να αναγκάζομαι τώρα με δωδεκάποντο να κάνω την σερβιτόρα σε ένα μαγαζί».

Είναι το κόκκινο το χρώμα της ζωής σου;
Το κόκκινο φως δεν μπορώ να το βγάλω από το μυαλό μου. Για χρόνια όταν έπεφτα να κοιμηθώ έψαχνα να βρω ένα κόκκινο φως στο ταβάνι, είναι αυτοματοποίηση της ύπαρξης. Επικεντρωνόμουν στην κόκκινη λάμπα για να μην βλέπω τα μούτρα τους. Θαμπωνόμουν από το φως για να γλιτώσω το βλέμμα της απαξίωσης που σιχαινόμουν».

ΕΜΕΝΑ ΘΑ ΜΕ ΛΕΝΕ,ΑΝΝΑ…

Στιγμιότυπο 2014-12-09, 12.34.17 μ.μ.
Είπα να παίξω το γνωστό μου παιχνιδάκι με πρόσωπα και χαρακτήρες. Αυτή τη φορά ήμουν κι εγώ στο κάδρο των χρωμάτων. Κάθισα στην αναπαυτική πολυθρόνα, παρήγγειλα τον καφέ μου -πάντα βαρύ και γλυκό- απομόνωσα ήχους και εικόνες και εστίασα απέναντί μου.

Μια γυναίκα αρκετά αμήχανη, με έντονη κίνηση στα χέρια. Μακριά δάχτυλα, εύθραυστα. Και μάτια ανήσυχα, αεικίνητα, να ψάχνουν αφορμές για σχολιασμό, τοποθετημένα στον άντρα που καθόταν στο ίδιο τραπέζι. Ο δε άντρας ακόμη πιο αμήχανος. Αυτός είχε γκρίζα μαλλιά, γοητευτικός. Κι αυτή είχε σίγουρα κάποια άσπρα τουφάκια, αλλά ήταν βαμμένα. Υπήρχε μια ένταση στην ατμόσφαιρα. Δύο ξένοι άνθρωποι, ουσιαστικά. Ξαναβρέθηκαν έπειτα από τριαντατέσσερα χρόνια, για έναν καφέ. Να θυμηθούν, να νοσταλγήσουν, να ξαναβιώσουν, ίσως, ένα χαμένο συναίσθημα. Όχι, το τελευταίο ήταν αδύνατον να συμβεί.

Μέσα απ’ την κουβέντα τους, τα νοήματα, τις κλεφτές ματιές, την αμηχανία, ήρθε ο πίνακας μπροστά μου ολοζώντανος. Της έλεγε με γλυκό τρόπο πως την έβρισκε γοητευτική και πως από τότε, ήταν πολύ γλυκό αγόρι. Πως είχε έντονο βλέμμα, πολύ πείσμα, μα πολύ πείσμα και τσαγανό. Πως σε κάθε διαπληκτισμό όσα επιχειρήματα κι αν είχε αυτός για να υπερασπιστεί την άποψή του, «αυτό», έβρισκε άλλα δέκα, σε πέντε λεπτά. Καμία αναφορά στις σεξουαλικές τους περιπτύξεις που κράτησαν κάποιους μήνες. Μόνο η αίσθηση της αγκαλιάς αναφέρθηκε μ’ ένα μειδίαμα γλυκό απ’ τον άντρα της παρέας.

Του έκανε εντύπωση πως ένιωθε οικεία, ζεστά και όμορφα σε μια παιδική αγορίστικη αγκαλιά, με γυναικείο δέρμα. Αυτή ήταν σαν χαμένη. Ένα κομμάτι απ’ το παρελθόν της που είχε σχεδόν εξαφανιστεί από τη μνήμη της ξετυλίγονταν μπροστά της με εικόνες, σκέψεις, λόγια χαμηλόφωνα, που όσο τα άκουγε έφευγε η άχλη από τον πίνακα και ξεπηδούσαν ζωντανά τα χρώματα. Χρώματα τόσο δυνατά που έβγαζαν από μόνα τους συναίσθημα και… περηφάνια. Γιατί περηφάνια, αλήθεια; Αν δεις την εικόνα απέξω, τη λες και χυδαία – εύκολα, ε; Είναι χυδαίος ο έρωτας; Το μυαλό τον κάνει να μοιάζει μέσα στη χυδαιότητα.

