Blog-header

Blog-header
FUUT -GREAT CRESTED GREBE - Haarrijnseplas 2019

donderdag 30 mei 2013

Vogels kijken in Rhenen

Er waren ook heel veel vogels daar in Rhenen.
Het werden bijna allemaal kiekjes en daar kwam ik niet voor.
Ik plaats hier een selectie van wat leuke herinneringen aan de dag en sluit af met
de 2 Nandoes, waar ik weg van was! Hier en daar is het licht met die felle zon iets te hard.
Ik zie ook vandaag dat een statief het verschil maakt.

Eerst maar wat "grote jongens"

Flamingo's
Een kubus -zalmroze....
Het lukt niet geheel zonder schaduw van de afrastering. Daarvoor stond het beest te dichtbij .
een belachelijke duif, met een hoofdtooi van hier tot Tokio!

Rare jongens, die Pelikanen

Hamerkop
Koereiger
Hartstikke overbelicht, ook deze Kleine zilverreiger maar toch..
Zo gedetailleerd, krijg ik een Aalscholver meestal niet in het vrije veld

Deze Roodoog heb ik helaas niet met een vage achtergrond kunnen vastleggen,
maar de door hen zelf gekozen compositie deed me toch besluiten de foto's te plaatsen.



Dan het 2e deel van deze vogelblog over de vogels in Rhenen

de 2 Nandoe's  een grijsbeige en een witte.

De zon was fel en de achter-, en ondergrond zandkleur en wit.
Dat was nog een klus. het statief was onmisbaar én geduld, want het loopt heen en weer met de kop dan hoog dan weer laag, om nog maar te zwijgen over een witte Nandoe in de zon..
2 portretjes van de witte.
Ik heb niet veel foto's van hem/haar kunnen maken, 
want ze liet verder alleen nog maar haar rug zien!
Met de ander had ik meer geluk. Een groepje bezoekers vertrok en de Nandoe bleef
vlak bij de omheining rond hangen. Mijn kans.
Vanuit de schaduw komt ze...




Nou ja......ze houdt van mij!
Wat een leuke beesten.
Bedankt  weer voor je bezoekje aan mijn blog.

woensdag 29 mei 2013

Aapjes kijken in Rhenen

Gisteren, de laatste zonnige dag van mijn vakantie....
Ik ga naar Rhenen Ouwehands Dierenpark. Daar ben ik wel vaker geweest, maar niet met mijn nieuwe spullen (incl.. statief en meer geduld!)
Hierbij het handige DIEREN - ABC
Ik maak in ieder geval 2 delen.
Eerst maar de Aapjes.
Orang oetan
Natuurlijk achter erg bekrast glas, maar deze lieverd mag niet ontbreken.
Ze is aan het spelen en volgens mij lacht ze hier!
Wat een machtig beest.
Tijd voor een wat kleinere aapjes.
Berberaap



De Mandril ook een heel fotogenieke aap.

In de schaduw en in de zon.
De baas van het stelletje

Deze aap steelt voor mij  de show, 
hij blijft nog even een gewild model voor mij.

Om het speels te houden:


En dan ben je de dierentuin alweer bijna uit dan zie je nog dit:
Ringstaartmaki




Ik heb me prima geamuseerd én
We staan niet voor aap!

volgende blogje:
Vogels kijken in Rhenen.
Voorproefje: Nandoe
Bedankt voor de belangstelling!

vrijdag 24 mei 2013

Macro time

Ik heb een macrolens gekocht:  Sony  Sal 100mm 2.8
(bedankt Paul, Marianne en Loes voor jullie uitleg over de diverse opties! Het heeft me echt geholpen bij het maken van mijn keuze.)
Al dagen wacht ik op goeie omstandigheden, maar die komen steeds niet.
Het weer was en bleef natuurlijk bar. Teveel wind en teveel regen.
Dan maar rennen tussen de buien door en veel geduld, want ondanks dat ik een monopod gebruikte wiebelden de beestjes én de blaadjes!
Ik moet nog een hoop uitzoeken en bekijken, maar heb al lekker gespeeld met het diafragma (ook op 2.8)
Hieronder mijn eerste probeersels.

boshyacint 

robertskruid
donkere geranium

gewone boterbloem
paardenbloem iets later..
rode klaver
groene bladsnuitkevers
grote roodoogjuffer

klein geaderd witje en robertskruid
zwart  soldaatje
variabele waterjuffer
smaragdlibel
Voor de ervaren macrolens gebruikers zal het misschien herkenbaar zijn.
Zo zijn ze vermoedelijk ook begonnen.
Ik zie de fouten wel hoor, maar ja, anders blijft er geen een foto over voor het blogje.
(te scherp of net niet de scherpte op de goede plek, etc.)