Challenges

Hobbyvision heeft elke 2 maanden een challenge, wil je meedoen met de challenge kijk dan in de sidebar daar kun je hem altijd in vinden.
Whe have every 2 months a new challenge . If you want to join us look at the sidebar there you can find it.





Posts tonen met het label Facebooklive. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Facebooklive. Alle posts tonen

donderdag 29 april 2021

Facebooklive - Paperbag flip album nr 2 met Tiets

Hallo allemaal,
Toen ik 27 maart live een paperbag flip album ging maken had ik dit papier erbij gebruikt. Ik kreeg hem niet af tijdens de live dus ben later lekker door gegaan.
Het papier is van Craft O'Clock- Force of Gentleness.

Ik moest eerst wel wennen aan het geel, maar ach soms moet je je zelf uitdagen toch..en woww wat is het prachtig papier. Juist door het geel met grijs zo warm en mooi!



Hier zie je rechts een halve mandala stans van Studio Light. Het lintje komt precies in het midden uit en zo sluit je het album.


Binnenin het album diverse flapjes en pockets gemaakt met behulp van oa. het journal setje van deze papier lijn!


Met labels heb ik hier een sluiting gemaakt aan de flapjes.


Nog verder in het album komen nog meer flapjes tevoorschijn. Deze zijn gemaakt van cardstock.
De labels die je ziet komen ook uit het journal setje.


Zo kun je natuurlijk heel veel foto's inplakken en verwerken!





En als je de live terug kijkt, hoor je daar wat de maten zijn van alle onderdelen en hoe het in elkaar zit!




Bedankt voor het lezen van mijn blogpost en tot een volgende keer!

donderdag 17 september 2020

Facebooklive 5 september - DDBD Evelyn met Craft 'O Clock Frosty Sparking

 Hoii allemaal!

Eventjes geleden heb ik een live uitzending gedaan met de DDBD Evelyn mal en het leuke papier Frosty Sparking. 

Ik ben helemaal weg van dit papier. Het is een papierlijn wat je voor kerstkaarten kunt gebruiken, maar dat hoeft niet.
Je kan er ook voor kiezen om er meer een winterse uitstraling aan te geven. Dan laat je de kerstballen gewoon achterwege.  Ook staan er allerlei cadeautjes afgebeeld, die je ook kan gebruiken voor een verjaardag, trouwdag etc. 

Allereerst ben ik begonnen met een basis, ik legde de DDBD mal op het kraft papier. Deze legde ik vast met mijn make art station mat. Zo verschuift de mal niet op het papier. 
Ik tekende de buitenste vorm over op kraft, en één maat kleiner uit designpapier.
De randen van het kraft papier heb ik bewerkt met een paperdistresser. 
Alle randen van het designpapier wat ik gebruik bij deze kaart heb ik bewerkt met embossingpoeder. 
Ik gebruikte hiervoor de Mixed Media embossing Brush vanWOW!. Dit is eigenlijk een vloeibare versie van de versamark inkpad. In deze vloeibare versie zit een kwastje zodat je de randen van het designpapier kan insmeren. Ik strooide hierover embossingpoeder van WOW! namelijk : Sparkling Snow. 
Oftewel wit met een glittertje. Hier houd ik wel van hihi.

Vervolgens heb ik de onderste helft van de mal overgetrokken op designpapier, geknipt en ook bewerkt met embossingpoeder. 
Van dit stuk wil ik graag een pocket maken. Maar ik vond hierbij de overgang tussen de twee lagen wat heftig. Daarom heb ik met een randpons van Vaessen een mooie rand gemaakt en die onder de halve vorm geplakt. Nu kan ik er een pocket van maken door alleen langs de randen dubbelzijdig tape te plakken.