Ένας νεαρός από την επαρχία της Μακεδονίας κατεβαίνει Αθήνα για να βρει δουλειά, νοικιάζει με έναν φίλο του ένα δώμα σε μια ταράτσα μονοκατοικίας κάπου στην Ακαδημία Πλάτωνος. Γνωρίζεται με την οικογένεια που ζει στο μεγάλο σπίτι, τρώνε κάποιες φορές μαζί, συναγελάζονται, περνούν σχεδόν όμορφα. Εκεί, σε μια ταράτσα στον Βύθουλα. Και σκάει μύτη ένα πουστράκι μικρό, χαριτωμένο, κορίτσι σχεδόν και του φέρνει τον κόσμο του άνω-κάτω. Σχεδόν ερωτεύεται. Μοιράζονται τις εμπειρίες του έρωτα, πρωτόγνωρες εμπειρίες και για τους δυο, για διαφορετικούς λόγους. Ήταν το «άνοιγμά» του σ’ έναν άλλο κόσμο. Για το μικρό ήταν ένα παράθυρο για να αναπνεύσει οξυγόνο. Εκεί ήταν η ανάσα του. Σε μια αντρική αγκαλιά.

Δεν θυμόταν σχεδόν τίποτα. Αυτός της τα θύμισε θεωρώντας αυτό το παιδί ένα κομμάτι των νιάτων του και ίσως της ταυτότητάς του. Της έλεγε με θαυμασμό και έκπληξη στη φωνή, «εσύ από τότε μου έλεγες πως, όταν μεγαλώσεις, θα σε λένε Άννα». Ούτε αυτό το θυμόταν. Θεωρούσε πως όλα αυτά που συνέβησαν στη μετέπειτα ζωή της ήταν τόσο φυσιολογικά, που δεν πίστευε ότι χρειαζόταν να υπενθυμίζει στον εαυτό του αυτό το παιδί, τι όνομα θα είχε όταν θα γινόταν γυναίκα. Προφανώς το ήξερε μέσα του, απλά δεν το σκεπτόταν. Μπερδεμένο, ε;

Και να ‘τη τώρα, μια ενδιαφέρουσα γυναίκα παρέα μ’ έναν γοητευτικό άντρα να μιλούν και να ερωτεύονται τον παιδικό τους εαυτό απ’ την αρχή. Αυτός τα είχε ξεκάθαρα στο μυαλό του. Αυτή είχε ένα χαμένο βλέμμα προσπαθώντας να σκηνοθετήσει τις εικόνες. Σαν από ταινία σηκώθηκα και κάθισα «δίπλα» της. Έγινα ένα με αυτήν.

Πέρασε γρήγορα η ώρα. Αποχαιρετήθηκαν μ’ ένα σφιχτό, αλλά μετρημένο αγκάλιασμα. Τίποτα δεν θύμιζε ο ένας στον άλλον πλέον. Μόνο τα μάτια. Η σπίθα της ανάμνησης, της αθωότητας.

Σ’ ευχαριστώ, Γιάννη, όπου κι αν βρίσκεσαι. Μου έφερες μπροστά μου ένα μικρό κομμάτι της παιδικότητάς μου, της ανησυχίας μου, της τόλμης μου, που αρχίζω και την ξεχνώ. Δεν θυμάμαι αν σου συστήθηκα στην πρώτη χειραψία. Με λένε Άννα…

ΚΟΙΜΑΣΕ ΗΣΥΧΟΣ ΛΟΒΕΡΔΕ;

Στιγμιότυπο 2014-11-30, 1.50.26 μ.μ.
«Υγειονομική βόμβα» την ονόμασε ο Λοβέρδος, τότε που ήταν υπουργός Υγείας. Η σωστή του τακτική, ήταν να αρχίσει ένα κυνήγι μαγισσών, χωρίς μάγισσες στην ουσία. Αν εξαιρέσεις την πρώτη γυναίκα που συνελήφθη σε οίκο ανοχής, ως οροθετική, οι υπόλοιπες ήταν χρήστριες ναρκωτικών ουσιών, σαφώς οροθετικές.

