Viser innlegg med etiketten gleder. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten gleder. Vis alle innlegg

torsdag 2. januar 2020

Et nytt år!


Så har et nytt år begynt, med mange nye muligheter!
Håper det blir et fint år fyllt med glede og gode stunder.


Alt godt til dere i året som kommer,
og takk for alle hyggelige kommentarer hos meg!
Gleder meg til et nytt hageår!

❣ 

Klemmer, Ida

fredag 1. mars 2019

Velkommen mars!



Endelig kan vi ønske mars velkommen, godt med
lysere dager! da passet det godt med dette bildet
fra i sommer. Jeg fikk servert kaffen i verdens fineste
kaffekopp spør du meg


Vi spiste noen ganger i denne hyggelige sjøboden som var 
innredet som kafe. I Orust i Sverige hvor vi var på
sommerferie


Utenfor vokste de vakreste roser...


Og her har gåsungene begynt å springe ut,
det er et skikkelig vårtegn.
Håper dere nyter fine dager,

Klem, Ida

onsdag 19. september 2018

Roser og skjell


Hei, nå har høsten meldt sin ankomst her,
men i dag er det sommervarme her,
det er nydelig...


Så da blir det sommerbilder, roser og skjell som er samlet 
i sommer


Det er herlig å gå langs stranden å samle skjell og steiner,
og de er også supre å bruke som dekorasjoner
gjennom året, til minne om sommeren...

Ha en fin dag,


Klem, Ida

fredag 9. mars 2018

Falmet skjønnhet



Jeg kaster ikke blomstene selvom de begynner
å falme i fargen eller" henge litt med nebbet"


Synes de er vel så vakre når de begynner
å "blekne"


Jeg er veldig glad i gamle bøker,
og liker å kombinere pynt med bøker og  blomster


 Eller bare klippe av blomstene og sette 
i små vaser


Ja, her hos oss varer blomstene lenge


Som sønnen min sa; mamma kjøper du blomster på vinteren også!
Åh, ja, blomster må man ha!!

Ha en riktig fin helg,
nyt dagene!

Klem, Ida

søndag 4. februar 2018

Sommer kommer


Om noen måneder er det sommer,
godt å finne fram noen rosebilder som kan 
minne en på det


Nesten vanskelig å tro med
 all snø og is som er nå


Men rosene venter på sin tur,
jeg har plantet noen nye roser,
håper de har klart seg..


Disse rosene var de siste engangsblomstrende rosene
fra hagen, gleder meg til de blomstrer igjen!

Ha en fin søndag!

Hugs and kisses,
Ida


lørdag 25. mars 2017

Hvite gleder











Hei, hei og god lørdag!
Som dere ser er jeg glad i hvite blomster,
de er så "lette" og delikate.

Fint er det også å bruke hvite blomster i hagen,
særlig liker jeg selv å bruke hvite blomster sammen 
med lyse pastellfarger, det myker opp
inntrykket på en måte.

Tulipaner og ranunkler er favoritter nå.
Fikk ikke lagt ut alle bildene jeg ønsket her
pga tekniske problemer, men håper 
dere har glede av disse...

God helg til lesere og følgere!

Klem, Ida

onsdag 22. februar 2017

Siste vinterbilder...



...trur eg. Jeg har vist bilde av disse snøballbuskene
før, men jeg tror ikke det skader med en reprise,
synes de er så vakre. 


Gjennom vinteren har flere bær fallt av,
men de som enda henger fast lyser så 
fint opp i alt det grå,
tror jeg må plante snøballbusker
i min egen hage, de er så fine 
gjennom hele året.


Gleder meg til hagen ved
Gulskogen gård åpner igjen...,
en liten perle her i vi bor.


Nå er det heldigvis snart vår,
snøen tiner mer og mer,
men vi har da masse gleder 
med fine vårblomster inne
mens vi venter...

Ha det så fint så lenge!

Klem, Ida

lørdag 21. januar 2017

Roser til helgen...



 Det blir aldri feil,
fallt for disse fargene...


Jeg fant min gamle 
lyslykt i skapet,
den ble fin på bordet
sammen med rosene


Da ønsker jeg dere
en riktig 
god helg!

Klem Ida

lørdag 19. november 2016


Nå er vi inne i førjulstiden, en veldig hyggelig tid...
Noe av det første jeg pynter med i denne tiden er 
lyslenker, det er bare så hyggelig!


De pynter så fint opp, synes jeg.


Hygge med en kaffekopp ved kjøkkenvinduet,


Hygge med orkideer på mitt
gamle bord...


Hygge med han karen her,
"er du snart ferdig med å ta bilde,
nå har jeg posert lenge nok, altså"!!



Hygge har blitt et veldig populært ord nå,
det skal til og med taes opp i det engelske
språket såvidt jeg har skjønt!

Det er jo viktig og da, hygge seg i 
hverdagen ikke minst, ta vare på de små
lykkelige øyeblikkene,
for er det ikke de som skaper mest glede?
Hva tenker du?

God helg til dere alle, 
her blir det slalåmkjøring i helga,
nå har bakken endelig åpnet!

Klem, Ida

lørdag 29. oktober 2016

Høstmorgen



Stille morgen,


med te og fine blader...


...og Lillepus.
Er det noe mat å få?

Vi ønsker dere en fin helg!!

Klem Ida

fredag 8. juli 2016

Sommerdrømmer...

 Vi har hatt noen feriedager i Sverige,
er så fint der... Det var masse kaprifol som blomstret,
de er så vakre...


Blå himmel og blått hav...


Måtte ta et bilde av disse blomstene!


Lykken kan være enkel...


Roser og peoner fra hagen
hører selvsagt med i
sommerdrømmene!


Blå himmel!


Det har vært deilig med noen feriedager,
og små gleder finner man overalt.
Ofte er det de små tingene
som gir mest glede...

Håper du har deilige sommerdager
og finner sommerdrømmer der du er!


Stor klem Ida

mandag 6. juni 2016

Morgenstund...




 I går hadde jeg en stille morgenstund for meg
selv ute i sola...


Fint å sitte i sola med kaffe og frokost,
det er så herlig i hagen om morgenen...




Lavendel og kaffe...


Her er en av de siste tulipanene som blomstret,
den stråler her i sola.

Nå er det mandag og hverdag igjen,
godt med hverdag også.
Det vokser som bare det i hagen,
alt skjer på en gang...

Snart blomstrer peonen, de første rosene har kommet!
Det er fiine dager!

Håper dere nyter dagene og hagelivet!


Klem Ida