Welkom

Leuk dat je even komt snuffelen op mijn blog en...... reageren mag altijd!

Posts tonen met het label kerstkaart 2022. Alle posts tonen
Posts tonen met het label kerstkaart 2022. Alle posts tonen

vrijdag 25 november 2022

kerstkaart

 weer een kerstkaartje gemaakt


ik ben lekker met de alcoholmarkers
 aan het kleuren geweest
een cirkel eromheen getekend
en de kerstwens erbij


de binnenkant 
de stempel en cirkel terug laten komen

Al met al vind ik het een mooi
kerstkaartje geworden,
jullie ook?

liefs en groetjes

Martha

zaterdag 22 oktober 2022

hij is om!

 hahaha
dat is lachen
Richard  heeft een  hekel aan
GNOOMES,
maar door dit kaartje is 
hij helemaal om....
(voor deze ene keer...)

op een label van SL
heb ik een achtergrond gemaakt
door middel van de techniek
"droog embossen"
het stencil op de kaart gelaten
en met verschillende distress inktjes
eroverheen gesponsd

de gnoome is uit de Dylusion lijn
van vorig jaar,
deze heb ik ingekleurd met aquamarkers,
de baard is gemaakt met nepsneeuw
alles uitgeknipt en verhoogd op de
 achtergrond geplakt
de lichtjes komen uit een setje van Joy, 
de lampjes bewerkt met Glossy Accents
de boompjes zijn uit een setje van de Action

de achterkant met een wenslabel
een touwtje met wat kerstbelletjes maken het af

Met heel veel plezier heb ik
aan dit label gewerkt
en ik ben blij met het leuke resultaat
ben wel benieuwd wat jullie ervan vinden!

Liefs en groetjes

Martha

zondag 16 oktober 2022

kerstkaart

 Ben weer lekker aan het spelen geweest,
nu met pastelpotloden op pastelmat

door een stencil met een witte gelpen
getekend en dat gekleurd met verschillende
tinten groene pastelpotloden
de randjes van de ijssterren 
benadrukt met zwarte en witte gelpen

de tekst uitgestansd uit
donkergroen kaartkarton
dit ook voor de buitenkant gebruikt

nog een lijntje gedroedeld
langs de rand en op wit kaartkarton gemat

jullie mogen weren keuren!

Liefs en groetjes



Martha

dinsdag 4 oktober 2022

kerstkaartserie

 ben weer lekker aan de knutsel geweest
met de volgende serie kerstkaarten

met behulp van een 3D embosfolder
en stempelfoam en Memento inkt
heb ik deze kaartjes gemaakt


er zitten 2 kanten op een embosfolder
een negatieve en positieve
als je die in de stempelfoam drukt,
nadat je de foam hebt verwarmt
krijg je een afdruk in de foam
deze heb ik be-inkt
en afgedrukt op kaartkarton


daarna de gestempelde kaarten op maat gemaakt
en gemat op glanzend dp
in verschillende kleurtjes,
daarna gemat op zwart kaartkarton


een gestanste of gestempelde tekst
en een hartje in de kerstroos
maakt het kaartje af

Zo  weer 8 kerstkaarten erbij
loopt nu lekker op!
En deze techniek vind ik ook zo leuk

Wat vinden jullie van deze serie?

Liefs en groetjes
Martha

donderdag 29 september 2022

stempelkerstkaarten

 weer eens lekker met de
inktjes aan het spelen geweest



allereerst heb ik in het midden
een cirkel geplaatst met maskeerpapier
met een stencil en oxide distress inkt
de blaadjes gesponsd
het maskeerpapier verwijderd
een achtergrond gesponsd
toen met Versafine Claire boompjes
gestempeld ook tweede generatie
daarna het hertje gestempeld
en de vogeltjes getekend
de maan benadrukt met wit potlood
rond de cirkel en langs de rand
nog wat gedroedeld


dit is versie 2
hetzelfde alleen de kleur inkt,
de droedels en tekst 
maken het verschil


nog even samen op de foto
welke is mijn favoriet?!

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden

Liefs en groetjes

Martha

vrijdag 23 september 2022

kerstkaart paddenstoel

 tijdje geleden had ik zo'n leuke
stempel van Lavinia gekocht
ik heb er een kerstkaart van gemaakt

allereerst de paddenstoel gestempeld
en daarna gemaskeerd
met Oxide inkt zachtjes
wat heuveltjes en de maan gesponsd
daarna de andere stempels geplaatst
het masker eraf gehaald
en de paddenstoel met
FC kleurpotloden ingekleurd
de stippen gemaakt
met een Poscapen
op de stam en bodem wat
accentjes met stickles gezet
met een zwarte fineliner een kader gemaakt
en de kaart op zwart kaartkarton gemat

de binnenkant
voor de wens

en nog een keer op de foto

ik ben erg tevreden met het resultaat,
zo had ik het ook in gedachten
wat vinden jullie ervan?

liefs en groetjes

Martha


zondag 7 augustus 2022

kerststempelkaartjes

nog een paar kerstkaarten

het stempeltje is van Nelly Snellen
ingekleurd met FC potloden
erom heen gesponsd 
met Distress Oxide inkt
door een stencil heen


de binnenkant
voor de wens

de kaart gemat op mosgroen linnenkaart
daarna op een zwarte basiskaart

dit sneeuwtafereeltje
is ook een stempeltje van Nelly Snellen
met een cirkelstencil
en Distress Oxide eromheen gesponsd
ook ingekleurd met FC potloden

de binnenkant

nog een keertje op de foto

Jullie mogen weer keuren

Liefs en groetjes

Martha 

vrijdag 5 augustus 2022

schuifkerstkaarten

 lekker bezig geweest

dp is uit een Actionblok
van een paar jaar geleden


zo is de kaart uitgeschoven


van de zijkant


nog eentje gemaakt
ook uit een blok van de Action


uitgeschoven


van de zijkant 


de mal heb ik van Richard gekregen
die heeft hij spontaan voor mij besteld
in China, leuk he?!
En hij werkt SUPER!

Liefs en groetjes
Martha

zaterdag 30 juli 2022

kerstkaart + werkwijzer

 ik kreeg een vraag over de trapjeskaart
naar aanleiding van 
DEZE POST
dus heb ik er een werkwijzer van gemaakt

dit is de kerstkaart
ook dit dp is van NOOR
basiskaart is groen linnenkarton
en alles is gemat op room wit kaartkarton
de ronde stansjes en hert
heb ik ooit cadeau gekregen

de achterkant

Hier volgt de werkwijze


kaartkarton van 22x13,5 cm

kijk goed naar de tekening
als je de lijnen volgt
krijg je 15 vierkantjes van 4,5 cm


snij de snijlijnen


maak de rillijnen
en volg de tekening
 waar je berg of dal moet vouwen


vouw de kaart in model
en draai em om
dat is de goede kant


dan is dit het resultaat
gum de potloodlijntjes aan de andere kant weg
bekleed de kaart naar eigen inzicht

Hopelijk is de uitleg duidelijk
ik vind het een leuk model!

Liefs en groetjes

Martha


donderdag 28 juli 2022

kerstkaart

 ja nog eentje,
hetzelfde model als
in de vorige post
een Z-vouw model met driehoekjes

alleen ander dp
opnieuw van NOOR

de achterkant

bovenaanzicht

het dp vind ik erg mooi
bij elkaar

jullie mogen weer reageren

Liefs en groetjes

Martha