Welkom op mijn blog, kijk gerust even rond naar alle dingen die ik heb gemaakt. Met een reactie maak je me helemaal blij! Veel kijkplezier en inspiratie!





Posts tonen met het label Scrapling. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Scrapling. Alle posts tonen

zaterdag 2 mei 2026

Scrapling

 


Als je uit een A4 vel een vierkante kaart snijdt dan houd je een scrapling over.
Een leuk klein kaartje kun je daar van maken.
Dat heb ik gedaan met ook nog wat overgebleven bloemen.
Met een Perlenpen heb ik nog wat dotjes toegevoegd.

Groetjes van Ank

donderdag 26 februari 2026

Kerstparkietje


Vandaag laat ik nog een scrapling zien. 
Deze heb ik iets smaller gemaakt, dat vond ik mooier.
Een strookje zilver glitterpapier en een deel van een parelswirl die ik beiden nog had liggen, heb ik gebruikt om versiering aan te brengen.
Het plaatje is weer uit een heel oud knipvel
De kaart laat ik weer meedoen met 52WTC

Fijne dag!
groetjes van Ank

zaterdag 21 februari 2026

Scrapling


Vandaag weer eens een scrapling kaart.
Een kleine smalle kaart die overblijft na het snijden van een vierkante kaart uit een A4 vel.
De randen heb ik bewerkt met distress inkt ook van het stukje dessinpapier wat van Stamperia is.
Blauwe zelfklevende papieren randjes boven en onder.
Ik vond het wel leuk om de klok terug te laten komen door de houten klok te gebruiken.
Boven en onder nog wat uitgeknipte stukjes van het dessinpapier.

Fijn weekend!
groetjes van Ank

zondag 22 oktober 2023

Zilver


Vandaag laat ik drie kaarten zien in het kader van 'use your stuff '.
Ik had een heel vel met zilverkleurige stickers gekregen, heel erg bling maar voor Kerst mag dat wel.
Bovendien kan ik niks wegdoen dus moest ik ze wel gebruiken.


Het zijn zeer verschillende kaarten geworden.
De eerste met de herten is een slimline kaart geworden.
Om het zilver wat te op te vrolijken heb ik rode plaksteentjes toegevoegd.
De tweede is een scrapling.
Ook weer de rode plaksteentjes toegevoegd.


En de derde zoals je ziet een kerstbalkaart.
De uitgestanste cirkel kon ik ook goed gebruiken, lag er ook al een tijdje.
Nu zijn al deze stickers op en heb ik met een voldaan gevoel de verpakking weggegooid.
Op naar het volgende opmaak project!

Fijne dag!
groetjes van Ank

 

zaterdag 23 september 2023

Scrapling met 'touw'

 


Vandaag laat ik jullie een scrapling zien.
Dit stukje cardstock lag er nog en had precies het goede formaat voor wat ik in gedachten had.
Met de stans van MD stanste ik het touw uit en dat plakte ik op de kaart.
Met een aantal uitgeknipte figuurtjes van Craft O' Clock heb ik het touw 'aangekleed'.
Ik heb ze allemaal met 3-Dkit verhoogd aangebracht.
Met de zilverkleurige Perlenpen overal dotjes gemaakt.

Groetjes van Ank

donderdag 18 augustus 2022

Week 33 52WTC

 


Vandaag doe ik weer met met 52WTC , week 33 alweer!
Ik heb een scrapling gemaakt met een afbeelding uit het mooie papier van Stamperia, een merk waar ik dol op ben en waar veel te vaak prachtig nieuw papier van wordt uitgebracht, maar dat terzijde.
Ook de roze achtergrond is van Stamperia, die heb ik met de distresser bewerkt en alle randen gepoetst met antique linen distress inkt.
Het plaatje verhoogd opgeplakt en ook maar weer wat tekst en sterren gebruikt van mijn stickervellen want die moeten ooit ook eens op!

groetjes van Ank

zaterdag 2 juli 2022

Knuffel

 


Om iemand die net als ik middenin de behandeling voor borstkanker zit een hart onder de riem te steken, heb ik dit kaartje gemaakt.
Het is een scrapling en daarop een cirkel van dessinpapier.
De kleuren daaruit heb ik terug laten komen in de rest.

groetjes van Ank

donderdag 18 november 2021

Scrapling

 


Deze scrapling doet weer mee met het blog van 52WTC
Het is een eenvoudig kaartje met plaatjes uit een kit die ik nog had liggen.
Er valt niet veel over te vertellen, mochten er vragen zijn dan hoor ik het wel.

