Viser innlegg med etiketten forhage. Vis alle innlegg
Viser innlegg med etiketten forhage. Vis alle innlegg

tirsdag 10. oktober 2017

Oktoberhagen



Bli med inn i oktoberhagen,
da jeg tok dette bildet var det 
sol...


"Pletter i luften" fikk seg en solstund
sammen med litt pynt


Nå er det blitt mye kaldere og frost om natten,
men det er fortsatt fint å sitte ute å nyte en kopp
te... roe ned,
det er nok stress i hverdagen


Ta deg tid til en pause i høstoppryddingen 
i hagen


Jeg har pyntet litt med mose og diverse
fra naturen


Jeg elsker terrakottakrukker,
og har hatt en oppryddning i dem


Nyt av høsten og den friske luften.
Plukk inn fine høstblader og gled deg
over det som er igjen av 
blomstring i hagen.

Klem, Ida

lørdag 23. juli 2016

Ny rose og flere sommerbilder


Denne rosen har jeg forelsket meg i,
jeg plantet den i fjor, det er 
Blanche Moureau...


Den har veldig myke tagger,
passer bra i en rosebue, tenker jeg...
Det er en rose som  godt tåler å stå på et 
skyggefullt sted, som her.


Bed foran huset, her har jeg plantet mange 
hvite blomster. 
Annabelle på hver side...


Den blomstrer sent, siden det et skyggefullt her,
veldig fin og den blomstrer lenge...


Mine petunia, hvite og sorte(les mørk lilla..)
Tenkte å prøve å ta stiklinger av disse


Clematis blomstrer også


Cardinal de Richelieu


Stanwell Perpetual blomstrer for andre gang,
plantet også den i fjor..

Det har vært utrolige dager med varme her,
jeg klager ikke selvom det er grått i dag.
håper du har det fint og nyter sommeren!

Klem Ida

søndag 12. juni 2016

Litt fra hagen...


La vie en rose...


Stanwell Perpetual var den første rosen som
blomstret hos meg, den plantet jeg i fjor.



Tulipaner og markjordbær som blomstrer...


Hvite tulipaner på forsiden av huset, nå er de avblomstret...




 Kattemynten blomstrer og snart laveldel også


Snart...


Peonen i kveldssol




Dvergsyrintrær på slutten av blomstringen. Det ene treet fikk 
ikke så mange blomster, kan det skyldes at jeg skar av noen 
blomster i fjor? noen som vet? Syriner er noe av det vakreste jeg vet...

Go-været fortsetter, det må man passe på å nyte!
Vet jo aldri hvor lenge det varer...
Håper dere også nyter hagelivet og sommeren!

Klem Ida




mandag 31. august 2015

Sensommer i min hage.





Så er vi kommet til siste dag i august, sommeren går ubønnhørlig mot slutten. Men, det har vært herlige dager i det siste, og veldig varmt også. Kjenner nå at det er et kjøligere drag i luften..
Her bilder av hortensia som er en av mine favorittblomster. Den har startet som hvit, skiftet farge til rosa og nå dyp rosa.


Klematis Piilu er vakker, dessverre har den fått endel rustflekker.




Annabel er vakker, og blomstrer som bare det.. Hortensia skal jeg plante mange fler av, det finnes så mange vakre sorter...









Noen roser blomstrer også fremdeles, det er bare å nyte det så lenge det varer.
Så nå begynner snart en ny årstid, men høsten er vakker, koselig å krype innendørs eller ta på seg en varm ullgenser mens man er i hagen.
De fleste har vel begynt å jobbe igjen etter ferien, tiden går fort...


God uke til dere alle!