CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »
Posts tonen met het label Freebies. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Freebies. Alle posts tonen

dinsdag 17 juli 2012

Markers of Distressinkt? Mijn conclusie.

Hello iedereen.
Ik wil iedereen bedanken die een reactie nagelaten heeft op mijn vorig berichtje.
Leuk dat jullie voor 88,8% mijn mening delen.
Namelijk Distressinkt geeft mooier resultaat.
Let op: inkleuren met markers is heel leuk. Vermoedelijk moet ik meer oefenen en ook een geschikter papier hebben.
Ik vind de kaarten die gemaakt zijn met de alcoholmarkers altijd prachtig. Mijn volle respect voor iedereen die ermee werkt.
Omdat ik graag experimenteer en ook om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen heb ik aquarelpapier (170gr fijne structuur) genomen en nog een stempel ingekleurd.
Als je ze afzonderlijk bekijkt vind ik ze beide geslaagd, maar bij nader kijken vind ik deze links, ingekleurd met Distressinkt toch mooier en subtieler van kleur.
Het zijn Jonagolds geworden. Voor de Granny Smith heb ik geen gepaste distress kleurtjes (lol)


 Boven met Distressinkt ben ik eventjes bij de rechter appel uit het lijntje geweest.
Onder met Spectrum Noir markers heb ik goed opgelet maar de alcoholinkt bloedt nogal uit de lijn van zodra ik twee maal probeerde de kleuren te blenden.
 Misschien vinden jullie mij een "muggezifter" maar dat stoorde mij geweldig.

Ik ben dan een beetje onorthodox te werk gegaan en met een witte gelpen geprobeerd die uitloper te verdoezelen.
Tenslotte heb ik de twee ingekleurde stempelafdrukjes afgewerkt en deze kaartjes ermee gemaakt.
(de foto heb ik een beetje te vlug gemaakt. De lijm was nog niet helemaal droog zodat het wit afdrukje een beetje bobbelig op de kaart ligt)
(Distress)

(Spectrum Noir)


De labeltjes heb ik geprint, met Nestabilities uitgestanst en van een toepasselijk bedeltje voorzien.
Als je wil, kan je het tekstje hieronder meegrabbelen.


Wat echter een groot voordeel is aan de markers, is dat je grote vlakken zeer egaal kan inkleuren, wat niet het geval is met Distressinkt.
Zo heb ik een hondje gestempeld, beide op correspondentiekaartjes
en hier het resultaat.
Je hoeft echt geen kenner te zijn om te weten welke met wat ingekleurd is.
Ook qua kleur komt de marker het beste uit.
Een miniem, mini, mini, minpuntje:
de achterzijde. Je moet altijd je kaartje gekleurd met alcoholmarkers matten.
En ook hier terug een "grijze uitvloeier" die ik met witte gelpen heb "gecamoufleerd".   
Conclusie: (voor mij persoonlijk)
Vermoedelijk koop ik de Spectrum Noir stiften maar dan in de verpakking van 6 stiften en telkens van één kleurgamma.
en... breid ik mijn Distressinktkussentjes uit met de nieuwe "fellere"kleuren.
Zo, dat was weer een hele boterham. Ik hoop dat ik jullie niet heb verveeld.
En nu ga ik weer bij jullie een bezoekje brengen en proberen een reactie na te laten wat mij de laatste tijd bijna niet lukt.
Ergens neem ik, waarschijnlijk, teveel "creatief" hooi op mijn vork?
Ik wens jullie allen nog een hele fijne dag met veel creatieve ideëen.
Photobucket

zaterdag 7 juli 2012

Rompertjeskaart

Voor mijn verlof had ik ergens een rompertjeskaart gezien en wou persé ook eentje maken.
Maar het patroontje vond ik niet. Dus maar zelf eentje getekend naar aanleiding van een YouTube filmpje.
Daar ik geen Silhouette (zoals in het filmpje) heb, heb ik dan maar manueel getekend.
Om de linker- en de rechterzijde gelijk te krijgen heb ik eerst één helft op een A4tje getekend, dubbel gelegd en die helft in spiegelbeeld nagetekend .
Ik wou ook sokjes als mouwtjes, dus het patroontje een beetje aangepast.
Patroontje gelamineerd en aan de gang gegaan.
Het zijn drie kaartjes geworden.



Ik vind ze wel leuk geworden.

Ik heb tekstjes gemaakt en als labeltje gebruikt.
Als je interesse hebt, kan je die gewoon kopiëren en opslaan als... 



Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Photobucket

zaterdag 5 mei 2012

Geboortedoosjes

Eerst wil ik iedereen bedanken die een reactie heeft nagelaten.
Vooral de lieve woorden op mijn "Love-boekje" en natuurlijk ook deze op het "R.I.P." berichtje.
(de R.I.P.-letters zijn aangekochte, voorgestanste letters. De CB heeft zijn eigen doodvonnis dus niet zelf gestanst)
Nu, niet getreurd, Mister Cuttlebug heeft nog geholpen aan twee geboortedoosjes. Dus zijn afscheid is niet helemaal voor niets geweest.
 Hier zijn ze dan mijn twee projectjes.
Het roze zoals ik wou en het blauwe, wel ja, bijna zoals ik wou.

Met zijn laatste adem stanste Mister Cuttlebug nog 8 hartjes uit.
Juist genoeg voor het roze boordje.
De witte hartjes had ik nog liggen van een vorige stanswoede.
(De trouwe lezers van mijn blog weten dat ik mijn restjes dikwijls verwerk in stansjes).
Op die witte hartjes heb ik telkens een blaadje en een roosje gekleefd.  