Η ιστορία γέλασε τον Λοβέρδο, ίσως γιατί αυτός προσπάθησε να την κοροϊδέψει πρώτος. Οι προφυλακισμένες κοπέλες -επαναλαμβάνω, χρήστριες- αφού διασύρθηκαν πανελλαδικά, με τον τρόπο που όλοι γνωρίζουμε, μετά τη δίκη των περισσότερων -εκκρεμούν κάποιες- αθωώθηκαν. Πόσοι από εσάς το έμαθαν αυτό;

Σύσσωμες οι οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων καταφέραμε, με επίμονη και επίπονη προσπάθεια, αυτή η απάνθρωπη διάταξη 39Α να αποσυρθεί. Δεν θα επεκταθώ σε ιατρικούς όρους, το έχουν κάνει πολύ πιο ικανοί και αξιόλογοι άνθρωποι.

Και έρχεται ο γνωστός πρώην βιβλιοπώλης, γίνεται υπουργός Υγείας –και μάλιστα αφαιρεί από το υπουργείο την ιδιότητα Κοινωνική Αλληλεγγύη- να επαναφέρει τη διάταξη που αποσύρθηκε. Παρέα με τη λευκή ποδιά του ΚΕΕΛΠΝΟ και της αστυνομίας.

Ζήσανε οι τρανς στο πετσί τους τον πλήρη εξευτελισμό αφού τις προσήγαγαν σχεδόν καθημερινά για υποχρεωτικές εξετάσεις, πάντα με την «ομπρέλα» της αστυνομίας. Το μπιλιετάκι, ερχόταν αργότερα. Έτσι λειτουργεί ένα σύστημα Υγείας.

Οι αντιδράσεις πλέον πήραν μεγαλύτερες διαστάσεις πανευρωπαϊκά, συναντήσεις επί συναντήσεων και όταν επενέβη ο Συνήγορος του Πολίτη, η απάντηση του Γεωργιάδη ήταν, όπως πάντα γραφική «δεν κυβερνάει τον τόπο ο Συνήγορος του Πολίτη».

Δεν γίνεται να μη θυμηθώ εκείνα τα χρόνια της δεκαετίας του ’80, όταν πραγματικά έσκασε η βόμβα με το AIDS. Η «ασθένεια των ομοφυλόφιλων» πλανιόταν τόσο απειλητικά στην ατμόσφαιρα, που μόνο ο φόβος ήταν το κυρίαρχο συναίσθημα. Ο φόβος και οι ενοχές. Προσπαθούσες να ανακαλέσεις εικόνες και μνήμες, να θυμηθείς πότε και αν έβαλες προφυλακτικό. Όταν σε βίαζαν. Πότε έγινε κολάσιμος ο έρωτας.

Μας βομβάρδιζαν με λέξεις άγνωστες, με ματιές καχυποψίας, με συμπεριφορές, όπως βλέπεις σε κάποιες ταινίες που κάποιο σημείο έχει μπει σε καραντίνα. Η χειραψία δεν θεωρείτο πια ευγένεια. Ήταν επικίνδυνη. Η Συγγρού μύριζε θάνατο. Τρέχαμε πανικόβλητες για εξετάσεις μη τυχόν και… Δεκαπέντε μέρες για τα αποτελέσματα. Δεκαπέντε μέρες στην κόλαση, με μια πυρά να σιγοκαίει γιατί αν ήταν θετικό… αλίμονο!

Χάσαμε αγαπημένους ανθρώπους, φίλους παιδικούς.

Σήμερα υπάρχει ελπίδα. Δεν πεθαίνεις, αν προσέχεις, απ’ την αρρώστια. Μα ακούω για κοψίματα επιδομάτων, επαναφορά της διάταξης που έχει σαν λύση συλλήψεις, υποχρεωτικές εξετάσεις, πρόστιμα. Λοβέρδος–Γεωργιάδης. Σαν κακόγουστο αστείο της δεκαετίας του ’80 δεν ακούγεται;
Το ρέκβιεμ σε αυτό το κακόγουστο έργο, η αυτοκτονία μίας οροθετικής κοπέλας.Ποιός θα δικαιώσει το όνομα της; Ποιός θα πάρει μια στάλα ευθύνης σ αυτό τον γαμημένο τον τόπο;

