Challenges

Hobbyvision heeft elke 2 maanden een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every 2 months a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





Posts tonen met het label labels. Alle posts tonen
Posts tonen met het label labels. Alle posts tonen

zaterdag 14 december 2013

Experience....

Goedemorgen lezers,

Vandaag heb ik weer 2 labels voor jullie.
Ze zijn eenvoudig te maken en heel leuk om aan een kado
te hangen.


Je hebt nodig:

Plaats de label in de embossingfolder en stans hem met een stansmachine.
De labels zijn groter dan de embossing mallen. wil je de label mooi in het midden geembosd
hebben snij dan een stukje van de folder open zodat de label met de bovenzijde door de folder
heen gestoken kan worden. 

Breng nu met behulp van een blending tool distress inkt aan op de label.
De geemboste delen zullen donkerder worden.
Druppel nu met de mini mister water op de label en laat dit drogen zodat er druppels ontstaan. 
Stempel de tekst in het midden van het geemboste gedeelte en met een swirl
de randen. 
Door het oog kan nog een lintje gehaald worden waarmee de label aan het kadootje gehangen
kan worden. 





Breng ook hier weer met een blending tool inkt aan op de label.
Deze keer heb ik gekozen voor wat felle kleuren distress inkt. 
Aan de onderzijde heb ik de paddenstoelen gestempeld (Dyan Reavely stempels)
Aan de boven zijde een tekst stempel van Tim Holtz. 
De stippen op de paddenstoel zijn gekleurd met een Molotow marker
De vlinder stempel is gestempeld op een nieuwe label.
Om te stempelen heb ik de onderkant van de label bovenaan gelegd. 
na het stempelen is de onderrand afgescheurd.
De randen zijn aangezet met Distress inkt en de vlinder is ingekleurd met distress Markers.
Deze kaart is met 3d foam tape opgeplakt op de label.
Ook hier kun je weer een stukje lint bevestigen en aan een kadootje hangen. 

Ik hoop jullie weer te hebben inspireren met deze labels. 
Dank je voor het achterlaten van je reactie. 




maandag 7 oktober 2013

3x een tag

Goedemorgen lieve lezers,

Vandaag heb ik voor jullie 3 tags gemaakt met Distress inkt,
en een heleboel leuke Ranger spullen.
Ik zal ze alle 3 beschrijven. Deze technieken kun je natuurlijk ook toepassen op een kaart.

Je start met een label en deze embos je met een embossing folder.
Kies nu 3 kleuren Distress inkt en een blending tool, kleur de geemboste label 
met distress inkt. 
Sprenkel hier en daar wat druppels water en laat sit drogen.
Stans uit Grungeboard 2x een vogelkooi en vogels en kleur deze met Distress paint silver
Laat dit drogen eventueel met behulp van een heatgun en schuur de randen.
Neem een stukje filmstrip en plak dit vast met glossy accent.
Plak hierover heen een sticker waar vlinders op gestempeld zijn.
Stempel de tekst op een manilla tag en knip de tekst uit distress de randen en beinkt ze daarna. 
bevestig een clip op de tekst en plak deze op met 3d foam tape
Plak de vogel en kooi met de metalen op.
Neem nu een stukje lint stempel hier de vlinders op en bevstig dit aan de tag.



Voor deze tag ben ik gestart door de tag op een stuk Tim Holtz Dessin papier te plakken en deze 
uit te knippen.
Met de movers en shapers heb ik de paspop gestansd uit een label .
Dus eerst de label gestansd en hier de paspop uit gehaald, de randen aangezet
met inkt, vintage photo.
Een stuk rest karton beplakt met dubbelzijdig tape en hier strookje tinsel twine op geplakt.
Dit is het glitter lint wat achter de paspop zit. dit is gekleurd met een beetje alcohol inkt
en vervolgens verhit met de heatgun. Door het verhitten verschrompeld het lint
dus wees hier wel voorzichtig mee. 
Dit stukje karton is achter de paspop geplakt strik hierom heen een strik en lint en plak dit op de tag.
Stans nu een decoratieve strip uit ik heb gekozen voor muzieknoten van Sizzix maar je kunt hiervoor
ook een andere gebruiken. 
Neem nu de metalen bloemen en verf deze met distress paint in verschillende kleuren.
PLak je bloemen vast met een lijmpistool en zet ze op de tag. 
Als laatste is de banner gestempeld en boven aan geplakt.
Nu nog een stukje lint door het oog dat gekleurd is met distress stain. 



