Challenges

Hobbyvision heeft elke 2 maanden een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every 2 months a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





Posts tonen met het label Tags. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Tags. Alle posts tonen

zaterdag 27 oktober 2018

Tag Mintay - Birdsong

Vandaag laat ik jullie zien hoe ik deze tag heb gemaakt met het supergave Mintay papier.

Ik heb twee verschillende maten tags gesneden uit het paperpad ‘Mintay - Birdsong 15,2 x 15,2 cm - MT-BIR-08’. De onderste maat heb ik nog een keer gesneden uit dun chipboard voor de stevigheid.
De randen van de tag heb ik ruw gemaakt met een distress tool en beïnkt met VersaMagic – Pink Grapefruit met behulp van een dauber.


Daarbovenop heb ik de mooi mooie sierlijke mal ‘Noor! Design - Blauwe mal - Ovaal met sierrand’ geplakt en deze ook losjes beïnkt met de VersaMagic. 


De leuke plaatjes heb ik geknipt uit het scrapvel ‘Mintay - Birdsong MT-BIR-09’. 
Ik heb alle onderdelen met stukjes van verschillende diktes chipboard opgeplakt zodat je er wat diepte in krijgt.


Onder de vogels zit een stukje scrappapier met houtstructuur. Dit is ook een vel uit het hetzelfde Mintay paperpad.


Onder de grote roze bloem (Prima Marketing - Havana - Crepe Paper Flowers 12/Pkg – Savina) heb ik de hoekjes van dezelfde mal ‘Noor! Design - Blauwe mal - Ovaal met sierrand’ geplakt. Onder de bloem zit ook nog een stukje flosdraad. 

Ik heb nog wat Powertex - 3D Balls – Medium op kleur gemaakt met dezelfde VersaMagic en ertussen geplakt.
Als laatste heb ik de randen van de tag en de bloemen nog een beetje aangezet met witte gesso op de dry-brush techniek (met een bijna droge kwast). 


Ik hoop dat jullie het weer een leuke creatie vonden en ik jullie op ideeën gebracht heb!

Bedankt voor het kijken!




Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl. Indien je op het plaatje klikt kom je gelijk op de juiste pagina in de webwinkel.

Paperpad Mintay - Birdsong 15,2 x 15,2 cm - MT-BIR-08Scrappapier Mintay - Birdsong MT-BIR-09 Noor! Design - Blauwe mal - Ovaal met sierrand Prima Marketing - Havana - Flowers 100/Pkg - Valeria VersaMagic - Pink GrapefruitPowertex - 3D Balls - Medium Dutch Doobadoo - Dutch Hobby Glue  Ultrafine tip - Glue applicator (2 stuks)        Vaessen Creative - Papiersnijder + riller - 30,5x15,2cm - 12x6 Finnabair Art - Heavy Gesso - 8.5oz - White Pro Art - Gesso Brush
De grote bloemen zijn binnenkort weer leverbaar via deze link: https://www.hobbyvision.nl/detail/2058411/Prima-Marketing-Havana-Crepe-P.htm

donderdag 25 januari 2018

'Make Art' Mixed Media tag



Hoi allemaal,
Vandaag is het weer mijn beurt om jullie een nieuwe creatie te laten zien.
Misschien ben je hem al tegengekomen op Facebook of via mijn eigen blog maar ik wilde deze tag toch nog even graag laten zien hier op het blog.


Ik ging aan de slag met een stuk karton, trok de bovenste laag er op sommige plekken af en bedekte het geheel met een goede laag witte gesso.
Eenmaal goed droog bracht ik met twee verschillende stencil wat modeling paste aan waar ik extra nog wat Embossing Poeder over strooide en verwarmde. 


De exacte kleuren van alle gebruikte materialen kun je weer zoals altijd onderaan deze post vinden.
Na de laag modeling paste heb ik de tag op kleur gebracht met verschillende Lindy's sprays.
 

De bloemen, de klok, het chipboard en de rhinestones maken het geheel helemaal af vind ik. 
De kleuren passen goed bij elkaar, ik geloof dat ik die per ongelijk best goed heb uitgezocht 😄.


