Volgers

Zoeken in deze blog

Posts tonen met het label Yvonne creations. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Yvonne creations. Alle posts tonen

woensdag 27 november 2024

Warme Kerstwensen

De plaatjes van Fairybells zijn zo leuk! Met het lieve muisjesmeisje heb ik er deze kerstkaart mee gemaakt.

 
De basiskaart is 15 x 15 cm met daarop een oplegkaartje van 14,5 x 14,5 cm. 
De randen van het oplegkaartje zijn gestempeld met een sterrenborder met daarbij sterretjes in de hoekjes. De stempels die ik daarvoor gebruikt heb zijn van Yvonne Creations Celebrating Christmas.
Middenop de kaart is nog een oplegkaart geplakt van 13,5 x 13,5 cm. 
In het midden ervan is eerst de snijmal Winterflower floral snowflake gelegd en door de snijmachine gehaald. Deze snijmal snijdt de snowflake niet los. Hij blijft dus in het papier zitten.
Om het papier toch leuk te maken ben ik aan het stempelen gegaan met de muziekstempel van de Celebrating Christmas. Ik heb hiervoor de snijmal na het snijden in het papier laten zitten en heb de stempel er deels overheen gezet met watervaste inkt. Na het stempelen ben ik er nog met distress inkt overheen gegaan. Toen dat klaar was heb ik de snijmal verwijderd.
Het effect is dat de gesneden snowflake wit is gebleven terwijl ik zelf mijn designpapier eromheen gemaakt heb.
Onder dit oplegkaart heb ik zachtgeel papier geplakt wat 3 mm groter is dan het oplegkaartje.
Als laatste heb ik de leuke lampjesslinger bovenaan de kaart nog opgeplakt en een tekst toegevoegd.
 
De gebruikte materialen van Kreatrends zijn:
* Lampjes slinger: Craftables String of Lights by Marleen 
* Snijmal Floral Snowflake Precious Marieke
* Stempel Kersttekst Marianne Design
* Fairybells Art journaling setje 1
* Stempel border, ster en muziek Celebrating Christmas YvonneCreations

donderdag 7 november 2024

De Beste Wensen

Het is alweer een tijdje geleden dat ik voor het laatst een kaartje heb laten zien. 
Vandaag heb ik een kerstkaartje, gemaakt met materialen van Kreatrends.

 
De basis is een slimline kaart, gemaakt met de Craftables mal van MarianneDesign. Hierop zit papier uit een oude papierset van Joy!crafts.
In het middelste open vakje zit de sneeuwman van de nieuwe Bag-topper. Kijk eens wat een vrolijk mannetje het is.
De Zig-zag kerstboom is versierd met lampjes van de nieuwe Craftables String-of-lights by Marleen. 
De houten hanger en de postzegel in het rechter vakje zijn gemaakt met stempels van YvonneCreations.
De tekst is een CardDeco Essentials.

De gebruikte materialen zijn:
* Craftables Slimline 3 squares
* Craftables String of Lights by Marleen
* Crafttables Zig-zag tree
* Collectables Bagtopper Snowman by Marleen
* Clearstamps Yvonne Creations Celebrating Christmas 
* Snijmal Card Deco tekst De beste wensen

dinsdag 28 mei 2024

Hartelijk Gefeliciteerd

Wat een prachtige snijmal is de Frame Round van Berrie's beauties On the Fields toch!
Je hebt in een handomdraai een prachtige kaart gemaakt met deze gave snijmal.

 
Het achtergrondpapier komt van het bij deze lijn behorende paperpack.
De snijmal is gesneden uit Off-white kaartkarton met daarop een plaatje van het mooie Aquarella Scenery uitdrukvel van Yvonne Creations.
Het enige wat ik naast de tekst extra heb toegevoegd zijn een strikje en vier plakpareltjes.
 

dinsdag 30 mei 2023

Lieveheersbeestjes

Wat zijn lieveheersbeestjes leuke diertjes. Heb je al gezien dat ook verkrijgbaar zijn bij Kreatrends?
Ze hebben daar een huisje gevonden en zijn heerlijk aan de slag gegaan.
 
