søndag 11. juli 2021

Nå blomstrer pionene!

 


From me to you!

 Nå blomstrer pionene endelig!

 


Føler meg heldig som har disse i hagen



Dufter så godt, har plukket inn noen..
Nydelige dager nå med sommer og sol, det gjelder å nyte dagene og øyeblikkene.

Håper dere også har tid til det!

💜

Klem, Ida


tirsdag 1. juni 2021

Planting, såing og tulipaner

 

Så lenge siden, et lite pip fra meg!
Planting og såing er for lengst i gang, her blomstrer tulipanene på
det siste

Elsker denne fargen, til høsten skal jeg fylle på med hvite og

mørk lilla løk

Ringblomster er så fine, skal prøve 

"sentsådd "med disse



Støtter lokale leverandører, og fikk med
denne kjempesøte frøboksen

Jeg fikk ideen å plante petunia i min gamle

kakeform, synes det ble riktig fint..


Den blir fin når den har fått litt rust på seg

Til slutt hortensia som jeg er så glad i,

den må selvfølgelig med!

Håper dere har fine dager i den skjønne forsommeren,

ha en fortsatt fin dag!

💚

Klem, Ida

onsdag 24. mars 2021

Vår på kjøkkenbenken

 


 Nå er det lenge siden det har kommet noen ord fra meg,

men her kommer et vårlig innlegg. Og sånn som våren er savnet, endelig noen varmende solstråler.

Så godt!

💚



Snart er det påske, og jeg har laget et lite fuglerede, kortet med pressede

syrinblomster laget jeg i sommer, å presse blomster har blitt en ny,

liten hobby

En liten krokus titter også frem



Skjønne blå iris på kjøkkenbenken,
må prøve å plante de ut i  hagen


Lyset strømmer inn og skaper lettere stemning i disse koronatider,

kjenner meg veldig takknemlig for at vi har holdt oss friske. Men det er mange som er syke,

tenner av og til stearinlys i vinduet om kvelden for å minnes de døde.

Det vet jeg mange gjør, en fin heder...

Hva angår bloggmalen, må jeg si det er blitt plundrete og tar lang tid,

bildene kom i motsatt rekkefølge enn hva jeg hadde tenkt, men det får gå.

Litt ny skrifttype ble det likevel, forandring fryder!

Ha en fortsatt nydelig onsdag,


Klem, Ida

💛


mandag 18. januar 2021

Mot lysere tider


Så har det blitt januar i et nytt år!
En krevende tid, med mange som ikke har det lett.
Vårblomster lyser virkelig opp, og gleder i hverdagen.


Små løkspirer bebuder en ny vår
💚


Jeg er så glad for at mitt lille oliventre har fått nye blader,
det så ikke lovende ut før jul, men det har heldigvis overlevd.

 
Ønsker dere en fin kveld,



Klemmer, Ida