Met mij gaat het goed, ik voel me goed, alleen ben ik wel gauw moe.
Straks ga ik naar het ziekenhuis voor controle en krijg ik te horen wat het vervolg traject zal zijn, spannend!

Ik wens jullie een fijne dag!
groetjes van Ank

donderdag 11 november 2021

Kerst scrapling

 


Hallo allemaal, ik ben er weer, ik heb de operatie achter de rug.
Eergisteren ben ik geopereerd en het is me gelukkig meegevallen.
Ik voel me naar omstandigheden prima, de pijn is goed te verdragen.
De tumor is weg en uitslagen over snijvlakken en verdere behandeling komen later, nu eerst herstellen.
Ik vind het geweldig zoals jullie allemaal meeleven, heel veel dank daarvoor!

Ik had nog een scrapling liggen die ik maakte van het mooie papier waar ik eerder al kaarten van liet zien dus zo kan ik toch nog meedoen met kerstkaarten donderdag van 52WTC

groetjes van Ank

donderdag 19 augustus 2021

Kerst scrapling

 


Er lag nog een restje craftpapier, precies genoeg voor een scrapling, en een zakje die-cuts van K&Company.
Daar zat dit engeltje bij en zo was het idee al snel ontstaan voor deze kerstkaart die natuurlijk weer mee doet op het blog van 52WTC.
De uitgestanste dennentakjes had ik ook nog liggen.
Wat epoxy stickertjes erbij een rillijntje en een glitterlijntje onderaan en een stukje lint waaraan ik weer een craft labeltje heb gehangen.
Daar heb ik de tekst op gestempeld, op de achterkant staat Gelukkig Nieuwjaar!

groetjes van Ank

zaterdag 7 augustus 2021

Scraplings

 


Op het blog van  Anneke De Clerck zag ik superleuke scraplings en die heb ik gelift, weliswaar met wat ander materiaal.
Anneke bedankt voor de inspiratie!
Zij maakte de achtergrond met een stencil maar die heb ik niet.
Ik deed het met een achtergrondstempel


Ook heb ik niet veel stempels van bloemen maar ik vond er twee die wel pasten.
De bloemen met heat-embossing wit omlijnd.
Vervolgens in een bijpassende kleur met distressinkt geverfd.


De stroken zijn op een witte scrapling geplakt zodanig dat onderaan een wit strookje overblijft.
Verschillende tekststempels gebruikt en de bloemen verhoogd aangebracht.
Een drietal kleine bloempjes erbij geplakt.


Een serie knoopjes in bijpassende kleuren gezocht, (gebruiken we die ook eens!) en die onderaan geplakt half over de geruite achtergrond.
En als laatste een bijpassende touwtje bovenaan geknoopt.

Hieronder zie je ze allemaal op een rijtje:


Ik ben benieuwd wat jullie van deze scraplings vinden.

groetjes van Ank








vrijdag 7 mei 2021

Mickey en Minnie Mouse

 


Het was al weer lang geleden dat ik een scrapling had gemaakt.
Maar ik had een strook wit papier liggen dat over was gebleven en ik had de leuke stansjes van Mickey en Minnie Mouse gedraaid.
Deze zijn niet groot en passen er dus prima op.
Een stukje bijpassend dessinpapier en daar wat versiering op geplakt.
Als laatste een rood koordje bovenaan.

Ik lees weer graag wat jullie er van vinden.
Altijd zo leuk om jullie reacties te lezen, daarvoor mijn hartelijke dank!

groetjes van Ank

zondag 16 augustus 2020

Scrapling






Een poosje terug was ik de gelukkige winnaar van het weggevertje van Henriët van Jetje's knutsels ter ere van haar verjaardag.
Dit is de eerste  kaart die ik ermee gemaakt heb.
Het is voor de man van mijn vriendin die net op tijd is geopereerd aan een aneurysma in zijn buik.
Hij is nu herstellende, vandaar dit kaartje.
Niet teveel toeters en bellen daar houdt hij niet van.