 
Het huisje staat op een mooi plekje, voor een heuvel en heerlijk in het gras op de prachtige nieuwe Dutch Foldcard Art Triptych Frantic van Dutch Doobadoo. 
Het is wel wat bewolkt maar dat maakt de lieveheersbeestjes helemaal niets uit, ze gaan heerlijk bezig met het schilderen van hun huisje, zijn binnen aan de schoonmaak en hebben ook nog wat klavers en bloemen geplukt om gezellig in een vaasje te zetten.
De lucht, heuvel en het gras zijn allemaal gemaakt met masks van Dutch Doobadoo.
 
 
De grote bloemen zijn van Yvonne Creations, wat passen ze leuk bij de bloemetjes die in het setje van de lieveheersbeestjes zitten! Ze zijn op kleur gebracht met Memento inkt.


 Hier zie je een close-up van het huisje met de leuke raampjes, de deur die open kan en waar een lieveheersbeestje net de emmer leeg wil gaan gooien en natuurlijk ook de lieveheersbeestjes die druk aan het schilderen zijn gegaan. Kijk ook eens wat een leuke lantaarn daar naast het huisje hangt!

Op het derde kaartvlak zie je lieveheersbeestjes met klavertjes bij de kleinste bloem uit de set van Yvonne Creations. De klavertjes 4 zullen zeker geluk brengen, ze hebben er zelfs 2 gevonden!

Er zit nog geen tekst op de kaart, die komt er op als ik weet voor wat voor gelegenheid en aan wie de kaart verstuurd gaat worden.
 
Leuk dat je weer langs kwam, graag weer tot een volgende keer.
Groetjes Henriëtte 

donderdag 27 april 2023

Vintage lady

Vintage kaarten maken is zo leuk om te doen.
Vandaag heb ik er eentje gemaakt waarbij ik de voorkant van de 10 x 15 kaart gemaakt heb met een deel van de Dutch Doobadoo mal Noah.
 
 
Op de voorkant van de dubbele kaart heb ik een deel van de Shape-art mal Noah van Dutch Doobadoo dus afgetekend. Als je dat wegknipt onstaat er een leuke vorm en kan de kaart toch nog open en dicht doen.
De kaart is gemat met papier uit een oude papierset uit eigen voorraad.
Met de prachtige Cirkel snijmal van Yvonne Creaties is het kader waar het plaatje in zit gemaakt.
Hiervoor heb ik twee snijmallen op kraft geplakt waarna ik na het beïnkten het midden weggeknipt heb.
Het plaatje komt van een oud knipvel van Marianne Design. Vintage knipvellen zijn schaars te krijgen helaas. Nu heeft Kreatrends dit knipvel niet meer op voorraad maar nog wel een ander knipvel uit deze serie van Marianne Design. Wil je die bemachtigen, ik heb er de link van bij het materiaallijstje gezet onderaan de blogpost.
De bloemen en bladeren zijn gesneden uit het designpapier.


Als je de kaart openmaakt zie je nog een insteekvak met daarin een klein label. Hier kan een persoonlijke boodschap op geschreven worden.


Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte 
 

dinsdag 7 maart 2023

Voorjaarskaart

Ben je ook zo toe aan het voorjaar? Bloesem in de bomen, bloesemtakken in een vaas in de kamer, de eerste vlinders...... Ik kan bijna niet meer wachten maar we moeten toch nog door een paar koude dagen heen met misschien wel sneeuw!
Om het voorjaar dichterbij te halen heb ik deze vintage kaart gemaakt. Een beetje voorjaar in mijn hobbykamer is zeer welkom.


De basis is een oude mal van Dutch Doobadoo met daarop papier uit een oude papierlijn van Noor!Design met .... jawel takjes met roze bloesem. Zo jammer dat dit papier niet meer verkrijgbaar is maar ja, ik heb zuinig gedaan dus kan nog wel een kaart maken met dit mooie papier.
De takjes aan de zijkanten zijn gemaakt met een oude pons van Martha Steward terwijl de bloemetjes gemaakt zijn met een ponsje van Nellie Snellen. De grote vlinders zijn ook gemaakt met een pons van Martha Steward terwijl de kleine vlindertjes die erop zitten gemaakt zijn met een pons van een onbekend merk.