ΜΑΜΑ ΓΕΡΝΑΩ

IMG_1794
Μου λείπεις κι ας μη σε παίρνω τηλέφωνο τόσο συχνά και μου παραπονιέσαι. Βαραίνει ο νους μου από τις σκέψεις, χάνεται η νόρμα, μπαίνει σε επικίνδυνα μονοπάτια. Μοναχικά. Και κάπου εκεί που σ’ έχω ανάγκη, μπαίνει σφήνα ένας εγωισμός πώς να ξεφύγω απ’ την παγίδα μου και… σε χάνω. Θα με πάρεις εσύ, πάλι, να μου παραπονεθείς γλυκά. Και κάθε φορά θα σου λέω «συγνώμη, ρε μαμάκα, ξεχάστηκα, έχω τόσα στο κεφάλι μου». Στην ψυχή μου τα έχω, στην πλάτη μου. Βάρυνα. Νομίζω πως αρχίζω και καμπουριάζω. Μα παλεύω ε; Έτσι δεν μ’ έμαθες; Μα πώς να στο ομολογήσω! Τόσα άντεξες για μένα. Για να είναι η ψυχή μου ανάλαφρη.

Χιόνια, πολλά χιόνια. Μια σταλιά ήσουν και σε θυμάμαι να φοράς κάτι γαλότσες άτσαλα να προλάβεις πριν βραδιάσει να πας στην πλατεία του χωριού να μας φέρεις νερό με δυο μεγάλα μπιτόνια στους ώμους. Πού την έβρισκες τόση δύναμη; Να μας πλύνεις. Να είμαστε καθαρά. Και καμάρωνες τα κατάλευκα ασπρόρουχα που χόρευαν στα σχοινιά στην αυλή απλωμένα. Για να είμαστε καθαρά. Δεν ήξερα πως σχεδόν μάτωναν τα χέρια σου στη σκάφη. Να μας φέρεις στην Αθήνα για μια καλύτερη ζωή. Τα κατάφερες. Μη μετανιώνεις που τώρα δεν είμαστε στην αγκαλιά σου. Πήραμε τον δρόμο μας. Τον δικό μου τον είχες ήδη καταλάβει. Μόνο εσύ. Πάντα εσύ. Με παραμόνευες, με «κατασκόπευες» μην πέσω και σε άλλες παγίδες εκτός από αυτή, που τόσο φοβόσουν, αλλά την αντιμετώπισες με απαράμιλλη αντρειοσύνη. Ξέρεις τι με κρατούσε πάντα, ίσως απερίσκεπτα σε εκείνη την ηλικία, να ξεφύγω από τα όριά μου; Η επιμονή σου και η δύναμή σου. Αυτή μνημονεύω αυτή τη στιγμή και ναι… τη ζηλεύω. Να ‘ξερες τη δύναμή σου. Αλλά αυτοί είναι οι σπουδαίοι άνθρωποι. Που δεν γνωρίζουν τα όρια της αγάπης τους.

Ήσουν μέσα μου σε κάθε ροχάλα που έφαγα στη μούρη. Σε κάθε βιασμό του κορμιού και της ψυχής μου. Για σένα άντεχα. Όχι, λάθος. Από εσένα άντεχα. Κι αν κάποιες φορές λύγισα και πρόδωσα αυτή τη φουρτούνα αγάπης, είναι γιατί λύγιζαν τα γόνατά μου. Και έσκισα το δέρμα μου, και γέμισα χημεία τον οργανισμό μου, τόσο εγωιστικά. Χωρίς να σκεφτώ πόσο πόνο θα σου έδινα. Η κραυγή σου στο τηλέφωνο, όταν έκανα το τραγικό λάθος να επιτρέψω να διαβάσεις το βιβλίο μου, θα με στοιχειώνει μέχρι να φύγω από τον κόσμο αυτό. Δεν έπρεπε να μάθεις λεπτομέρειες. Ήμουν το λουλούδι σου. Και το γέμισα αγκάθια. Σε μάτωσα για άλλη μια φορά. Συγχώρεσέ με.

Γερνάω, μαμά. Αρχίζω και σκύβω. Αυτό με φοβίζει πιο πολύ απ’ όλα. Χαμηλώνω το κεφάλι σιγά-σιγά. Κι έρχεται η φωνή σου μέσα από ένα ασύρματο μέσο και με επαναφέρει. Ξανασηκώνω τους ώμους, αρκεί να μου παραπονιέσαι πως δεν σε σκέφτομαι συχνά. Μα δεν θέλω να ακούς βαριά τη φωνή μου, άχρωμη. Αμέσως με καταλαβαίνεις. Κι αρχίζουν οι ερωτήσεις. Τι να σου πω; Πως περνάω δύσκολα; Πως δεν τον αντέχω κάποιες στιγμές αυτό τον κόσμο; Έγιναν πολύ κακοί οι άνθρωποι, μαμά. Λιθοβολούν χωρίς λόγο πια. Θυμός. Πολύς θυμός. Και όταν είσαι αδύναμος, βρίσκουν πρόσφορο έδαφος. Και δεν θέλω να σε φορτώσω άλλο. Την σκιά τη συνήθισα σιγά-σιγά, με τη δική σου ασπίδα. Εσύ ποιου ασπίδα, άραγε, κουβαλάς αγέρωχη ακόμη; Έφυγα πολύ νωρίς από κοντά σου. Δεν πρόλαβα να μάθω τις αντιστάσεις σου.

Καταρρέω, μαμά. Γέμισα ρωγμές, μικρές, σχεδόν αόρατες. Τα σοβατίσματα δεν σώνουν. Όσα χάδια και αν μου έδωσες, δεν έφτασαν. Απέτυχα, μαμά. Αλλά δεν θα στο πω ποτέ. Δεν θέλω να χάσεις την περηφάνια σου για μένα. Ανακάλυψα με τα χρόνια ρέπλικες της ομορφιάς σου, για να «γεμίζω». Να μη σε φορτώνω. Νιώθω ενοχές, για κάθε δάκρυ που έφυγε απ’ τα μάτια σου, για μένα.

Μεγάλωσα, μαμά. Και μαζί μου μεγάλωσαν όλα. Πήραν τεράστιες διαστάσεις. Μου είπαν πως κάνω εχθρούς γιατί θέλω ν’ αλλάξω τον κόσμο. Αλλάζει ο κόσμος, όταν είναι γεμάτος στίγματα; Οι μουσικές μόνο, χαμήλωσαν. Έγιναν αδύναμες γιατί οι κραυγές των άλλων είναι πιο δυνατές. Και οι σειρήνες που εξαφανίστηκαν είναι καθαρά δική σου νίκη. Έγινα λιποτάκτης των ονείρων μου, μαμά. Ή τα όνειρα βαρέθηκαν να περιμένουν στη στροφή γιατί κοιτούσα κατάματα την πραγματικότητα.

Γερνάει, μαμά, η ψυχή μου. Κουράστηκε. Πολλά τα χρόνια που έσπρωχνα τοίχους να γκρεμίσω. Ίσως να ράγισα μερικούς μα πονάνε τα μπράτσα μου πια. Πολλά τα βουνά που ανέβηκα και λύγισαν τα πόδια. Μόνο τα μάτια κρατάνε μια σπίθα, μια ελπίδα πως όλη αυτή η διαδρομή δεν πήγε στα χαμένα. Α, και η καρδιά. Χτυπάει ακόμη δυνατά για κάθε τι καινούριο, που βλέπει και νιώθει πως κι αυτό θέλει κι ας μην μπορεί, να αλλάξει τον κόσμο.

Φοβάμαι, μαμά. Φοβάμαι μη χάσω τη σπίθα μου. Τους χτύπους μου που τους ακούω αλαφιασμένους λίγο πριν με πάρει ο ύπνος. Να με παίρνεις, να σου λείπω, να μου παραπονιέσαι. Είδες; Ακόμη εγωιστικά σκέφτομαι. Είναι πολλά τα θηρία, μαμά.

575748_622657944415191_201553821_n

Το να έχεις τηλεόραση τη δεκαετία του ’70 ήταν, αν μη τι άλλο, πολυτέλεια. Εμείς δεν είχαμε. Σε μια γειτονιά στην Ακαδημία Πλάτωνος εδώ που τα λέμε, θα ήταν περίεργο να είχαμε. Όλα τα παιδιά των φτωχών-μεσαίων οικογενειών απλά είχαμε ακούσει οτι υπάρχει ένα μαγικό κουτί που έχει μέσα ανθρωπάκια. Περιττό να αναφέρω ότι είχα σκυλιάσει που δεν είχα, γιατί είχα ακούσει ότι δείχνει και τη Βουγιουκλάκη κάθε τόσο σε συνεντεύξεις, ασπρόμαυρες και έδινε ευχές σε όλο τον κόσμο πριν τα Χριστούγεννα.