In deze pocket komen twee labels. Ik gebruikte hiervoor de labelstans van Studio Light. De eerste label heb ik vrij rustig gehouden, ik heb de basis uit kraft gestanst en één laag designpapier. Hierbij zit een leuke reinforcer die ik uit designpapier heb gestanst. Ook hierbij heb ik de randen bewerkt met embossingpoeder.
Het tweede label heb ik ook gestanst uit kraft en designpapier, maar hier heb ik een pocket met vellum bij gezocht. Dit vellum heb ik bewerkt met stipjes door met een versamark pen stipjes te zetten en er het sparking snow embossingpoeder overheen gestrooid. 
Bij dit label heb ik een langwerprig stukje gestanst die dient als uittrekstukje ( geen idee hoe ik dit anders moet verwoorden hihi).

En dan kan het opbouwen beginnen. Hiervoor gebruik ik 3 verschillende knipvellen die passen bij de papierlijn. Ik vind het heerlijk om een avond plaatjes te knippen, dus dat deed ik al van te voren.
Allereerst heb ik blauwe sisal opgeplakt met het lijmpistool op de kaart. 
Alles wat ik nu opplak komt op de onderste helft van de mal ( het pocket gedeelte).
De kaart ben ik gaan opbouwen met de geknipte plaatjes door ze met het lijmpistool of foamtape of gewoon lijm op te plakken. 
Het lijmpistool gebruik ik vanwege die sisal, dan zit het meteen goed vast. Het foamtape gebruik ik voor de hoogte verschillen.
Als laatst heb ik nog de cijfers 25 en 26 gestanst uit de filmstrip numbers van Elizabeth Craft Design. Dit kan je dus ook prima bij kaarten gebruiken.
Dit is eigenlijk de opbouw van deze kaart, maar die kan je natuurlijk ook gebruiken voor in een planner etc. 



Wil je de uitzending nog terugkijken? Dan kan dat via ons Youtube Kanaal: 


Ik hoop dat deze kaart jullie weer wat inspiratie heeft gegeven. 
Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer! 




Alle gebruikte materialen kan je hier vinden: https://www.hobbyvision.nl/nl/04-09-2020-lisanne-geerdink-dutch-doobadoo-mal-evelyn-en-craft-0-clock-frosty-sparking.html

woensdag 9 september 2020

Facebooklive - Halloween met Tim Holtz stansen Lisanne Geerdink

 Hoii allemaal! 

Eventjes geleden ben ik live geweest met de nieuwste stansen van Tim Holtz.  Tim Holtz heeft onder het merk Sizzix een heel aantal nieuwe stansen uitgebracht.  Hij bracht ze uit onder het thema Kerst en Halloween, maar deze mallen kan je ook prima gebruiken voor 'gewone' kaarten.  In de live uitzending laat ik jullie in het begin zien welke stansen er zijn. Ook vertel ik erbij hoe je deze stansen kan aanpassen zodat ze ook bij een gewone kaart passen. Daar ga ik in dit blogbericht niet verder op in maar ik ga het hebben over de kaart die ik heb gemaakt. 

Ik heb een kaart gemaakt met Arthur de uil. Dit is een colorize thinlits. Deze stansen zijn ontworpen om hem op te bouwen uit allerlei kleuren. De kleuren staan ook op de achterkant van de mal bijvoorbeeld purple 1 en purple 2. Dit wil zeggen dat je al twee verschillende soorten paars nodig hebt. 

Deze uitzending ga ik de uil opbouwen met het paperpad 'Masquerade' van Authentique, maar hierbij gebruik ik ook cardstock. Als ik alle onderdelen van designpapier doe, vind ik dit te druk worden. Alle randen van de uil heb ik ook bewerkt met distress ink 'black soot'.  Ik vind het zelf makkelijk om de Quickstick te gebruiken voor de kleine onderdelen. Dit is een pen met plakgum erin zodat de kleine onderdelen hier tijdelijk aan blijven pakken. 

In het filmpje laat ik zien hoe je de uil precies opbouwt. Daarnaast heb ik ook nog een achtergrond gemaakt van papier uit het paperpad.  Dit heb ik gedaan door mijn uil op het papier te leggen, de daken van de stans haunted onderaan te leggen. Hiermee heb ik mijn maat bepaald en gesneden met een snijmachine. Dit designpapier heb ik goed bewerkt met een paperdistresser, met Halloween mag het wel goed rafelig zijn. En ook nu weer de randen bewerkt met Distress ink 'black soot'.

