donderdag 19 februari 2026

Ons huis in Lelystad...nog eens even binnenkijken

Op 16 december 2010 kregen we de sleutel van het huis aan het Langezand in Lelystad
Een bijzonder huis in 1 van de oudste buurtjes van Lelystad.
Een twee- onder-1- kap- huis aan een bosrand, op loopafstand van een bosgebied.
Een huis met een oud schildersatelier op de begane grond, waar we onze eerste slaapkamer inrichtten.
Uiteindelijk sliepen we op de bovenverdieping met uitzicht op het bos. 
de oude wastafel met marmeren achtergrond was één van de authentieke dingen die nog in het huis uit 1969/70 te vinden waren...


Eenvoudig leven zonder vaatwasser....
Toen we bijna gingen verhuizen kregen we een vaatwasser cadeau en werd geplaatst in de kleine bijkeuken.
Zicht op de moestuin


Grappig om te zien hoeveel meubels we na al die jaren nog steeds gebruiken: de salontafel, de schommelstoel, de ektorpbank, maar ook het schilderij en de houten leunstoel met rozenkussens (inmiddels 3 keer opnieuw bekleed)




Vanuit het keukenraam...



Zicht op de voortuin en de bosrand vanuit het voordeurraampje

                                                                          

Winter 2013


Logeerkamertje

In de gang


Genoeg plaatjes van de binnenkant van ons huis.
Sommige foto's zijn wat wazig, maar geven toch een leuke indruk van hoe het eruit zag!
de volgende post zal gaan over de tuin.....

dinsdag 17 februari 2026

Van Tree of Life Homemaking naar Feestje in de Tuin



Ons laatste huis in Lelystad

In 2012 begon ik met mijn blog: Tree of Life Homemaking en in 2017 nam ik afscheid van het bloggen en van mijn blog. Mijn plan om met een nieuw blog te starten heb ik niet uitgevoerd.
Door alles wat me toen bezighield kwam er niet van.
Ik begon stukjes uit ons leven in het gezinshuis te delen op Facebook en op Instagram.
Nu Instagram voornamelijk nog bestaat uit snelle verhalen die maar kort zichtbaar zijn, begon het toch weer te kriebelen om een blog te gaan bijhouden.

De rust van het schrijven en zoeken naar leuke foto`s bij de tekst....ik kijk er weer naar uit!


Dit was één van de eerste foto's die ik 14 jaar geleden op m'n blog liet zien.
Ons laatste huis in Lelystad aan het Langezand.
Een mooi plekje tegenover een bosrand...
Ik ga eerst maar eens terug in de tijd om wat oude plaatjes en herinneringen te delen uit de periode vóór onze verhuizing naar Ede om te starten met ons gezinshuis...
Wordt vervolgd!






Ons huis in Lelystad...nog eens even binnenkijken

Op 16 december 2010 kregen we de sleutel van het huis aan het Langezand in Lelystad Een bijzonder huis in 1 van de oudste buurtjes van Lelys...