Στην οδό Αλικαρνασσού λοιπόν, παίζαμε τα μήλα κάθε απόγευμα μπροστά από μια μονοκατοικία με μαρμάρινες σκάλες και πίσω από την πράσινη ξύλινη πόρτα με τα μαντεμένια σκαλιστά παράθυρα, βλέπαμε ένα κεφάλι ενός κοριτσιού, μεγαλύτερο από εμάς, να μας παρακολουθεί. Κάθε μέρα, κάθε απόγευμα. Είχε απόγνωση και λαχτάρα το βλέμμα της. Τόλμησα και πήγα και της μίλησα. Και λέω τόλμησα γιατί το σπίτι παραήταν «ακριβό» για την περιοχή. Και οι ιδιοκτήτες του ακόμη πιο ακριβοθώρητοι. Βγαλμένο σαν από ελληνική ταινία. Το κορίτσι αυτό ήταν αυτιστικό. Δεν του επιτρεπόταν να παίξει μαζί μας. Δεν το δεχόμουν με τίποτα. Σίγουρα όχι με σκέψη, ενστικτωδώς. Θα ήμουν 12 στα 13. Απλά δεν μου άρεσε η απομόνωσή της.

Τη ζάλισα την καημένη την Κατερίνα: «Έλα να παίξουμε» και «έλα να παίξουμε», κάθε απόγευμα, κάθε μέρα. Άναρθρες φωνούλες έβγαιναν απ’ το κόκκινο βαμμένο στόμα της. Δεν μπορούσα να καταλάβω και επέμενα!

Βγήκε η μητέρα της κάποια μέρα, ελαφρώς θυμωμένη… αλλά πώς να αντισταθεί στην επιμονή ενός παιδιού που εκλιπαρούσε να αφήσει την κόρη της να παίξει μαζί μας; Η επιμονή μου και η υπομονή μου είναι τα δυο χαρίσματά μου. Κέρδισα, φυσικά.

Βγήκε από το φρούριο η Κατερίνα. Καθόταν στα σκαλιά και γελούσε μαζί μας σαν μωράκι, 30 χρονών γυναίκα. Άλλαξε η ζωή της. Και η δική μας, σε πολύ μικρότερο βαθμό.

Και μπήκαμε εμείς στο φρούριο σιγά-σιγά. Είχαν πόνο οι άνθρωποι και επιφύλαξη. Μα δεν γελάσαμε. Αγκαλιάσαμε, φιλήσαμε, μάθαμε το διαφορετικό να το αγαπάμε, μας έκαναν πάρτι για χάρη της Κατερίνας. Και μας άφησαν να δούμε το μαγικό κουτί.

Τεράστιο. Το κουτί! Γιατί το γυαλί του δεν ήταν και τόσο μεγάλο. Σε μια ειδική κατασκευή, με ντουλάπι από κάτω και με τρύπες για να παίρνει αέρα χαζεύαμε τα ανθρωπάκια να μιλούν, να χορεύουν, να περπατάνε, να τραγουδούν. Ασπρόμαυρα. Αυτό μου έκανε πιο πολύ εντύπωση.

Εννοείται πως έπιασα στασίδι, κάθε μέρα, κάθε απόγευμα. Μπας και πετύχω την Αλίκη. Έβλεπα άλλες ξανθιές θεές. Σακκάκου με την υπέροχη χροιά να λέει ειδήσεις. Και η Νάκη Αγάθου έτοιμη για οργασμό κάθε φορά. Αν την έβλεπα σήμερα για πρώτη φορά, θα έβαζα στοίχημα πως κάτι σαν εξόγκωμα θα έχει η καρέκλα της από κάτω. Αλλά τότε… Τότε με μάγευαν όλα αυτά. Ούτε την πονηράδα είχα για δεύτερες σκέψεις.
Και την πέτυχα ένα βράδυ με τον Φρέντυ Γερμανό. Παρέα με την Κατερίνα που δεν καταλάβαινε γιατί είχα τέτοια τρέλα με την Αλίκη, παρέα με τη μητέρα της να με κοιτάει μέσα απ’ τα γυαλιά της με ευγνωμοσύνη, που έκανα παρέα στην κόρη της, έστω και προς όφελός μου.

