Hello iedereen.
Ik wil iedereen bedanken die een reactie nagelaten heeft op mijn vorig berichtje.
Leuk dat jullie voor 88,8% mijn mening delen.
Namelijk Distressinkt geeft mooier resultaat.
Let op: inkleuren met markers is heel leuk. Vermoedelijk moet ik meer oefenen en ook een geschikter papier hebben.
Ik vind de kaarten die gemaakt zijn met de alcoholmarkers altijd prachtig. Mijn volle respect voor iedereen die ermee werkt.
Omdat ik graag experimenteer en ook om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen heb ik aquarelpapier (170gr fijne structuur) genomen en nog een stempel ingekleurd.
Als je ze afzonderlijk bekijkt vind ik ze beide geslaagd, maar bij nader kijken vind ik deze links, ingekleurd met Distressinkt toch mooier en subtieler van kleur.
Het zijn Jonagolds geworden. Voor de Granny Smith heb ik geen gepaste distress kleurtjes (lol)
Boven met Distressinkt ben ik eventjes bij de rechter appel uit het lijntje geweest.
Onder met Spectrum Noir markers heb ik goed opgelet maar de alcoholinkt bloedt nogal uit de lijn van zodra ik twee maal probeerde de kleuren te blenden.
Misschien vinden jullie mij een "muggezifter" maar dat stoorde mij geweldig.
Ik ben dan een beetje onorthodox te werk gegaan en met een witte gelpen geprobeerd die uitloper te verdoezelen.
Tenslotte heb ik de twee ingekleurde stempelafdrukjes afgewerkt en deze kaartjes ermee gemaakt.
(de foto heb ik een beetje te vlug gemaakt. De lijm was nog niet helemaal droog zodat het wit afdrukje een beetje bobbelig op de kaart ligt)

(Distress)

(Spectrum Noir)
De labeltjes heb ik geprint, met Nestabilities uitgestanst en van een toepasselijk bedeltje voorzien.
Als je wil, kan je het tekstje hieronder meegrabbelen.
Wat echter een groot voordeel is aan de markers, is dat je grote vlakken zeer egaal kan inkleuren, wat niet het geval is met Distressinkt.
Zo heb ik een hondje gestempeld, beide op correspondentiekaartjes
en hier het resultaat.
Je hoeft echt geen kenner te zijn om te weten welke met wat ingekleurd is.
Ook qua kleur komt de marker het beste uit.
Een miniem, mini, mini, minpuntje:
de achterzijde. Je moet altijd je kaartje gekleurd met alcoholmarkers matten.
En ook hier terug een "grijze uitvloeier" die ik met witte gelpen heb "gecamoufleerd".
Conclusie: (voor mij persoonlijk)
Vermoedelijk koop ik de Spectrum Noir stiften maar dan in de verpakking van 6 stiften en telkens van één kleurgamma.
en... breid ik mijn Distressinktkussentjes uit met de nieuwe "fellere"kleuren.
Zo, dat was weer een hele boterham. Ik hoop dat ik jullie niet heb verveeld.
En nu ga ik weer bij jullie een bezoekje brengen en proberen een reactie na te laten wat mij de laatste tijd bijna niet lukt.
Ergens neem ik, waarschijnlijk, teveel "creatief" hooi op mijn vork?
Ik wens jullie allen nog een hele fijne dag met veel creatieve ideëen.























