Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ημερολόγιο Καταστρώματος #2 Το πληκτρολόγιο

Oh Captain my Captain

Να κρατάς ημερολόγιο λένε και να γράφεις με το χέρι στο τεφτέρι σου, έτσι μόνο αποτυπώνονται καλύτερα τα συναισθήματα και οι σκέψεις στο λόγο. Εγώ πάλι όταν κρατάω στα χέρια μου μολύβι ή πένα αυτομάτως αρχίζω να ζωγραφίζω. Δεν υπάρχει καμία λέξη να θέλει να βουτήξει στο χαρτί, όλες θέλουν να γίνουν σκίτσα. Αντίθετα όταν κάθομαι στον υπολογιστή μου οι σκέψεις και οι ιστορίες πέφτουνε βροχή. Το ρυθμικό κλικ κλικ των πλήκτρων με υπνωτίζει. Δίνω μεγάλη έμφαση στην μορφή και την αίσθηση του πληκτρολογίου. Το θέλω βαρύ στιβαρό με μεγάλα πλήκτρα που αλλάζουν και κουμπώνουν και όταν τα πατάς βγάζουν ένα δυνατό και χορταστικό τακ. Ενίοτε αγαπώ και το πλακέ αθόρυβο με τα βελούδινα λαστιχένια κουμπιά που τα πατάς και βυθίζονται τα δάχτυλά σου μέσα. Πωπω απόλαυση.

Γενικά έχω πολλές αισθητηριακές ιδιοτροπίες που σχετίζονται με ήχους, υφές, μυρωδιές και οπτικά ερεθίσματα. Αν κάτι μου δημιουργήσει δυσάρεστη αίσθηση μπορεί να μου προκαλέσει τεράστιο εκνευρισμό και άγχος. Είναι ένα από τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα των ανθρώπων που ζουν στο φάσμα του αυτισμού. Εξαιρετικά δυσδιάκριτα όταν η λειτουργικότητα σου και η ευφυία σου είναι σε υψηλά επίπεδα αφού μαθαίνεις να τα κρύβεις, να τα αγνοείς ακόμα και να τα καταπιέζεις για να είσαι κοινωνικά αποδεκτός με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται τρομακτικά η ψυχική σου υγεία και να υποφέρεις από αγχώδεις διαταραχές που αργά ή γρήγορα οδηγούν σε νευρική εξουθένωση ακόμα και σε κατάθλιψη. Γι’ αυτό κι εγώ, έχοντας περάσει όλα αυτά τα στάδια όταν ανακάλυψα τους μηχανισμούς του εγκεφάλου μου πήρα μεγάλη απόφαση να αγκαλιάσω τις ιδιαιτερότητες μου και να τις προστατέψω από τις κοινωνικές νόρμες. Εξάλλου όλες τους είναι ακίνδυνες και χαριτωμένες κι απλώς με κάνουν να δείχνω και να φέρομαι σαν μικρό παιδί με πρόωρη ανάπτυξη.

Είναι αστείο ας πούμε να βλέπεις μια μεγαλόσωμη γυναίκα με όλα τις τα θηλυκά γνωρίσματα να γαβγίζει ή να νιαουρίζει όταν βαριέται ή στρεσάρεται για να ηρεμήσει το νευρικό της σύστημα ή να φέρει τον εαυτό της σε κατάσταση ευφορίας όταν είναι λυπημένη ή κάνει εργασίες που δεν συμπαθεί. Και τα γαβγίσματα και τα νιαουρίσματα δεν είναι τίποτα μπροστά στο τεράστιο ρεπερτόριο οικόσιτων και άγριων ζώων καθώς και άγνωστων ομιλιών, διαλέκτων και επιφωνημάτων με περίεργη και αλλόκοτή τοποθέτηση φωνής και σώματος. Ξέρεις υπάρχουν πολλοί φιλότεχνοι που θα έκαναν ουρές για να παρακολουθήσουν μία τέτοια παράσταση νευροδιαφορετικού αυτοσχεδιασμού. Μεταξύ μας και εγώ. Υπήρχε μάλιστα και ένα αντίστοιχο καλλιτεχνικό κίνημα του μεσοπολέμου το λεγόμενο DADA που υποστήριζε το αλλόκοτο, το δυσνόητο και το ασυνάρτητο, το χλευαστικό και το σοκαριστικό σαν βασική εικαστική έκφραση. Ήταν η απάντηση τους στην ακαδημαϊκή τέχνη της αστικής τάξης που την θεωρούσαν συνένοχη για τον παγκόσμιο πολεμικό όλεθρο των αρχών του 20ου αιώνα.

Εσύ τι νέα καπετάνιο; Πώς κυλάει η ζωή σου; Άσε μη μου πεις, κουπί, το βλέπω. Αν θέλεις έλα να γαβγίσουμε παρέα καμιά μέρα. Θα νιώσεις πολύ, πολύ καλύτερα. Στο εγγυώμαι.

