Een blog om te kijken hoe creativiteit zich kan ontwikkelen......
-of toch niet?-

Thats the question!

Groet, Sproet...(alias Hermien)
Posts tonen met het label e-reader. Alle posts tonen
Posts tonen met het label e-reader. Alle posts tonen

zondag 26 oktober 2014

E-reader hoes II

toen ik laatst een e- readerjasje voor mijn eigen e-reader had gemaakt, zei mijn zusje dat haar dochter daar ook vast blij van zou worden..laat die nou net geleden verjaren, dus ik kon kijken of het me nog eens zou lukken

Hij lijkt erug op zijn voorganger, want de kleurtjes zijn nogal favoriet in de familie ;-)


en, hoe is het mogelijk, zelfs mijn blog url verschijnt in de foto..nu nog eens beter in de leer hoe ik met PSP of iets soortgelijks moet werken...ik zit te weinig achter de computer en teveel met de IPAD.. hoezo lui?


mijn readerhoesje gaf af, dus dit kaftje heb ik eerst goed geschuurd, toen gesso erop en laten drogen
verf erop en stencils gebruikt voor de rozen, rondjes en letters


de binnenkant ook maar meegeverfd


nog wat gestempeld, tetekend en geverfd..
het geheel toen nog afgelakt met mod podge..hopen dat ie zijn kleurtjes houdt..!
Nichtlief was er blij mee!


woensdag 3 september 2014

Iets nieuws geprobeerd

al een poos lag daar een klein kinderboekje dat ik al ontdaan had van de bladzijden, want dat kaftje, dat paste zo mooi om mijn ereader... en toen zag ik dat ik niet de enige was die het plan had om een ereaderjasje te maken want Dymphie  had hetzelfde idee!



Eerst het kaft geverfd met Gesso..
toen blauwe en aquamarijn kleurige acrylverf met een beetje gesso met een oude creditcard verdeeld..


toen met een stencil en witte acryl de rozen gemaakt (voor de achterkant ook nog de kleurtjes van de voorkant toegevoegd, ik had daar de ondergrond zwart gemaakt) cirkelstempels en het woord READ met een stencil..


Binnenkant bekleed met een canvas printervel waar ik de elastiekjes in wegwerkte, in het kaft geplakt met boekbinderslijm..de achterranden afgeplakt met tape wat ik bijkleurde met een zwarte permanent marker en vervolgens wat vintage maakte met witte gesso..


cijfers met stencil en gesso

toen nog een washi geplakt, bijpassende knoop gevonden en wat bijgekleurd..randje getekend met sharpie en ingekleurd met acrylverf.. uiteindelijk nog een laagje dunne gesso erover om een wat sleetse look te geven..
Touwtje en kraaltjes als afsluiter!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails