Challenges

Hobbyvision heeft elke 2 maanden een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every 2 months a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





Posts tonen met het label heattool.. Alle posts tonen
Posts tonen met het label heattool.. Alle posts tonen

vrijdag 21 juli 2017

lay out "trix"

hallo allemaal,


deze lay out is gemaakt met een foto van onze lieve hond trix die in 2010 al is overleden,
maar we zijn haar nog steeds niet vergeten.


Voor deze lay out ben ik uit mijn "comfort zone" gestapt ik houd erg van clean and simple.
 Maar ik heb een set gelatos van Faber Castell gekregen die moest ik natuurlijk wel uitproberen.
ik ben blij met het resultaat al vond ik het wel moeilijk om "te kliederen"
(deze techniek heb ik van een online workshop die ik gevolgd heb)



ik ben begonnen op de achterkant met waterverf en de waterbrushpen. Daarna heb ik de ster opgebouwd met strookjes aquarel papier en heb deze "duidelijk"gemaakt met een micron fineliner en Gelatos.

achter de foto heb ik de embossingmal gebruikt en rand stans van Marianne design gebruikt de losse sterretjes heb ik weer gebruikt op mijn achtergrond.
(little stars)






deze pagina is op aquarel papier gemaakt, omdat deze geschikt is voor gelatos en waterverf. De strookjes heb ik gesneden met behulp van de tim holtz mini hefboom



Tonic Guillotine - Comfort Paper Trimmer 8.5





gebruikte materialen:

 Faber Castell - Gelatos - Aquarelkrijt set Mix & Match BrightWaterArt Aquarelpapier - 20 sheets / A4 / 185 grsClearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 81 Open starsClearstamp Crealies - Bits & Pieces - No 60 Stitch BPapermania - Basics heattool - Pink (European Plug)Tim Holtz - Tiny Attacher Refill Staples .25Stempelinkt Versafine - Mini - Onyx BlackSakura - Zentangle Tool setMarianne Design - Design folder - EXTRA -  little stars

donderdag 26 februari 2015

koffertje met patroon.

Hallootjes,

Vandaag weer geen kaart van mij maar een koffertje.
En natuurlijk met een patroon erbij zodat je hem, als je dat leuk vind, ook kan maken.


Hierboven is dus het eindresultaat.
Hoe ik deze gemaakt heb zal ik proberen stap voor stap uit te leggen.


Allereerst neem je een vel Kraft van 26 x 19 cm.
Dit ril je op 1  - 3  -  11  -  15 - 23 en 25 cm
En op 1 - 3 - 16 - 18cm
Knip de delen weg zoals op de tekening en plak hem in elkaar.
De bodem verstevig je door de blauw gekleurde flappen op de bodem
te plakken en daarop nog een stook kraft van 3.5 x 12.5 cm


Het hele koffertje heb ik beplakt met design papier.
Dit heb ik aan de randjes ruw gemaakt met een distresser en vervolgens
voorzien van crackle paint. Dit is een snel dogende verf die 
gaat breken. Nadat ik alles beplakt had met design papier heb ik het gehele doosje
voozien van Crackle paint Clear. Dit is een transparante verf die gaan breken.
Het eindresultaat van de crackle is dus op de foto hierboven te zien.


Stans nu het handvat. Deze heb ik gemaakt van een Banner stans van Noor!Design.
Snij ook een strook van 1.5 cm die om het koffertje komt.
Hiervan laat je bij de sluiting 1 kant wat langer zodat hij over het andere
uiteinde van de strook valt. Hier kun je een magneetje onder plakken zodat
het koffertje dicht kan.


1 kan van het koffertje heb ik versierd.
Hier heb ik een ovaal met een tekst opgeplakt.
Deze tekst heb ik met een ovalen sierstans versierd.
De tekst zelf heb ik met Versamark en embossingpoeder gemaakt.

De hoekjes heb ik verstevigd door cirkels te ponsen en deze in vieren te vouwen.
Knip er dan 1 deel uit en vouw en plak ze om de hoekjes.
Met nog wat bloemen en een sleuteltje heb ik een leuk koffertje
dat ik met wat zeepjes ga vullen. En misschien ook nog wel
kado ga geven aan iemand ;)

Ik hoop dat het duidelijk is zo, anders mag je me altijd mailen op
hobbyjanet@hotmail.com