Με εκτίμηση

Χριστίνα Πεταλωτή

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Το μικρό και το μεγάλο κακό

  Η προαιώνια μάχη καλού και κακού δεν έχει σιγάσει ποτέ πάνω στον κόσμο. Η πρόοδος του αιώνα όμως γεννά την προσδοκία για μια καλύτερη ανθρωπότητα που επιλέγει συνειδητά το καλό. Κι αυτή η προσδοκία κάθε μέρα ματαιώνεται. Όλοι μας θεατές μιας συνθήκης όπου συνάνθρωποι μας χειροκροτούν την φρίκη ντύνοντάς την με σενάρια και αφηγήματα που τους εξυπηρετούν. Κι ενώ δεν υπάρχει κάτι πιο κραυγαλέα άδικο και εγκληματικό από τη βασανιστική θανάτωση παιδιών κάποιοι χαίρονται με αυτό και στηρίζουν κάθε πράξη βίας. Κι αυτό είναι μια πικρή αλήθεια. Μια τεράστια μερίδα του παγκόσμιου πληθυσμού έχει επιλέξει το κακό και κανείς δεν μπορεί να το αλλάξει. Τα γεγονότα μιλούν από μόνα τους. Όλες οι φωνές δικαιοσύνης μέχρι στιγμής δείχνουν ανίσχυρες. Κι αφού αυτό το κακό δεν μπορεί να νικηθεί τι άλλο μας μέλλει να κάνουμε; Ίσως να αναζητήσουμε το μικρό καθημερινό κακό που τρώει τις ζωές μας. Το κακό στον κοντινό μας περίγυρό, το κακό μέσα μας. Κάτι μας διαφεύγει, κάτι δεν βλέπουμε. Κι αν αυτός ο κό...

Ιαπωνία - Το Δέντρο των Bloggers

Στολίζουμε ένα Χριστουγεννιάτικο δέντρο με όμορφες λέξεις. Οικοδέσποινά μας η Μαρίνα  Εκεί που ερωτεύομαι τη ζωή Το γράμμα μου είναι το ” Ι”. Η λέξη που επιλέγω είναι “Ιαπωνία” Ονειρεύομαι Χριστούγεννα στην Ιαπωνία Ονειρεύομαι αλλιώτικα Χριστούγεννα, απάτητα Εκεί που ο μικρός Χριστός είναι ακόμα νεογέννητος Εκεί που οι άνθρωποι δεν πρόλαβαν να τα μάθουν όλα για να μας κουνάν το δάχτυλο για το τι είναι σωστό και τι λάθος Εκεί που σαν μικρά παιδιά περιμένουν με ανοιχτή καρδιά  να τους φανερωθεί στο αστέρι της Βιθλεέμ Η ευχή: Να γίνουμε ξανά αθώοι σαν παιδιά και να αφηνόμαστε μονάχα στη χαρά της ανακάλυψης χωρίς να καφιόαστε ότι τα ξέρουμε όλα.  ΥΓ. Μετράω κι εγώ αντίστροφα για τα Χριστούγεννα στο καναλάκι μου  

It's only because of you...

Φανταστείτε να υπάρχει ένα άτομο που τρελαίνεται για ταινίες με ζόμπι αλλά φοβάται τα φαντάσματα.  Που δηλώνει φανατικά πως δεν πιστεύει στη ύπαρξη του Θεού αλλά όταν φοβάται κάνει το σταυρό του και φωνάζει:  «Παναγία μου! Παναγία μου!» Που σιχαίνεται τις ρομαντικές κομεντί αλλά όταν του λες σ αγαπώ βάζει τα κλάματα. Που δεν ανοίγει να διαβάσει ένα βιβλίο αν δεν έχει μέσα ίντριγκες και βία αλλά όταν δει κορδελίτσες και φιογκάκια πετάει από τη χαρά του. Που κάθε φορά που έχει πονοκέφαλο νομίζει πως παθαίνει απανωτά μικρά εγκεφαλικά. Που όταν πάρει ένα κιλό νομίζει πως έχει πάρει δέκα. Που δεν βάζει αλάτι στο φαγητό γιατί κάνει κακό αλλά όταν δει πιτόγυρο και πίτσα πέφτει με τα μούτρα. Και φανταστείτε αυτό το άτομο να είναι η καλύτερή σας φίλη… Και το όνομα αυτής Πολυξένη.. κατά κόσμον Τζένη αλλά όλες οι παραπάνω παραξενιές δεν είναι τίποτα μπροστά στην μεγαλύτερή της από όλες. Στο ότι με έχει φίλη της επί 26 ολόκληρα χρόνια. Είναι θαύμα που είμαστε τόσ...