Benieuwd naar iets meer dan geschreven uitleg? Je bekijkt de YouTube video hierboven.
Ik zou het leuk vinden als je je even abonneert op mijn eigen kanaal en het HobbyVision kanaal.
Klik dan wel even extra op het belletje, dan krijg je een seintje wanneer we nieuwe videos uploaden.

Een fijne dag vandaag!


zondag 31 maart 2013

Een cadeautje van mij !!!

Goedemorgen allemaal !!!

Als eerste wil ik jullie een Vrolijk Pasen toewensen !!!


Vandaag is het weer mijn beurt om jullie weer een kaartje te showen :)
Ik heb gekozen voor een Tag !!


Materialen die ik gebruikt heb :

Papier : Authentique - Hope
Kraft karton - Joy 8099/0203
Magnolia stempel - Tilda Watering
Tim Holtz - Tag & Bookplates
Magnolia Doohickey - Vintage tag
Joy! Crafts - Mini labels Flower Fantasy 6002/0180
Lin & Lene Design - vierkant 1201/0068
Noor! Design Vintage Flourishes - Grass border 6002/0137
Noor! Design  Flourishes - Lantaarn 6002/0194
Noor! Design Vintage Flourishes - Bloemen/bladeren 3 6003/0031
Noor! Design Hoek/corner 6002/0148
Noor! Design  6002/0199
Kraft etiket Kimya - Een cadeautje van mij
Kant, lint en bloemen - Ribbon Girl 
Papieren kleedje
Vlinders - Unique


Het afdrukje heb ik ingekleurd met Prisma potloden !!

Ik hoop dat ik jullie met deze tag weer een beetje heb kunnen inspireren :)

Ik wens jullie hele fijne Paasdagen toe, geniet er maar lekker van en pas op hè .... niet teveel paaseitjes eten :)



donderdag 28 maart 2013

F Forevermore

 Deze keer heb ik geen kaart maar een Tag gemaakt voor jullie.


Om deze tag te maken heb je nodig

- een tag
- vogel stans
- embossing folder
- 4 kleuren distress inkt
- distress embossing poeder
- 3 verschillende metalen
- stukje lint en touw
- zwarte inkt (Archival)
- grungeboard
- distress stain
 - achtergrond stempel

verder aan gereedschap
- heatgun
- stansmachine
- tiny attacher (kleine nietmachine)
-versamark



Stempel de achtergrond stempel met zwarte inkt op de tag. Ik heb hiervoor
een Manilla tag gebruikt. 
De stempel is kleiner dan de label dus heb hem 2x onder elkaar gestempeld.

Leg nu de tag in een embossingfolder en haal hem door de stansmachine.
Beinkt de tagn met 3 kleuren distress inkt naar keuze.
Als eerste heb ik met Wild Honey het geemboste deel gekleurd en de binnenkant.
Daarna met Broken China en Peeled Paint de rest.
Als laatste de randen aangezet met Walnut Stain.

Spuit wat water op de achtergebleven inkt op je craftsheet en haal 
hier de label doorheen. 

Stans de vogel uit, uit Grungeboard, heb je dit niet kun je hiervoor ook 
grijsboard gebruiken.
Beïnkt de tak met Versamark inkt en bestrooi dit met Distress embossing poeder.
ik heb 2 kleuren gebruikt.
Eerst Vintage photo rustig over de stans gestrooid, met plekken open latend. 
 dit afgeschud en het restant terug in het potje gedaan.
toen de gaten opgevuld met scattered straw,
ook weer afgeschud en het restand terug in het potje gedaan.
Nu verhitten met de Heatgun.
De vogel aangezet met broken china en zijn buikje met Festive berry.
de snavel met scattered straw.
Plak de vogel op de tag in het midden.

Neem nu het lint en kleur dit met een distress stain.
droog met de heatgun, haal het door de tag
zet het vast met een stukje touw.
Haal hier een speld doorheen met een charm.

Neem nu de wordband of een ander metaal
haal hier je touw doorheen en zet het vast met nietjes
(psst, heb er ook nog een beetje glossy accent achter gedaan)

Ik hoop dat ik jullie heb kunnen inspireren met deze tag.