Zoals ik al eerder zei heb ik de daken van het spookhuis gebruikt. Hierdoor lijkt het net of de uil meer naar voren komt. Deze daken heb ik gewoon uit zwart cardstock gestanst en opgeplakt met lijm.  Ook heb ik in de hoek nog een zwart spinnenweb met spin opgeplakt en de hele kaart gemat met zwart cardstock. 


Deze keer is het een Halloween kaart, maar Arthur de uil kan je zeker ook in andere kleuren maken zodat het minder Halloweenachtig is. 

Wil je de uitzending nu nog terugkijken? Dan kan dat via dit filmpje? 


Ik hoop dat ik jullie met deze kaart heb geïnspireerd!
Tot een volgende keer! 



Alle materialen die ik heb gebruikt staan gelinkt in de webwinkel: 

maandag 7 september 2020

FACEBOOK LIVE - WONDERFUL AUTUMN Janet Blaauw

  Hallo allemaal,


Een tijdje terug heb ik een live uitzending gehouden waarbij ik een 
herfst kaart heb gemaakt. Dit heb ik gedaan met de Wonderful Autumn van Studio Light.


Tijdens deze uitzending liet ik zien hoe je eigen designpapier kan maken
en dat je dat kan combineren met het designpapier van de wonderful autumn collectie.

De basis was een ticketmal die ik op zijn kant heb gebruikt. Het middelste deel en de
boven en onderste sier stukjes heb ik uit zelfgemaakt designpapier gestanst.

De paddenstoeltjes heb ik gestempeld, ingekleurd en uitgeknipt en vervolgens op de kaart geplakt.

Wil je deze uitzending nog eens bekijken, dan kan je hier doen: 






En de artikelen die ik tijdens de live gebruikt heb, die kan je via deze link vinden:

donderdag 30 juli 2020

Facebooklive - Art journal pagina met Vintage Collage Medium

Hallo allemaal!

Ik wil voor jullie nog even de live uitzending met mijn art journalpagina beschrijven. 
Tijdens deze live uitzending stond de Vintage Collage Medium centraal. 
Ten eerst is een collage medium een soort lijm om rice papers maar ook gewoon papier mee vast te plakken.  Dit is in allerlei merken verkrijgbaar.
Maar ik gebruik de Vintage Collage Medium van Tim Holtz. Deze heeft een bruine kleur waarmee je een vintage look geeft aan je creatie. Ik gebruikt deze alleen voor rice papers. Ik vind het jammer om met deze bruine kleur onderdelen te lijmen, want dit blijf je dan goed zien. 

Ik gebruikte voor deze pagina ricepaper uit de nieuwste lijn van Jenine. Dit rice papier heeft al een vintage look. In combinatie met de Vintage Collage Medium krijg je nog meer effect. 
Ik heb eerst aan mijn art journalpagina ingesmeerd met de collage medium. Ik wil namelijk mijn hele pagina bedekt hebben met dit rice paper. 
Nu kan je er voor kiezen om ook nog over het rice paper een laag aan te brengen, dan krijg je een nog wat donkere kleur. Ik heb hier nu niet voor gekozen want ik ga de ondergrond nog bewerken met Distress Oxide spray. 
Hiervoor gebruikte ik de kleuren: Brushed Corduroy, Peeled Paint en Antique Linen.
De achtergrond heb ik verder nog bewerkt met de aqaurel sponsen. Door met de spons in een beetje inkt te dippen en afdrukken te maken op de pagina krijg je een leuk resultaat.
Vervolgend heb ik met een stempel van Tim Holtz een rand gestempeld. Ik gebruikte de stempelinkt Distress Archival Ground espresso. 