Ik heb de kaart om het plaatje heen gemaakt. Het meisje op het plaatje is zo schattig met die bloesemtakken in haar armen, die komen vast thuis in een vaas op tafel te staan.
De mooie doily is van Yvonne Creations. Ik heb 'm al eerder gebruikt maar bij deze vintage kaart past hij ook perfect.
Nog wat bloesembloemen en blaadjes en het voorjaar spat van de kaart af.

Ik doe met deze kaart mee met de challenge die loopt bij Vintage and More op facebook waar een voorjaarskaart in vintage stijl de opdracht is. Een prijs is er niet meer te winnen maar je mag als winnaar de nieuwe opdracht voor april bedenken en met een bij de opdracht passende vintage kaart de challenge openen.
Lijkt je dat leuk? Doe dan mee! Je hebt de tijd tot 28 maart 18.00 uur.
 
Groetjes Henriëtte

vrijdag 3 maart 2023

Verjaardagskaart

Nog een kaart met materialen uit de Very Purple lijn van Yvonne Creations. 

 
Deze keer heb ik een bloemenstempel ingekleurd met daaronder natuurlijk weer de prachtige cirkel. 
Beide zijn verwerkt op een label.
De tekstmal van MarianneDesign is uit eigen voorraad en niet meer leverbaar net zoals het papier van NoorDesign.


Zomaar even een kaart die snel klaar is en simpel in elkaar zit.
 
Groetjes Henriëtte
 

dinsdag 21 februari 2023

Get well soon

Vandaag laat ik weer een kaart zien die ik heb gemaakt voor Kreatrends met de prachtige lijn van Yvonne Creations Very Purple.

 
De basiskaart is gemaakt met een mal van Dutch Doobadoo waarop ik papier uit een oude papierset van Noor!design heb geplakt.
De prachtige doily bestaat deze keer uit 4 losse cirkels, variërend van kleur zodat ze allemaal goed tot z'n recht komen.
 

Deze keer heb ik de bloemen en takjes bij de doily gebruikt. Ze zijn zo leuk! De bloemen zijn gesneden uit wit kaartkarton en op kleur gebracht met memento inkt. De stelen en blaadjes zijn gesneden uit Olijfgroen linnenkarton.
De losse takjes zijn ook gesneden uit linnenkarton waarbij ik 2 kleuren heb gebruikt, het olijfgroen en mosgroen. Zo komt er iets meer leven in het groen.
De blauwe bessen zijn ook op kleur gebracht met memento.


De tekst komt van de clearstampsheet die bij de snijmallenset hoort.
Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte

dinsdag 14 februari 2023

Wishing you lots of happiness

Vandaag laat ik een kaart zien die ik gemaakt heb als DT-lid van Kreatrends. Ik mocht aan de slag met de supermooie nieuwe lijn van Yvonne Creations. 

 
De basis is gemaakt met de mooie Cascade mal van Dutch Doobadoo. Hierop heb ik papier uit een oudere papierset van Joy!crafts geplakt.
De nieuwe doily van Yvonne Creations is zo mooi! Er zitten 5 snijmallen in de set waarvan de kleinste 2 losse cirkels maakt zodat ze op de verpakking hebben geschreven dat er 6 snijmallen in zitten.
De grootste snijmal is de achtergrond voor de prachtige doily die ik uit kraft heb gesneden.
Als je de geëmboste deeltjes beïnkt als hij nog in de snijmal zit wordt de doily nog mooier!
De bloemen komen van een knipvel met allemaal losse elementen zodat je je bloementoef zelf. Ik heb zo'n knipvel nog niet eerder gehad maar ik moet zeggen dat het een superleuk en mooi resultaat geeft.
De tekst komt van de bijbehorende Clearstamp set, hier staan nog andere teksten en supermooie bloemen op.

 
Leuk dat je weer langs bent geweest.
Groetjes Henriëtte 

vrijdag 4 november 2022

De Notenkraker 2

Zoals beloofd heb ik vandaag nog een kaart met de leuke Notenkraker van Yvonne Creations voor je.
Deze keer heb ik er een Slimline kaart mee gemaakt en heb ik 'm gecombineerd met materialen van Marianne Design.

