Blog-header

Blog-header
FUUT -GREAT CRESTED GREBE - Haarrijnseplas 2019

zaterdag 22 mei 2021

Vogeltjes - vroege voorjaar 2021

De eerste vier foto's  zijn vogel-portretjes, die nog op de plank lagen. Daar begin ik dus maar mee. Daarna verder met wat vogeltjes in de omgeving van Haarzuilens. 

Roodborst

European Robin - Erithacus rubecula


Merel

Common Blackbird - Turdus merula


Spreeuw

Common Starling - Sturnus vulgaris


Spreeuw

Common Starling - Sturnus vulgaris


De Tjiftjaf foto's zijn bijna niet anders dan vorig jaar,
dezelfde plek en misschien ook wel hetzelfde paartje  ;-)


Tjiftjaf

Common Chiffchaff - Phylloscopus collybita


Tjiftjaf

Common Chiffchaff - Phylloscopus collybita


Ze zijn er weer......nu nog een behoorlijke foto, beter dan dit "bewijsplaatje" De kans is klein dat het me nog lukt, want tijdens het broeden blijf ik uit hun buurt!


Blauwborst (man)

Bluethroat - Luscinia svecica

Ook mijn goeie stekje voor kleine vogeltjes is weer interessant aan het worden. 
Op een middag fiets ik er langs. Het leverde dit resultaat op. Het smaakt naar meer. Ik neem me voor om er op een rustige dag met wat kleine wolkjes aan de lucht weer langs te gaan...maar dat moet die wind en de regen wel eindelijk eens ophouden!

Kneu (man)

Common Linnet - Linaria cannabina

Het is een mooie omgeving en vaak zitten er vogels op de paaltjes .

Grasmus (man)

Common Whitethroat - Sylvia communis

Ik kan er ook wat dichterbij komen én de foto's zijn scherp genoeg om ook nog iets te croppen.

Grasmus (man)

Common Whitethroat - Sylvia communis

Boven mét pinnekesdraad (prikkeldraad)  en onder zonder ;-)

Grasmus (man)

Common Whitethroat - Sylvia communis

De ringmussen waren niet thuis, maar dat komt nog wel ;-)

Met dit regenachtige weer  dit Pinksterweekend( het lijkt wel herfst !) eindelijk tijd om eens heerlijk wat blogs te bekijken!!!

woensdag 5 mei 2021

Futen - voorjaar 2021

Futen

Podiceps  Cristatus - Great Crested Grebe

Als je bovenaan je blog een foto van futen hebt staan, kan het niet anders dan dat je er zeker in het voorjaar een blogje aan besteedt ;-)




J o n k i e s !!

Kleine nieuwsgierige baby's in hun gestreepte pyjama's!




Het iets vervagen van de foto maakt het wit iets minder hard...
Zie maar bij onderstaande foto...echt wel wat te hard.


Maar ik plaats ze wel "voor de leuk!"




Andere plek, andere lichtval.




Ik krijg komende tijd weer meer tijd om te bloggen en zeker ook te gaan genieten van al die mooie blogs die geplaatst zijn. Ik zal hier en daar dan ook commentaar geven, maar op alle blogs reageren gaat denk ik niet lukken...( meer dan 130....)