Als laatst heb ik nog een kader opgeplakt. Deze komt uit de industrie lijn van Joy! Crafts. En heb ik een paperdoll van Tim Holtz bewerkt met Distress Embossing Glaze speckeld egg.
Nog een tekst erbij en mijn pagina is al klaar.
Wellicht maak ik er nog een pagina bij, zodat ik een dubbele pagina heb in dezelfde tinten.
Omdat dit een pagina is die ik tijdens een facebooklive heb gemaakt, kan je die terugkijken op ons Youtube- kanaal

Ik hoop dat dit jullie weer inspiratie heeft gegeven. 
Tot een volgende live of blogbericht. 

zaterdag 27 juni 2020

Facebooklive - Strandkaart met Marianne Design - Lisanne

Hoi allemaal,

Vandaag wil ik voor jullie nog even beschrijven hoe ik de zeekaart met de collectie van Marianne Design heb gemaakt.
De kaart maakte ik tijdens een live uitzending, maar soms is het ook fijn om terug te lezen hoe ik het opbouw.
Voor de basis gebruikte ik de  shape art mal (470.713.190).
De buitenste lijn heb ik overgetrokken op kraft. De laag die ik daarboven op (een maat kleiner) tekende ik op het design papier nautical traveler van Noor! Design. Dit is de donker blauwe kleur op de achtergrond.
Toen kwam het moment, het opbouwen van de zee en het strand.
Deze mooie blauw kleuren voor de zee en de bruine kleur voor het strand komen uit het paperpad wood en stone van Marianne Design.
In dit paperpad zitten effen vellen, maar ook super gave hout en steen structuren. 
Om de zee te maken heb ik de stansmal van Marianne Design (LR0664) gebruikt.
Hier zitten meerdere no end stansen in om een zee mee te maken. Dit zorgt er ook voor dat je diepte kan creëren. 
Ik vind het prettig om dit van te voren over elkaar heen te leggen en dan vast te plakken met lijm. Ook heb ik de hele zee vast geplakt op mijn basis.

Daarna heb ik het strand gemaakt, want dit moet voor de zee komen. 
Met de stansmal (LR0663) bij deze set zit een no end stansmal waarmee je duinen of een strand kan maken. Door deze mal op verschillende manieren op het papier te leggen, creëer je een strand of duinen.
Om nog wat extra diepte te geven, heb ik de randen van het strand bewerkt met bruine inkt. 

Het leukste kon beginnen, vind ik dan haha.
Bij deze collectie van Marianne Design zitten super leuke mallen om er een echt strand van te maken. 
Laat ik beginnen met de vuurtoren. Dit is ook een no end mal. Dat betekend dat je vuurturen aan de zijkant zit en je hiermee een heel kaart model aan vast kan maken. 
Maar ik gebruik hem los.
Zo heb ik de vuurtoren opgebouwd met rode stukken erop. Dit doe ik door te stansen op rood én te embossen. De vlakken die geembost zijn knip ik uit en plak ik op de witte vuurtoren.
Ook heb ik de strandhuisjes gestanst uit het zelfde papier als het strand. Ook deze huisje heb ik geembost, maar deze keer heb ik na het stansen de mal opnieuw over het huisje gelegd.
Dit zorgt ervoor dat ik er met inkt overheen kan gaan, en de delen die hoger liggen, kan voorzien van inkt.
Als laatst heb ik nog de leuke hekken gestanst, gras opgeplakt, een meeuw gestanst en opgeplakt en stoelen met een parasol gestanst.
Ik ben echt wel fan van de zee stansen van Marianne Design.

Dit was de beschrijving bij deze kaart, wil je nu ook nog het filmpje terugkijken? Wat zeker een aanrader is haha, want hierin laat ik alle mallen zien die bij deze collectie horen.
Dat kan hier:





Ik hoop dat ik jullie heb geïnspireerd met deze kaart.
Tot een volgend bericht of blog.


Alle artikelen die ik heb gebruikt kan je hier vinden:


maandag 13 april 2020

Facebooklive - explosiedoosje 27 maart

Hallo allemaal!
Ik had jullie beloofd om de beschrijving van het explosiedoosje op ons blog te plaatsen.
Dus bij deze de beschrijving met foto's. 