Hieronder het mooie pakketje dat ik van Henriët kreeg.
Daar ga ik nog veel mooie kaarten mee maken! 


Het is hier in het oosten van het land nog steeds bloedheet en vooral broeierig.
Hopelijk komt er snel echte afkoeling want ik ben er wel klaar mee!

Fijne dag allemaal!
groetjes van Ank


vrijdag 7 augustus 2020

Lavendel-Stamperia


Van het blok Provence van Stamperia laat ik nu een tweede kaart zien.
Uit het prachtige hout/planken dessin heb ik de groene kleur gekozen als basis voor de kaart.
Het dessinpapier heb ik met de distresser bewerkt.
Het label en het plaatje van de mand met lavendel heb ik uit het dessinpapier geknipt.
Beiden heb ik verhoog opgeplakt.
Twee vlinders er nog speels bijgeplakt en een paar plakparels in bijpassende kleur.

Ik heb de nieuwe blogger uitgeprobeerd maar heb hem weer teruggezet naar de oude versie.
Ik hoop dat dat ook in gebruik blijft want de nieuwe versie bevalt me niet zo.
Hoe is dat bij jullie?

Allemaal sterkte met de hitte, persoonlijk kan ik er niet goed tegen dus mij zie je heel weinig buiten nu.
Ik houd me gedeisd en probeer het binnen zo koel mogelijk te houden.

groetjes van Ank

donderdag 6 augustus 2020

52 WTC week 32


Vandaag doe ik weer mee met 52 WTC
Ook dit keer heb ik 2 kaartjes gemaakt.

Ik ben nog steeds bezig oude spulletjes op te maken en deze stansjes kwam ik nog weer tegen.
Ook het papier is al ouder.

Het zijn 2 scraplings geworden.

Ik lees graag wat jullie er van vinden.

groetjes van Ank 

maandag 5 november 2018

Scrapling voor Kerst


Bij Dutch Card Lovers is een challenge gaande om een scrapling voor Kerst in je eigen stijl te maken. Nu maak ik wel graag scraplings en ik had nog het e.e.a. aan mini cardkits en restanten daarvan  liggen dus daar heb ik deze mee gemaakt. De belletjes, het lurex draad, de rozet met cirkel/tekst en de banner met tekst en glitterballetjes komen allemaal uit de kit. De rest heb ik er bij gemaakt. Het voorste boompje is zilverkleur maar dat komt op de foto helaas niet tot z'n recht.

groetjes van Ank

zondag 5 oktober 2014

Nrs. 7 en 8, scraplings



Het lijkt er op dat jullie het wat saai vinden al die kaarten uit dezelfde kit want reacties komen er bijna niet meer. Toch ga ik nog even door hoor want de kit is nog steeds niet op! Vandaag weer twee scraplings. Voor de eerste met de ballonnen heb ik alleen het witte cardstock en washitape toegevoegd, de rest zat allemaal in de kit.


Voor deze tweede scrapling heb ik al het effen cardstock uit eigen voorraad gehaald evenals het met cijfers gestempelde  deel, maar lint, knopen, tag, sequins en tekst komen weer allemaal uit de kit. Jullie merken wel ik ben er heel enthousiast over! Hier alle scraplings nog eens op één foto:


Dan heb ik nog weer nieuwe volgers erbij gekregen, hoe leuk is dat!! Allemaal van harte welkom en ik hoop dat jullie hier wat inspiratie op kunnen doen.

Fijne dag!
groetjes van Ank

woensdag 1 oktober 2014

Nummer 4 en 5


Nog maar een scrapling gemaakt. Al het materiaal voor deze kaart zat in de kit behalve het witte cardstock voor de basiskaart.


De bijzondere stans met tekst heb ik op een stuk geel carstock uit eigen voorraad geplakt. Ook de basiskaart en de vlinders komen uit eigen voorraad. Ik heb er verder niet veel mee gedaan omdat de stans alle aandacht vraagt.

groetjes van Ank