Viser innlegg med etiketten uteliv. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten uteliv. Vis alle innlegg

fredag 15. mai 2020

Snart sommer...



Snart sommer og verandaen gjøres sommerklar


Vi har brukt den lenge,
men for tiden er det kaldt, he he
Oliventreet har flyttet ut


Masse nydelig blomstring nå,
man trenger virkelig ikke handle i blomsterbutikken
for å lage nydelige buketter!


Hegg i full blomst!


Så vakre farger på narcissene jeg plantet i høst,
Ønsker dere fine dager og en 
hyggelig 17.mai feiring.
Litt annerledes i år..

💚

Klem, Ida

fredag 10. april 2020

Utetid og pynt i hagen




Blå scilla lyser opp i en vårlig hage,
så fine disse vårblomstene


Godt å lage litt pynt til hagen i disse spesielle tider,
fuglereder er fint på våren,
det ble dette hvite


Og et i lilla-toner,
med søte fioler


Godt å ha en hage å være ute i disse tider,
vi har nydelig vær og fokuserer på
positive ting

💚


Riktig god påske ønskes dere!

Klem, 
Ida



lørdag 7. mars 2020

Vår?


Endelig er det blitt mars, jeg ser virkelig fram til sol og varmere
dager. Blir godt å ta i bruk uteplassene.


Det er kaldt her enn så lenge, og det har også kommet snø igjen!


Hadde tenkt å plante ut litt herlige vårblomster, men må vente litt nå..


Små snøklokker titter opp av jorda, de aller første hos meg.
Har plantet løk flere ganger uten hell, men for et år siden plantet jeg
blomstrende snøklokker, og da lyktes jeg endelig!
Føler det som små juveler i hagen!

God helg!

💚

Klem, Ida



lørdag 14. april 2018

Nå kommer våren!


 Endelig blir det mildere, og våren er på vei!
Selvom det fremdeles er kaldt, kjennes det 
så godt forskjell,
lengre dager, og sol som strømmer inn gjennom
vinduene...



Kaffe og blomster til hagedrømming er aldri feil...


Noen blomster kan plantes ut,
det nytes




"Litt" snø er det jo igjen, ja.
Våren er virkelig etterlengtet.
Gleder meg til vi kan begynne på hagearbeidet,

Ha en fin kveld og fortsatt god helg til dere!

Klem, Ida

fredag 6. april 2018

En annerledes påske...


Påsken i år ble litt annerledes...
Min kjære mann var veldig  uheldig og 
brakk benet på fjellet, rett utenfor hytta..
Vi hadde nettop kommet opp på fjellet,
er bare glad det har gått fint


Han ble operert, og skal ikke belaste foten på 6 uker,
heldigvis har vi fått hjelp av bestemor her hjemme,
i dag har jeg samlet energi i sola, i 
morgen skal det nemlig bli overskyet


Blomster og mitt lille sitrontre har fått luftet seg på
verandaen


 Jeg sådde en sitronsten i vinter, og nå har det 
blitt så stort som dette.
For noen dager siden sådde jeg en appelsinsten og
en mandarinsten, blir spennende å se om det spirer..


Det er bare så godt å kjenne sola igjen,
er så glad for en herlig ettermiddagsstund på 
verandaen!!

Litt blogging skal det nok bli framover også.

Klem, Ida

søndag 2. oktober 2016

Høst i luften...



Ja, nå er det blitt høstvær dere, men det er deilig å sitte 
i sola enda, bare å ta fram skinnfellen og en varm 
genser det!
(og en kopp kaffe, selvfølgelig)


Pyntekål har jeg alltid på høsten,
synes de er så fine...


Erteblomstene blomstrer enda, med masse knopper.
Ser dere den hvite anemonen i høyre hjørne,
den plantet jeg i august, gleder meg
til den blir høy og fin...




også breiskolmen står med blomster,
og denne klematisen har knopper,
men vet ikke om den rekker å 
blomstre, det har blitt kaldt...

