Heerlijk, eindelijk een warm zonnetje!
Bij mij om de hoek staat een groepje anemoontjes. Met de systeemcamera en telelens is het een uitdaging, maar het resultaat valt mij niet tegen ;-)
Bosanemoon - Anemone nemorosa
**Bekijk de foto's in de vergroting voor 'n betere weergave.**
**Klik op de foto en scroll verder. **
En omdat het zo mooi weer is ben ik gelijk naar de Hollandse kade omgeving Kockengen gefietst. Telescoop op de bagagedrager, camera en verrekijker om mijn nek, vogelgids, eten en drinken in de fietstas,...pffft.
Ik hoorde en zag er zo'n 50 grutto's luid roepend aankomen vliegen...Er riepen tureluurs, scholeksters en kieviten en een slechtvalk joeg alles de lucht in. Geen foto's hiervan, maar het fietsen door de polder was weer eens vitamine voor mijn ziel, vooral toen ik ook nog eens door de telescoop twee schattige kneutjes zag zitten.♥♥
En ik zag een torenvalkje, die net lang genoeg bleef zitten, zodat ik er wat foto's van kon maken ;-) En dit is toch iets anders dan vanuit de auto achter of onder een camouflagenetje ;-))
Torenvalk - Falco tinnunculus
Torenvalk - Falco tinnunculus
Hij ziet wat bewegen in het weiland en niet veel later vliegt hij weg. Dat ging trouwens te snel om vast te leggen.
Torenvalk - Falco tinnunculus
Klein hoefblad - Tussilago farfara
Overal bloeit dit uitbundig.
Hetzelfde torenvalkje zag ik aan het eind van de middag iets verder op weer zitten. Dit keer op een paal in de wei.
Torenvalk - Falco tinnunculus
Torenvalk - Falco tinnunculus
Ik moet zeggen dat de systeemcamera geweldig goed bevalt zeker tijdens wandelingen en fietstochten. Niet te zwaar en niet die enorme toeter van een lens op mijn heup waardoor het ook prima fietst. Bovendien kan ik met de telelens zowel de torenvalk als de anemoon fotograferen.
Bosanamoom - Anemone nemorosa
En overal zingen de tjiftjaffen! en waarom ook niet met dit mooie weer in een strak blauwe lucht.
Tjiftjaf - Phylloscopus collybita
Tjiftjaf - Phylloscopus collybita
Madelief - Bellis perennis
Zucht....eindelijk lente!
Maar er ontbreekt nog iets in de maand maart.....
De Blauwborst!
En die kon ik vanmiddag, op de laatste dag van maart toch nog op de foto zetten! Ik moest tussen rietstengels door kijken en het waaide, dus eerst werd het zo:
Blauwborst - -Luscinia svecica
**Klik op de foto en scroll verder. **
En omdat het zo mooi weer is ben ik gelijk naar de Hollandse kade omgeving Kockengen gefietst. Telescoop op de bagagedrager, camera en verrekijker om mijn nek, vogelgids, eten en drinken in de fietstas,...pffft.
Ik hoorde en zag er zo'n 50 grutto's luid roepend aankomen vliegen...Er riepen tureluurs, scholeksters en kieviten en een slechtvalk joeg alles de lucht in. Geen foto's hiervan, maar het fietsen door de polder was weer eens vitamine voor mijn ziel, vooral toen ik ook nog eens door de telescoop twee schattige kneutjes zag zitten.♥♥
En ik zag een torenvalkje, die net lang genoeg bleef zitten, zodat ik er wat foto's van kon maken ;-) En dit is toch iets anders dan vanuit de auto achter of onder een camouflagenetje ;-))
Torenvalk - Falco tinnunculus
Torenvalk - Falco tinnunculus
Hij ziet wat bewegen in het weiland en niet veel later vliegt hij weg. Dat ging trouwens te snel om vast te leggen.
Torenvalk - Falco tinnunculus
Klein hoefblad - Tussilago farfara
Overal bloeit dit uitbundig.
Hetzelfde torenvalkje zag ik aan het eind van de middag iets verder op weer zitten. Dit keer op een paal in de wei.
Torenvalk - Falco tinnunculus
Torenvalk - Falco tinnunculus
Ik moet zeggen dat de systeemcamera geweldig goed bevalt zeker tijdens wandelingen en fietstochten. Niet te zwaar en niet die enorme toeter van een lens op mijn heup waardoor het ook prima fietst. Bovendien kan ik met de telelens zowel de torenvalk als de anemoon fotograferen.
En overal zingen de tjiftjaffen! en waarom ook niet met dit mooie weer in een strak blauwe lucht.
Tjiftjaf - Phylloscopus collybita
Tjiftjaf - Phylloscopus collybita
Zucht....eindelijk lente!
Maar er ontbreekt nog iets in de maand maart.....
De Blauwborst!
En die kon ik vanmiddag, op de laatste dag van maart toch nog op de foto zetten! Ik moest tussen rietstengels door kijken en het waaide, dus eerst werd het zo:
maar ja toch maar hier op de blog, vanwege het mooie staartje...al is het in de "mist"
Blauwborst - -Luscinia svecica
Maar daarna ging het beter. Pffft, je kunt niet alles hebben, maar nu ben ik wel tevreden....
Blauwborst - -Luscinia svecica