 
De basis van de kaart is 21 x 10,5 cm. Hierop heb ik de Distressed Slimline achtergrond geplakt gesneden uit papier dat helaas niet meer in de webwinkel verkrijgbaar is.


Deze keer heb ik alleen de grootste Notenkraker van Yvonne Creations gebruikt, weer gesneden uit wit kaartkarton en deze keer kleur gegeven met potloden.
De boom, gemaakt met het polybesa van Marleen van Marianne Design, is opgebouwd uit groen cardstock en wit glitterpapier. Om en om op elkaar geplakt. Doordat ik de randen aan de binnenkant van de mal gebruikt heb is hij iets kleiner geworden dan de mal zelf en past hij perfect op deze slimline kaart.
De kerstballen zijn getekend en uitgeknipt uit verschillende kleuren spiegelkarton terwijl de strikken van fluweelkarton zijn. Beide zijn verkrijgbaar in de webwinkel (zie de linken onderaan deze blogpost).


Het woordje Winter is ook nieuw en heeft een prachtig lettertype. Het is een set van 2 waarbij de tekst ook gemat kan worden.
De sterren zijn ook gesneden uit glitterkarton, net zoals het woordje winter.


Ik hoop dat ik je ook met deze kaart heb kunnen inspireren.
Groetjes en graag tot de volgende keer,
Henriëtte

woensdag 2 november 2022

De Notenkraker

Yvonne Creations heeft een nieuwe kerst-lijn (The wonder of Christmas) uitgebracht die weer verkrijgbaar is bij Kreatrends.
Ik mocht met twee snijmallen aan de slag en heb daar deze kaart mee gemaakt.


De grote snijmal met sterren is één van de 2 prachtige snijmallen uit deze kerst-lijn. Ik heb 'm gesneden uit wit kaartkarton.
De basiskaart is gerild op 7,5 en 22,5 waarna ik beide zijkanten naar het midden heb gevouwen.
De grote snijmal is op ouder designpapier geplakt op de linkerhelft van de voorkant.
De sterren van de snijmal zijn met markers geel gemaakt (zodat ze lekker opvallen) en weer terug ingelegd.
De grote Notenkraker is gesneden uit wit kaartkarton en daarna op kleur gebracht met markers. Het is wel even een heel precies werkje maar als het af is wel heel erg gaaf!
 

Als je de kaart opendoet ziet hij er zo uit. Het deel rechts met het "planken"papier is de achterkant van de voorkant die overlapt.
Het rode gestippelde stuk zit aan de onder- en bovenkant vastgeplakt zodat er een insteekvak ontstaat.


Op de label, die ik deels op het rode gestippelde papier heb vastgeplakt zit de kleine Notenkraker van de set. Ook deze is ingekleurd met markers.
Achter de label zit nog een stuk wit kaartkarton met een ster geschoven. Aangezien de kaart best druk designpapier heeft is schrijven in de kaart lastig en wordt dat zo opgelost doordat je op de insteekkaart een eigen boodschap voor de ontvanger kan schrijven die goed leesbaar is.
De teksten komen uit eigen voorraad.

 
Ik hoop dat ik je heb kunnen inspireren met mijn kaart.
Vrijdag laat ik nog een kaart zien met de leuke Notenkraker. Kom je dan ook weer kijken?
 
Groetjes Henriëtte
 
 




donderdag 22 september 2022

Het huisje van de sneeuwman

Ook nieuw van Yvonne Creations is de Snowman's House van de Christmas Miracle collectie.
Het is een supergave snijmal die je ook als hanger aan een slinger kan gebruiken door het oog bovenaan het huisje (wat je op deze tag niet kan zien omdat ik er een gehaakt koordje van touw doorheen heb gehaald).

 
Het designpapier is van Yvonne Creations alleen dan van een eerdere collectie namelijk Wintery Christmas.
Het ornament waar het huisje met de sneeuwman opgeplakt is is gemaakt met de tent-mal van Dutch Doobadoo.
Het huisje is gesneden uit kraft en omdat ik ook op de bovenkant sneeuw wilde hebben is het dakje nog een keer extra gesneden uit wit kaartkarton en op de kraft versie geplakt.
 

