Posts tonen met het label handlettering. Alle posts tonen
Posts tonen met het label handlettering. Alle posts tonen

donderdag 7 september 2017

Bedankt

Voor de zomervakantie had ik deze kaart al laten zien op het blog van Papiolor.
Ik heb de hele blogpost hieronder gekopieerd.

 

Het is weer tijd voor vakantie en dat betekend op school afscheid nemen van de meesters en juffen. Ik heb voor mijn dochter haar meester dit kaartje gemaakt met de mooie producten van Papicolor.

Kennen jullie de mooie Oud-Hollands kaarten al? Dit zijn prachtige kaarten met een soort van ribbelig randje van een zeer goede kwaliteit. En erg mooi! Ik maakte deze kaart hiermee.


En deze handige Micronpennen zijn ook bij Papicolor te verkrijgen, ze zijn onmisbaar bij oa Handletteting. (Bij Papicolor zijn nog veel meer Handlettering producten te koop, neem maar eens een kijkje in de webwinkel)


Ik ben begonnen met potlood en een mask (Dutch Doobadoo) de naam van de meester over te schrijven. Het is een beetje passen en meten om even veel afstand tussen de letters te krijgen.


Vervolgens kleur je de lijntjes in met een zwarte Micronpen.


Hierna heb ik met potlood meester geschreven, je kunt eerst op een kladpapiertje oefenen.


En ook dit heb ik met een Micronpen overgeschreven.


En de laatste tekst heb ik weer met een mask gemaakt op dezelfde manier als hierboven.

Vervolgens gum je alle potloodstrepen weg. Pas wel op dat de inkt van de pen goed droog is!!!


 Als laatste stans je uit cardstock original en blauw een labelje uit. De blauwe is bestempeld met muzieknoten en op beide labeltjes staan witte stippen rondom.
In de bovenhoek is een gaatje gemaakt en de labeltjes zijn met een touwtje en een hangetje vastgeknoopt.



En nog een close-up van het labeltje met daaraan een hangertje van een muziekinstrument 
(meester Nanne is erg muzikaal).


Gebruikte materialen Papicolor:

Bedankt voor het bekijken van deze blogpost!

vrijdag 30 september 2016

Handlettering


Wat superleuk om te doen, handlettering!

Het begon allemaal met een notitieboekje. Mijn dochter had een uitnodiging gekregen voor een kinderfeestje en dan vind ik het altijd wel leuk om een klein persoonlijk kadootje toe te voegen aan het kado.
Ik kocht bij Action al eens een aantal kraft notitieboekjes. Erg leuk om te versieren met bv washitape, maar ook met handlettering!
Wat ontzettend leuk om te doen. Ik heb eerst op internet allemaal voorbeelden opgezocht en daarna ben ik begonnen  met schetsen op een wit papier. Toen ik tevreden was heb ik het boekje erbij gepakt en heb ik eerst met potlood het ontwerp gemaakt en daarna overgetrokken met een zwarte fineliner. Als laatste heb ik de witte details gemaakt.
Ik vind hem best goed gelukt voor een allereerste keer!


Daarna had ik ook nog een paar enveloppen nodig om een kadopasje in te stoppen. 
Ik nam een kraft envelop en begon te ontwerpen.
Leuk om zo de naam toe te voegen, net als ik meestal op de kaarten ook doe.


Hierna wilde ik ook een paar kaarten maken. 
Ik had onlangs bij Boukje een leuke kaart gezien en die nam ik als voorbeeld (ook Boukje had spetters heb ik uitgeprobeerd, ik heb iets te veel gebruikt, maar voor een eerste keer vind ik het wel okee). Ook wilde ik de leuke achtergronden die Wiebine met Distressinkt maakt wel eens proberen.
Dit heb ik met elkaar gecombineerd. En onderstaande kaarten kwamen eruit!
Ook wel leuk geworden vind ik.




Ik blijf maar even flink door oefenen, want het is wel erg leuk om te doen!!!