http://52weekstochristmas.blogspot.com/

donderdag 25 juni 2026

Huisjes

 Hoi allemaal

Vandaag toch nog een tweede kaart met huisjes voor de challenge. Kwam dit papier tegen in een van de blocs van Craft Sensations. Heb er een pop-up hexagon mee gemaakt en altijd heerlijk dat al het papier zo mooi bij elkaar past. Diverse merken weer gebruikt, bomen Craftlab, huisjes Joy crafts en dacht de lantaarnpaal ook, de tekst is van MD.. Het lint weer uit voorraad.

Door de foto is het net of de tekst twee verschillende kleuren heeft maar het is allebei glimmend roze.


Door het doorkijkje zie je alle huisjes.


Plaats deze huisjes op het blog van 52 weeks to Christmas.

Fijne dag verder en lieve groetjes

Joke

woensdag 24 juni 2026

Mmmm Lekker

 Hoi allemaal,

Met dit warme weer blijven we binnen en gelukkig is mijn knutselkamer aan de goede kant.

Heb het model van dit doosje weer opgezocht. Het heeft op het blog van Hobbyvision in 2018 gestaan, daar stond ook het patroon bij. Voor mijn vriendin had ik hem al eerder voor kerst gemaakt en deze had ze nog op haar kast staan, dat kan natuurlijk niet, daar moest een nieuwe voor komen. Deze krijgt ze nu voor haar verjaardag met een doosje heerlijke macarons erbij. Ze is er vast blij mee en dan kan de kerst naar boven verhuizen.

Het leuke papier is van Craftlab en verder bijna alles van Marianne Design. De theepot aan de achterkant is al een oudje van Joycrafts en organzalint komt uit mijn voorraad.




Even de zijkant 


En achter


Als je het lint losmaakt kan je de chocolade makkelijk in het doosje doen.



Dit doosje plaats ik bij DAK, Do All Kreatives  waar ze een verpakking/box vragen.

Ben benieuwd hoe lang het duurt voor deze weer zichtbaar is, mijn stempel mannenkaart was helaas helemaal niet te zien. We gaan gewoon plaatsen wanneer het uitkomt en dat is nu dus, lekker koel binnen.

Dank jullie wel weer voor de berichtjes en morgen zijn we er met een kerstkaart.
Lieve groetjes Joke
 

maandag 22 juni 2026

3e Reminder

 Goedemorgen allemaal,

Vandaag laat ik de 3e reminder zien voor My Besties Dutch Girls en ook nu met een voorgekleurde digi gewerkt. Deze leukerd is te vinden in de shop.

Heb nu mijn nieuwe mal gebruikt van MD, vorige keer had ik hem zelf gemaakt.

Alle bloemetjes zijn gemaakt met een mal van MD, de vlinder is van Joy Crafts. Nog wat parels erbij en een roze strikje.



Mee doen kan nog tot zondag. Zien we jullie bijdrage nog?

Fijne maandag allemaal en tot de volgende keer weer.

Lieve groetjes Joke

zaterdag 20 juni 2026

This is a man's world

 Hoi allemaal,

Voetbal staat aan op de achtergrond en kan mooi mijn blogpost even schrijven.

Zelf zou ik het niet zo gauw verzinnen om te stempelen en vervolgens niet in te kleuren. Zou het anders een hippie Volkswagen worden? Bijna alles is van Joy Crafts maar de cijfers zijn van MD en de radars van spellbinders. Bij de motor en schoenen zijn glimmende rondjes geplakt, heb nog een heel zakje vol, maar hoe ze heten staat er niet op. Deze kaart gaat naar mijn vorige buurman, zijn leeftijd is makkelijk te onthouden, we zijn van hetzelfde bouwjaar.

Heb mijn favoriete postzegelmal gebruikt van MD.




Plaats deze kaart op het blog van 4 Seasons Swap Challenge waar de challenge is stempelen zonder in te kleuren.

Wens iedereen een leuke wedstrijd verder en we hopen natuurlijk dat ze winnen, eerst maar die 2-0 vasthouden.

Lieve groetjes Joke

donderdag 18 juni 2026

Kersthuisje / winkeltje

 Hoi allemaal,

Alweer donderdag vandaag tijd voor een kerstkaart. Een aantal weken terug heb ik dit leuke huisje gekocht en is een mal van Marianne Design, was er gelijk verliefd op.  De achtergrond is van Paper Favourites en heb nog een aantal afbeeldingen liggen.

De tekst is van Nellie Snellen met daarboven een rood-wit strikje. Aan de linkerkant op de deur een die-cut van een krans en de 3 kaarsen zijn stempeltjes van MD en een keer als prijs ontvangen. Als deurknopje een enameldot. Rechts 3 poinsettia's van Nellie Snellen en deze bewerkt met gesso. De kerstballen op de guirlande zijn ook stempels en komen uit dezelfde set van MD. Heb de mal omgedraaid, dat kwam beter uit met het plaatje.



De basis is dubbel, de mal aan de bovenkant iets over de rand gelegd en uitgesneden. Hij is zo leuk om te maken en jullie raden het al.......

De challenge bij 52 weeks to Christmas is een kersthuisje en zal hem daar samen met de wekelijkse kaart plaatsen.