Het blauwe doosje is uiteraard niet zo hoog.
Ik had al mijn tussenboordje gesneden maar vond het niet zo mooi zonder die hartjes. 
En ik denk dat ik Mister Cuttlebug niet meer te reanimeren is.
(zijn twee pletrollen willen niet meer pletten)



Zo, en nu op zoek naar een nieuw stansmachientje.
Na al die jaren kan je toch niet meer zonder hé.
Het is lang geleden dat ik nog een tekstje plaatste.
Hier eentje om mee te nemen.

Ik wens jullie nog een hele fijne dag.
Photobucket

zondag 3 juli 2011

Filmstrips


Ergens las ik iets over een filmstrip.
De dame in kwestie vroeg waar je die kon kopen.
Ik heb er geen flauw benul van en vond het daarom wel leuk om te proberen een zelf te maken.
En dit is wat ik er van gebakken heb.

Vermoedelijk komen ze heb beste tot hun recht als je ze afprint op Glanspapier of een Transparant.
Misschien doe ik het wel eens en verwerk ik ze op een kaartje.
Als je ze wil gebruiken, neem ze maar mee.
Ik zou het leuk vinden als ik ze ergens bij jullie terugzie.
(vergeet dan niet een link naar dit berichtje te plaatsen, zo hebben anderen er ook plezier aan)






En voor morgen?..... Ja, Marja je naamlabeltje als tutorial komt eraan.
Zien jullie nu waarmee ik mijn tijd vul?
Ik wens jullie allen nog een hele prettige zondag.


Groetjes  Karin

vrijdag 24 juni 2011

Zomers kaartendoosje

Vandaag plaats ik een zomers doosje. Vlinders en bloemen en een leuk fleurig papiertje in pastelkleuren.
Het is een doosje van 15x15x5cm geworden dus goed om vierkante kaarten èn een extraatje in op te bergen.
Wat ik er allemaal opgekleefd heb had ik, merendeels, in mijn "restjesdoos" liggen.
De reeds ingekleurd Creatable vlinder
Het Creatable blad
En de Joystans boordjes.
Ik had enkel nog een filigraanvlindertje nodig, een paar roosjes, pareltjes en blauwe plaksteentjes.
Op het laatste moment dacht ik eraan dat ik nog ergens tussen mijn bedeltjes sleutels en slotjes had. Dus die haalde ik dan ook maar boven.


Onder de vlinder heb ik een piepklein magneetje gekleefd.
De sleutel vastgemaakt aan een lintje en...

... onder het hartenboordje gekleefd. Zo is het klepje gemakkelijk te openen.
Ik had geen tweede magneetje nodig, vermits het metalen slotje dit vervangt.
Prettig geluid als je het klepje naar beneden doet: "klik", precies een sleutel die je omdraait in het slot.
Nu, bij het plaatsen van onderste foto, zie ik dat ik vergeten heb de boordjes van de klep te distressen. Dat zal ik straks eventjes doen.

Daar die doosjes bestemd zijn voor niet-nederlandstaligen heb ik terug geopteerd om een engelse tekst erop te plaatsen.
Voor gegadigden: hier zijn ze te grabbel.



En voor diegene die zich afvragen hoe ik mijn ontwerpjes maak?
Hier een voorbeeldje van mijn schetsjes voor mijn doosjes:
Een "furreltje" papier, een potlood en krabbelen.
Daar staan dan mijn maten voor twee doosjes, voor- en achterkant.

Dat was het dan weer voor vandaag. Ik hoop dat je genoten hebt.

Groetjes  Karin

donderdag 23 juni 2011

Tekstlabeltjes + schets kaartendoosje

Hello Blogmaatjes,

Op vraag zet ik hier een schets met de maten van het doosje
dat ik gisteren plaatste.
Ik gebruikte twee scrapvellen van 30,5 x 30,5 cm.
Het is een heel eenvoudig doosje en gemakkelijk te maken.
Zwart= rillijn
Rood= snijlijn


En wie interesse heeft in de tekstlabeltjes mag ze gerust meenemen.
(Het is natuurlijk altijd leuk om te weten als je ze meeneemt.)


Nu zal ik verder doen aan mijn doosje voor vierkante kaarten.
De maten verander ik naar 15 cm x 15cm.
Ik wens jullie allemaal nog een hele prettige knutseldag,


Groetjes  Karin

zaterdag 18 juni 2011

Eenvoudig kaartje

Een razendvlug kaartje is het geworden deze keer.
Restje achtergondpapier, bamboestempel met goud geembossed en een vlinder met chalk gestempeld.
Randje rondom met goud geembossend,
lintje, bloempje, kleefpareltjes, en dit alles geplakt op een kaartkarton waar ik voor de randjes een Ms-randpons heb gebruikt.


Terwijl ik nog maar eens door mijn foto's bladerde, kwam ik het Wenzelsloss tegen dat ik verleden jaar in Lauf heb gefotografeerd.

Ik heb nogal de nare gewoonte om af te dwalen van de ene bezigheid naar de andere. Zo was dat ook nu weer.

Van de foto hierboven heb ik, zo tussendoor, een schilderijtje gemaakt.
Neen hoor, niet met verf op doek, maar met PaintShopPro.

en dit is er nog eentje.
Bernkastel aan de Mosel.






Dat was dan weer mijn "creatief" moment voor vandaag.
Ik wens iedereen die mij hier een bezoekje brengt een hele leuke dag.

Een aanmoediging nodig voor iemand die op het punt staat een baan te krijgen? Of een examen moet doorstaan? Of gewoon verandert van job?
Hier zijn drie bemoedigende woorden: willen, kunnen en doen.



Groetjes  Karin