Pagina's

zondag 21 juni 2026

Vlinders van Elora.......

Het begon vorig jaar
 toen ik een vlog appje  kreeg
van Elora
(kleindochter toen 11 jaar
nu is ze 12)

Oma... ........
ik heb hele mooie rupsen gevonden
in de moestuin van mama. :))


De rupsen van de koninginnepage.
(Hadden we even opgezocht)

Ze werden bewaard
eerst in een pot,


Maar al snel zijn ze verhuist
met hulp van mama naar een doos
 met gaas erover heen.
Tijdens het opruimen van haar kamer
verdwenen ze ook nog even 
per ongeluk naar de container,
(papa wist niks van rupsen
in een doos)
maar Elora hengelde
 ze allemaal weer op :)))


Even wat info opgezocht


En ja, op een dag weer een appje
met filmpje ....
Oma ze zijn aan het verpoppen
en ze zijn heel dik.


De hele winter stond de doos
 op haar kamer !!

En nu komen ze uit. !!!
Oma........ ik was op mijn kamer
 en ik hoorde wat,
er is een vlinder uitgekomen.
En wat voor 1.......
De koninginnepage  !!


Eerst op haar hand
 en toen  zat ie op haar truitje
Ze was heel snel beneden
 naar de achterdeur.
Al fimend en pratend voor Oma !!

En  nu mag deze
 de wijde wereld weer in.
En daar gaat ie, zegt ze dan
 als laatste in het  filmpje.
Geniaal !!!


Hoe bijzonder is dit,
ik kan er zo van genieten 
de vlogs van deze kleindochter !!
Want alles wordt gefilmd en 
verteld aan oma
wat er zo al  gaande is.

De foto's heb ik geknipt
 uit de filmpjes.
En eerlijk gezegd 
had ik niet verwacht
 dat ze uit zouden komen.
Zo leuk voor haar.

Dank je wel Elora 
voor al die leuke vlog filmpjes.

Lieve groet Oma Albèrtje






maandag 15 juni 2026

Handige handen......

Er is een handwerk groep
in onze kerk gestart.
Waar iedereen welkom is 
om te handwerken,
of gezellig te koffiedrinken.
(Ook als je geen lid bent
van de kerk)

Inmiddels is het een fijne groep
met lieve mensen.
(Ik ben wat later aangeschoven 
door de knie problemen.)

Er is ook een naam bedacht
  Handige  Handen !!
Dat vraagt natuurlijk om een logo:))


Er wordt van alles geknutseld
Breien, haken, quilt, papierkunst,
kaarten ,pixels e.d

Foto's van de afgelopen keer.











Geen verplichting
 gewoon aanschuiven.
Heel gezellig zo samen !! 

Volgende week een mooi verhaal
over een kleindochter
en een vlinder.

Lieve groet Albèrtje ❤️ 

dinsdag 9 juni 2026

Workshop.........

Er vroeg mij iemand,
kan ik bij jou een workshop doen
stenen schilderen ?
Ha ha, dat was Maria een goede vriendin.
Ik noem dit gewoon gezellig samen zijn
en wat freubelen.

Maria had zelf stenen meegenomen 
die ze onderweg
tijdens haar wandelingen gevonden had.


En zo aan de slag.
Niks geen workshop,
Maria had al in haar hoofd 
welke afbeelding 
er op haar stenen moest komen.

En na een paar uurtjes schilderen
is dit het resultaat. !!


Dat heb je keurig gedaan Maria  !!!
En we gaan zeker nog eens op herhaling :))))

Lieve groet Albèrtje



maandag 1 juni 2026

Deken update

 De eerste blokken zijn af.
Maar het was niet zomaar gedaan .
De kleine blokjes aan elkaar,
dat gaf geen problemen.


Een witte rand erom heen
en dan afmaken 
met een groene rand.
(Geen foto meer van)

Maar ik leg er een paar naast elkaar
en het valt tegen.
 Oef heb ik weer.......
De randen uitgehaald en even experimenteren 
 met andere kleuren.

Het moest in elk geval 1 kleur worden,
om er rust in te houden.
Rose, grijs, zwart, groen
of toch crème 
Allemaal geprobeerd....
(Haken en uithalen)
Ook een vasten rand geprobeerd
en een stokjes rand.
Was ook geen optie
dat werd heel rommelig.
Nee ik was er niet gelukkig mee.
Even overlegd nog met vriendinnetjes
die gelukkig wel snapten hoe het zat.

Uiteindelijk gekozen 
voor simpel creme.
En ja, dat geeft me een veel beter gevoel 
dus dat gaat het worden.
Alleen weet ik nog niet 
of 2 toeren genoeg is
 of toch nog een 3e toer erom heen.:))


Nou ja dat is dan ook zo gedaan
en kan ik nog even overdenken.

En nu eerst maar eens 
 lekker verder haken.

Lieve groet Albèrtje ❤️ 

dinsdag 26 mei 2026

Beertjes........

