Heerlijk het is lente!
Lekker met de macrolens op stap geweest.
Schijnaardbei - Potentilla indica
Madelief
Bandzweefvlieg - Syrphus spec
Bromvlieg - Calliphoridae
Gewone pendelvlieg -Helophilus pendulus
blinde bij -Eristalis tenax zweefvliegje
klein geel monstertje :-)
Ik vind hem spannend en leuk om met de macrolens heel dichtbij te komen
.(ook beetje griezelig leuk)
Heeft geen NL naam maar heet: Tenthredo campestris
Speenkruid - Ficaria verna
Macropoes onderweg
Gewone Wolzwever - Bombylius major
Die toeter is geen steekwapen hoor, maar een soort ingebouwd rietje
Bont zandoogje -Pararge aegeria
Hondsdraf -Glechoma hederacea
Gehakkelde aurelia -Polygonia c-album
Pinksterbloem -Cardamine pratensis
(waardplant voor het Oranjetipje)
Look-zonder-look -Alliaria petiolata
(waardplant voor Oranjetipje)
(waardplant voor Oranjetipje)
Klimopereprijs - Veronica hederifolia
Jammer dat ie wegvloog...
.ik zag net die mooie blauwe achtergrond,
daar had ik wel wat mee willen spelen...
Boomblauwtje - Celastrina argiolus
en tot slot, zo voor Koningsdag zoals ieder jaar geheel in Oranjestemming
het oranjetipje!!
Anthocharis cardamines
Ik ben hier heel blij mee!
't is lente!
volgende blog toch maar weer langs de waterkant