Blog-header

Blog-header
FUUT -GREAT CRESTED GREBE - Haarrijnseplas 2019

maandag 22 september 2014

Intermezzo

 Tussen nazomer en herfst
(klik op de foto voor weergave in de vergroting, het is echt mooier)
Akkerdistel.
 Gefascineerd kijk ik naar de uitgebloeide dot pluis.

Ook de paardenbloemen zijn uitgebloeid erg mooi.
Bij de hennepnetel zijn allang de zaadjes uit de zaaddozen geschud.

Er zijn veel spinnen
Het blad valt
En de laatste juffers warmen zich in de lage zon
spinrag in de zon

Zweefvliegje op duizendknoop.

Het wordt herfst, of je nu wilt of niet......
Maar als je bij de Westbroekse zodden dan nog een Argusvlinder ziet...
wil je er nog niet in geloven
Totdat de Visarend overvliegt...
dan weet je zeker dat het er de tijd weer voor is.
Visarend - Osprey


De header is weer vervangen.
De haas heeft plaats gemaakt voor een knobbelzwaan




12 opmerkingen:

  1. Heerlijk Maria zoals jij de herfst aankondigd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig herfstbericht. De distel met de vlinder vindt ik een topper!!
    Groetjes Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Maria.. Nice pictures and beautiful header.. Greetings..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wonderful autumn pictures. Well done, Maria!
    Best wishes from Poland :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie passende titel. We zitten echt tussen zomer en herfst in, en kunnen regelmatig van beide weersoorten profiteren en de veranderingen in de natuur zijn telkens boeiend om te zien, zoals uit jouw fotoreeks goed blijkt.

    Groetjes Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Maria,

    Oei die visarend zeg. Wel een beetje ver weg, maar beter zo dan helemaal niet. Ik zoek hem al een tijdje, maar het wil maar niet vlotten. Trouwens bijzonder mooie details in bijna al je foto's. Erg mooi gedaan.
    Maar die visarend smaakt wel naar meer.

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Inderdaad oei, die Visarend ;-) I had hem ook graag beter in beeld gehad.En ik dacht ook beter zo dan niet. Door de telescoop gelukkig iets beter kunnen bekijken! Op de laatste foto vermoedelijk 2 verschillende vogels! Ik denk dat ik er zaterdag nogmaals heen ga. Er schijnen er DRIE te zitten!! Dus veel kansen.
    groetjes,
    Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Maria,
    In het bijzonder de visarend vind ik heel bijzonder. Er nogmaals heen kan lonend zijn. Mooie beelden van de overgangsfase. Wat kan pluis mooie plaatjes opleveren.
    Groet, Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Maria,
    ontzettend leuk blog is dit!
    Foto van de argusvlinder vind ik wel héél erg mooi. En je haas in de header ook: leuk dat koppie boven het gras uit. Succes zaterdag; hopelijk wil 1 van die visarenden wat dichterbij komen.
    Hartelijke groet, Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Maria,
    Mooie gevarieerde reeks.
    Leuk die pluizenbol en ook die spin zo van vooraf met zijn kriebelende lijf..brrr..!!

    Groetjes en een fijn weekend,
    Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Maria,
    wat weer een heerlijk blog met een mooie variatie en sfeerbeelden van de herfst. De 1e foto vind ik sowieso prachtig en ook de 4. In foto 7 is het licht zo mooi wat door het blad heen komt en dat geeft een hele fijne sfeer. Ook foto 9, 12 en natuurlijk je visarend van 13 en 14 zij helemaal super.
    PS prachtige kopfoto met die haas :-)))))
    Groetjes,
    Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Maria ,
    Dit is weer genieten voor ons nadat jij het eerder hebt gedaan toppppppp!!
    gr,
    Annie

    BeantwoordenVerwijderen