Bij het huisje zit een leuke build-up kerstboom die ik 3x op de kaart heb gebruikt. Tevens zijn de sterren en sneeuwvlok er ook bij inbegrepen.
De grote kerstboom is van de Wintery Chrismas collectie die hier leuk bij te combineren is.
De sneeuwman is een vrolijkerd, kijk eens hoe hij het naar zijn zin heeft.

 
Ik vond het weer heel leuk om je te mogen inspireren.
 
Groetjes en weer tot de volgende keer,
Henriëtte

vrijdag 16 september 2022

Christmas Miracle

Voor de blogpost van vandaag heb ik weer een kerstkaart gemaakt met een snijmal en knipvel uit de nieuwe lijn van Yvonne Creations, verkrijgbaar bij Kreatrends.
De prachtige snijmal nodigt uit tot mozaïken en dat is dus precies wat ik gedaan heb.
 
 
De snijmal is gesneden uit wit kaartkarton en met verschillende pastelkleuren ingelegd.
Het is wel even een priegelwerkje maar het resultaat vind ik altijd zo mooi dat ik het er graag voor over heb.
 
 
Het plaatje komt van het bijbehorende knipvel. Het is dan wel niet in de kleuren van de ingelegde kerstballen maar dat vind ik juist leuk, nu springt hij er nog mooier uit. Vindt je een knipvel lastig dan is er ook een uitdrukvel met hetzelfde plaatje verkrijgbaar waarvan ik de link ook bij het materiaallijstje heb gezet.

 
Leuk dat je langs bent geweest, graag weer tot een volgende keer.
Groetjes Henriëtte
 


 

dinsdag 13 september 2022

Fijne Feestdagen!

Er zijn weer nieuwe artikelen te verkrijgen bij Kreatrends. Met een aantal daarvan mocht ik inspiratiekaarten gaan maken. Ze zijn zo leuk dat ik gelijk, toen ik ze donderdag binnen kreeg, aan de slag ben gegaan.
Het was lastig te kiezen waar ik eerst mee zou gaan beginnen dus heb ben ik aan het combineren gegaan en heb een mix van MarianneDesign en YvonneCreations gebruikt.
 
 
De basis is een Slimline kaart met daarop, uit lichtblauw gesneden, een oplegkaartje van de Craftables Slimline Distressed.
De sneeuwheuvels met boompjes zijn gemaakt met de nieuwe Slimline forest horizons. Het leuke van deze snijmal is dat het papier alleen bovenaan gesneden wordt en je dus zelf kan kiezen hoeveel "sneeuwlandschap" er onder zit.
Nadat ik alle heuveltjes gesneden had en de boompjes met memento Bamboo leaves op kleur gebracht had heb ik het geheel op maat gesneden zodat het mooi op de ondergrond past.


De blokhut is een oude Creatable die nog verkrijgbaar is. Deze past super leuk bij het nieuwe hekwerkje met sneeuw. Het kleine ijsbeertje staat zijn ogen uit te kijken naar de sneeuwpop die vlak bij het hekje staat.

 
Het andere ijsbeertje staat voor de nieuwe wegwijzer en heeft meer interesse voor de sneeuwpop waar hij vlakbij staat. Dit is een nieuwe stans van Yvonne Creations uit de Christmas Miracle serie.
 
 
Graag weer tot een volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte

zondag 8 mei 2022

Challenge 5 bij Creatief met Kreatrends

Het is alweer een aantal dagen geleden dat de 5e challenge bij Creatief met Kreatrends van start is gegaan.
Deze keer willen we dit versje op je kaart zien:

Vlindertje ga je de bloempjes kussen?
Alle bloempjes van het land?
Wil je niet even rusten,
even rusten op mijn hand?
Over je vleugeltjes zal ik niet strijken
ik doe je ook geen pijn. 
Ik wil alleen maar eventjes kijken, 
net of we samen vriendjes zijn.

Naast bovenstaand versje moeten er ook vlindertjes op je kaart te zien zijn.