Det har vært en helg med mye sol her hos oss,
men det er mye kaldere, brr...

Så da har jeg fått gjordt en del hagearbeid
som må gjøres før det blir for kaldt,
har plantet tulipanløk, tatt stiklinger fra sommerblomster,
osv. Men er ikke ferdig altså!!

Håper du har fine høstdager også,
hvordan har været vært hos deg?
Høsten er jo en fin tid med nydelige farger, og klar fin 
luft...

Ha fine dager!

Klem Ida

lørdag 28. mai 2016

Hagen nå



Hei, håper dere har det bra...
Her er noen bilder fra hagen jeg tok nylig.


Jeg har sådd endel sommerblomster som
forhåpentilg vil dukke opp etterhvert,
bl.a. mørk lilla kornblomst.


Elsker Timian...


Kattemynten blomstrer snart...




Mine favoritt tulipaner...


Ønsker dere en fin dag og helg,
kjære bloggvenner!


Klem Ida



torsdag 19. mai 2016

Mine nye hageklær...



 Hei igjen, her ser dere mine nye, fine hageklær
som jeg har på meg når jeg graver i jorden!
Neida, men fine er de, kunne godt tenkt meg hele antrekket,
trenger nye støvler...

Bildet er tatt fra magasinet "Lantliv", som alltid har fine 
klær å vise fram.


Deilig stund i sola med god bok og te...


Tulipanene har begynt å blomstre i hagen min


Fine farger...


Tulipanene lukket seg før det kom litt regn, ser nesten ut som en rose her...


Det har vært nydelige dager, selvom det er litt kaldere i lufta.
17. mai var en flott dag, med sol nesten hele dagen.
I ettermiddag har jeg klippet ned Pottentilla-buskene i skråningen bak huset,
det er ganske tungt, så jeg tar det i etapper! 

Syklet forbi utsprungne syrinbusker i dag, de er så vakre, og 
dufter helt fantastisk!
Gleder meg til mine syrintrær blomstrer også.

Nei, nå får jeg ta kvelden fra skjermen her,
ha en fin kveld !


Klem Ida

onsdag 11. mai 2016

Herlig uteliv!



Her begynner det å skje noe..., Lavendel, tulipaner og Marikåpe våkner til liv


Rosen Cardinal de Richelieu vil også fram...,
den har en vakker mørkelilla farge.



Stemor ønsker velkommen!


Såå deilig på verandaen, det gikk fra kaldt vær til 
full sommer her!


Når solhatten tas fram, er det virkelig varmt!

Endelig har det blitt varmere, dvs. full sommer!
Da er det bare å sette i gang med å vaske utemøbler, plattinger 
og pusle i hagen, selvfølgelig. Endelig begynner blomster og planter å
vokse litt, det var på tide...

Herlig å kunne ta fram både solhatt og flip-flops,
og nesten det beste; deilig og varmt om kvelden!

Nyt sommeren og en strålende kveld til dere fine bloggere!


Klem Ida

søndag 3. april 2016

Stemor...



Herlig med blomster på verandaen igjen!


Velkommen vakre Stemor...






Godt å sitte litt ute i finvær igjen.






Og jeg har sådd de første erteblomsterfrø ute...

Endelig kan vi pynte med blomster ute igjen, jeg har kjøpt endel Stemor som jeg har plantet i kurver og krukker, det er en fryd selvom det regner ute nå. Stemorsblomster er vakre, de blir man i godt humør av... , kan ikke annet enn å smile når sola skinner på de søte blomstene, jeg.

Jeg har sådd erteblomsterfør ute på en lun plass i blomsterbedet, det skal etter sigende gå bra. Første gang jeg har sådd så tidlig. Det var varmere for noen dager siden, har klippet ned stauder og sådd sommerblomster til forspiring inne.

Ha en fin søndag videre, så håper jeg sola titter fram igjen snart!


Klem Ida