Ik was nog even teruggegaan naar de plek van de sprookjesachtige mycena's, maar daar bleek mijn onderwerp er slap en verregend bij te liggen....pech!
Het bleef dus bij onderstaande twee foto's, terwijl ik ze graag wat scherper erop had willen krijgen. Sfeer heeft het wel.

Mycena spec
Ik heb ook een keer mijn oude Sony macrolens ( 2.8/100) op de Sony 57A meegenomen. Soms is het wel fijn als je iets meer afstand kunt nemen tot je onderwerp.
Gewone glimmerinktzwam - Coprinellus micaceusGewone glimmerinktzwam - Coprinellus micaceus
Onderstaande foto maakte ik met de Olympus met 2.8/60mmFragment van de hoed van vermoedelijk een Hazenpootje Coprinopsis lagopus
Ook deze lag een dag later plat .
Geweizwam - Xylaria hypoxylon
ook een uitdaging...ik vind het een beetje heksenzwammen ;-)
Geweizwam - Xylaria hypoxylon
Geweizwam - Xylaria hypoxylon
Heb ik dat nou alleen, dat het net lijkt of ze roepen: "help me!!"
en vooral bij onderstaande foto als of ze uit het moeras om hulp roepen, wat een klaagzang!
Geweizwam - Xylaria hypoxylon
Bekermos is ook aantrekkelijk om wat mee te doen, maar oh, wat lastig..
in de spotlight

Kopjesbekermos -
Cladonia fimbriata
Tussen het
Gesnaveld Klauwtjesmos.
Hypnum cupressiforme
op de achtergrond de kapsels van
Gewoon dikkopmos
Brachythecium rubabulum
Op een bloem van de Hedera Helix een leuk beest met zijn stekeltjeshaar ;-)
Gewone wesp -
Vespula vulgaris
Toch maar weer terug gegaan om te zoeken naar mini paddenstoelen
Ik vond ze in het park op dezelfde plek als voorgaande jaren. Dat betekende langs takken en over stronken klauteren en op de knieën tussen de bladeren...
Ik heb niet overal namen bij gezet, de meeste weet ik niet.
Deze was wel iets groter, maar die laat je toch niet voor wat het is....
te leuk zo tussen de blaadjes
Gewone knolparasolzwam - Chlorophyllum rhacodes
Gewone knolparasolzwam - Chlorophyllum rhacodes
Altijd mooi, een paars-roze paddo
Soort Korstzwam....met guttatiedruppels
een héél klein paddenstoeltje.
mini paddo's
hieronder expres het blaadje tegen de steel niet weggehaald.
Ik heb weer lekker buiten gespeeld ;-)
En allemaal op 5 minuten loopafstand.....