 Wat is het leuk 
om kleine beertjes te haken.
Ik kocht het patroontje online
de opbrengst van de patronen
waren voor een goed doel.

En het eerste beertje
 was aardig snel klaar.


Klein ....hij past in je hand.
Ik heb zin om er meer te maken.
Ik ben dus maar eens 
in de wol voorraad gedoken.
Want zeg nou zelf 
je kunt je heel rijk voelen 
met een krat mooie bolletjes :)

De eerste is van katoen,
maar het kan natuurlijk ook 
met ander garen.

Ik kwam  
een heel mooi bolletje tegen, 
In mijn voorraad.
(Ik wist dat ik hem had
en ook van wie ik dit heb gekregen)


Deze komt van eiland boerderij
De zeekraal van Terschelling 
Ik kreeg hem van Maria.
(Lang gekoesterd als een schat)
Maar nu krijgt
 deze een mooie bestemming.

Dus op naar de volgende :))

Lieve groet Albèrtje ❤️ 







maandag 18 mei 2026

Takken verzamelen......

Naast alle stenen.....


 en veren......


die ik verzamel onderweg,
heb ik inmiddels ook
 een hele bos takken op m'n kamer.


Dit om eens goed 
van dichtbij te bekijken
hoe of dat in elkaar zit.
Ik kan je vertellen
 geen takje is hetzelfde.


En ja,ik probeer er wat van te leren 
 voor de vogel schilder stukjes.
Want die zitten vaak
op een tak.


Altijd leuk
 om iets te vinden onderweg !!

Lieve groet Albèrtje ❤️ 


 

zaterdag 9 mei 2026

Zagen zagen.......

 
Ik kwam een oude verroeste zaag tegen
in de schuur.


Ik bekeek hem eens aan alle kanten.
Weggooien of..........


Toch maar niet ik had een ideetje. 
Gewoon maar eens proberen.





En dan heb je wat ,
leuk om aan manlief te geven.

En tja,
die oude zagen
 blijven nu bewaard !!!

Lieve groet Albèrtje 

dinsdag 5 mei 2026

Tik, Tak, Tok.......

 Dit speeltje maakte ik al vaker.
Maar het blijft leuk om te maken
en leuk om te spelen.
Tien kippetjes.


Het speelbord
en spelen maar.


Spelen weer klaar 
inpakken maar.


Gewoon in het speelbord tasje.


Deze gaat zaterdag 9 mei mee
 naar de fancy fair  / rommelmarkt dag 
van de  Andreaskerk Putten.

Dat wordt vast weer
 een leuke dag!!

Lieve groet Albèrtje 


dinsdag 28 april 2026

Nieuw project..........

 En toen was Koningsdag alweer voorbij.
Ik heb het heel rustig gehouden
dit jaar.
Alleen de optocht gezien en verder
lekker gefreubeld.
Al die drukte kan ik toch nog niet goed hebben.

Ik  ben een nieuwe deken begonnen.
Met een patroon wat makkelijk haakt 
maar vooral makkelijk meeneemt.




Het worden blokjes van 16


Dan nog een paar toeren erom heen.
Het  afhechten en het in elkaar zetten
vergt de meeste tijd.
Maat wat geeft dat ......
ik kan er net zolang over doen 
als ik  zelf wil :))
Ook kunnen er kleine bolletjes 
in verwerkt worden
en daar ben ik al bijna door heen.
Gelukkig nog grote bollen genoeg 
in voorraad.

Lieve groet Albèrtje

zondag 19 april 2026

Schilderen..........

Bedankt voor alle lieve berichten 
na het weer opstarten
 van mijn knutselpret blog !!

Iemand vroeg mij laatst,
schilder jij nog stenen?

Jazeker want dat is een hele leuke hobby,
waar ik er zoveel van heb :))
Wat begon met een beschilderde steen 
die ik eens  in het bos vond......
met een muisje erop.
 Voor je het weet 
ben je weer eens met wat anders bezig.
(Voorbeeld van een servetje)


Wat natuurlijk ook heel erg leuk is
om zelf je stenen te zoeken 
tijdens een wandeling.
Wat wel fijn is, als ze een beetje glad zijn.
Maar ruwe stenen 
zijn ook wel leuk om te bewerken,
maar dat schildert wat lastiger.
Voor de stenen 
gebruik ik ook afbeeldingen 
van pinterest.


Al doende leert men zeg ik dan maar.

Maar al gauw ontdekte ik het schilderen op hout
er ging weer een wereld voor mij open.
Mijn man levert het hout aan  :))
en ik bewerk ze met de kwast.
Mijn eerste project waren deze eekies,
( zo noem ik ze altijd
ik hou van deze snelle beestjes)
dit was een gekocht pakket 
met voorbeeld om eens te proberen.

En ja het smaakte zeker naar meer.
Er zullen er nog wel wat volgen.


Nu ben ik zover dat ik voor het hout schilderen
  mijn eigen foto's gebruik
 als voorbeelden.
Dat levert ook weer mooie herinneringen op
waar je wat gezien hebt.

Lieve groet Albèrtje