Wens iedereen een mooie, warme dag en tot de volgende keer weer,

Lieve groetjes Joke

dinsdag 16 juni 2026

Jan en Jos

 Hoi allemaal,

Dit kaartje gemaakt voor Jan en Jos. Zij zijn 50 jaar bij elkaar en is toch wel heel bijzonder. Zij zijn nooit getrouwd, dat kon toen nog niet twee mannen en daarna hebben ze het nooit overwogen. Het zijn vrienden van mijn vriendin en Jan heeft altijd heel veel interesse in de kaarten die gemaakt zijn. Zo is het idee ontstaan ook voor hun een kaart te maken. Kreeg al een lieve mail dat ze er blij mee zijn. Het designpapier komt uit een ouder blok, alle cijfers en letters zijn van Marianne Design en de kleine witte strikjes komen uit mijn voorraad. Het rode lint met hartjes is ook al een oudje van Zeeman.



Zo is het model goed te zien. en voor het eerst gezien op de site van Martha. Heb hem al eerder gemaakt maar toen met een vierkant.

               


Deze kaart mag meedoen bij de Crealadies met het thema Alles is Liefde.

Wens iedereen een gezellige dag en dank jullie wel voor de reacties, lees ze altijd met veel plezier. 
Lieve Groetjes Joke

zaterdag 13 juni 2026

Rock

 Hoi allemaal 

Vandaag laat ik  een mannenkaart zien gemaakt met de leuke tekenmal van Marianne Design. Heb een plaatje opgezocht in een van de boeken van Marij Rahder.  Hij is gek op muziek en speelt ook piano. Het designpapier komt uit verschillende blocs. De tekst van harte is ook van MD, op een mooi jaar komt uit de stempelset van Carlijn en Rock is uit een oudere set van Spellbinders. Heb hem afgelopen week in de brievenbus gedaan en hij vond hem geweldig.



Was hem bijna vergeten te plaatsen op het blog van KIC waar ze een mannenkaart vragen, maar kan nog net vandaag.

Fijne dag iedereen en lieve groetjes

Joke

donderdag 11 juni 2026

Oude kerstkaart

 Hoi allemaal,

Vorig jaar had ik twee dezelfde kerstkaarten ontvangen en deze kon ik mooi voor deze kaart gebruiken aan allebei de kanten van het kleine kaartje. De mal van het kleine kaartje had ik nog niet maar bij Ans gelezen dat ze hem zo heeft gemaakt. Inmiddels nu wel gekocht voor een leuke prijs. Heb hem nog  niet gebruikt maar komt vast wel gauw. De vierkante basis is gemaakt met een mal van Carlijn en designpapier van Craft Sensations. De tekst stempel is al een oudje van Marianne Design.



Om het kleine kaartje een mooie rode organza strik en aan de achterkant een standaard zodat hij kan staan.


We zijn alweer bij week 24 op het blog van  52 weeks to Christmas 

Wens iedereen een fijne dag en lieve groetjes 

Joke

donderdag 4 juni 2026

Pilarenkaart

 Hoi allemaal,

Vorige week donderdag liet ik een pilarenkaart zien en heb er nog een gemaakt ook uit een boekje van Craft Sensations. Wat een lekkers ligt er op het karretje en dit gedeeltelijk verhoogd opgeplakt. Weer mijn eigen draai eraan gegeven. De tekst is van Crealies en verder wat gouden sterren en een strikje van hempcord.



Allebei de kaarten nog even.


Dit kaartje plaatsen we weer bij 52 weeks to Christmas voor week 23. Zie net dat ik een plekje in de top 3 heb gekregen met de boeken challenge, hoe leuk weer.

Mijn vorige post kwam pas na ruim een dag in mijn leeslijst en ben benieuwd wat deze weer doet.

Wens iedereen een fijne dag en lieve groetjes Joke.

dinsdag 2 juni 2026

Hiep, Hiep, Hoera


Hoi allemaal

Er is een leuke challenge bij de Egel deze maand met een leuk model en dit op een iets andere manier gebruikt. Heb hem zo al eerder gemaakt en hij kan prima staan. Het plaatje eerst op de stans hiep, hiep, hoera geplakt. Rechts haar leeftijd erop en een mooie bloem. Aan de linkerkant ook een bloem en de labeltjes van MD met allemaal teksten erbij, deze zijn er helaas niet meer.

Weet niet of het zo mag maar heb hem met veel plezier gemaakt en de ontvangster was er blij mee.





 Dit is de sketch van de Egel: 

                                             

Dit kaartje mag ook meedoen bij Knutsels en Kadootjes voor de challenge Hiep, Hiep, Hoera.

Fijne dag en lieve groetjes Joke

maandag 1 juni 2026

Cheerful Sketches nieuwe challenge

 Hoi allemaal,

Vandaag is het de eerste van een nieuwe maand en begint er weer een nieuwe uitdaging op het blog van Cheerful Sketches.

Het is weer een leuke sketch om te maken en zoals jullie kunnen zien heb ik een strook vervangen door een soort visnet, is een mal van MD. Jullie kunnen de sketch weer draaien of spiegelen.

Heb er een vouwkaart meegemaakt met aan de linkerkant 3 kleine vierkantjes. Toen ik de digi zag dacht ik gelijk aan de zomer. Zijn/haar strandstoel staat in het zand. De achtergrond is gemaakt met inkt. De schelpen zijn al oudjes van MD en ook de strandstoel is daarvan. De slippers en glas heerlijke verkoeling zijn van Joycrafts.

                                                    


De leuke digi is hier te vinden in de shop.

Zag vanochtend de nieuwe challenge bij Carlin's Kaartenparadijs en daar mag dit kaartje meedoen.

Dit is de sketch van deze maand 


Je kunt meedoen tot en met 28 juni en we zijn benieuwd naar jullie creaties.

Fijne dag allemaal en lieve groetjes

Joke