Samen met Frans naar Zwolle....als we maar niet dippen en een dag te laat zijn.
We zien een vrouwtje Goudvink en grappen, krijg je wel een vinkje maar niet voor de Sperweruil....we lopen wat te dippen met heel veel andere vogelaars! Iemand roept nog "hé Maria top dat je die Blauwstaart had!"Wie het was....? We zoeken overal en gaan na 1 1/2 uur even bij de MAC aan de koffie en keren terug: Iedereen weg!!! Jee, iedereen heeft het op gegeven.
Zo ziet het er eerst wel naar uit, maar gelukkig is dat niet zo: Iedereen is als een gek ergens anders heen!" Hij is weer gezien aan de Marsweg", roept een haastige medevogelaar ons toe! EN zoeffffffffff daar gaan we! Ik ben normaal geen twitcher, maar zowel Frans als ik voelen de adrenaline!!
In de kijker de zeldzame dwaalgast, unieke kans.(zelfs in zuid Zweden is hij zeldzaam)
Het filmpje op You Tube geplaatst, is net zo scherp als de foto's!
Sperweruil - Surnia ulula
Een welkomsgroet:
Tervetuloa Alankomaat
Välkommen till Nederländerna
Velkommen til Nederland
L 35-43cm S 69-82 cm.
Gluren van achter een takje
"Wat zijn die malloten aan het doen daar beneden!"
Ja, want we staan er met zo'n 80 man! (en een enkele vrouw ;-)
Wat een fel priemende, en vooral gele ogen!
Ondanks het takje voor het oog vind ik dit een mooi plaatje vanwege het gele blad en zijn gele ogen.
Wat een feest en unieke kans!
EN.......................Ik loop rond met een smile van hier tot Scandinavië!!!!!!
Het is voor de vogelaars in Nederland een echt feestje.
NRC besteedt er ook aandacht aan, met onderaan een link naar een radioverslag waar ze aan het eind het geluid van deze uil laten horen.:
Opschudding onder vogelaars...
Het is voor de vogelaars in Nederland een echt feestje.
NRC besteedt er ook aandacht aan, met onderaan een link naar een radioverslag waar ze aan het eind het geluid van deze uil laten horen.:
Opschudding onder vogelaars...

















