Μετά χάθηκα. Έψαξα την «Αλίκη» στην πραγματική ζωή! Στη χώρα των θαυμάτων και των τραυμάτων…

Πέρασα πριν δυο χρόνια από εκεί. Έτρεμε το χέρι μου όταν χτύπησα το κουδούνι. Πέθανε ο κ. Δημήτρης με το γλυκό χαμόγελο και τα κάτασπρα μαλλιά. Πάντα μου έδινε καραμέλες, κρυφά από τα άλλα παιδιά. Ήξερε πόσο αγαπούσα το παιδί του. Μου άνοιξε η κα Γιώτα την πόρτα. Γερασμένη, φυσικά. Δεν με γνώρισε. Ένα αγοράκι15 χρονών αποχωρίστηκε και τώρα έβλεπε μπροστά της, αυτό που βλέπετε κι εσείς. Δάκρυσε, με αγκάλιασε και με πήγε στο ίδιο δωμάτιο. Με άλλη τηλεόραση, πλάσμα και, φυσικά, με χρώματα.

Κι όμως η Κατερίνα… με γνώρισε. Βούρκωσα απ’ την επιβεβαίωση των συναισθημάτων, μετά από τόσα πολλά χρόνια; Βούρκωσα επειδή ήταν… ολόιδια; Επειδή το πρόσωπό της, ο χώρος, η μυρωδιά, έφεραν σαν ταινία ένα παιδάκι στη γωνία να περιμένει με τα χέρια στο πηγούνι αδημονώντας να δει την Αλίκη του; Δεν ξέρω. Έκλαψα αγκαλιά με την παιδικότητά μου. Θυμηθήκαμε, γελάσαμε, αναθεματίσαμε με τους δικούς μας κώδικες. Ο καθένας απ’ το δικό του «περιθώριο».

Σήμερα η σχέση μου με την τηλεόραση είναι σαν τον γκόμενο που μ’ έχει απατήσει αλλά έχει παραμείνει σαν μια ερωτική -και ουχί σεξουαλική- εξάρτηση. Ούτε καν ειδήσεις. Καμιά φορά τη Στάη για να θαυμάσω τα ελληνικά της και κάνα καινούριο lifting.

Για την ταμπακέρα δεν έχω να πω σχεδόν τίποτα. Μίλησαν και έγραψαν οι ειδήμονες επί παντός του επιστητού! Οι ίδιοι που γράφουν για πολιτικά θέματα οι ίδιοι γράφουν και μάλιστα με την ίδια σοβαρότητα αν η Μπεζαντάκου έφαγε ραδίκια ή σταμναγκάθι.

Κλείνω μόνο με γλυκές σκέψεις. Την Κατερίνα μου να γελάει με κείνο το παράξενα καθαρό απόκοσμο γέλιο, την Αλίκη μου να λάμπει ακόμη και ασπρόμαυρη και την Κέλλυ Σακκάκου που πρόσφατα έγινε «φίλη» μου στο fb. Αν ήταν χρυσοπληρωμένη η δουλειά της, τότε που τη γνώρισα, ούτε το ήξερα, ούτε με ενδιέφερε. Η Ιστορία από ανθρώπους χαράσσεται, έτσι κι αλλιώς.

ΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΙΕΣ ΤΩΝ ΤΡΑΝΣ

Στιγμιότυπο 2014-11-25, 1.37.36 μ.μ.
Άμορφη η κάμπια στο κουκούλι της. «Δυσφορούν» εκεί μέσα και μεταμορφώνονται σε πανέμορφα πλάσματα με πολύχρωμα φτερά; Σημασία έχει ότι η φύση διάλεξε γι’ αυτά τα έντομα ένα παράδοξο τρόπο επιβίωσης. Στην αρχαία Ελλάδα οι πεταλούδες ονομάζονταν ψυχές. Λένε επίσης πως ζουν πολύ μικρό διάστημα. Καμία δεν ζει πάνω από έναν χρόνο. Δεν είναι επιλογή τους. Είναι η φύση που διάλεξε γι’ αυτές.

Σε έναν ρομαντικό κόσμο, τα τρανς άτομα έτσι θα έπρεπε να υπήρχαν στο μυαλό των ανθρώπων. Μεταμόρφωση σημαίνει και νέα ζωή. Καλύτερη. Το σώμα συγκλίνει και τέμνει σε απόλυτη αρμονία με την ψυχή. Αλλά αυτός ο κόσμος δεν είναι ρομαντικός. Δεν υπάρχει. Ό,τι και αν σημαίνει για κάποιον ένα τρανς άτομο, σίγουρα δεν μπορεί να διανοηθεί τη λαίλαπα, τον ρατσισμό και ιδιαίτερα τη βία που βιώνει. Σε κάποιο παλιό μου κείμενο, για το ίδιο θέμα είχα αναφερθεί στη Σόνια. Στον θάνατο της Σόνιας. Τον φρικτό και άδικο θάνατο της Σόνιας. Ένα γυμνό κορμί πεταμένο στα βράχια της Βουλιαγμένης, είναι μια εικόνα που δεν θα φύγει ποτέ από το μυαλό μου.

