tirsdag 17. desember 2019

God jul!


Jula nærmer seg nå, og litt julepynt har blitt hentet fram.
Jeg har laget papirpynt av fint innpakningspapir.
Alltid hyggelig det


En ny krans er ferdig,
laget av lav fra fjellet


Adventstiden er en fin tid,
prøv å nyte den i alt "stress og mas".

En riktig God Jul ønskes dere
alle!

💖

Klem, Ida


søndag 24. november 2019

Pynt med grønt


Det er fint å pynte med grønt fra naturen, en liten dekorasjon med lav.
Mosen er tørket, og to hjerte- deler er limt sammen så det blir mer fyldig.
Litt julestemning har kommet på plass..


En liten søt englegutt


Pyntekål med mose og kongler


Mer mosepynt og hebe, den finnes i mange forskjellige utgaver,
er virkelig å anbefale, så dekorativ!
Regn og grått vær her,
Ha en fin søndag, alle!


Klem, Ida

søndag 10. november 2019

Så kom vinteren


Det har gått fra høst til vinter, lette snøfnugg daler ned.
Jeg laget en bukett med ingredienser fra hagen,
en bukett behøver ikke å koste mange penger om du lager den selv..

Fin vinterstemning


Endelig tid for hyasinter igjen,
min favoritt "juleblomst"


Den har fått dekor av nydelig lav og einer fra fjellet


Ønsker dere alle en fin dag og ny uke.
Velkommen som følger!


Klem, Ida

søndag 27. oktober 2019

Høstvakkert



Det har blitt kaldere dager og virkelig høst.
Jeg har laget noen dekorasjoner med mose bl.a.,
det er så fint å pynte med, synes jeg.
Så har man ikke tomme krukker


Hortensiaen har falmet så fint,
de som er helt vissne er også vakre å dekorere med


Høstblader, gresskar..


Stemningsfullt å tenne lys på kvelden,
nytes innenfra!


En av de siste erteblomstene, er vel slutt nå
da frosten har kommet.

Fin søndag til dere!


Klem, Ida

torsdag 17. oktober 2019

Rydde i hagen


Det er virkelig høst nå, og tide for å rydde i hagen før vinteren.
Mye som skal ordnes, men det er trivelig.



Så deilig å være ute bare det ikke er for kaldt...
Kjøpte et par saintpaulia, synes de er så søte!



Sensommerblomstring av vakker rose, noen av de blomstrer enda!


Av tulipaner har jeg plantet noen nye løk i år,
bl.a. Vincent van Gogh som er dyp lilla, og Blue Diamond som er nesten
lavendelfarget, spent på de..
Har dere noen fine anbefalinger??

Nå er det bare å glede seg til svibler og amaryllis bl.a.
kommer i salg!
Ha en fin torsdagskveld,


Klem, Ida

lørdag 12. oktober 2019

Fjellet


Vi har hatt noen høstferiedager i fjellet.
Selv om det var meldt snø, var vi ikke forberedt på at det skulle komme 
så masse!


Men, det var fint også. Ser litt kaldt ut på bildene her,
men det var også mye sol flere dager, skjønnt!


Vi, dvs mamma og jeg lagde kranser og lignende.
Hyggelig å holde på med


Her er en krans jeg laget av tyttebærlyng,
den er så flott å bruke da den holder seg grønn.
Fikk også samlet en masse nydelig lav.
Elsker å bruke naturmaterialer i dekorasjoner.

Ha en fortsatt fin lørdag,
ps. her er det heldigvis altså ikke noe snø enda!


Klem, Ida

torsdag 26. september 2019

Sommer igjen!


For bare noen dager siden så det sånn ut på verandaen her,
vi kunne være ute på kvelden i varmen..
Og nyte dagene ute.
Nå er det kaldt og virkelig høst


Morgenfriske, duggvåte roser


Lavendelen blomstrer fortsatt

Vakre New Dawn blomstrer også,
gleder meg til den slynger seg oppover rosebuen her..

Jammen godt det har vært noen varme dager,
for jeg synes høsten kom vel tidlig. 
Men, det er jo en fin årstid også


Klem og god kveld,
Ida

søndag 15. september 2019

Planter flyttes inn



Det blir mer og mer høstlig, og snart må disse små trærne
flyttes inn. Mitt oliventre, myrt, og sitrontre.


Det lille sitrontreet har jeg sådd fra frø, og det
har nå vokst seg ganske stort. Håper det vil få sitroner en dag.


Høstblomster er også på plass i hagen,
liker den vakre fargen på disse krysantemum


Det har vært en nydelig høstdag med masse sol her,
og jeg har bl.a. fått gravd ned tulipanløk og ordnet i hagen.
Håper det også har vært bra hos dere.



Klem, Ida

onsdag 4. september 2019

Hvilken sensommerdag



Nydelig varme og sol var det denne dagen,
og vi har hatt  flere soldager nå.
Men denne dagen var ekstra fin


Sterk varme fra sola, samtidig som det var et annet drag i luften.
Må virkelig nyte de siste sommerdager nå!

🔆

Ha en fortsatt fin uke,

Klem, Ida


lørdag 10. august 2019

Fortsatt sommer!


Fortsatt er det sommer, og heldigvis for det!
Det er deilig å nyte sensommerdagene på verandaen..
Noen blomster er nye, mens andre har jeg hatt hele sommeren


Har fått øynene opp for hvor vakre noen frøstander er,
som disse fra allium, passer så fint i strandvesken min


Kaffe nytes ute


Glad jeg ikke kvittet meg med mine pelargonia, de blomstrer så fint nå.

God helg til dere alle!

🔆

Klem, Ida



søndag 21. juli 2019

Lavendel, lavendel...


er og blir en av de nydeligste blomster jeg vet,
og når den blomstrer nå er det bare skjønnt..


Har plukket den inn i krukker og kar


og hengt opp bunter til tørk


Den sprer en deilig duft


Den finnes i mange farger, både rosa, hvit og blå,
Men den tradisjonelle fargen er vel blå.
En bonus er også at den blomstrer igjen hvis
du klipper den etter den første blomstringen.
Den er utrolig fin som kantplante også.

🔆

Nyt dagen videre,

Klem, Ida


tirsdag 16. juli 2019

Tid for roser


Nå er det en herlig tid, med roser i hagen...
Nydelig å kunne plukke inn roser og fylle
huset med rosenduft


Hagesykkelen har også fått blomsterpynt igjen


Rosa blomster

Fylt flittig lise ser nesten ut som små roser,
de er jeg veldig glad i. De blomstrer gjennom
hele sommeren!

Ha en super dag i sommervarmen!


Klem, Ida



mandag 8. juli 2019

Gleder i juli


Juli er her, og snart er peonene mine avblomstret
for denne gang


Men jeg har plukket noen som pynter på
verandaen


Noen hortensia blomstrer,
mens andre venter man på


Har jo egentlig vært ganske kaldt,
her Annabelle


En som vet å kose seg i sola!!

Håper dere har fine dager, og koser dere
i juli!

🔆

Klem, Ida