Voor deze laatste tag ben ik gestart door de tag te beinken met distress inkt en hier water
overheen te druppelen.
In het midden is de stempel met vintage photo gestempeld.
Bespray de hele tag met Perfect Pearl mist.
Uit een manilla zijn de kerstbomen gestansd
en gekleurd met distress inkt in groene tinten. en hier water over gedruppels
de bomen zijn met 3d foam tape opgeplakt.
Neem nu een stuk wit cardtock van ongeveer 10x10cm en vouw deze dubbel
leg het dubbelgevouwen stuk papier op de hekjes stans.
Leg het zo neer dat de stans niet door vouwlijn heen snijd.
je hebt na het stans een dubbel hek.
beinkt het hek met vintage photo. 
Steek hier een banner door waarop een tekst is gestempeld. 
Stempel de vogel van Kaiserkraft op Manilla papier en knip hem uit
plak de vogel oo het hek dat met 3d foam op de tag zit. 
Pons wat bloemen uit waar je een brad door heen prikt en een takje plak dit onder de vogel. 
een kant is gekleurd met distress stains en door het oog gehaald. 


Deze post verschijnt eigenlijk een dag te laat online, maar ik hoop dat ik jullie op deze maandag
morgen toch nog heb kunnen inspireren.
Dank je voor het achterlaten van je reactie. 


vrijdag 12 juli 2013

Joy !!

Goedemorgen allemaal !!

Vandaag is het weer mijn beurt om jullie een creatie te laten zien.

Ik ben maar alvast in de kerstsfeer gegaan :) en heb een kersttag gemaakt.


Ik heb het prachtige papier van Maja Design "It's Christmas Time" gebruikt.

Deze keer heb ik een mooi vintage plaatje gebruikt van Nellie Snellen "Christmas Vintage Children"
Verder heb ik weer verschillende Noor! Design artikelen gebruikt :
rond nr. 2, art. nr. 6003/1002
labels & tags - vlaggetjes, art. nr. 6003/0028
kleine blaadjes, art. nr. 6003/0001

Achter het vierkant heb ik 2 labels geschoven van Joy! Crafts, 8x4 cm, art. nr. 8098/0101, ook heb ik er nog een papieren kleedje op verwerkt en een stukje kant.

De labels heb ik voorzien van een stukje touw en nog een leuk bloementoefje gemaakt :)

De randen van het design papier heb ik bewerkt met een distresser van Tim Holtz en daarna beïnkt met distress inkt Walnut Stain.

Linksboven heb ik nog plakparels geplakt.

Ik hoop dat ik jullie met deze tag weer een beetje heb kunnen inspireren, ik wens jullie alvast een heel fijn weekend toe en tot de volgende keer !!

woensdag 5 juni 2013

Airbrushed label


De laatste tijd ben ik lekker bezig met de airbrush machine en 
Copic Markers.
Deze twee samen zijn zo heerlijk om mee te werken, zeker omdat 
het resultaat steeds weer anders is. 
Laatst had Kjersti een tutorial gemaakt op het Copic Marker Europa blog
wat mij weer inspireerde voor het maken van deze tag. 
Ik heb 2 tags gemaakt 1 voor dit blog en 1 voor het BeNeLux blog.
Maar dat is nog niet alles
heb ook nog een video voor jullie gemaakt. Hierin kun je zien
hoe de tag gemaakt is. 


Copic Activator
Is kleurloze Copic Alcohol, het duwt de Copic Inkt opzij.
Het flesje sluit luchtdicht af waardoor de alcohol bewaard blijft en 
niet vervliegt, wat wel gebeurt met zelf gevulde mini misters.

* Druppel je over je werk heen verkrijg je een druppel effect
* heb je inkt op je stempel aangebracht kun je activator gebruiken
om de inkt te activeren voor de afdruk.
* je kunt ook je stempel "beinkten" met activator en stempelen.
Kortom mogelijkheden te over. 

De bloemen zijn gestempels met Hero Arts Shadow inkt
Shadow inkt gebruik je voor afdrukken in de achtergrond
of om achtergronden mee te maken. 

Ik hoop jullie weer het hebben kunnen inspireren
met deze tag en video.
De gebruikte Copic Markers komen in de video langzaam voorbij


maandag 29 april 2013

Rits...

Hallo allemaal,

Allereerst wens ik iedereen een prachtige koning-innedag vandaag ( 30 april )  !!
Toch wel een beetje wennen straks een Koning i.p.v. Koningin te hebben... 


Mijn kaart is er dit keer eentje zonder "poppetjes" zoals de stempelafdrukjes vaak genoemd worden.
Ik heb een basiskaart geknipt van kraft papier en daar design papier opgeplakt.
Daarna nog een keertje het patroon geknipt maar nu een maatje kleiner en alleen uit design papier.
Dit heb ik in tweeën geknipt en daar de rits sluiting tussen gedaan.  
Het onderste stukje heb ik als vakje opgelijmt dus alleen de onderste randjes ingesmeerd met lijm.
Zo kun je er dus nog een paar labeltjes in stoppen.
Langs de rits zit nog een kantje.
Aan de bovenkant heb ik nog een ronde Noor! mal verwerkt.
De stempeltjes op de labels zijn ook van Noor! Design.
Het design papier is van Maja design...geweldig mooi papier wat lekker stevig is..
Verder nog wat bloemen, pareltjes en een swirl....ook een stans van Noor! Design.

Ik bedank jullie voor het langskomen op dit blog...en we vinden het altijd superleuk om de reacties te lezen!

Liefs Janet