Visar inlägg med etikett Foto. Visa alla inlägg
Visar inlägg med etikett Foto. Visa alla inlägg

onsdag 5 juni 2013

Onsdagstema #164

Fotoutmaningen på Onsdagstema denna vecka är FÖRLORAD!
I dessa grilltider kan man ju förlora glöden....;)



Tack!



måndag 3 juni 2013

Onsdagstema #163

Jag är ingen fotograf men en glad nybörjare som ska försöka lära mig!:) Hittade en fotoutmanings blogg Onsdagstema med utmaningar varje vecka och det kan ju ett bra sätt att utvecklas!
Temat denna vecka är "Kvinnofrågor" och jag tycker denna lilla penseé passar bra som symbol för arbetet med jämställdhet. Blomman har växt upp mitt i grus och barr, men vilken styrka och livskraft!



Tack!

söndag 23 januari 2011

Långpromenad

En timmes promenad med Enter i det vackra vädret! Vi blir mer och mer samspelta....vi spårade i snön en bit och bytte av varandra! :) Han förstår att det är en äldre dam han är ute med nu!


lördag 29 augusti 2009

En kompis på besök..




Jag är ju "hundfarmor" också :) Idag är Enter en stund med mig medan matte och husse shoppar. Han är en sann vän som inte viker en tum från min sida och han har blivit sååå stor.

fredag 26 juni 2009

Ljuvligt med barnbarn!!







Åkte och uppvaktade min favorit kille på hans 6-årsdag. Härligt väder och barnbarn är det härligaste som finns! Blir alldeles varm bara av att tänka på dem! Fick en underbart god middag och supergod tårta!
Lillasyster fick ett litet paket och ett kort också...det finns ju en del att ta av! ;) Stämplar från Alota Rubberstamps!

Ha en skön helg i värmen!

fredag 27 juni 2008

Hemma igen!

Har haft 5 härliga dagar i Köpenhamn och Malmö! Vi har ätit gott och mycket, druckit och inspirerats av massor av saker! Upplevt massor, från danskt midsommarfirande (S:t Hans kallar tydligen danskarna det) till att de försökte lura oss på FOREX! Men med en ekonomichef som resesällskap lyckades inte det bedrägeriet :)

Bilder från vår sillunch med gammeldansk i Nyhavn och midsommarelden i en park i Köpenhamn!



Har även haft lite kortmakeri-abstinens ...;)

Så i morse satte jag mig vid pysselbordet och plockade i mina stämplar och papper! :)
Har använt en blomma från Autumn Leaves som jag lagt en spotlight på. Live, love and laugh tycker jag är ett bra motto!


Tack för titten!

måndag 7 januari 2008

Myrtokig...javisst! :)



















Ni kanske sett att Jennie på Easer kallar mig "myrtokig" och det är jag just nu! Har gjort ett litet fotoalbum med mitt underbara barnbarn i sin nya rosa pyjamas och där fick myran vara "tema"! Ska skriva lite texter på de tomma delarna, hon gillar att sjunga så det blir nog några sångtexter! Myran från Easer och blomman från kortstugan!
Tack för titten!
Biggan

söndag 18 november 2007

Lördag




Var en sväng på scrapträff idag men minglade bara runt och fick lite inspiration! Hoppas det blir fler gånger....Två kort med Wipper Snappers tre sjungande flickor! Ett har jag gjort tidigare och det med God Jul ikväll!




Tack för titten!


måndag 22 oktober 2007

Måndag igen...


Ett kort blev det också igår, har embossat trädet i två olika nyanser.
Har haft besök av mellangrabben och hans sambo och deras "lille" Enter...som inte är så liten längre....men söt fortfarande.


Tack för besöket!

lördag 4 augusti 2007

Lördag


Idag så hämtade son+sambo sin lille Enter! Så gullig så man blir alldeles varm inombords! Han är som en liten nallebjörn, liten men så kraftfull!

fredag 27 juli 2007

Enter 8v



En vecka kvar till att mellansonen och hans sambo ska hämta sin lilla goding Enter, en Berner Sennen! Visst är han söt? Men de växer ju fort...