Από το 2008 άρχισε μια καταμέτρηση επίσημα παγκοσμίως από την Transgender Europe, δολοφονημένων τρανς ατόμων, μόνο για την ταυτότητα του φύλου τους. Δηλαδή μόνο επειδή δεν χωρούσαν στο κουκούλι και ήθελαν πολύχρωμα φτερά. Ένας κακόμορφος, κακάσχημος αριθμός. 1.374 άτομα. Μόνο την τελευταία χρονιά, έφτασαν τις 238. Κάποιοι θα σκεφτούν… «αριθμοί. Γεμίσαμε με αριθμούς». Όλοι όμως ξέρουμε πως πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν ψυχές, σώματα, επιθυμίες, όνειρα, αναζητήσεις, εκπληρώσεις.

Το κείμενο αυτό το γράφω με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μνήμης Διεμφυλικών ατόμων που λαμβάνει χώρα στις περισσότερες πόλεις του κόσμου στις 20 Νοεμβρίου.

Ομολογουμένως στη χώρα μας δεν έχουμε κρούσματα δολοφονιών τρανς ανθρώπων. Μετρημένες στα δάχτυλα οι περιπτώσεις. Οφείλουμε όμως να δηλώσουμε τη συμπαράστασή μας, την αλληλεγγύη μας, ως σωματείο Σ. Υ. Δ. (Σωματείο Υποστήριξης Διεμφυλικών) και ως τρανς κοινότητα.

Είναι μια «ευκαιρία» να δείξουμε τα προβλήματα που μας ταλανίζουν, τον καθημερινό ρατσισμό, τη βία με την όποια μορφή. Είναι μια «ευκαιρία» να δώσουμε στους πολίτες να αισθανθούν τα θέματά μας, στους ειδικούς να εξηγήσουν και στους πολιτικούς να κατανοήσουν ότι δεν είμαστε πολίτες έκτης κατηγορίας. Μια και αυτοί μας έσπρωξαν με την πολιτική και κοινωνική τους αγωγή, να παρατήσουμε τα όνειρά μας, τις φιλοδοξίες μας και τις προσδοκίες μας ως παιδιά και να ακολουθήσουμε έναν δρόμο σε μια λεωφόρο, που εύκολα διαφυγή δεν έχει.

Τις τρανς-πεταλούδες καμία φύση δεν καθόρισε το νήμα της ζωής τους. Οι παρά φύσει ανεγκέφαλοι και δολοφόνοι παίρνουν τον νόμο στα χέρια τους με ένα τσεκούρι, ένα στιλέτο, γροθιές ματωμένες, βαμμένες, με όπλα για να εξαλειφθεί από τον πλανήτη κάτι που απλά δεν τους κάθεται καλά στο άρρωστο μυαλό τους.

Διεκδικούμε τα ίδια δικαιώματα με σένα, αναγνώστη. Δικαίωμα στην παιδεία, στην εργασία, στην ενοικίαση ενός σπιτιού χωρίς να υποχρεώνεται η τρανς να βρει άνθρωπο εμπιστοσύνης για τα συμβόλαια με τον όποιο φόβο, κάποια στιγμή να αλλάξει η μεταξύ τους κατάσταση και να βρεθεί στον δρόμο… για άλλη μια φορά.

Ζητούμε να υπάρχουμε, να αναπνέουμε.

Το δικό μου κερί φέτος στη σιωπηρή πορεία προς τη Βουλή των Ελλήνων το άναψα όχι για τη Σόνια. Το έκανα πέρυσι. Το κρατούσα με πολύ αγωνία να μη σβήσει, αναμμένο για τον ομοφυλόφιλο που έκαψαν κάπου στην Αφρική ολοζώντανο. Είδα το βίντεο και πάγωσα ολόκληρη. Σκέφτηκα πως δεν θέλω να ζω σε αυτόν τον κόσμο. Να κλειστώ στο καβούκι μου, να μη βλέπω, να μην ακούω. Πόσο απέχουμε, άραγε, από εκεί; Από εκείνη τη σκηνή…

Σχεδίασε έναν Ιστότοπο όπως αυτός με το WordPress.com
Ξεκινήστε