Allereerst leg je de volgende dingen klaar: 
·        Kraft of cardstock van 22 cm X 22 cm.
·        Kraft of cardstock van 11cm X 12 cm (2 x).
·        Kraft of cardstock van 15,3 cm  X 15,3 cm.
·        Designpapier van 10,5 cm X 10,5 cm (9 x).
·        Designpapier van 10,8 cm X 10,8 cm (2 x).
·        Designpapier van 10,8 cm breed x 1,5 cm hoog (8 x) .
·        Designpapier van 10,5 cm  breed x 5,0 cm hoog (2 x)

·        Uitgeknipte plaatjes eventueel bloemen .
·        Dubbelzijdig tape
·        Lijm
·        Randpons
·        Eventueel paper distresser.
·        Eventueel inkt voor de randen.



    Ik ga jullie stap voor stap uitleggen hoe je het explosiedoosje maakt. 

 1.     Pak het stuk Kraft of cardstock van 22 cm X 22 cm.

Dit ga je rillen op 11 cm zowel op de breedte als op de hoogte. Je krijgt nu 4 vakken. 

Bij één vak ga je een deel uitsnijden. Je snijd hier een stuk van 10 cm hoog x 11 cm breed uit. 

Je houdt nu een klein strookje van 1 cm over. Dit wordt een plakstrookje om 2 flappen aan elkaar te maken. Die plak je met tape of lijm vast ( het strookje komt aan de binnenkant).


Pak de 2 stukken kraft of cardstock van 11 cm x 12 cm.
Pak de kant van 12 cm voor je en ril hier op 1 cm. Je maakt dus een rillijn van 11 cm. Dit doe je bij allebei de stukken kraft of cardstock. 


De strook van 1 cm wordt de plakrand voor aan de bodem.
Maar hiervoor moet je eerst een stukje afknippen.
Bij 1 stuk zet je op de plakrand een hulp lijn op 1 cm van de linkerkant.
Bij het andere stuk zet je op de plakrand een hulp lijn op 1 cm van de rechterkant.
Je knipt nu een schuine punt weg vanaf de rillijn tot aan de hulplijn.




Deze delen kan je vast gaan plakken op de bodem met lijm of tape. 


Pak nu het stuk Kraft of cardstock van 15,3 x 15,3 cm.
Ril alle kanten op 2 cm vanaf de zijkant. Je maakt een rillijn van 15,3 cm.
Vouw de lijnen even goed. Eventueel even met een vouwbeen.
Nu ga je aan elke kant de rillijn aan de linkerkant 2 cm in knippen.



Je krijgt nu 4 flapjes. Deze flapjes gaan we aan de binnenkant vastplakken zodat we een deksel krijgen.




Pak de stukken designpapier van 10,5 cm x 10,5 cm. Deze stukken plak je aan de binnenkant, de bodem en de buitenkant van het doosje. Niet op de deksel, hiervoor gebruiken we zo een ander stukje voor.

Nu gaan we natuurlijk ook de deksel beplakken. Boven op de deksel en in de deksel plak je een stuk van 10,8 x 10,8 cm.
Op de zijkanten in zowel de binnen als buitenkant de stroken van 10,8 cm breed x 1,5 cm hoog. 

Nu hebben we nog 2 stroken designpapier van 10,5 cm breed x 5 cm hoog. Deze gaan we als pockets plakken aan de binnenkant op de flapjes die open vallen. Je kunt hier een leuke rand aan maken met bijvoorbeeld een pons van Vaessen. Je plakt aan 3 randen tape, één kant laat je leeg.

Als laatst ga je het doosje beplakken zoals jij dat wil, wil je nu nog het album van janet erin maken? 

Wil je nu mijn uitzending van het explosiedoosje nog terugkijken? Ook dat kan hihi, dat kan hier: https://www.youtube.com/watch?v=bleq_jH0g40

Ohja en dan het laatste, alle gebruikte producten staan gelinkt in de webwinkel. Die kan je hier vinden: https://www.hobbyvision.nl/nl/27-03-2020-lisanne-geerdink-workshop-met-forever-young.html



Ik hoop dat het jullie lukt met deze beschrijving om de explosiebox te maken.
Heel veel succes! 

e