Ondertussen heb ik een grote boomstronk, of liever gezegd boomstam gevonden.. In de wijk werd een tuin opnieuw aangelegd en deze stam lag aan de zijkant van het huis. Of ik de stam mocht hebben? Ja, natuurlijk! Hij bleek wel te zwaar om alleen te slepen. Maar binnen de kortste tijd brachten twee bouwvakkers de stronk netjes tot voor mijn deur!!!!
Geweldig aardig!
(Oké....een beetje charmeoffensief erbij hielp wel!!)
**klik op de foto voor betere weergave.**
*Dat moet je zeker doen hoor!*
(Boomstam - 2.10 meter lang!! en de stam is gemiddeld 50 cm dik)
De decoratieve details krijg ik er gratis bij!
(foto gemaakt met gsm)
(foto gemaakt met gsm)
Hij ligt nu op de oude zware tuintafel.(met dank aan een sterke buurman!) Vanuit de kamer heb ik er op ooghoogte zicht op. Komende tijd wat schuiven en draaien met de tafel voor de beste plek. En de ramen schoon houden ;-))
Onderstaande foto's zijn testfoto's en bijna allemaal in de namiddag gemaakt. Vooral mussen, heel veel mussen:-)) Met mooi weer staat deze tafel nu tussen 15:00 uur en 19:00 uur in het zonnetje.
Achter de lavendeltakjes staat een bakje met vogelvoer.
In onderstaande decor zou een pimpelmeesje niet misstaan.
Natuurlijk is de ekster de eerste die op de stronk af komt.
Dan zie ik gelijk dat deze achtergrond het niet gaat worden:
Als de ekster verder naar rechts is gelopen op de boomstam is het al iets beter, maar met iets meer sluierbewolking zou fijner zijn.
Ekster - Magpie
Pica pica
Daar komt de eerste huismus al. Grappig dat hij onderdoor komt.

Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
"is dit de ingang?"
De voerdertafel wordt uitgebreid geïnspecteerd
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
(ik heb natuurlijk wel hard licht in de namiddag, beetje tè, maar ik wilde toch al beginnen met foto's maken, gek hè..)
En als er eentje komt volgen er meer!
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
Andere dag, andere kant van de stronk en heel andere lichtval!
Te geel maar de scherpte is goed.
Huismus -House Sparrow
Passer domesticus
Tja, als je 18 mussen tegelijk in de tuin hebt....heb je al gauw een gewillig model!
In de ondergaande zon is ook wel leuk...
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
Zo'n onschuldig torteltje..... maar op de foto hieronder kun je zien hij heer en meester is op de boomstam als er een kauw of een Ekster bij wil komen. Die winnen het niet hoor! En gaan er gelijk vandoor. Stoer beest !
Turkse tortelduif - Collared Dove
Streptopelia decaocto
Een dag later ga ik verder met iets minder hard licht .
De tortel heeft gelijk maar z'n vriendin meegenomen.
Turkse tortelduif - Collared Dove
Streptopelia decaocto
Overal zitten fijne verstop-plekjes voor meelwormen of walnootjes. Deze kant van de boomstam heeft een mooie rustige achtergrond, maar dan moeten ze er nog wel gaan zitten ;-))
En hier word ik toch wel blij van....zo'n mooi vogeltje! De heggenmus komt alleen in het najaar en de winter in de tuin ;-))
Het was voor mij de kers op de taart!!!!
Heggenmus - Dunnock
Prunella modularis
Heggenmus - Dunnock
Prunella modularis
Heggenmus - Dunnock
Prunella modularis
Ik moet zeker nog wat meer met de tafel schuiven, maar dat zal wel lukken. Uiteindelijk verdwijnt er straks veel groen en is het weer anders. Een dik pak sneeuw, ook goed, grijns!
Kortom: Ik zie mogelijkheiden voor komende winter! De camera standby!
Fijn zo'n boomstam!
Voor meer tuinvogelsoorten breekt nu een fijne tijd aan.
Mezen en vinken zijn wel al weer in de tuin geweest, maar nog niet op de stam gaan zitten...het kan niet lang meer duren.
En die komen in de volgende wintertafel-blog!
Pimpelmees - Eurasian Blue Tit
Cyanistes caeruleus
(Oké....een beetje charmeoffensief erbij hielp wel!!)
**klik op de foto voor betere weergave.**
*Dat moet je zeker doen hoor!*
(Boomstam - 2.10 meter lang!! en de stam is gemiddeld 50 cm dik)
De decoratieve details krijg ik er gratis bij!
(foto gemaakt met gsm)
(foto gemaakt met gsm)
Hij ligt nu op de oude zware tuintafel.(met dank aan een sterke buurman!) Vanuit de kamer heb ik er op ooghoogte zicht op. Komende tijd wat schuiven en draaien met de tafel voor de beste plek. En de ramen schoon houden ;-))
Onderstaande foto's zijn testfoto's en bijna allemaal in de namiddag gemaakt. Vooral mussen, heel veel mussen:-)) Met mooi weer staat deze tafel nu tussen 15:00 uur en 19:00 uur in het zonnetje.
Dan zie ik gelijk dat deze achtergrond het niet gaat worden:
Als de ekster verder naar rechts is gelopen op de boomstam is het al iets beter, maar met iets meer sluierbewolking zou fijner zijn.
Ekster - Magpie
Pica pica
Daar komt de eerste huismus al. Grappig dat hij onderdoor komt.
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
"is dit de ingang?"
De voerdertafel wordt uitgebreid geïnspecteerd
Huismus - House Sparrow
Passer domesticus
(ik heb natuurlijk wel hard licht in de namiddag, beetje tè, maar ik wilde toch al beginnen met foto's maken, gek hè..)
En als er eentje komt volgen er meer!
Passer domesticus
Passer domesticus
Te geel maar de scherpte is goed.
Huismus -House Sparrow
Passer domesticus
Tja, als je 18 mussen tegelijk in de tuin hebt....heb je al gauw een gewillig model!
In de ondergaande zon is ook wel leuk...
Passer domesticus
Passer domesticus
Zo'n onschuldig torteltje..... maar op de foto hieronder kun je zien hij heer en meester is op de boomstam als er een kauw of een Ekster bij wil komen. Die winnen het niet hoor! En gaan er gelijk vandoor. Stoer beest !
Turkse tortelduif - Collared Dove
Streptopelia decaocto
De tortel heeft gelijk maar z'n vriendin meegenomen.
Streptopelia decaocto
Overal zitten fijne verstop-plekjes voor meelwormen of walnootjes. Deze kant van de boomstam heeft een mooie rustige achtergrond, maar dan moeten ze er nog wel gaan zitten ;-))
En hier word ik toch wel blij van....zo'n mooi vogeltje! De heggenmus komt alleen in het najaar en de winter in de tuin ;-))
Het was voor mij de kers op de taart!!!!
Heggenmus - Dunnock
Prunella modularis
Heggenmus - Dunnock
Prunella modularis
Heggenmus - Dunnock
Prunella modularis
Ik moet zeker nog wat meer met de tafel schuiven, maar dat zal wel lukken. Uiteindelijk verdwijnt er straks veel groen en is het weer anders. Een dik pak sneeuw, ook goed, grijns!
Kortom: Ik zie mogelijkheiden voor komende winter! De camera standby!
Fijn zo'n boomstam!
Voor meer tuinvogelsoorten breekt nu een fijne tijd aan.
Mezen en vinken zijn wel al weer in de tuin geweest, maar nog niet op de stam gaan zitten...het kan niet lang meer duren.
En die komen in de volgende wintertafel-blog!
Cyanistes caeruleus