Dit is mijn inspiratiekaart geworden.

 
De basis is een cardstock kaartje van 10 x 15 cm met daarop een prachtige oudere snijmal van Marianne Design.
De vlindertjes en bloemetjes komen van een ouder knipvel van Yvonne Creations.


Het versje is zelf geschreven maar je kan het natuurlijk ook uitprinten met een mooi lettertype naar keuze.
Net wat je zelf leuk vindt.


Doe je ook (weer) mee met onze leuke challenge?
Jullie hebben de tijd tot 31 mei, dan sluit de challenge.
 
Groetjes Henriëtte
 

dinsdag 12 oktober 2021

Doorkijkkaart Fijne Kerst

Vandaag is het weer tijd om een kaart te laten zien die ik met mooie materialen uit de webshop van Kreatrends heb gemaakt.
Ik ben eerst aan het zoeken geweest naar een leuke basis voor de kaart en vond de leuke Card-art Tent mal van Dutch Doobadoo. Met deze oudere mal kan je een leuke doorkijkkaart maken die ook gemakkelijk op te sturen is.


Bij deze kaart heb ik, behalve de basis van de kaart, alleen maar designpapier van Precious Marieke gebruikt, dus ook voor de leuke kerstbomen van Craft Emotions.
 
 
Aan de achterkant van de voorkant (beetje onhandig omschreven maar ja, hoe zeg je dat anders hahaha) zit de sneeuwman van Yvonne Creations geplakt. De bomen zijn na het snijden nog bewerkt met wat Gesso voor een sneeuweffect.
De pakjes zijn geëmbost en om de linten beter te zien heb ik die stukjes bewerkt met markers.
De tekst komt van de ronde craftables van Marianne Design terwijl de ijskristallen van Precious Marieke zijn. Leuk om zoveel verschillende merken met elkaar te kunnen combineren.


Op de achtergrond zie je de mooie bomenrand van Craft Emotions, ook gesneden uit het designpapier en bewerkt met Gesso. Het huisje en de mini-slee met sneeuwpop en kerstboom komen van de set met de sneeuwglobe. Zo grappig om die met de grote sneeuwpop te combineren!


Ik vond het weer heel leuk om met deze materialen te werken, hopelijk heb ik je kunnen inspireren.

Leuk dat je weer langs bent geweest, graag tot de volgende keer.
Groetjes Henriëtte
 

dinsdag 23 januari 2018

Zomaar

Vandaag wil ik je een kaart laten zien die ik gemaakt heb voor Kreatrends.


Voor deze kaart heb ik alleen de prachtige nieuwe embossing folder met snijmal van Marianne Design gebruikt samen met Cardstock.


Allereerst heb ik met de snijmal en wit cardstock de voorkant van de kaart gesneden. Daarna heb ik het cardstock, toen het nog in de snijmal zat, bewerkt met Memento Drops Elderberry. Een prachtige kleur inkt die mooi past bij het lila cardstock wat ik als ondergrond gebruikt heb.
De blaadjes van de snijmal zijn mooi gedetailleerd en kunnen omhoog gewipt worden. Onder de blaadjes heb ik kleine bolletjes 3D kit gedaan zodat ze ook mooi omhoog blijven staan, ook als ze in een enveloppe gezeten hebben.
Met de golfrand snijmal heb ik het lila cardstock en de voorkant van de kaart gesneden.


Binnenin de kaart heb ik gebruik gemaakt van de prachtige embossing folder. In het midden heb ik een stuk lila cardstock eerst gesneden met de losse golfrand en daarna in het midden van de embossing gelegd. Even het midden van de kaart opzoeken en vastplakken en je hebt een heel leuk effect.
Het prachtige plaatje heb ik niet helemaal vastgeplakt zodat er ook nog een label achter geschoven kan worden.


Op het label heb ik een prachtige tekst gestempeld van Yvonne Creations.


De kaart is tenslotte afgewerkt met mooie metalen hoekjes. 
Ik hoop dat ik je weer heb kunnen inspireren met deze kaart.

Leuk dat je langs bent geweest en graag tot de volgende blogpost.
Groetjes Henriëtte