Challenges

Hobbyvision heeft elke 2 maanden een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every 2 months a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





Posts tonen met het label StudioLight. Alle posts tonen
Posts tonen met het label StudioLight. Alle posts tonen

maandag 9 maart 2026

Whispers of Nature

 Hallo,

De nieuwe lijn Whispers of Nature is een vrolijke nieuwe lijn,
past helemaal bij het mooie lenteweer wat we afgelopen week gehad hebben.
Ik heb er een vierkante Fun Fold kaart meegemaakt.


De basis is cardstock van 14-29 cm, rillen op 14 en 28 cm
En je hebt een stukje cardstock nodig van 14-10 cm, rillen op 4,5 en 9 cm.
Je houdt bij beide een plakstrook van 1 cm over.
De kaart is gevouwen 14-14 cm.

In het midden heb ik een doorkijkje gestanst met CLNestXXL179 en 180.
Maar je kunt ook een rechthoek, vierkant of cirkel stans gebruiken.

Hoe ik de kaart verder opbouw kun je zien in de video;

De knipplaatjes en designpapier van deze lijn zijn zeer kleurrijk,
ik heb voor de gele vogel gekozen nu.
Hier vind je de gehele lijn; whispers-of-nature1.html
Verder heb ik er veel blaadjes bij gestanst en wat bloemetjes maar
ook daar kun je naar hartenlust in variƫren.

Ik heb met de lente knipvellen van Crealies nog een variatie gemaakt.


Als je 21 maart naar de demodag bij Hobbyvision in Rijssen komt,
dan kun je de kaarten komen bewonderen.
Ik wil je weer bedanken voor het bezoeken van ons blog.


De gebruikte producten staan hieronder,
klik de foto aan en je komt in de webshop van Hobbyvision.

 

   

 

 
 
  

 


vrijdag 6 december 2024

Kerst met een gouden randje

 Hallo,

Mijn maandelijkse blog is weer aan de beurt vandaag.
En ik dacht ik combineer deze met de blogchallenge
 die tot eind van dit jaar nog loopt.
De opdracht is deze keer ; Goud.
Dus verwerk iets met goud op je creatie.
Ik zal onderaan mijn blog de link naar de challenge zetten.

Ik heb nog een kerstkaart gemaakt,
denk een van de laatste dit jaar. 
Maar goud combineert mooi met de Feestdagen.


Ik heb een stans van Crealies gebruikt; CLCZ 621 Double Card Tag


En heb daar weer wat rillijnen aan toegevoegd.
Zodat het een staande kaart wordt.


Ik heb het maakproces ook gefilmd,
hier is de link naar dat filmpje;

De rillijnen die ik heb toegevoegd zitten op;
9 en 10.8 cm vanaf de rechterkant
en door het bovenste stuk van de tag 
dan op elkaar te plakken krijg je dit model.

Met de stansen van de matlagen die in de set zitten
maakte ik de kaart verder af.
Nog een leuk plaatje erop (7.5-8 cm) en verder heeft de kaart 
niet veel versiering nodig.
Dus met paar takjes en bloemen was de kaart klaar.
En hij past in een normale maat enveloppe.



Hier is de link naar de challenge

Ik bedank jullie weer voor het bezoeken van ons blog.
En veel knutselplezier.

Voor de gebruikte materialen klik je op de foto en je 
komt in de webshop van Hobbyvision bij het desbetreffende artikel.

   

  

  





dinsdag 4 april 2023

Verschillende mogelijkheden met de DDBD shape art mal Noah

Hallo,

Tijdens de live op maandag 20 Maart ging er van alles mis.
Het geluid stopte na 18 minuten en toen ik opnieuw opgestart was,
wilde mijn beeld niet meer horizontaal. 
Waardoor dat deel met goed geluid was maar met smal beeld.
Daarom nu dit blog met stappen foto's,
zodat jullie de kaart toch na kunnen maken mocht je dat willen.


Mijn voorbeelden zijn paaskaarten maar je kunt natuurlijk 
elk thema kiezen voor dit model.

Je begint met drie keer de mal overtrekken.
Eenmaal de buitenste van cardstock,
eenmaal de tweede lijn van gekleurd papier
en eenmaal de derde lijn van designpapier.


Je kunt de kaart zo laten maar ik heb
rillijnen toegevoegd.
Je maakt bij elke boog een rillijn.


Bij het gekleurd papier en designpapier
snijdt je elke boog los.


Hier moet nog een klein randje vanaf gesneden worden,
Bij elk boogje doe je dit.
Begin met een klein randje, je kunt er altijd nog 
een klein randje afsnijden.


Dan kun je deze op de basis gaan plakken.
Ik heb uit het midden gedeelte nog een 
ovaal uitgestanst. 
Dat zie later niet omdat hier het designpapier
nog opgeplakt wordt.


Je kunt nu de rillijnen vouwen.
De buitenste in berg en de middelste in dal vouw.


En nu kun je verder gaan pimpen.
Bij mij is het dus in paasthema, deze keer.


Ondanks het slecht geluid na 18 minuten,
zet ik toch de link naar het filmpje erbij.


In het tweede deel maak ik nog een ander model met deze mal.


Dat filmpje is dus horizontaal gefilmd 
maar wel duidelijk om te zien wat ik doe.

En dan heb ik hier ook nog een link naar de gebruikte producten

Laten we duimen dat het geluid het voortaan
goed wil blijven doen.
Want dat is wel prettiger als je het idee wil namaken.
Hopelijk kunnen jullie met dit blog en het filmpje
ook goed uit de voeten.

Veel knutselplezier
en tot de volgende keer.





dinsdag 11 oktober 2022

Vintage Slimline kaartje

  Hallo Allemaal

Vandaag wil ik je inspireren met deze kleine Slimline kaart.
Deze heb ik gemaakt met de producten uit de nieuwe lijn 
"Inner Peace" van Jenine's Mindful Art collection.  





Uit design papier
 de middelste formaat van de Slimline stans mal JMA-IP-CD409 gestanst.
Gemat op Florence cardstock texture karton kleur Mauve 039.
De binnen maat gestanst uit 300 grams watercolor papier.
Hierop distress inkt kleur Seedless preserves 
met de mask stencil JMA-IP-MASK129 geblend.
Hoe ik dit gedaan heb laat ik zien  in mijn allereerste reels op instagram.
hiervan de link na mijn instagram;

Daarna plaatjes uit de Die Cut block JMA-IP-DCB30 genomen 
en met 3D tape opgeplakt.
Nog een strikje gemaakt van jute touw en deze erop geplakt.
De tekst uit stickerboekje JMA-ES-STIC05.
Nog gespetterd met de posca marker.

Alle JMA producten op een rijtje;
Tekst JMA-IP-STIC05
Stans JMA-IP-CD409
Mask JMA-IP-MASK129
Die cut block JMA-IP-DCB30
Paperpad JMA-IP-PP58

Dit was het weer voor deze keer.
Dankjewel voor je bezoekje.

Alle gebruikte materialen zijn te bestellen bij www.hobbyvision.nl
Klik op onderstaande foto's om direct bij het product in de webshop te komen.